Ikut Takrif Donald Trump Sh Thole Country Atau Negara Lubang T Hi


 

 Utamakan Rakyat Jangan Kayangan Saja

1. Maaf cakaplah kalau saya kata, sudah-sudahlah... Biarlah dia jalani hukuman atas jenayahnya.

2. Janganlah ganggu perbicaraan kes-kes lain bersangkutan 1MDB yang sedang berjalan. Apa maknanya kalau yang disyaki rasuah diburu sedangkan yang sudah terbukti bersalah hendak diringankan hukuman? Malah kalau boleh, ada yang mahu dilepaskan terus.

3. Cukuplah dengan pengampunan yang dibagi oleh Lembaga Pengampunan di bawah pemerintahan ..lalu. Bukan semua orang setuju. Banyak (ramai) yang tidak setuju.

4. Kesalahan dan perbuatan sama ada yang dilakukan sendiri atau oleh orang lain dengan restu atau pengetahuannya adalah banyak.

5. Tidak malu kah kita memanjakan penjenayah yang perbuatannya telah dan sedang dibicarakan di negara-negara lain yang turut terpalit dengan skandal 1MDB?

6. Singapura, Amerika Syarikat, Abu Dhabi dan kini, Switzerland, telah dan sedang mengambil tindakan. Kita yang mengaku negara Islam janganlah buat malu dengan mempersendakan undang-undang bagi membebaskan penjenayah 1MDB. 
(OSTB : Lebai kata rasuah tidak termasuk hudud atau syariah. Tak ada pun yang bantah. Habis kalau rasuah tak termasuk takrif syariah what is there to complain?)

7. Switzerland adalah negara terbaru dan, boleh jadi juga, yang terakhir membicarakan tertuduh 1MDB. Perbicaraan ke atas Tarek Obaid dan Patrick Mahony telah bermula di bandar Bellinzona, selatan Switzerland. Mereka dituduh bersubahat dengan Jho Low mencuri AS$1.8 bilion (RM8.53 bilion) duit 1MDB. 
(OSTB : Switzerland tidak pernah ada sistem 'raja' melainkan bangsawan House of Savoy, Kingdom of Burgundy dsbnya. Sejak 1848 Switzerland adalah republik. Mereka tidak mempunyai sistem pengampunan diraja).

8. Cukup-cukuplah memanipulasi undang-undang negara dan mempersendakan hakim-hakim yang membicarakan penjenayah-penjenayah kayangan ini. 
(OSTB : Jangan lupa Perdana Menteri Dr Mahathir 2.0 membantu seorang lagi penjenayah dalam penjara untuk mendapat pengampunan cepat macam kilat. A penjenayah is a penjenayah).

9. Janganlah kita terus menjadi masyarakat hipokrit dan manusia tidak berhati perut yang memenjarakan dan melupakan ibu tunggal yang mencuri roti kerana anak kelaparan tetapi tidak habis-habis membela orang kasta kayangan yang tamak haloba mencuri duit negara dan menganiaya rakyat jelata. 
(OSTB : Apakah 'hipokrit' boleh dimasukkan dalam definisi 'keturunan'? Sedarilah sejak beberapa tahun ini 'keturunan hipokrit'  makin menjadi bahan cemuhan, bahan ketawa, bahan senda dan jenaka orang lain. Jika maruah dan nilai bangsa itu boleh diberi 'harga' serupa kadar pertukaran Ringgit Malaysia lwn US Dollar maka duit pisang zaman Jepun pun akan berpuluh kali ganda lebih tinggi nilainya).  

10. Mohon orang yang berkuasa, tidak kira dalam kapasiti apa, berfikir dan bertindaklah untuk semua. Janganlah enggang dipuja tetapi pipit dianiaya.

11. Bergenerasi kita tanggung beban hutang, pencurian dan kerugian 1MDB semata-mata kerana mereka, kroni dan suku-sakat mereka menyonglap berbilion-bilion ringgit.

