Hormat Agong Lantik Pm Henti Serangan Atas Anwar




Hormat Agong lantik PM, henti serangan atas AnwarPosted By: Redzuan RF8 Mediaon:DISEMBER 1, 2022
ShareKerajaan Perpaduan sudah hampir seminggu tertubuh namun masih terdapat usaha terancang dilakukan di pihak pembangkang untuk menyerang peribadi Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Membantah hal tersebut, Pengerusi Jaringan Bertindak NGO Melayu, Mohd Azmi Abdul Hamid berkata parti parti pembangkang seharusnya menumpukan usaha membina semula negara yang lembab ekonominya dan mengawal perpecahan rakyat akibat kempen Pilihan Raya Umum ke 15 yang begitu emosi.
Katanya, tidak wajar pemimpin dan penyokong pembangkang terus menghina dan mempertikaikan sosok tubuh PM 10 yang dilantik secara sah oleh Yang di-Pertuan Agong (YDPA) tanpa sebarang tujuan yang jelas.
“Setelah Datuk Seri Anwar dilantik sebagai Perdana Menteri untuk memimpin Kerajaan Perpaduan seharusnya semua pihak bekerjasama menjayakan hasrat mengujudkan kestabilan politik dan meneruskan pembangunan negara.
“Namun ada pemimpin politik dan kelompok serta individu yang masih berkempen menyerang secara peribadi Anwar yang sudah direstui oleh rakyat dan Raja-raja Melayu sebagai PM. Tindakan ini seharusnya dihentikan kerana ia akan terus mengujudkan suasana yang tidak stabil dan merugikan negara.
“Keputusan PRU 15 seharusnya diterima dan dihormati sebagai mandat rakyat. Kami akur pihak yang didapati melanggar peraturan SPR sepanjang tempoh kempen sewajarnya dikenakan hukuman sama ada kesalahan kecil mahupun besar. Amalan merasuah pengundi dengan wang dan ugutan harus didakwa.
“Kami juga kesal bila ada pemimpin politik yang tidak mengawal pengikut dari mengguna media sosial mencetuskan kebencian dan menyerang lawan politik. Menularkan kebencian dengan menyebar fitnah dan maklumat palsu bertentangan dengan syariah Islam yang sering dilaungkan,” kata Azmi dalam satu kenyataan.
Menurut Presiden Teras Pengupayaan Melayu itu, setelah kerajaan perpaduan dibentuk maka peranan parti pembangkang dan rakyat ialah menyokong langkah memperkasakan tadbir urus negara yang bermasalah sebelum ini.
Bukannya menhina atau mempertikaikan PM tanpa kesudahan sebagaimana diamalkan oleh sesetengah pihak.
“Kami menggesa atas semangat mengangkat maruah dan memelihara kedaulatan Malaysia, Kerajaan Perpaduan yang sudah terbentuk hendaklah dijayakan. Ushasa meluruskan kembali tatakelola kerajaan hendaklah diperkasakan. Menyantuni nasib rakyat marhaen berdepan kos sara hidup tinggi, menjana pertumbuhan ekonomi dan mengatasi jurang kaya miskin antara rakyat perlu diusahakan.
“Kami mengesa pemimpin politik menasihatkan pengikut masing-masing yang cenderung menyebarkan kebencian dan kenistaan agar dihentikan.
“Kerajaan perpaduan adalah hasrat YDPA yang perlu dihormati. Ia tidak harus ditolak dengan hanya isu bilangan Akuan Bersumpah. YDPA telah meneliti semua fakta dan mendengar pandangan Raja-raja Melayu . Lantaran itu mana-mana pihak yang mempertikai keputusan YDPA boleh dianggap derhaka,” katanya lagi.
Sehubungan itu, Azmi berharap Datuk Seri Anwar meneruskan agenda Kerajaan Perpaduan dalam pentadbiran beliau serta memperbetulkan tatakelola negara, mengangkat prestasi ekonomi, membela golongan terpinggir dan mengangkat semula imej negara di mata dunia.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2022/12/hormat-agong-lantik-pm-henti-serangan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Agong Mesti Lantik Anwar Jadi Pm Tommy Thomas

Agong Mesti Lantik Anwar Jadi Pm Tommy Thomas

papar berkaitan - pada 21/11/2022 - jumlah : 212 hits
malaysiakini comDiterbitkan Nov 21 2022 12 03 PMYang di Pertuan Agong mesti melantik pengerusi Pakatan Harapan Anwar Ibrahim sebagai perdana menteri kerana gabungan itu memperoleh kerusi terbanyak dalam pilihan raya umum kata Tommy Thomas B...
Didakwa Atas Tuduhan Melakukan Serangan Seksual Pada Wanita Ini Respon Oh Youngsoo

