Hukum Lelaki Menyerupai Wanita Dalam Islam


Dalam dunia ini macam-macam ada di dalamnya dan manusia adalah penghuninya. Selalunya kita tidak pernah puas dengan apa yang kita ada malahan ada yang lelaki nak jadi perempuan dan sebaliknya hingga sanggup menyerupai jantina yang mereka inginkan.
Tapi kenapa? Sedangkan sejak dari lahir lagi kita dilahirkan dengan sempurna dan cukup sifat, mengapa memilih untuk menyerupai dengan jantina yang bertentangan. Jika lelaki nak menyerupai perempuan memang sering kita lihat walau di mana saja tapi tahukah mereka tentang hukum ini dalam Islam?
Ada yang berpendapat lelaki yang ingin menjadi perempuan adalah kerana sejak dilahirkan mereka mempunyai naluri wanita dan sesetengahnya kerana kecewa dalam percintaan dan sebagainya. Apa sekalipun alasan, setiap ciptaan Allah itulah yang telah tertulis siapa diri kita sampai bila-bila.
Ekoran dengan topik hangat ini, seorang ustaz yang dikenali sebagai Ustaz Farid Rashidi telah berkongsi pandangan dan nasihat beliau khas ditujukan kepada semua lelaki yang nak jadi perempuan. Semoga perkongsian ini akan memberikan pengetahuan kepada anda.
Hukum Tukar Jantina dan Lelaki Menyerupai Wanita
Selalu sangat melintas kaum lelaki yang buat LIVE jual produk dengan berpewatakan seorang wanita.
Tak kiralah menyerupai wanita dari segi percakapan atau suarakah. Tapi part ni, memang banyak yang gagal. Sebab Allah SWT ciptakan suara lelaki dan perempuan susah nak diubah. Terkepit macammana pun, tetaplah garau bunyi suaranya.
Pakai pakaian perempuan contoh macam bertudung. Pakai pakaian sutera, berhias wajah ala perempuan. Sekali tengok memang dah iras model wanita lagaknya itupun kalau cukur misai dan janggutlah.
Kemudian pakai perhiasan emas gelang cocoke, rantai lipanke, cincin dan lain-lain. Pakai emas tak salah bagi perempuan, yang salah pada lelaki.
Meniru gerak gaya perempuan, misalnya gaya gerak badan, tangan ala menari zapin dan berjalan lenggang semacam.
Dan akhir sekali paling dahsyat ialah buang alat kelamin dan cucuk hormon pada tubuh. Terus bertukar jantina. Nauzubillahhi minzalik.
Astaghfirullahal Azim.
Hukum Meniru dan Menukar Jantina?
Disebut dalam kitab Fiqh Manhaji, Jilid 3 mengatakan hukum kedua-dua (lelaki menyerupai perempuan, dan perempuan menyerupai lelaki) adalah HARAM. Bahkan termasuk dosa besar kerana wujudnya pelaknatan terhadap pelakunya.
Berdasarkan dalil dan juga pandangan para ulama', fatwa mufti adalah HARAM dan diLAKNAT.
Laknat tu, bukan memain tau. Amat menggerunkan!
1. Dalil hadis Nabi SAW menyebutkan:
عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ عَنِ النَّبِيّ ص اَنَّهُ لَعَنَ اْلمُتَشَبّهَاتِ مِنَ النّسَاءِ بِالرّجَالِ، وَ اْلمُتَشَبّهِيْنَ مِنَ الرّجَالِ بِالنّسَاءِ. ابو داود 4: 60، رقم: 4097
Dari Ibnu Abbas r.a, dari Nabi SAW, bahawasanya baginda melaknat wanita yang menyerupai lelaki dan lelaki yang menyerupai wanita.
(Hadis Riwayat Abu Dawud juz 4, hal. 60, no. 4097]
2. Mesyuarat Khas Jawatankuasa Fatwa Negeri Perak Darul Ridzuan yang bersidang pada 18 Disember 2008M bersamaan 20 Zulhijjah 1429:
"Bersetuju untuk memutuskan bahawa pengkid, iaitu wanita yang berpenampilan dan mempunyai gerak laku serta naluri seksual seperti lelaki, dan lelaki yang menyerupai wanita (maknyah/pondan) samada dari segi pakaian, penampilan dan gerak laku serta naluri seksual seperti wanita adalah HARAM di sisi Islam."
3. Jawatankuasa Perunding Hukum Syarak Negeri Pahang Kali Ke-4/2008, pada 26 Disember 2008:
"Hukumnya haram. Majoriti ulama' bersepakat bahawa Islam melarang perbuatan lelaki menyerupai wanita atau wanita menyerupai lelaki."
Sebagai solusi, ajaklah mereka kembali ke pangkal jalan sebelum terlambat. Ibu bapa mainkan peranan didik anak-anak supaya tak lari dari fitrah manusia. Guru, masyarakat atau siapa saja yang mampu membetulkan keadaan semula.
Sampaikanlah pesanan ini buat mereka. Ini bukan soal siapa lebih baik atau tak, tapi soal mengajak seramai mungkin kepada ke arah kebaikan dan meninggalkan perkara mungkar yang dimurkai Allah SWT.
Bantu saya share ya. Terima kasih. - Ustaz Farid Rashidi

Free IPTV @5tr0kk +500 Channel


Tonton TV online secara percuma dari handfon atau android box anda!


