Idea Open Wardrobe Lagi Senang Tak Sakit Mata Tengok Baju Bertimbun Dalam Bakul


Bab nak lipat kain, biasanya ramai ibu perlu ambil mood untuk selesaikan kain yang bertimbun dalam bakul. Lagi-lagi bila ada ramai penghuni dalam rumah, maka bertambah masa nak melipat kain.
Sebenarnya ada macam-macam idea yang ibu buat untuk mengelakkan kain bertimbun ini. Ada ibu yang angkat kain dari ampaian terus lipat, siapkan bakul untuk setiap ahli keluarga letakkan baju masing-masing atau terus je sangkut semua baju dan susun dalam almari.
Gambar Hiasan Apa cara sekalipun, semua itu dibuat untuk memastikan rumah kemas dan bila nak pakai senang nak cari. Bagaimanapun, idea Puan Hidayah Salim mungkin boleh membantu ibu-ibu yang nak nampak ruang tempat letak pakaian tersusun. Dengan menggunakan open wardrobe lagi mudah ibu nak urus dan nak uruskan baju-baju yang dah tak pakai.
Kalau ada bilik kosong tak guna, eloklah buat open wardrobe macam ini sebab kaum mak-mak ni hobinya suka membeli baju. Setiap bulan hobinya beli pakaian, tak baju sendiri mungkin baju anak.
Tetapi mungkin ada di kalangan anda yang masih ragu-ragu nak guna cara ini sebab takut berhabuk kan? Haa jangan risau sebab jika betul cara kita uruskan, semuanya tak ada masalah.
Pilih Guna Open Wardrobe
Open wardrobe in progress. Tunggu shelf tak sampai lagi untuk letak kat atas sekali. Semua dari IKEA (Mulig, Lennart & Algot). Kat tengah tu letak cermin, dah beli tapi nanti drill sekali dengan shelves. Untuk shelves nanti guna Algot. Pastu setentang dengan yang ni akan ada satu lagi algot shelves & rods untuk jubah & baju kurung. Tak sabar nak siapkan.

2 GAMBAR TERAKHIR SETELAH TAMBAH SHELVES DAN SATU SET ALGOT LAGI UNTUK JUBAH & KURUNG SETENTANG
1. Tak berhabuk ke?
In my case baju yang gantung tak sempat nak berhabuk sebab memang selalu pakai, I do laundry almost everyday, memang baju-baju ni pakaian harian gi kerja dan keluar. Lagipun nanti atas ni akan ade para untuk cover baju2. Yang jarang pakai atau baju tidur saya simpan dalam boxes, sebab tak perlu nak pilih-pilih.
Yang memang tak pakai saya letgo atau bagi orang sebab memang saya tak suka simpan baju-baju yang tak pakai. Begitu jugak baju anak saya, saya bagi anak-anak saudara yang lagi kecil. Atas algot tu ada la habuk sikit-sikit, sama juga kesnya kalau pakai almari, tetap berhabuk kan? Solution = Lap dan mop seminggu atau 2 minggu sekali.

2. Nak pakai langsir tak untuk cover?
Memang tak ada dalam perancangan sebab bilik ni memang khas untuk wardrobe. Semua berkaitan baju buat dalam ni kecuali laundry. Kira one stop centre la untuk baju-baju, tak payah selongkar bilik lain dah kalau tak jumpa stokin ke apa. Salah satu sebab nak buat begini sebab saya nak latih diri jadi rajin tengok benda kemas,selain daripada senang saya nak pilih baju nak keluar, terus nampak.
Kalau dalam almari mungkin saya main sumbat je. Saya tak ada masalah bab susun tak ikut kod warna, warna-warni kehidupan gituu..hihi. Cuma, bab hanger saya tak boleh campur, untuk saya dark green, belah suami maroon. hehehe.
3. Kos
Saya duduk di Terengganu, memang saya beli dengan PS. Macam yang dalam pic ni sya guna 4 Mulig Bar, 2 Set Algot frame/meshbasket dan 1 unit Lennart, saya habis approx RM605. Harga sebenar dalam lingkungan 530 macam tu. Dan saya dah order shelves, rods, wall uprights & brackets untuk lengkapkan open wardrobe saya ni, anggaran habis lagi rm700 termasuk untuk hang jubah & baju kurung saya yang tak siap kemas lagi.

Kenapa tak beli Algot System terus? lagi cantik. Sebab saya beli sikit-sikit ikut bajet saya, bulan ni sikit, bulan depan sikit. Kenapa tak beli almari? Harga tu mungkin dapat satu almari, dan tak mampu tampung baju-baju saya ni semua. Open wardrobe macam ni bantu saya jimat space sebab saya guna wall semaksimum mungkin.
Kredit: Puan Hidayah Salim ; lakarmedia
**Nak dapatkan palang penyidai pakaian (mulig bar) boleh beli je di sini. 

