Hukuman Bersalah Roger Ng Satu Lagi Bukti Skandal 1mdb Bukan Fatamorgana


 
Berikutan hukuman bersalah yang dijatuhkan oleh sebuah mahkamah di AS terhadap bekas pegawai bank Goldman Sachs, Roger Ng atas kesalahan melakukan konspirasi menyeleweng ribuan juta ringgit dana IMDB, yang paling mudah difahami ialah ini merupakan satu lagi bukti bahawa skandal itu memang benar-benar wujud dan bukannya fatamorgana.
Ini juga mengukuhkan hakikat skandal 1MDB bukan fitnah, bukan rekaan dan bukan sengaja diada-adakan.
Selain banyak bukti lain yang telah terdedah sebelum ini seperti rampasan pelbagai aset di serata dunia dan ada yang dipulangkan kepada negara kita, hutang yang terus ditanggung serta penutupan buah bank di Singapura, bukti terbaru ini seharusnya tambah memberi kesedaran kepada kita semua.
Bukan saja kita mesti mengutuk skandal itu dan mereka yang terbabit dengannya, bahkan sewajarnya, seperti gesaan Mahiaddin Md Yasin semalam, perbicaraan juga seharusnya dipercepatkan lagi.
Berbeza dengan mahkamah di AS yang dilihat pantas dalam perbicaraan dan menjatuhkan hukuman, di negara kita pula pelbagai helah seolah-olah direncana untuk melengah-lengahkannya.
Selebihnya pula, yang sudah dijatuhi hukuman pun masih bebas ke sana sini serta kadangkala lebih berlagak untuk menjadi hero dalam pelbagai isu negara.
Selebihnya pula, yang sudah dijatuhi hukuman pun masih bebas ke sana sini serta kadangkala lebih berlagak untuk menjadi hero dalam pelbagai isu negara.
Indonesia sekarang, selain lebih dipandang tinggi di mata dunia, ketegasannya melaksanakan undang-undang itu sekaligus menarik kepercayaan pelabur dan ekonominya berkembang sangat subur.
Suburnya ekonomi Indonesia sudah mampu meninggalkan negara kita di belakangnya.
Negara kita tidak harus berlengah-lengah lagi ke arah itu kerana jika keadaan seperti sekarang berterusan, kesan akhirnya ialah derita yang lebih parah kepada rakyat dalam meneruskan kehidupan mereka.
Sebab itu, sementara kita berharap perbicaraan dan kes rayuan berkaitan kes-kes 1MDB ini dapat disegerakan demi keadilan serta kepentingan negara, sebarang usaha menggugat keadilan itu mestilah juga ditentang sehabisnya.
Tentulah kita akan malu kepada dunia jadinya kerana sementara di pelbagai negara sudah banyak bukti, kesalahan dan hukuman dijatuhkan, namun di negara kita di mana skandal itu berpunca dan rakyatnya yang menanggung beban, tetapi belum apa apa-apa hukuman lagi yang dijatuhkan.
Dalam hal ini, desakan dan tekanan yang dihadapkan kepada Perdana Menteri, Ismail Sabri Yaakob untuk segera membubarkan Parlimen hendaklah juga kita semula bersama-sama melawannya.
Kita mesti faham tujuan mendesak PRU awal itu bukan untuk kepentingan rakyat atau bagi memberi kehidupan yang lebih baik buat rakyat, sebaliknya hanya untuk muslihat serta kepentingan mereka yang ada kes di mahkamah semata-mata.
Sebaiknya, biar selesai kes mahkamah mereka dan hukuman dijatuhkan dahulu, barulah sesuai diadakan PRU15.
Tahun depan atau sehingga tamat penggal Parlimen iaitu Mei 2023 adalah sesesuai waktu untuk Perdana Menteri membubarkan Parlimen dan mengadakan pilihanraya. – ShahbudinHusin 10/04/2022.






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2022/04/hukuman-bersalah-roger-ng-satu-lagi.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Konspirasi Songlap Dana 1mdb Roger Ng Didapati Bersalah

Konspirasi Songlap Dana 1mdb Roger Ng Didapati Bersalah

papar berkaitan - pada 9/4/2022 - jumlah : 209 hits
Bekas pegawai bank Goldman Sachs Roger Ng didapati bersalah oleh Mahkamah Amerika Syarikat kerana melakukan konspirasi menyeleweng ratusan juta dolar daripada syarikat pelaburan 1Malaysia Development Berhad Keputusan oleh juri di negara ber...
Selepas Roger Ng Didapati Bersalah Kita Mahu Keadilan Juga Untuk Rakyat Malaysia Anwar

Selepas Roger Ng Didapati Bersalah Kita Mahu Keadilan Juga Untuk Rakyat Malaysia Anwar

papar berkaitan - pada 12/4/2022 - jumlah : 139 hits
Sesi perbicaraan di New York telah tamat dalam tempoh yang singkat Pihak defendan tidak dibenarkan atau tidak dikurniakan layanan VIP dari pihak mahkamah untuk mengurus hal peribadi mahupun diberikan akses kepada pasport untuk ke mana mana ...
Muhyiddin Segerakan Perbicaraan Kes 1mdb Susulan Keputusan Bersalah Di Mahkamah As

