Ikan Lunak Buffet Ramadhan Di Warong Bonda Rumah Hutan


 Assalamualaikum pembaca kesayangan,
Selamat hari ke dua berpuasa. Lama sungguh Misz-ella tak berkongsi cerita bersama pembaca setia  blog Dari Jari-Jari Halusku ini.
Betapa cepat masa berjalan .. dah sebelas tahun Misz-ella menulis di blog kesayangan ini. Niat asal bukak blog ini untuk dijadikan tempat menyimpan memori bersama anakanda tercinta. Aiman anak tunggal, bila Misz-ella dah tak da nanti, dengan siapa lah dia nak kongsi kenangan dengan mama dia, kan. Segalanya Misz-ella kongsikan di blog - ke mana kami pergi, apa yang Misz-ella masak, apa yang Misz-ella beli, segala perasaan suka duka .. semuanya ada di dalam blog ini. Blog ini juga lah yang menjadi pintu silaturrahim, pintu rezeki dan melalui blog ini juga lah Misz-ella dapat membantu beberapa pengusaha mempromosikan produk mereka. Alhamdulillah .. banyak pengalaman pahit manis Misz-ella dengan blog ini.
Dari dulu sampai sekarang, Misz-ella tetap suka berkongsi apa saja dengan pembaca kesayangan semua. Kali ini Misz-ella nak kongsikan tentang ikan lunak, ikan kegemaran Misz-ella yang cepat dimasak dan semestinya sedap dimakan. Misz-ella tau yang ikan lunak ini wujud dari perkongsian Bonda Rozita melalui IG beliau. Tengok cara Bonda goreng ikan lunak tu .. terus tergoda. 
Maka saya pun mula mencari agent produk JRM untuk kawasan Sungai Buloh (Sumpah tak teringat langsung yang butik JRM di Sg Buloh  ada jual ikan lunak). Maka agent JRM tu pun datang lah hantar ikan lunak ke Sierramas Heights untuk hantar ikan lunak dan Karipap buncit kepada saya. Alhamdulillah, dua-dua sedap!



Sebelum Ramadhan, Misz-ella sempat ke Rumah Hutan buat kali ke dua (pertama kali pergi bulan September tahun 2020).
Saya suka sangat datang ke sini. Pertama kerana saya pencinta alam semula .. kehijauan alam semulajadi hutan, bunyi-bunyi alam sangat menenangkan jiwa. Beruntung lah mereka yang mempunyai hutan .. agak-agak nak merajuk dengan seseorang boleh lari ke hutan, tenang jiwa, kan.
Keduanya sebab makanan. Saya suka rasa makanan di Warong Bonda yang sangat 'homemade'. Saya dah pernah makan Ayam masak merah, ikan lunak, pecal, sambal kentang, masak lemak dan bakso di sini ... Semuanya sedap-sedap .. saya bagi 5 bintang! 

Kalau boleh, nak makan macam-macam tapi disebabkan kami hanya berdua, maka kami order makanan 'speciality' di sini iaitu ikan lunak goreng, ikan talapia bakar, urap sayur dan bakso.

Ikan lunak ni dibuat dari ikan susu hasil ciptaan Bonda sendiri.  Ikannya dah diperap siap-siap, dibelah tengah dan sudah dipotong dua.  Kita cuma perlu goreng dengan hanya sedikit minyak (ala-ala bakar) sampai garing. 
Rasanya? Ya Ampunnnnn .. tersangat lah rangup sehingga kulit ikan lunak tu boleh dimakan. Rasa isi ikan lemak-lemak sikit .. dan secukup rasa. Dihidang bersama Air Asam Aren yang cukup pekat, cukup manis, pedas, masam dan segala-galanya. Memang kombinasi yang sangat best!


Kami order jugak Ikan talapia bakar sebab masa datang dulu, tak cuba ikan ni. Serius sedap. Ikannya langsung tidak berbau dan isinya sangat 'fresh'. Cicah dengan air asam tu ... Power!!

Kawan makan Misz-ella ~ Yati, seorang sahabat lama yang Misz-ella kenali hampir 30 tahun yang lalu. Masa tu kami sama-sama muda, we were office mate .. ragam Misz-ella, hot temper Misz-ella masa tu semua dia tau.
Bila jumpa balik di umur menjelang akhir 40an ni .. "Ella kau dah lain sekarang eh .. dah tak marah-marah macam dulu". Well .. times passed .. things happened and I changed .. tapi aku tetap sayang kau tau Ti! 


Bersempena dengan kedatangan bulan Ramadhan, Warong Bonda membawakan Buffet Ramadhan dengan 4 pilihan menu yang akan di 'rotate' setiap hari.
Dengan hanya RM65 (Dewasa) seorang, kita boleh pilih dari Menu A sampai Menu D. Sebelum datang, jangan lupa check menu dulu. Dah chekidaut, sila booking awal-awal dengan deposit 50%, ok ..







