Hubungan Umno Bersatu Realitinya Boleh Dikira Sudah Berakhir


 
Atas apa hujah dan alasan sekali pun, apa yang berlaku di Perak sehingga tumbangnya Ahmad Faizal Azumu atau Peja sebagai Menteri Besar adalah suatu tindakan khianat dan perbuatan tikam belakang.
Ia boleh diumpamakan seperti seseorang yang menjemput kawannya minum petang, tetapi dibubuhnya racun dalam cawan sehingga kawannya tadi tergolek dan tumbang.
Kata seorang kawan lain yang takut bini pula, tindakan UMNO itu boleh juga disamakan seperti suami yang khianat bermain kayu tiga di ruang tamu di depan isterinya sendiri.
Bermakna, dalam kedua-dua keadaan, hubungan baik mustahil hendak dipulihkan semula.
Bolehkah seseorang yang meracun kawannya sehingga tumbang tiba-tiba meminta keluarga kawannya itu menerimanya sebagai kawan semula seperti dulu?
Bolehkah juga seorang suami yang bermain kayu tiga tadi berkata kepada isterinya – marilah kita kukuhkan semula rumahtangga kita?
Untuk itu, dalam kes di Perak, adalah mustahil sebenarnya untuk UMNO dan Bersatu memulihkan hubungan atau berkawan semula seperti dahulu.
Apabila Setiausaha Agung UMNO, Ahmad Maslan dilaporkan menulis surat kepada rakan sejawatnya dalam Bersatu dan Pas meminta agar kerajaan PN terus dipertahankan di Perak, ini benar-benar sesuatu yang kelakar sebenarnya.
Boleh jadi Ahmad Maslan belum begitu masak dengan rencam kehidupan atau mungkin beliau jenis manusia yang berada hanya dirinya saja betul sepanjang masa.
Mahu tidak tahu, menumbangkan rakan sendiri sebagaimana dilakukan UMNO terhadap Peja adalah sesuatu yang menyakitkan buat Bersatu dan Muhyiddin Yassin.
Siapa pun jika diperlakukan demikian, hatinya pasti luka, luluh, remuk dan hancur berderai bak debu-debu berterbangan.
Rasa percaya Bersatu terhadap UMNO pasti sudah hilang bersama pengkhianatan yang dilakukan itu.
Muhyiddin pun barangkali selepas ini sudah rasa malas mahu berjumpa Zahid Hamidi lagi.
Dalam erti kata lain, hubungan UMNO dan Bersatu, bukan saja di Perak, malah di peringkat pusat pun, sebenarnya sudah berakhir sebaik saja episod di Perak itu.
Baik UMNO atau Bersatu, adalah sia-sia dan membuang masa saja untuk mereka terus cuba memulihkan kembali hubungan dan rasa kepercayaan sesama mereka.
Bagi Bersatu, mereka berhak dan akan lebih dihormati jika meninggakan terus UMNO untuk meneruskan perjuangan masa depannya bersama rakan lain yang lebih dipercayai.
Seorang isteri yang dikhianati dengan perbuatan suami bermain kayu tiga didepannya akan dianggap tidak senonoh atau sudah kena bomoh jika terus berbangga dengan perkahwinan sedia ada.
Lagi pun, setelah berkhianat di Perak, tidak mustahil khianat lain sedang disusun dan kerana itu, jangan sampai Bersatu dikhianati lagi di lain masa.
Begitu juga dengan UMNO, selain kelakar dan perangainya jelas entah apa-apa kerana setelah berani berbuat khianat, tapi mati-mati ingin merujuk semula kepada isteri lama.
Berani buat beranilah tanggung, berani khianat mestilah berani juga keluar rumah atau lain kali fikir masak-masak dulu sebelum buat sesuatu.
Buat malu hero saja, berani khianat dan berani main kayu tiga, tapi mati-mati mahu tidur sekatil lagi dengan isteri lama.
 (Shahbudindotcom 09/12/2020)








Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wrlr.blogspot.com/2020/12/hubungan-umno-bersatu-realitinya-boleh.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Umno Boleh Galas Jawatan Tpm Namun Keputusan Di Tangan Muhyiddin Kata Bersatu

Umno Boleh Galas Jawatan Tpm Namun Keputusan Di Tangan Muhyiddin Kata Bersatu

papar berkaitan - pada 30/11/2020 - jumlah : 246 hits
Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi Bersatu Mohd Redzuan Md Yusof berpendapat tiada masalah untuk mewujudkan semula jawatan timbalan perdana menteri dan memberikan jawatan kabinet kedua tertinggi itu kepada Umno yang kini sebahagian dari kerajaa...
Muhyiddin Berterus Terang Hubungan Bersatu Umno Bagi Padamkan Persepsi Orang Ramai

