Ibu Trauma Anak Kena Gigit Cakar Dengan Kucing Depan Mata Luka Di Muka Kepala Sampai Kena 5 Jahitan


Kucing antara haiwan yang menjadi pilihan masyarakat di Malaysia untuk dipelihara. Memang comel dan manja sahaja mereka, tapi ada ketikanya kucing juga boleh mengamuk dan mencederakan manusia.
Seperti yang dikongsikan oleh Puan Nor Hidayah Isa tentang kejadian yang menimpa anaknya Amsyar yang masih kecil. digigit dan dicakar kucing yang dibela bernama Grey. Trauma dengan kejadian yang melanda anaknya itu sehingga menyebabkan si kecil Amsyar terpaksa dijahit sehingga 5 jahitan dekat kelopak mata.
Ikuti perkongsiannya:
Baru ada masa nak update kat fb..tujuan untuk dijadikan kenangan dan pengajaran untuk diri sendiri dan orang lain.
Serangan daripada kucing rumah.
Hari pertama 1 jun 2020..kenangan yang tidak bole dilupakan.
kami ada pelihara kucing nama grey.hari kejadian sekitar 11pg macam tu.pintu buka tp pintu grill tutup.jadi nampak la kat luar kucing bergaduh lari lalu depan rumah..cepat2 la tutup pintu sebab takut grey lari keluar jugak sebab dia pernah panjat grill tu lari kejar kucing lain dan hilang…sehari kami cari baru jumpa.

Grey terkam Amsyar sekelip mata
Tak nak kejadian sama berulang jadi tutup pintu.tak sangka tindakan saya tu..membuatkan grey marah..amsyar masa tu duduk berdekatan dgn grey dekat depan pintu juga..lepas ja tutup pintu tu berlalu nak duduk di sofa…lps tu la grey nampak amsyar terus dia terkam kepala amsyar dan gigit cakar semua…benda tu jadi sangat cepat berapa saat ja..bayangkan macam kucing bergaduh tu..betul2 grey buat mcm tu kat amsyar.dakap kepala amsyar mcm musuh dia.
Bila nampak tu terus baling bantal dekat grey..grey lari..tapi grey datang balik macam nk serang lagi..saya ambik bantal tadi pukul grey…sebab geram sangat grey buat macam tu dekat amsyar..tgk amsyar terbaring darah dah meleleh dari mata..masa ni baru perasan..kelopak mata amsyar terbelah kena cakaran grey..nampak isi terkeluar.dan kesan gigitan di kepala cakaran di dada,belakang kepala,mulut..mengigil tgk luka banyak macam tu..

Amsyar dah meraung raung..Mama pun nangis sama. masa dukung amsyar tu grey macam nak serang lg.kami lari masuk bilik…tutup pintu Call husband suruh balik dia ada kt luar masa tu.nasib dia memang otw balik.x berani keluar bilik dah.tak lama husband sampai.terus ke klinik..baju mama penuh darah..masa tu tekan dgn tisu ja luka kat mata amsyar sebab darah banyak keluar.
Luka dekat kelopak mata, kena 5 jahitan
Luka dekat kelopak mata Amsyar kena 5 jahitan.Allah pelihara tak kena dalam mata..mungkin dia tutup mata masa serangan tu..jangan kecam saya..saya pun tak tau benda ni nak jadi.
Doakan amsyar cepat sembuh.hari ni bengkak dah surut.mudahan cepat baik Amsyar.mama minta maaf sayang…salah mama..mama x potong kuku grey…
Pesanan saya kalau nak jaga kucing pastikan kuku di potong,vaksin,dan kasi…nasib baik kami vaksin grey..kalau tak mungkin jangkitan kuman dekat luka lebih teruk.

Tak Sanggup Nak Buang Grey Dalam perkongsian Puan Nor Hidayah Isa yang lain, dia berterima kasih kepada yang mendoakan kesembuhan Amsyar atas insiden yang berlaku. Ada antara cadangan yang diterima memintanya untuk membuang kucing peliharaannya itu.
Namun menurut ibu ini, dia tidak sanggup untuk berbuat demikian dan kini sedang mengurung kucing tersebut dan akan memindahkan Grey ke rumah mentuanya untuk sementara waktu kerana masih lagi trauma dan terkejut dengan kejadian yang menimpa.