Didakwa Atas Tuduhan Melakukan Serangan Seksual Pada Wanita Ini Respon Oh Youngsoo

papar berkaitan - pada 26/11/2022 - jumlah : 75 hits
Tiada angin tiada ribut bintang Squid Game iaitu Oh Young soo telah didakwa atas tuduhan melakukan serangan seksual ARTIKEL BERKAITAN Pada 25 November dilaporkan bahawa Pejabat Pendakwa Daerah Suwon telah mendakwa Oh Young soo atas tuduhan ...
Agong Titah Tubuh Kerajaan Perpaduan Anwar Tiada Masalah Tetapi Muhyiddin Tak Setuju

Agong Titah Tubuh Kerajaan Perpaduan Anwar Tiada Masalah Tetapi Muhyiddin Tak Setuju

papar berkaitan - pada 23/11/2022 - jumlah : 476 hits
Agong titah tubuh kerajaan perpaduan Anwar tiada masalah tetapi Muhyiddin tak setujuSelesai menghadap Yang di Pertuan Agong Al Sultan Abdullah Ri ayatuddin Al Mustafa Billah Shah di Istana Negara petang tadi Pengerusi Pakatan Harapan Anwar ...
Terkedu Umno Bantah Senarai Kabinet Anwar Yang Kalah Di Lantik Jadi Menteri

Terkedu Umno Bantah Senarai Kabinet Anwar Yang Kalah Di Lantik Jadi Menteri

papar berkaitan - pada 3/12/2022 - jumlah : 278 hits
UMNO bantah senarai Kabinet Anwar Bekas Menteri Kesihatan Khairy Jamaluddin dan bekas Menteri Kewangan Datuk Seri Tengku Zafrul Tengku Abdul Aziz dijangka dilantik sebagai Senator bagi membolehkan mereka menduduki kerusi menteri Datuk Seri ...
A Kadir Jasin Anwar Ambil Langkah Harakiri Jika Lantik Zahid Jadi Tpm

A Kadir Jasin Anwar Ambil Langkah Harakiri Jika Lantik Zahid Jadi Tpm

papar berkaitan - pada 29/11/2022 - jumlah : 124 hits
Yasmin RamlanPerdana Menteri Anwar Ibrahim dianggap mengambil langkah harakiri jika akhirnya dia memilih Ahmad Zahid Hamidi sebagai timbalan perdana menteri atau memberikan sebarang jawatan dalam kerajaan kepada Presiden Umno berkenaan Toko...
Afghanistan Kecam Serangan Ke Atas Kedutaan Pakistan

Afghanistan Kecam Serangan Ke Atas Kedutaan Pakistan

papar berkaitan - pada 3/12/2022 - jumlah : 68 hits
KERAJAAN sementara Taliban mengecam sekeras kerasnya serangan ke atas Kedutaan Pakistan di Kabul nbsp menyifatkannya sebagai tindakan keganasan nbsp dan memberi jaminan nbsp akan memastikan keselamatan misi diplomatik itu lapor Xinhua Keraj...
Agong Perlu Tegas Beri Perkenan Kepada Anwar

Agong Perlu Tegas Beri Perkenan Kepada Anwar

papar berkaitan - pada 23/11/2022 - jumlah : 216 hits
ULASAN Anwar tenang menantiperintah Foto Sinar SEANDAINYA saranan murni Yang diPertuan Agong dipatuhi Mahiaddin Yassin semalam kemelut politik pasca pilihan raya umum ke 15 ini sudah pun selesai Sudah tamat dan kita sudah pun mengetahui sia...
Anwar Lantik Zafrul Saifuddin Sebagai Senator Pegang Jawatan Menteri

Anwar Lantik Zafrul Saifuddin Sebagai Senator Pegang Jawatan Menteri

papar berkaitan - pada 3/12/2022 - jumlah : 197 hits
PUTRAJAYA 8211 Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim mengumumkan Datuk Seri Tengku Zafrul Tengku Abdul Aziz sebagai Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri yang baharu Perkara tersebut diumumkan Anwar dalam satu pengumuman senarai ...
Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Friendly Fire Between Umno Youth Head And Bersatu Counterpart Opens A Can Of Worms

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur

Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli

Nostalgia Bedak Sejuk

Moto Distracto Steady Garage Customizes The New Honda Motocompacto

Negeri Sembilan Akan Menaikan Gaji Penjawat Awam



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Nak Rasa Cromboloni Sedap Boleh Ke Flour Crown Jitra

Don T Wait For A Leak Proactive Planning For Oil Tank Replacement

Stop The Drip Stay Warm A Guide To Oil Tank Replacement Services

Kelantan Kereta Rumah Ditembak Suspek Diburu Polis

Kempen Pn Dijangka Menggila Selepas Usaha Serang Kerajaan Tak Berhasil

Orang Bukan Melayu Tak Boleh Terima Perikatan Nasional