Muhyiddin Berterus Terang Hubungan Bersatu Umno Bagi Padamkan Persepsi Orang Ramai

papar berkaitan - pada 28/11/2020 - jumlah : 204 hits
KUALA LUMPUR Tan Sri Muhyiddin Yassin menggunakan platform politik hari ini untuk mendedahkan hubungan partinya Parti Pribumi Bersatu Malaysia dengan UMNO Kata Presiden Bersatu itu beliau akan berterus terang mengenai hubungan itu bagi mema...
Gandingan Bersatu Dan Pas Bukan Saja Boleh Tolak Sharani Malah Bila2 Masa Boleh Jatuhkan Mb Umno

Gandingan Bersatu Dan Pas Bukan Saja Boleh Tolak Sharani Malah Bila2 Masa Boleh Jatuhkan Mb Umno

papar berkaitan - pada 8/12/2020 - jumlah : 182 hits
Dalam mesyuarat Majlis Tertingginya semalam Bersatu membuat pendirian sebarang keputusannya mengenai penubuhan kerajaan baru di Perak akan dibuat bersama dengan Pas Ini bermakna dengan Bersatu mempunyai 5 Adun dan Pas 3 Adun gabungan kedua ...
Hubungan Pas Bersatu Lebih Ikhlas Berbanding Umno Yang Bermuka Muka

Hubungan Pas Bersatu Lebih Ikhlas Berbanding Umno Yang Bermuka Muka

papar berkaitan - pada 9/12/2020 - jumlah : 288 hits
Sekarang ni hubungan politik antara PAS dan BERSATU dilihat lebih ikhlas berbanding dengan UMNO Buktinya baru baru ini UMNO Perak telah bersengkongkol dengan DAP dan PKR untuk menjatuhkan Menteri Besar Ahmad Faizal Azumu melalui undi usul p...
Pas Sudah Terikat Dengan Bersatu Atau Bersama Dengan Umno Dalam Mn

Pas Sudah Terikat Dengan Bersatu Atau Bersama Dengan Umno Dalam Mn

papar berkaitan - pada 3/12/2020 - jumlah : 194 hits
Sementara hubungan UMNO dengan Pas dalam Muafakat Nasional ternampak semakin renggang dan menjauh Bersatu pula kian merapatkan hubungannya dengan parti Islam itu melalui Perikatan Nasional PN yang kini dianggotai Bersatu Pas Star dan Sapp b...
Hasnul Sokong Usul Umno Perak Bersatu Tunggu Bukti

Hasnul Sokong Usul Umno Perak Bersatu Tunggu Bukti

papar berkaitan - pada 13/12/2020 - jumlah : 285 hits
Keanggotaan Adun Titi Serong di Perak Hasnul Zulkarnain Abd Munaim dalam parti barunya mungkin tidak bertahan lama jika dia terbukti bersama parti lain mengundi untuk mengetepikan timbalan presidennya sendiri pada 4 Dis lalu Setiausaha Agun...
Mp Pembangkang Perlu Sepakat Umno Tidak Boleh Dipercayai

Mp Pembangkang Perlu Sepakat Umno Tidak Boleh Dipercayai

papar berkaitan - pada 4/12/2020 - jumlah : 288 hits
IPOHMALISebentar tadi Belanjawan 2021 di peringkat Jawatankuasa Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri Azmin hampir kalah dalam undian 110 undi berbanding 104 undi Pakatan Harapan Hanya perbezaan enam undi Undi PH tiba tiba menin...
Yoursay Umno S Apology To Bersatu Disingenuous Dap Got Played

Yoursay Umno S Apology To Bersatu Disingenuous Dap Got Played

papar berkaitan - pada 12/12/2020 - jumlah : 198 hits
YOURSAY If Umno is sorry then they should reinstate Ahmad Faizal as Perak MB Dr Raman I can see Umno PAS and Bersatu playing a very strategic game With Umno and DAP Pakatan Harapan there is a supermajority However the Malay Muslim ummah has...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Hospital Kuala Pilah

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look

Doa Agar Amalan Diiterima Allah Sepanjang Bulan Ramadan

Patut Tak Boleh Daftar



5 Masalah Sosial Yang Akan Timbul Akibat Penggunaan Kereta Elektrik

Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru


Data Analytics In Business Decisions

Lirik Lagu Berdamai Ghea Inderawani

Drama Sebiru Hujung Borneo

Iddah Bercerai Panduan Pengiraan Tempoh Iddah Untuk Wanita Bercerai

Tvet Tahfiz Mara Bidang Pengajian Syarat Kemasukan

Den Manjo Feat Eda Ezrin Adik Jando Abe Dudo Raya Chord