12. Kini timbul pula cerita hendak dipenjarakan di rumah. Adakah dia sakit terminal? Kita kena ingat, di rumah itulah dia dan Jho Low berkonspirasi merompak duit negara menggunakan 1MDB. 
(OSTB : Mungkin menteri mamak atau mamak menteri dulu boleh sekali lagi jemput sami India datang 'buang sial' daripada rumah dia? Bila rumah sudah 'suci' boleh lah start all over again? Ex-Menteri lain pun terlibat kes 1MDB dengan pendedahan SPRM sendiri duit 1MDB dibawa lari ke negara jiran. Tetapi tiada tindakan lanjutan pun. Duit kita yang depa curi. Duit rakyat. Duit bapak kita. Depa yang bawa pi joli. Nothing happens. Itulah dimaksudkan negara lubang t_hi ke?)

13. Kerajaan tidak boleh ikut saja. Rakyat ada hak dan suara. Ingatlah, Barisan Nasional jatuh kerana dia. Janganlah Pakatan Harapan pula jatuh kerana orang yang sama.

Sekian. Terima kasih.
AKJ
(OSTB : Jangan lupa kerajaan Dr Mahathir 2.0 pun jatuh juga. Masa itu si Bugis sudah pun masuk penjara. Lepas itu Dr Mahathir kalah pilihanraya lagi dan hilang deposit DUA KALI, termasuk di Langkawi. Bukan Cina Alor Star yang tidak undi Dr Mahathir pada tahun 1969  tetapi Melayu Langkawi yang reject Dr Mahathir secara total - walaupun sesudah si Bugis masuk penjara. 
Maksudnya Dr Mahathir 2.0 ditendang keluar dan Pakatan Harapan pun akan kalah pilihanraya bukan saja pasca Bugis masuk penjara atau Bugis duduk di rumah tetapi sebab hak rakyat tidak dibela.


Semua orang sudah fed up melihat muka-muka basi, hujah-hujah basi dan dasar-dasar basi yang masih timbul setiap hari di TV  dan akhbar tanpa putus sejak berpuluh tahun. Taikun cepat kaya yang sama, billionaire yang sama, ahli politik kaya raya yang sama, sistem pendidikan yang lebih memperbodohkan daripada mencerdikkan. Bilakah mereka semua ini akan mampus? Bilakah nasib negara ini akan berubah? Pengundi negara (terutama sekali pengundi Melayu) tidak melihat sebarang pembaharuan atau perubahan dalam dasar-dasar yang telah merugikan negara, dasar-dasar yang telah bantu tendang keluar Barisan Nasional, Dr Mahathir 2.0, Tan Sri Muhyiddin, Ismail Sabri dan sekarang PH pula. 
Semuanya telah ditendang keluar. Tetapi masih tak faham, masih tak peka, masih bebal, masih degil. What is the solution? Carilah tebing tinggi.

 
 The views expressed are those of the writer and do not reflect those of MMKtT.
By Syed Akbar Ali 

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://malaysiansmustknowthetruth.blogspot.com/2024/04/ikut-takrif-donald-trump-shthole.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tunang Tiba Tiba Beli Rumah Sebelah Rumah Ibu Sendiri Wanita Dilema Pilih Kerjaya Atau Ikut Kata Pasangan

Tunang Tiba Tiba Beli Rumah Sebelah Rumah Ibu Sendiri Wanita Dilema Pilih Kerjaya Atau Ikut Kata Pasangan

papar berkaitan - pada 13/4/2024 - jumlah : 59 hits
Biasanya sebelum berkahwin setiap pasangan akan berbincang tentang perkara perkara penting untuk persediaan hidup bersama Mereka akan membincangkan hal hal seperti cara menyara pasangan tempat tinggal cara berkongsi tanggungjawab rumah dan ...
Video Panas Dpr Cecar Bos Pt Timah Soal Kasus Korupsi Rugikan Negara Rp271 T Omongan Mahfud Ikut Dibahas

Video Panas Dpr Cecar Bos Pt Timah Soal Kasus Korupsi Rugikan Negara Rp271 T Omongan Mahfud Ikut Dibahas

papar berkaitan - pada 3/4/2024 - jumlah : 52 hits
Anggota DPR Amin Ak sampai keras mencecar Bos PT Timah terkait kasus korupsi rugikan negara Rp271 triliun melibatkan banyak pengusaha
Budak Tajaan Mara Kaki Fitnah Di Luar Negara