Assalammualaikum selamat pagi..baru pagi ni tgk hp.banyaknya yang share.terima kasih yang mendoakan kesembuhan amsyar.yg bg pendapat dan cadangan yg baik2 saya terima.tp kalu nak buang atau bunuh ke apa ke minta maaf saya x bole terima.
Grey ni paling manja dengan saya.saya lg sedih grey dibuang..sementara ni kami kurung dia.lepas ni kami akan mandulkan grey.harap grey ubah perangai dia.kami akan hantar grey rumah mertua dulu..perasaan takut tu masih ada klu grey di rumah kami.

Masih trauma dan teringat kejadian anak kena cakar
Saya pun trauma lepas kejadian.susah tido malam asyik teringat saja..terfikir kalau lambat seminit ja maybe lebih teruk amsyar dikerjakan.nasib baik perkara tu jadi depan mata..saya bole terus ambik action leraikan grey dengan membaling bantal..itu saja yang saya bole capai masa tu sebab bantal ada sebelah je.grey terus lepaskan amsyar.
Amsyar dah ok luka2 lain dah kering..tinggal dekat kelopak mata ja nak kena jaga..2hari sekali kena bawa ke klinik Tanah Melayu 24jam untuk cuci dan follow up.sebab klinik tu klinik panel suami bekerja.
P/S .Yang bela kucing tu ambik pengajaran kisah ni.tambah yang ada anak kecik.potong kuku kucing tu,bawak pergi vaksin,dan mandulkan kucing kita.

Didoakan semoga luka Amsyar cepat sembuh dan semoga trauma dan rasa takut yang dilalui oleh Puan Nur Hidayah berlalu pergi. Bagi yang mempunyai kucing dan anak kecil, saranan Nur Hidayah ini boleh diambil kira. Semoga apa yang tidak diingini berlaku kepada anak-anak kita terutamanya yang masih kecil.
Kredit: Nur Hidayah Isa
The post Ibu Trauma Anak Kena Gigit, Cakar Dengan Kucing Depan Mata. Luka Di Muka & Kepala Sampai Kena 5 Jahitan appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/ibu-trauma-anak-kena-gigit-cakar-dengan-kucing-depan-mata-luka-di-muka-kepala-sampai-kena-5-jahitan/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bahaya Anak Kena Gigit Atau Cakar Kucing Doktor Ni Kongsi Apa Perlu Buat Kalau Berlaku

Bahaya Anak Kena Gigit Atau Cakar Kucing Doktor Ni Kongsi Apa Perlu Buat Kalau Berlaku

papar berkaitan - pada 7/6/2020 - jumlah : 350 hits
Beberapa hari lepas kita dikejutkan dengan cerita anak kecil yang bernama Amsyar dicakar kucing peliharaan ibu ayahnya Kecederaan yang dialaminya bukan sedikit tetapi sehingga terkoyak pada kelopak mata Dia juga terpaksa menerima lima jahit...
Kelopak Mata Sampai Terbelah Ibu Dedah Pengalaman Ngeri Anak Jadi Mangsa Cakaran Kucing

Kelopak Mata Sampai Terbelah Ibu Dedah Pengalaman Ngeri Anak Jadi Mangsa Cakaran Kucing

papar berkaitan - pada 5/6/2020 - jumlah : 317 hits
Kucing sentiasa menjadi pilihan utama bagi ramai orang untuk dijadikan haiwan peliharaan Ia dikenali dengan sifatnya yang manja dan telatah yang sentiasa mencuitkan hati sesiapa sahaja Walau bagaimanapun kecomelan dan manja bukanlah hanya s...
Hukum Ibu Ayah Ambil Dan Guna Duit Raya Anak

Hukum Ibu Ayah Ambil Dan Guna Duit Raya Anak

papar berkaitan - pada 28/5/2020 - jumlah : 708 hits
Hukum Ibu Ayah Ambil Pakai Duit Raya Anak Duit raya anak anak tak boleh mak pak pakai walaupun seringgit biarpun untuk membeli keperluan susu dan lampin anak anak itu sendiri Hukumnya haram kalau Ibu ayah tak ganti semula duit anak anak yan...
Luluh Tiada Kata Kata Lihat Anak Menangis Di Sisi Jenazah Ibu

