Ibu Suka Belanja 2 Sahabat Ketika Hay4tnya Anak Menangis Terima Balasan Kebaikan Arw4h Tak Disangka Sangka Ketika Konvo


HARI graduasi pastinya menjadi hari paling bermakna bagi mereka yang bergelar penuntut institusi pengajian tinggi (IPT) untuk diraikan bersama ibu bapa.
Namun, tidak semua beruntung dapat meraikan hari penuh bersejarah ini dengan insan tersayang, terutama yang sudah pergi meninggalkan kita.
Begitulah yang dialami Siti Aishah Rosli, 25, apabila ibunya Zalina Mohd Shariff men1nggal dun1a sebelum sempat melihat anaknya ini menaiki pentas menggenggam segulung ijazah setelah menamatkan pengajian.
Bercerita kepada mStar, Aishah memperincikan kisah di sebalik video tular yang dimuat naik sehingga mengvndang seb4k warga maya.

“Masa tu tengah rakam momen pakai jubah. Jadi saya rakam diri sendiri buat time lapse dengan kawan-kawan sebagai kenangan.
“Tiba-tiba mak kepada kawan baik saya datang bagi bunga… jadi kejadian tu tak dirakam secara tak sengaja. Masa tu memang saya tak dapat tahan emosi, terus mengalir air mata sebak.
“Terharu sangat bila makcik buat macam tu sebab saya memang mengharapkan ibu kandung ada bersama… saya sangat rapat dengan arw4h. Padahal saya dah cakap dengan diri sendiri ‘hari ni tak boleh sedih-sedih’. Kalau mama ada pun dia mesti nak tengok saya gembira saja,” ujarnya.
Walaupun tanpa kehadiran ibu, bapanya, Rosli Jaffar dan adiknya tetap hadir meraikan majlis hari graduasinya.
Imbas Aishah yang merupakan anak kelima daripada enam adik-beradik, kebaikan dan jasa arw4h ibunya sewaktu masih hidup menjadi antara punca dia menangis pada hari graduasinya pada awal Julai lalu.
     View this post on Instagram           A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

Aishah bersama bapanya yang hadir majlis hari graduasi.
Jelas wanita ini yang mengambil jurusan Bisnes Antarabangsa di Kolej MCS, Banting, ibunya sering memberikan duit poket lebih untuk dibelanjakan oleh dia sendiri dan rakan-rakan.
“Dulu masa saya belajar, biasalah sebagai student kan kadang-kadang kita tak cukup duit pun kita diam saja. Mak saya ni pula jenis suka bagi duit belanja lebih jadi setiap kali dia hulurkan wang tu memang dia tahu saya rapat dengan dua kawan saya ni.
“Jadi setiap kali beri duit memang dia akan pesan untuk belanja kawan. Pernah juga dia belikan baju raya untuk kawan dulu. Itu memang sudah jadi kebiasaan mama selalu buat baik untuk kawan-kawan saya. Lagi pula rumah saya yang paling dekat dengan tempat belajar jadi memang mama akan pesan suruh belanja mereka,” katanya.
Reda dengan pemergian ibu, Aishah bagaimanapun mengakui merindui kehadiran ibunya dalam hidup.
Bukannya saya tak reda dengan pemerg1an mama tapi sebab dah jadi kebiasaan.AISHAHBercerita lanjut, Aishah berkata dia pernah beberapa kali bertindak menghantar mesej kepada arw4h walaupun tahu tidak akan menerima sebarang balasan.
“Paling rindu fasal mama mestilah keberadaan dia di sisi saya. Rindu pada suara dan masakan mama. Sekarang ni kalau ada mak kawan-kawan masakkan untuk saya, mesti rasa hargai sangat sebab anggap macam ibu sendiri masak.
“Saya rindu juga nak update apa yang saya buat dekat mama. Kadang tu saya send saja mesej dekat WhatsApp mama walaupun tak berbalas. Perkara tu memang dah jadi kebiasaan, setiap kali beli apa-apa mesti saya akan tanya pendapat dia.
“Walaupun tak ada orang tahu pasal saya mesej mama tu, tapi sedih juga bila ingat balik. Bukannya saya tak reda tapi sebab dah jadi kebiasaan,” jelasnya lagi.