Budak Tajaan Mara Kaki Fitnah Di Luar Negara

papar berkaitan - pada 4/4/2024 - jumlah : 72 hits
Sham GhazSejak bila tidak boleh Takbir di Sekolah Sekolah yang di fitnah tidak boleh Takbir tu di Kajang saya sendiri siasat Memang ada gambar dan video mereka Takbir di Sekolah masa minggu Solidariti Palestin tu Saya dah upload di posting ...
Ikrar Rukun Negara Sejarah Penggubalan 5 Prinsip

Ikrar Rukun Negara Sejarah Penggubalan 5 Prinsip

papar berkaitan - pada 4/4/2024 - jumlah : 112 hits
Sebagai rakyat Malaysia adalah perlu bagi kita untuk mengetahui dan menghayati ikrar Rukun Negara Oleh kerana itulah Kerajaan telah memperkenalkan bertujuan menjaga keharmonian sosial serta menerap nilai budaya yang murni dalam setiap diri ...
Dewan Negara Meeting Ends After Passing 17 Bills

Dewan Negara Meeting Ends After Passing 17 Bills

papar berkaitan - pada 5/4/2024 - jumlah : 100 hits
Senate president Datuk Mutang Tagal in his closing speech said that his first session as the Senate president also made history when a substantive amendment at the Committee stage of the Dewan Negara was agreed upon BERNAMA PICKUALA LUMPUR ...
Negara X Islam Mudah Jadi Begini Kembalilah

Negara X Islam Mudah Jadi Begini Kembalilah

papar berkaitan - pada 5/4/2024 - jumlah : 105 hits
Bella bersama ibu bapa yang menetap bersamanya di Kuala Lumpur Foto IG Bella AstillahI Ibu Bella enggan ulas isu anak didakwa curang dengan menantuKUALA LUMPUR Ibu kepada pelakon dan penyanyi Bella Astillah iaitu Siti Zarina Astillah enggan...
14 072 Penyelenggara Negara Belum Melaporkan Harta Kekayaan Ke Kpk

14 072 Penyelenggara Negara Belum Melaporkan Harta Kekayaan Ke Kpk

papar berkaitan - pada 4/4/2024 - jumlah : 42 hits
Rinciannya dari 14 072 penyelenggara negara tercatat bidang Eksekutif sejumlah 9 111 dari total 323 651 WL
Dewan Negara Lulus Ruu Keselamatan Siber

Dewan Negara Lulus Ruu Keselamatan Siber

papar berkaitan - pada 4/4/2024 - jumlah : 77 hits
RUU Keselamatan Siber diluluskan Dewan Rakyat pada 27 Mac lepas KUALA LUMPUR Dewan Negara hari ini meluluskan Rang Undang undang Keselamatan Siber 2024 RUU itu yang bertujuan meningkatkan keselamatan siber negara menerusi pematuhan terhadap...
Rentasan 1578 Gempar Tiada Maaf Bagi Petualang Negara

Rentasan 1578 Gempar Tiada Maaf Bagi Petualang Negara

papar berkaitan - pada 3/4/2024 - jumlah : 91 hits
MENARIK DALAM RENTASAN 1578 1 SERIGALA KELAPARAN MENUNGGU MANGSA 2 USAH MENJADI PETUALANG NEGARA 3 JUSTERU PAS NAK YANG BAGAIMANA
Apa Itu Wang What Is Money

Transit Aliran Automatik Di Putrajaya Percuma Selama Tiga Bulan

Rumah Terbuka Wld Raya 2024

Pramugari Malaysia Airlines Meninggal Dunia Tak Sempat Pulang Ke Tanah Air

Beyond Lettuce Wraps Unleash The Power Of Low Carb Bread

Doubletree By Hilton Presents Signatures Across The State A Makan Kitchen Showcase

Buasir Otak Tv Telefon Apa Kuat Mencarut Be Like

Combine Best Of Both Worlds To Train Cardiothoracic Surgeons



10 Fakta Biodata MK K Clique Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Gandingan Erysha Emyra Yang Beristerikan Siti Hajaar Syeikh Nordin

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria


Tebu Telur Setahun Di Raised Beds

Amerika Syarikat Fakta Menarik Unik Dan Aneh

Flanders House By Saota In Belgium

Kad Bank Malaysia Support Apple Pay Google Pay

Geran Voc Jpj No

Dr M Claims Lawyers Barred From Secretive Batu Puteh Rci