Idris Haron Dakwa Disabotaj Umno Melaka


MELAKA: Bekas Ketua Menteri, Datuk Seri Idris Haron mendakwa seolah-olah ada unsur sabotaj apabila dirinya hanya diberikan notis jemputan pada saat akhir pada Majlis Lawatan Presiden UMNO ke Melaka, semalam.
Beliau juga mengakui terkejut dan kecewa apabila mendakwa hanya dimaklumkan mengenai kehadiran Presiden UMNO, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi pada Khamis lalu menyebabkan dirinya tidak dapat memenuhi undangan ke majlis itu kerana tuntutan ke program lain.
Malah, beliau yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sungai Udang turut membangkitkan kewajaran program berkenaan yang seolah-olah ‘disengajakan’ dianjur bersebelahan ‘kawasannya’, iaitu di DUN Paya Rumput yang menyaksikan UMNO dan Barisan Nasional (BN) tewas teruk dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) lalu.
“Presiden parti datang di (sebelah) kawasan saya di Sungai Udang dan saya tidak dapat hadir.
“Pertamanya, saya percaya apabila Presiden nak datang ini bukan secara tiba-tiba, sudah pasti ada perancangan dan pengendaliannya.
“Jadi, nak datang ke sini saya sebagai ADUN langsung tidak dirujuk, sebaliknya bawa Presiden parti ke tempat yang kita kalah paling teruk, tetapi hendak tunjuk seolah-olah kita kuat di sana, hendak buat apa?”katanya ketika ditemui NSTP semalam.
Semalam, ketidakhadiran Idris yang juga bekas Ketua UMNO Bahagian Tangga Batu pada program yang turut dihadiri Timbalan Presiden UMNO, Datuk Seri Mohamad Hasan dan Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob itu menimbulkan tanda tanya sehingga wujud dakwaan seolah-olah beliau diketepikan dalam program parti.
Pada majlis yang diadakan di Kampung Bertam Hulu di kawasan DUN Sungai Udang itu, kepemimpinan UMNO Melaka diwakili Pengerusi Perhubungan UMNO negeri, Datuk Seri Ab Rauf Yusoh dan Timbalan Pengerusi Perhubungan UMNO negeri, Datuk Seri Mohamad Ali Mohamad.
Mengulas adakah ketidakhadirannya sebagai protes kepada kepemimpinan UMNO negeri, Idris berkata terserah kepada mereka untuk membuat segala spekulasi tetapi yakin yang persepsi itu berlaku.
“Tetapi bagi saya, mesti ada suatu penghormatan (kepada bekas Ketua Menteri) dan juga penghargaan kepada sesiapa pun dalam usaha kembalikan kekuatan UMNO.
“Ini, (seolah-olah) mereka benci saya, kau nak panggil saya Yang Berhormat ke, Datuk Seri ke, tak nak panggil ke itu mereka punya pasal. Sekurang-kurangnya ada penghormatan buat ADUN di sana yang menang dari parti UMNO.
“Hendak panggil Presiden datang, sekurang-kurangnya malulah ini cawangan paling teruk kita kalah, kenapa kamu hendak reward (ganjaran) orang yang kalah,” katanya.
Idris berkata, ini bukan masanya untuk UMNO menunjukkan kekuatannya dengan mengumpulkan bilangan kehadiran yang ramai, sebaliknya mahu kehadiran yang benar-benar berkualiti untuk memperkukuhkan parti.
“Biar kita bawa seorang, asalkan seorang itu berkualiti daripada kita bawa 10,000 orang, tetapi tidak membawa sebarang erti. Cawangan yang Presiden datang ini cawangan UMNO paling hipokrit sekali.
“Malah, pada masa sama Presiden datang, saya dimaklumkan 80 orang UMNO daripada cawangan Tampoi, Krubong masuk BERSATU (Parti Pribumi Bersatu Malaysia) di Paya Rumput,” katanya.
Sementara itu, Ab Rauf ketika dihubungi menafikan dakwaan Idris kerana semua wakil rakyat UMNO diberikan jemputan seminggu lebih awal mengenai kehadiran Ahmad Zahid ke Melaka.
“Jemputan ini kita sudah hantar seminggu kepada semua. Boleh hubungi dan bertanya Datuk Sazali Muhd Din (Setiausaha Kerja UMNO Melaka), dia yang hantar jemputan untuk semua,” katanya ringkas.
The post Idris Haron Dakwa Disabotaj UMNO Melaka appeared first on MySuara.Net.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.mysuara.net/berita/idris-haron-dakwa-disabotaj-umno-melaka/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Idris Haron Some New Melaka Excos Demanding Titles Higher Than Datukships

Idris Haron Some New Melaka Excos Demanding Titles Higher Than Datukships

papar berkaitan - pada 18/11/2018 - jumlah : 214 hits
MELAKA Some Melaka executive councillors are becoming overzealous and demanding that the Yang di Pertua Tun Dr Mohd Khalil Yaakob s office confer upon them titles higher than datukship before the Oct 13 investiture ceremony claims state Opp...
Idris Haron Diarah Keluar Dewan Undangan Negeri Melaka