Peranan ibu ayah dalam kehidupan anak-anak sangat besar. Setiap apa yang kita sediakan untuk anak menentukan masa depan mereka. Itulah sebabnya kita dianggap seperti SUPERHERO pada mereka. Dengan hanya RM20, banyak ilmu yang akan mama papa dapat. Yang paling best, akan dapat AKAUN SSPN secara automatik!
Untuk mendaftar, klik https://toko.ideaktiv.com/product/webinar-detik-indah-bersama-si-manja/

(Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa &alli diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti or event dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/parents)
The post Idea Open Wardrobe Lagi Senang! Tak Sakit Mata Tengok Baju Bertimbun Dalam Bakul appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/idea-open-wardrobe-lagi-senang-tak-sakit-mata-tengok-baju-bertimbun-dalam-bakul/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Idea Perdagangan Untuk Pasangan Mata Wang Eur Usd

Idea Perdagangan Untuk Pasangan Mata Wang Eur Usd

papar berkaitan - pada 19/10/2021 - jumlah : 162 hits
lalu Pasangan mata wang EUR USD meningkat minggu lalu menembusi aliran menurun yang bermula pada awal Oktober Dan hari ini tidak hanya terdapat penurunan arah aliran jangka pendek tetapi juga penarikan semula yang mewujudkan peluang yang ba...
Mama Hiiang Satu2nya Anak Prempuan Lbu Cerita Dtik Anak Tenggeiam Depan Mata

Mama Hiiang Satu2nya Anak Prempuan Lbu Cerita Dtik Anak Tenggeiam Depan Mata

papar berkaitan - pada 10/10/2021 - jumlah : 150 hits
Setiu Mereka bermain air di depan mata saya tak j auh pun air ketika itu hanya pa ras betls tetapi tiba tiba saya lihat mereka tenggeIam kata Nurulhuda Abdul Rahman 38
Pasangan Mata Wang Eur Usd Cenderung Untuk Melanjutkan Penurunan Pada Bila Bila Masa Sahaja

Pasangan Mata Wang Eur Usd Cenderung Untuk Melanjutkan Penurunan Pada Bila Bila Masa Sahaja

papar berkaitan - pada 9/10/2021 - jumlah : 389 hits
Pasangan mata wang EUR USD berjaya pulih sedikit setelah membuat penurunan terakhir namun tekanan pasaran kekal tinggi selagi ia berada di bawah tahap rintangan utama Penurunan DXY memaksa pasangan mata wang ini untuk melantun semula dalam ...
Hiburan Comel Betul Hampir Setahun Berkahwin Sam Bunkface Perkenal Cahaya Mata Baru

Hiburan Comel Betul Hampir Setahun Berkahwin Sam Bunkface Perkenal Cahaya Mata Baru

papar berkaitan - pada 11/10/2021 - jumlah : 280 hits
Vokalis kumpulan muzik Bunkface Sam telah memperkenalkan anak hasil perkahwinan keduanya bersama dengan Puteri Eifa Ezrin Mohd Kushairi ARTIKEL BERKAITAN AdvertisementBerita gembira tersebut dikongsikan Sam atau nama sebenarnya Shamsul Annu...
Optom Eyecare Bukan Sekadar Kedai Cermin Mata

Optom Eyecare Bukan Sekadar Kedai Cermin Mata

papar berkaitan - pada 12/10/2021 - jumlah : 262 hits
Assalammualaikum dan Salam SejahteraMasalah mata bukanlah benda yang boleh kita ambil ringan lagi zaman sekarang yang mana kita lebih banyak terdedah dengan gajet untuk jangka masa yang lama Mata anugerah tuhan yang tak ternilai maka kita h...
Analisis Elliott Wave Pasangan Mata Wang Usd Chf Pada 8 Oktober 2021

Analisis Elliott Wave Pasangan Mata Wang Usd Chf Pada 8 Oktober 2021

papar berkaitan - pada 9/10/2021 - jumlah : 329 hits
Pasangan mata wang USDCHF kini dilihat berada di tengah tengah rali pembetulan yang sangat kompleks dari tahap rendah 2011 pada 0 7070 Kami melihat pembetulan dari tahap rendah 2011 hingga ke tahap tinggi Disember 2016 pada 1 0344 diikuti o...
Jangan Pandang Sebelah Mata Rawatan Murah Untuk Pesakit Covid 19 Kata Wakil Pembangkang

Jangan Pandang Sebelah Mata Rawatan Murah Untuk Pesakit Covid 19 Kata Wakil Pembangkang

papar berkaitan - pada 12/10/2021 - jumlah : 207 hits
October 11 2021 Ahli Parlimen Kuala Kedah Azman Ismail berkata tidak ada sebarang bukti saintifik yang baik mengatakan tubuh manusia tidak boleh ambil lebih 100mg KUALA LUMPUR Seorang Ahli Parlimen pembangkang menyelar kenyataan Kementerian...
Video Gugvr Air Mata Si Ayah Berat Hati Nak Lepaskan Anak Pulang Ke Asrama

Video Gugvr Air Mata Si Ayah Berat Hati Nak Lepaskan Anak Pulang Ke Asrama

papar berkaitan - pada 9/10/2021 - jumlah : 283 hits
Selalunya anak perempuan akan lebih rapat dengan ayahnya berbanding ibu Walaupun ibu adalah insan yang selalu ada untuk kita tidak kira susah dan senang tetapi bila sudah rapat dengan ayah selalunya ayah akan menjadi kawan kepada kita Kelem...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Drama Anggun Mikayla

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Arul Rasheed Feat Shana Abella Gemersik Aidilfitri Chord

Hukum Berbuka Puasa Di Bulan Ramadhan Dan Cara Bayar Fidyah

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

Di Ambang Inflasi Bagaimana Dow Jones Dan S P Bertindak Untuk Sesi Ketiga Berturut Turut



Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo

Biodata Abdul Qawiy Aro Qawiyaro Personaliti TikTok Islamik

10 Fakta Biodata Siti Khadijah Halim Pelakon Drama Berepisod Wanita Syurga TV3 Gandingan Redza Rosli


Gaya Hidup Sihat 8 Perkara Yang Perlu Anda Amalkan

Ceo Flutter 2023

Hari Ini 3 Lucu Di M Sia K Jaan Gagal Sayur Kisah Cinta

Boikot Kk Mart Bukan Speedmart

Bersahur Dengan Sup Ayam Simple Tapi Sedap

The Ultimate Home Cycling Adventure Beaches Mountains And Music