Aishah bersama arw4h ibunya.
Bercerita mengenai pemergian ibunya, wanita itu telah dimasukkan ke wad pada Julai tahun lalu.
Katanya, hari di mana ibunya dimasukkan ke w4d merupakan hari yang sama Aishah merancang melakukan kejutan.
“Saya dah upah orang untuk buat kejutan untuk mama. Saya nak buat kek yang boleh tarik keluar duit tu. Saya dah masukkan duit gaji dalam tu nak bagi mama.

Aishah kini bekerja sebagai pengurus projek di sebuah syarikat di Pulau Pinang.
“Bila saya call, rupanya mama beritahu yang dia dekat hospital tengah buat pemeriksaan. Jadi saya pun minta orang tu tangguh dulu kejutan tu.
“Sakit mama jadi lagi teruk sampai terpaksa ditidurkan pada hari kelima sebab ada peny4kit asm4. Selama 50 hari mama kena c0v1d-19, tapi lebih 73 hari mama ditidurkan,” katanya.
Menurut Aishah, dia dan bapanya berpeluang untuk bercakap dengan ibunya sebelum wanita itu menghembuskan nafas terakhir pada 7 September 2021 di Hospital Pusrawi, Kuala Lumpur.

Aishah bersama dua sahabat baiknya.
“Mak ayah memang jenis tak boleh berpisah. Ayah merayu dekat doktor nak tengok mama. Lepas tu saya pun tak sangka Allah makbulkan doa dapat jumpa juga mama sebab dah lama sangat tak dapat sentuh dia.
“Kami pun bergegas naik ke wad jumpa mama. Saya nangis dalam video saya rakam tu bukanlah ada niat lain cuma untuk simpanan, nak tunjuk dekat mama bila dia sihat nanti bukti saya rindu dia sangat.
“Uruskan jen4zah sangat mudah dan lancar masa ibu men1nggal. Ramai sangat datang tengok masa tu. Abang-abang yang solatkan jen4zah dan kami anak-anak perempuan mandikan arw4h ibu. Saya syukur semua ahli keluarga berpeluang uruskan jen4zah ibu,” ujarnya.
Komen Netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!
Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Koleksi Viral
Sumber : https://ift.tt/1LR5wfO


Sumber: Sinar Viral

Booking Bilik Hotel Dengan Harga Yang 23% Lebih Rendah



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://thetrendingnow.blogspot.com/2022/07/ibu-suka-belanja-2-sahabat-ketika.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Risau Anak Menangis Ibu Beri Hadiah Nota Comel Pada Penumpang Flight

Risau Anak Menangis Ibu Beri Hadiah Nota Comel Pada Penumpang Flight

papar berkaitan - pada 1/8/2022 - jumlah : 169 hits
Pertama kali nak bawa bayi menaiki kapal terbang bukan sesuatu yang mudah Pengalaman baharu ni kadang kadang buat si manja jadi cemas dan mulalah meragam Sesetengah bayi akan menangis tanpa henti kerana persekitaran yang mereka tak biasa Ar...
3 Jenis Ubat Makan Terus Muntah Alah Teruk Hamil Anak Sulung Ibu Hamil Tambah Stress Pjj Dengan Suami

3 Jenis Ubat Makan Terus Muntah Alah Teruk Hamil Anak Sulung Ibu Hamil Tambah Stress Pjj Dengan Suami

papar berkaitan - pada 22/7/2022 - jumlah : 164 hits
Tinggal berasingan dengan suami atau perhubungan jarak jauh sememangnya tidak mudah Lagi lagi jika hamil anak pertama Mengharungi kepayahan hamil tanpa suami di sisi memang payah Mental dan emosi perlu kuat dan kental apa lagi saat dilanda ...
Terjebak Sindiket Penipuan Ibu Dakwa Anak Dikurung Dipukul Di Laos

Terjebak Sindiket Penipuan Ibu Dakwa Anak Dikurung Dipukul Di Laos

papar berkaitan - pada 22/7/2022 - jumlah : 122 hits
Sembilan lelaki warga Malaysia kini dipercayai menjadi pegawai khidmat pelanggan sindiket penipuan dalam talian di Laos KUALA LUMPUR Terpedaya dengan tawaran pekerjaan di luar negara yang menjanjikan gaji lumayan sekumpulan rakyat Malaysia ...
3 Tahun Yang Indah Tak Sangka Secepat Ini Afia Tinggalkan Ibu Rehatlah Sayang