Luluh Tiada Kata Kata Lihat Anak Menangis Di Sisi Jenazah Ibu

papar berkaitan - pada 29/5/2020 - jumlah : 302 hits
Luluh hati ini melihat dua anak menangis di sisi ibu mereka yang sudah tidak bernyawa berat hati saya menerima takdir isteri kesayangan sudah pergi buat selamanya kata Othman Awang 41 Othman suami kepada Miss Nurul Mohd Deraman 32 yang maut...
Anak Sihat Aktif Tak Duduk Diam Suka Bertanya Itu Pun Rezeki Ibu Ayah

Anak Sihat Aktif Tak Duduk Diam Suka Bertanya Itu Pun Rezeki Ibu Ayah

papar berkaitan - pada 27/5/2020 - jumlah : 279 hits
Rezeki yang tak nampak tetapi situasi ini selalu berlaku dalam rumah Along sudah tu Jangan nyakat adik lagi Kang ada yang menangis Bek bek bek bek Along buat muka mengejek pada adiknya Uwekkk Angah balas dengan menjelirkan lidahnya Bingit r...
Ibu Luah Rasa Terharu Rumah Tetap Diziarahi Kawan Anak Walau Sudah 3 Tahun Dijemput Ilahi

Ibu Luah Rasa Terharu Rumah Tetap Diziarahi Kawan Anak Walau Sudah 3 Tahun Dijemput Ilahi

papar berkaitan - pada 28/5/2020 - jumlah : 367 hits
Ternyata ibu Allahyarham terharu dan gembira menyambut kehadiran mereka lebih lebih lagi kerana ketiadaan anak anak yang tidak berdaya untuk pulang susulan PKP small Cover image via Twitter aminrahaman span span small Persahabatan adalah ni...
Jangan Sesekali Sebut Perkataan Degil Atau Tak Dengar Kata Pada Anak Pesan Mufti Pada Ibu Bapa

Jangan Sesekali Sebut Perkataan Degil Atau Tak Dengar Kata Pada Anak Pesan Mufti Pada Ibu Bapa

papar berkaitan - pada 27/5/2020 - jumlah : 322 hits
Degil betul budak ni kalau mama bangun mama cubit awak situasi biasa yang dialami oleh kita semua apabila marahkan anak Macam mana nak elak marah anak dengan perkataan yang tidak baik Ikuti perkongsian daripada Alhamdulillah pujian dan syuk...
Tips Didik Anak Untuk Ibu Bapa Yang Sibuk

Tips Didik Anak Untuk Ibu Bapa Yang Sibuk

papar berkaitan - pada 25/5/2020 - jumlah : 338 hits
Penting untuk kita ketahui tips penting bagaimana nak didik anak kita kearah kebaikkan dalam keadaan kita sentiasa sibuk kerana tuntutan kerja seharian Oleh itu amat penting untuk lakukan sesuatu untuk anak anda kita walaupun kita sibuk bek...
Sebak Buat Kejutan Tirai Ibu Akhirnya Dapat Peluk Anak Perempuan Yang Dikuarantin

Sebak Buat Kejutan Tirai Ibu Akhirnya Dapat Peluk Anak Perempuan Yang Dikuarantin

papar berkaitan - pada 26/5/2020 - jumlah : 407 hits
Sebak buat kejutan tirai ibu akhirnya dapat peluk anak perempuan yang dikuarantinLara Green tidak dapat menahan sebak ketika membuat kejutan pada anak perempuannya Foto Mercury PressSEORANG ibu dan anak perempuannya dapat berpelukan buat pe...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Taman Tema Genting Highland

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Asan Lembu The Movie

Hospital Kuala Pilah

Potong Ikan Keluar Api

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Mangkuk Correle 2024

Diy Toy For Toddler

Peristiwa Nuzul Al Quran Dan Bekalan Air

Swaylin Bechuanka Nuan Chord

Sanusi Henti Retorik Kxp Tumpu Projek Loji Rawatan Air

Attacks On Govt By Minority Groups Need To Be Curbed Zahid