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://ohsemput.blogspot.com/2019/11/hukum-lelaki-menyerupai-wanita-dalam.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mat Sabu Kongsi Video Tentera Wanita Peluk Islam

Mat Sabu Kongsi Video Tentera Wanita Peluk Islam

papar berkaitan - pada 9/11/2019 - jumlah : 748 hits
SEORANG tentera wanita berasal dari Sarawak yang memeluk agama Islam semalam menerima respons positif daripada netizen khususnya Muslim yang bersyukur menerima saudara baharu Pengislaman tentera tersebut turut menarik perhatian Menteri Pert...
Shahidan Cium Tangan Anwar Hukum Cium Tangan Dalam Islam

Shahidan Cium Tangan Anwar Hukum Cium Tangan Dalam Islam

papar berkaitan - pada 10/11/2019 - jumlah : 301 hits
ARIF ATAN Tular di media sosial gambar Ahli Majlis Tertinggi Umno Datuk Seri Shahidan Kassim mencium tangan Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim Foto yang dirakam di bangunan Parlimen hari ini turut menyaksikan kehadiran beberapa pemimpin ...
Hukum Wanita Mengamalkan Pil Perancang Dan Hukum Lelaki Keluarkan Mani Di Luar Rahim

Hukum Wanita Mengamalkan Pil Perancang Dan Hukum Lelaki Keluarkan Mani Di Luar Rahim

papar berkaitan - pada 31/10/2019 - jumlah : 631 hits
HUKUM WANITA MENGAMALKAN PIL PERANCANG DAN HUKUM LELAKI KELUARKAN MANI DI LUAR RAHIMSoalan Saya dan suami saya merancang keluarga dengan kaedah mengeluarkan air mani di luar rahim Apakah ini tidak dianggap menolak kurniaan Allah atau membun...
Islam Hargai Potensi Wanita

Islam Hargai Potensi Wanita

papar berkaitan - pada 2/11/2019 - jumlah : 324 hits
Syariat Islam membenarkan wanita melakukan aktiviti atau tugasan berkaitan kegiatan ekonomi sosial dan politik yang mendatangkan kebaikan untuk diri sendiri keluarga masyarakat dan agama Islam cintakan kebaikan dan memberi kebaikan kepada s...
Hukum Wanita Sedang Istihadah Membaca Al Quran

Hukum Wanita Sedang Istihadah Membaca Al Quran

papar berkaitan - pada 2/11/2019 - jumlah : 439 hits
SOALAN Bolehkah perempuan yang sedang mengalami istihadah membaca akan al Quran dan duduk di dalam masjid JAWAPAN Tersebut pada Himpunan Fatwa Mufti Mesir berkata Dr Syauqi Ibrahim Allam Bermula istihadah adalah hadas kecil dan perempuan ya...
Hukum Orang Islam Hantar Jenazah Bukan Islam Ke Kuburan

Hukum Orang Islam Hantar Jenazah Bukan Islam Ke Kuburan

papar berkaitan - pada 3/11/2019 - jumlah : 408 hits
SOALAN Apakah hukumnya seorang Islam turut menghantar jenazah saudaranya yang bukan Islam ke tanah perkuburan JAWAPAN Ulama ulama mazhab Syafie dan Hanafi telah menaskan atas harus menghantar jenazah kafir ahli kitab dan mengikutnya samada ...
Polis Dedah Punca Sebenar Kematian Guru Wanita

Polis Dedah Punca Sebenar Kematian Guru Wanita

papar berkaitan - pada 31/10/2019 - jumlah : 305 hits
ALOR SETAR Polis Kedah mendedahkan tiada unsur jenayah dalam kematian guru wanita ditemui dalam keadaan tertiarap atas katil di rumahnya di Kampung Banggol Jeneri Sik petang semalam Ketua Polis Kedah Datuk Zainuddin Yaacob hasil bedah siasa...
10 Bandar Dengan Wanita Tercantik Di Dunia

10 Bandar Dengan Wanita Tercantik Di Dunia

papar berkaitan - pada 31/10/2019 - jumlah : 819 hits
Berdasarkan penelitian terhadap pendapat dunia pelancong serta internet di masyarakat dan membawa Anda Top Sepuluh Kota Dunia Dengan Perempuan yang Paling Cantik Setiap kota pada daftar ini berisi banyak pasokan pasokan perempuan cantik And...
10 Gambar Wanita Tiruan Yang Kejelitaannya Sukar Dipercayai

10 Gambar Wanita Tiruan Yang Kejelitaannya Sukar Dipercayai

papar berkaitan - pada 31/10/2019 - jumlah : 924 hits
10 GAMBAR WANITA TIRUAN YANG KEJELITAANNYA SUKAR DIPERCAYAI Miss Tiffany Universe is not your typical contest looking for the most beautiful girl in the world As I said earlier we had this event seeks to find the most beautiful tr nss xual ...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Wee Barking Up The Wrong Tree

Jangan Terpedaya Kolaborasi Dengan Zico Netizen Gesa Untuk Boikot Lagu Baru Jennie Bp Atas Sebab Ini



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Mobile Friendly Free Money The Community Has You Covered

Pelajar Lelaki 14 Tahun Meninggal Dunia Ketika Merentas Desa

Umur 7 Tahun Sudah Bergelar Tunangan Orang

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Bila Kau Rajin Nak Tolong Kerja Orang

Perjanjian Allah Swt Dengan Kaum Bani Israil