Idris Haron Diarah Keluar Dewan Undangan Negeri Melaka

papar berkaitan - pada 15/11/2018 - jumlah : 329 hits
AYER KEROH Ketua Pembangkang Datuk Seri Idris Haron diperintah keluar dewan selepas gagal mematuhi arahan Speaker Dewan Undangan Negeri Datuk Wira Omar Jaafar hari ini Tindakan mengikut Seksyen 34 Peraturan DUN itu selepas Idris mengingkari...
Skim Insurans B40 Umno Dakwa Lge Tipu Rakyat

Skim Insurans B40 Umno Dakwa Lge Tipu Rakyat

papar berkaitan - pada 10/11/2018 - jumlah : 273 hits
BONGKAR Genap seminggu pasca Belanjawan 2019 dibentang Menteri Kewangan Lim Guan Eng namun isu panas ini sehingga kini enggan diulas penyokong pro Pakatan Harapan sendiri Apa tidaknya pengumuman aneh Setiausaha Agung DAP itu di Dewan Rakyat...
Wujud Usaha Lamar Ahli Parlimen Umno Sertai Bersatu Dakwa Annuar

Wujud Usaha Lamar Ahli Parlimen Umno Sertai Bersatu Dakwa Annuar

papar berkaitan - pada 30/10/2018 - jumlah : 289 hits
KUALA LUMPUR Setiausaha Agung UMNO Tan Sri Annuar Musa hari ini mendakwa memang terdapat usaha melamar ahli Parlimen UMNO untuk menyertai Parti Pribumi Bersatu Malaysia Beliau berkata lamaran tersebut datang dengan pelbagai cara termasuk aj...
Idris Haron Ordered Out Of Malacca Assembly

Idris Haron Ordered Out Of Malacca Assembly

papar berkaitan - pada 15/11/2018 - jumlah : 213 hits
MALACCA DUN Malacca Legislative Assembly Speaker Omar Jaafar today ordered Opposition Leader Idris Haron out of the House for the rest of today for having ignored his directive to stop objecting to his decision Omar had dismissed an emergen...
Bn Kalah Sebab Ketua Pemuda Umno Bodoh Kata Lokman Adam

Bn Kalah Sebab Ketua Pemuda Umno Bodoh Kata Lokman Adam

papar berkaitan - pada 4/11/2018 - jumlah : 608 hits
Suara Tanpa SempadanSHAH ALAM Presiden Pemantau Malaysia Baharu Datuk Lokman Nor Adam menyindir Ahli Parlimen Rembau Khairy Jamaluddin susulan kenyataan mantan Ketua Pemuda UMNO itu yang mendakwa punca kekalahan UMNO pada Pilihan Raya Umum ...
Ucapan Pengerusi Perhubungan Umno Pulau Pinang

Ucapan Pengerusi Perhubungan Umno Pulau Pinang

papar berkaitan - pada 4/11/2018 - jumlah : 204 hits
Seberang Jaya 04 November 8212 Pengerusi Perhubungan UMNO Pulau Pinang Datuk Musa Sheikh Fadzir turut menyampaikan ucapan pada majlis Perjumpaan Khas Presiden UMNO dan kepimpinan tertinggi UMNO Malaysia bersama kepimpinan UMNO bahagian baha...
Kekalahan Umno Adalah Lebih Baik Untuk Islam Dan Melayu Islam 8585

Kekalahan Umno Adalah Lebih Baik Untuk Islam Dan Melayu Islam 8585

papar berkaitan - pada 4/11/2018 - jumlah : 734 hits
Islam dan Melayu Islam terus mekar hidup di serata dunia walau pun tiada Umno di negara tersebut Bila petualang menyamar hero Islam hero Melayu macam dasar USA menceroboh dan menjajah negara lain Ditunjuknya Taliban itu jahat dengan dakyah ...
M P Umno Jika Nak Masuk Bersatu Masuklah Satu Demi Satu

M P Umno Jika Nak Masuk Bersatu Masuklah Satu Demi Satu

papar berkaitan - pada 4/11/2018 - jumlah : 277 hits
HANGPA JANGAN LA MSUK BERKUMPULAN NAMPAK SANGATLAH KALAU NAK MASUK MASUKLAH SATU DEMI SATU TUA DIAAAAA MAHADHIR DAH BAGITAHU CARA NAK MASUK UMNO SHHHHHH JANGAN BISING LAAAA MASUK LA SATU DEMI SATUUUUU Pak Karamu Saya tak pernah panggil pemi...
Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Calon Bersatu Prk Kkb Tidak Dapat Sokongan Parti Pas

Pas Anggap Terlalu Awal Bincang Pertukaran Mb Perlis

Opening Young People S Eyes To Workers Rights

Penyokong Diseru Jalankan Tanggungjawab Sebagai Pemilik Sabah Fc

Dumbing Down Our Education System Via Politicians And Theocrats

Bila Duit Nak Masuk

Sayur Kucai Dan Taugeh Untuk Makan Tengah Hari



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Rahsia Katil Homestay Bonda Banda Hilir Melaka

Kembali Menulis

Lagu Popular Thailand Tahun 2024

Starting Somewhere

Ktm Kenalkan 4 Model Motosikal Duke Sempena Ulangtahun Ke 30

Sambutan Ulang Tahun Ke 30 Dan Pelancaran 4 Model Motosikal Ktm Duke