3 Tahun Yang Indah Tak Sangka Secepat Ini Afia Tinggalkan Ibu Rehatlah Sayang

papar berkaitan - pada 21/7/2022 - jumlah : 122 hits
Tak sangka secepat ini Afia tinggalkan ibu Hanya tiga tahun Allah pinjamkan terlalu banyak momen bersama Terima kasih Allah pinjamkan bidadari syurga ini Tak dapat nak dibayangkan perasaan seorang ibu yang kehilangan anak dan pergi dulu di ...
Baby Susah Nak Tidur Makin Manja Menangis Ayda Jebat Risaukan Anak

Baby Susah Nak Tidur Makin Manja Menangis Ayda Jebat Risaukan Anak

papar berkaitan - pada 1/8/2022 - jumlah : 166 hits
Diam tak diam anak selebriti Ayda Jebat dan Nabil Mahir Ana Nayla kini sudah pun berusia 10 bulan Berkongsi perkembangan terbaru anaknya kata Ayda dia kini bimbangnya Ana Nayla yang kini susah untuk tidur Malah kata Ayda lagi bagi menidurka...
Ibu Kanak2 Luah Rasa Sedih Pengasuh Pandai2 Potong Rambut Anak

Ibu Kanak2 Luah Rasa Sedih Pengasuh Pandai2 Potong Rambut Anak

papar berkaitan - pada 19/7/2022 - jumlah : 184 hits
Memotong rambut anak anak yang masih kecil sememangnya satu cabaran buat ibu bapa Jadi ramai ibu bapa muda ketika ini memilih untuk membiarkan sahaja rambut anak lelaki mereka tumbuh panjang dan diuruskan dengan kemas supaya kelihatan comel...
Tak Boleh Peluk Anak Macam Orang Lain Perit Tak Boleh Jadi Ibu Normal Elyana Kongsi Kisah Besarkan Anak Kanser Tahap 4

Tak Boleh Peluk Anak Macam Orang Lain Perit Tak Boleh Jadi Ibu Normal Elyana Kongsi Kisah Besarkan Anak Kanser Tahap 4

papar berkaitan - pada 20/7/2022 - jumlah : 167 hits
Perjalanannya cukup struggle sejak belas tahun lalu namun semangat juangnya itu membuktikan kanser bukanlah penamat hidup selagi belum sampai masanya Kisahnya jarang dikongsi namun kali ini dia sudi berkongsi perjalanan menjadi ibu dan pesa...
Ibu Saya Suruh Bersenam Kim Jongkook Kongsi Bagaimana Mula Suka Bersenam

Ibu Saya Suruh Bersenam Kim Jongkook Kongsi Bagaimana Mula Suka Bersenam

papar berkaitan - pada 23/7/2022 - jumlah : 161 hits
Semua orang tahu jika ditanya mengenai sesuatu yang disukai Kim Jong kook pasti jawapannya adalah bersenam Baru baru ini Kim Jong kook tampil dalam siri podcast Secret Guarantee ARTIKEL BERKAITAN Secret Guarantee yang merupakan rancangan di...
5 Tips Untuk Ibu Bapa Bantu Anak Belajar Bercakap

5 Tips Untuk Ibu Bapa Bantu Anak Belajar Bercakap

papar berkaitan - pada 23/7/2022 - jumlah : 225 hits
5 Tips Untuk Ibu Bapa Bantu Anak Belajar Bercakap l Assalamualaikum Tak mudah nak besarkan anak anak Banyak cabaran yang kita sebagai ibu bapa yang perlu kita hadapi Lagi lagi bila setiap anak mempunyai tahap pembelajaran dan perkembangan y...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Utilizing Crowdfunding For Business

Pemandu E Hailing Pengguna Muslim Wajiib Abaikan Grab Kenyataan Media Ppim 26 04 2024

Selamat Bersara Contoh Ucapan Hari Persaraan Poster

Juyaya Semun Ngintu Gawai Chord

Bahaya Kemiskinan By Dr Hm Rakib S H Pekanbaru Riau

Alya Iman Nabil Aqil Bergandingan Dalam Siri Terbaru Adaptasi Novel Anggun Mikayla Di Viu