Kita semua tak dapat balik kampung di bulan Ramadhan ni. Mari kita kembalikan nostalgia berbuka puasa ala-ala kampung di Warong Bonda. Di setiap hujung minggu (Jumaat - Ahad) ada solat Tarawikh berjemaah. Jom kita pergi ramai-ramai. Bayangkan berbuka puasa dan bersolat tarawikh bertemankan bunyi alam .. mesti seronok, kan.
Untuk sebarang pertanyaan dan tempahan, you all boleh la hubungi Adilla di 019-269 4133 ataupun jangan lupa ikuti IG Rumah Hutan Bonda Rozita di sini.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://misz-ella.blogspot.com/2021/04/ikan-lunak-buffet-ramadhan-di-warong.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Buffet Ramadhan 2021 Di S Lasih Padang Asian Cuisine Menawarkan 100 Jenis Pilihan Juadah Memikat

Buffet Ramadhan 2021 Di S Lasih Padang Asian Cuisine Menawarkan 100 Jenis Pilihan Juadah Memikat

papar berkaitan - pada 9/4/2021 - jumlah : 362 hits
Pejam celik pejam celik eh kejap je dah nak masuk bulan Ramadhan kan Kalau bercakap pasal bulan Ramadhan ni apa memori yang korang boleh recall semula Mesti teringat memori liat nak bangun sahur memori mak marah pagi pagi sebab masing masin...
Forest City Golf Hotel Ramadhan Buffet 2021 Warisan Lagenda

Forest City Golf Hotel Ramadhan Buffet 2021 Warisan Lagenda

papar berkaitan - pada 11/4/2021 - jumlah : 674 hits
Forest City Golf Hotel Ramadhan Buffet 2021 Warisan Lagenda Forest City Golf Hotel Ramadhan Buffet kembali lagi forestcitygolfhotel Tema tahun ini Warisan Lagenda dimana ianya menampilkan lebih kurang 200 jenis masakan tradisional kampung y...
Buffet Ramadhan Menara Kuala Lumpur 2021 Nostalgia Santapan Keluarga

Buffet Ramadhan Menara Kuala Lumpur 2021 Nostalgia Santapan Keluarga

papar berkaitan - pada 9/4/2021 - jumlah : 777 hits
Alhamdulillah finally guys Sebelum ni nak cuba berbuka puasa di Menara KL tapi tak dapat ekoran PKP Covid19 Akhirnya Mar dapat juga cuba hidangan Buffet Ramadhan di Menara KL yang bertemakan Nostalgia Santapan Keluarga Konsep Nostalgia Sant...
Buffet Ramadhan 2021 Merentasi Destinasi Di Dewan Perdana Felda D Saji Kuala Lumpur

Buffet Ramadhan 2021 Merentasi Destinasi Di Dewan Perdana Felda D Saji Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 9/4/2021 - jumlah : 492 hits
Hi Korang Kita sambung lagi senarai entri buffet ramadhan 2021 di ini Setelah setahun lebih kita berehat dari buffet ramadhan akibat Pandemik Covid 19 ini sekarang ianya muncul kembali seperti cendawan tumbuh selepas hujan Kali ini kak lily...
Buffet Ramadhan 2021 Citarasa Warisan Malaysia Di Best Western I City Shah Alam

Buffet Ramadhan 2021 Citarasa Warisan Malaysia Di Best Western I City Shah Alam

papar berkaitan - pada 6/4/2021 - jumlah : 482 hits
Hi Korang Bermula senarai entri buffet ramadhan 2021 di ini Setelah setahun lebih kita berehat dari buffet ramadhan akibat Pandemik Covid 19 ini sekarang ianya muncul kembali seperti cendawan tumbuh selepas hujan Bertemakan Citarasa Warisan...
Buffet Ramadhan 2021 Bufet Antarabangsa Di Mardhiyyah Hotel Suites Shah Alam

Buffet Ramadhan 2021 Bufet Antarabangsa Di Mardhiyyah Hotel Suites Shah Alam

papar berkaitan - pada 7/4/2021 - jumlah : 645 hits
Hi Korang Bermula senarai entri buffet ramadhan 2021 di ini Setelah setahun lebih kita berehat dari buffet ramadhan akibat Pandemik Covid 19 ini sekarang ianya muncul kembali seperti cendawan tumbuh selepas hujan Mardhiyyah Hotel Suites men...
Buffet Ramadhan Di Edc Hotel Kuala Lumpur

Buffet Ramadhan Di Edc Hotel Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 12/4/2021 - jumlah : 882 hits
ALHAMDULILLAH syukur Allah swt masih panjangkan usia untuk kita bertemu ramadhan tahun ini dalam keadaan yang serba kecukupan Ramadhan bulan ibadah insyaAllah kita doakan semoga ada peluang untuk berbuat banyak kebaikkan Kali ini sis nak sh...
Buffet Ramadhan 2021 Meriah Kembali Di Cinnamon Coffee House One World Hotel Petaling Jaya

Buffet Ramadhan 2021 Meriah Kembali Di Cinnamon Coffee House One World Hotel Petaling Jaya

papar berkaitan - pada 15/4/2021 - jumlah : 634 hits
Hai pembaca kesayangan Kali ini Misz ella nak kongsikan tentang berita terkini dari salah satu hotel favourite Misz ella iaitu One World Hotel Petaling Jaya One World Hotel memeriahkan kembali kedatangan bulan Ramadhan dengan membawakan pro...
Westplate Factory Promises Iftar Terbaik Anda Sekeluarga Ramadhan Buffet 2021

Westplate Factory Promises Iftar Terbaik Anda Sekeluarga Ramadhan Buffet 2021

papar berkaitan - pada 19/4/2021 - jumlah : 639 hits
WestPlate Factory Promises Iftar Terbaik Anda Sekeluarga Ramadhan Buffet 2021 As I have mentioned before you ll be reading more ramadhan review from me And here s another one Over the weekend my friends and I decided to venture a wee bit fu...
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Tanding Pakaian Janda Kerja Gila 1 Mei Tuntut Naik Gaji

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Tips For Achieving Your Saving Goals



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Coretan Dari Tingkat 2 Wad 29 Katil 18 Hprz 2

Sambutan Birthday Ke 9 Nur Wardina Soffea

Puding Jagung Yang Sedap

Play88 Online Slots The Evolution Of Graphics And Sound Effects

Iltizam Anak Selangor Aka Anas Yawas Pengganti Tawas

Perkhidmatan Senarai Kiosk Kwsp