Muhyiddin Segerakan Perbicaraan Kes 1mdb Susulan Keputusan Bersalah Di Mahkamah As

papar berkaitan - pada 10/4/2022 - jumlah : 179 hits
PETALING JAYA Perbicaraan kes 1MDB di Malaysia mesti disegerakan selepas mahkamah di Amerika Syarikat menjatuhi hukuman bersalah terhadap bekas pegawai Goldman Sachs Roger Ng atas tuduhan rasuah dan pengubahan wang haram membabitkan syarika...
Ex Pm Muhyiddin Dap Mp Urge Ag To Get Ex Goldman Banker Roger Ng Back To Malaysia For 1mdb Trial After Us Conviction

Ex Pm Muhyiddin Dap Mp Urge Ag To Get Ex Goldman Banker Roger Ng Back To Malaysia For 1mdb Trial After Us Conviction

papar berkaitan - pada 10/4/2022 - jumlah : 178 hits
Ex Goldman Sachs banker Roger Ng arrives for his criminal trial at the United States Courthouse in Brooklyn New York February 22 2022 Reuters picKUALA LUMPUR April 10 Attorney General Tan Sri Idrus Harun should hurry and get Roger Ng back t...
Rentasan 1102 Panas Skandal 1mdb Ini Motifnya Keberadaan Jho Low Di

Rentasan 1102 Panas Skandal 1mdb Ini Motifnya Keberadaan Jho Low Di

papar berkaitan - pada 2/4/2022 - jumlah : 140 hits
MENARIK DALAM RENTASAN 11021 KENAPA GUGURKAN NAMA JHO LOW 2 MYSEJAHTERA PERLUKAH LAGI 3 SYARIKAT RUGI PENGARAH EKSEKUTIF TETAP UNTUNG
Ex Goldman Banker Roger Ng Found Guilty In 1mdb Fraud Scheme

Ex Goldman Banker Roger Ng Found Guilty In 1mdb Fraud Scheme

papar berkaitan - pada 9/4/2022 - jumlah : 209 hits
Roger Ng the only Goldman Sachs banker to go to trial over the global 1MDB scandal was found guilty for his role in the epic looting of the Malaysian fund Ng 49 was convicted of all three counts in the case including conspiring to violate U...
Us 1mdb Trial Who Is Lying Roger Ng Or Tim Leissner

Us 1mdb Trial Who Is Lying Roger Ng Or Tim Leissner

papar berkaitan - pada 5/4/2022 - jumlah : 175 hits
Is Tim Leissner escaping punishment by lying and by setting Roger Ng up to be the fall guy in a star witness deal with US prosecutors A US prosecutor on Monday urged jurors to convict a former senior Goldman Sachs GS N banker for helping lo...
Mahkamah Amerika Menjatuhkan Hukuman Terhadap Pencuri Sebenar 1mdb

Mahkamah Amerika Menjatuhkan Hukuman Terhadap Pencuri Sebenar 1mdb

papar berkaitan - pada 9/4/2022 - jumlah : 221 hits
Semalam mahkamah di Amerika telah memutuskan bahawa Roger Ng bersalah Roger Ng ada lah bekas pegawai tertinggi Goldman Sach Ng berusia 49 tahun telah didapati bersubahat bersama boss nya Tim Leissner dalam siri penipuan terhadap syarikat 1M...
Transaksi Janggal 1mdb Saya Ada Syak Najib Juga Terlibat Bekas Pengerusi

Transaksi Janggal 1mdb Saya Ada Syak Najib Juga Terlibat Bekas Pengerusi

papar berkaitan - pada 13/4/2022 - jumlah : 100 hits
malaysiakini comMohd Bakke Salleh tidak berjumpa dengan Najib Razak untuk memaklumkan peletakan jawatannya sebagai pengerusi lembaga pengarah 1MDB Saksi pendakwaan ke 13 itu berkata dia tidak berbuat demikian susulan syak wasangka bahawa be...
Panduan Lengkap Tentang Brand Perlindungan Pendaftaran Dan Penegakan

Cabinet To Address Najib S House Arrest Bid With Transparency Urges Zaid

Zaid Urges Cabinet Transparency On Najib House Arrest Bid

Mengenal 11 Istri Nabi Muhammad Sesuai Urutan Pernikahan

Polis Cari Waris Lelaki Maut Kemalangan

Celebrating Mother S Day With Legumes Dining With The Queens

Ceo Badan Berkanun Ditahan Sprm Disyaki Seleweng Dana Projek Rm1 2 Bilion

Lirik Lagu Dari Jauh Alyph



Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix


Apa Nasib Veteran Tentera Malaysia

Mudahnya Jadi Cikgu Sekolah

Coklat Ketupat Matcha

Khai Bahar Bawa Hatiku Bersama Kamu Chord

Why The Us Can T Win The Trade War With China And Shouldn T Try

Bersatu To File Notice To Vacate Seats Of 6 Turncoat Mps