Hindari Kluster Mahkamah


 
Hindari ‘kluster mahkamah’!Benarkan badan kehakiman menjalankan tugas keadilannya tanpa diganggu
14 Sep 2021



Malaysia berdepan krisis kepimpinan yang berlanjutan.

Yang mengakibatkannya adalah mereka yang mengaku pemimpin tampaknya tidak mempunyai kompas moral. Mereka dengan sengaja memesongkan kebenaran dan mahu kita mempercayai mereka.

Mereka sekarang mahu kita menerima kemungkinan bahawa politikus yang mengaibkan seperti Najib Razak, Zahid Hamidi dan beberapa yang lain yang sudah didakwa di atas beberapa kesalahan dapat dibebaskan. Bahkan, nampaknya mereka turut berniat untuk membawa individu yang sama kembali menduduki jawatan berpengaruh, dan dibayar menggunakan dana awam.

Ia sesuatu yang memalukan serta penghinaan kepada kita semua bahawa Najib, yang dijatuhkan hukuman kerana penggubahan wang, pecah amanah serta penyalahgunaan kuasa, kini dilaporkan sedang dipertimbangkan sebagai penasihat ekonomi kepada perdana menteri.

Manakala, Ahmad Maslan, yang didakwa kerana penggubahan wang serta memberi kenyataan salah kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia, turut dicadangkan oleh kerajaan dipimpin Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob selaku Timbalan Yang Dipertua Dewan Rakyat.

Support the struggle to build a Malaysia based on Justice, Freedom, Solidarity:

·         Sign up for Aliran's free daily email updates or weekly newsletters or both

·         Make a one-off donation to Persatuan Aliran Kesedaran Negara, CIMB a/c 8004240948

·         Schedule an auto donation to Aliran every month or every quarter

·         Become an Aliran member

Jawatan yang sebegitu penting sepatutnya tidak diduduki oleh mereka yang mempunyai reputasi cukup bermasalah, kerana ia akan mencemar imej kerajaan serta Parlimen.

Ia cukup menggusarkan, di mana satu demi satu, kita melihat mereka yang sebahagian dari ‘kluster mahkamah’ dilepaskan dan berkemungkinan kembali menduduki kedudukan berkuasa dan berpengaruh dalam kerajaan.

Kami memperakui bahawa mereka yang tertuduh berhak untuk menjalani proses serta tidak disangka terus bersalah. Namun bagi mereka yang sedang menjalani proses pendakwaan di mahkamah, mempunyai kes serta rayuan sepatutnya diketepikan dari dipertimbangkan untuk menjawat kedudukan di peringkat perkhidmatan awam. Apatah lagi, kita tidaklah kekurangan calon berwibawa atau pakar untuk mengisi jawatan itu.

Warga awam menjangkakan ketekunan dan kemampuan dari Pejabat Peguam Negara serta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia dalam menjalankan tanggungjawab mereka. Jika mereka yang berdepan dakwaan serta kes yang tertunggak dilepaskan dengan mudah, keyakinan orang awam terhadap penguatkuasa akan merudum. Bagaimana kita mahu bercakap tentang kedaulatan undang-undang jika kredibiliti terhadap institusi dipersoalkan? Kempen kerajaan yang selama ini dijalankan melibatkan soal integriti dan kompetensi akan hanyalah sekadar slogan kosong.



READ MORE:  The Najib Razak 1MDB Trial Ep 56: Unknown money trails

 

Cukuplah. Kita perlu menghentikan sebagai kebatilan yang akan memusnahkan negara kita yang tercinta ini.

Aliran sepakat mengatakan tidak kepada secara percubaan campurtangan politik di dalam soal keadilan. Kami menolak Najib Razak, Zahid Hamidi, Ahmad Maslan serta mereka yang lain di dalam ‘kluster mahkamah’ diberikan kelebihan yang tidak wajar. Kami menolak sebarang langkah untuk melantik mereka ke jawatan berpengaruh di dalam kerajaan selagi mana dakwaan, kes serta rayuan mereka masih berjalan.

Rakyat Malaysia meletak kepercayaan mereka kepada badan kehakiman agar keadilan terlaksana sepenuhnya dan mengikut lunas perundangan. Benarkan kehakiman menjalankan tugas keadilannya tanpa diganggu.

Jawatankuasa eksekutif Aliran
13 September 2021



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/09/hindari-kluster-mahkamah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pemuda Dap Gesa Jangan Undi Kluster Mahkamah Jadi Timbalan Speaker

Pemuda Dap Gesa Jangan Undi Kluster Mahkamah Jadi Timbalan Speaker

papar berkaitan - pada 11/9/2021 - jumlah : 203 hits
agendadaily com11 9 2021Ketua Pemuda DAP Kebangsaan Howard Lee Pencalonan Setiausaha Agung UMNO Datuk Seri Ahmad Maslan sebagai calon Timbalan Speaker perlu ditolak semua Ahli ahli Parlimen yang akan bersidang pada Isnin ini gesa Pemuda DAP...
Rentasan 964 Gempar Kini Kluster Mahkamah Dilantik Jadi Timbalan Sp

Rentasan 964 Gempar Kini Kluster Mahkamah Dilantik Jadi Timbalan Sp

papar berkaitan - pada 10/9/2021 - jumlah : 172 hits
MENARIK DALAM RENTASAN 9641 KLUSTER MAHKAMAH JADI TIMBALAN SPEAKER PARLIMEN 2 ISU UNDI PERCAYA JANGAN SALAHGUNA NAMA YANG DI PERTUAN AGONG 3 DI MANAKAH SUARA MELAYU ISLAM DALAM KES 1BESTARINET 4 HUTAN SIMPAN KUALA LANGAT UTARA DIWARTAKAN SE...
Parlimen Jadi Bahan Jenaka Jika Timbalan Speaker Dari Kluster Mahkamah

Parlimen Jadi Bahan Jenaka Jika Timbalan Speaker Dari Kluster Mahkamah

papar berkaitan - pada 9/9/2021 - jumlah : 200 hits
Abdul Aziz BariIPOH Cadangan melantik Ahli Parlimen Pontian Datuk Seri Ahmad Maslan sebagai Timbalan Speaker Dewan Rakyat akan meninggalkan kesan kepada kemuliaan dan ketinggian Parlimen sebagai badan perundangan negara Ketua Pembangkang De...
Kluster Mahkamah Extremely Happy

Kluster Mahkamah Extremely Happy

papar berkaitan - pada 6/9/2021 - jumlah : 213 hits
Story kat dan The truth is out there somewhere Tengku Amir dr tsThanks to our extraordinary athletes dr ts Attorney General Idrus Harun who said there is no need for Ismail to table a confidence vote in the Dewan Rakyat Idrus had said if Is...
Kenapa Mahu Angkat Kluster Mahkamah Jadi Timbalan Speaker

Kenapa Mahu Angkat Kluster Mahkamah Jadi Timbalan Speaker

papar berkaitan - pada 7/9/2021 - jumlah : 309 hits
agendaily com7 9 2021Ahli Parlimen Pontian Datuk Seri Ahmad Maslan yang berdepan dua pertuduhan di Mahkamah Tinggi disebut sebut akan dilantik sebagai Timbalan Speaker Dewan Rakyat Heboh diperkatakan Ahli Parlimen Pengerang Datuk Seri Azali...
Cerita Foto Sepanjang Minggu

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Konsert Cinta Di Awan Siti Nurhaliza Tambah Lagi Sehari

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Saya Harap Isu Aliff Aziz Tak Jejaskan Saya Cari Rezeki Di Malaysia Aaron Aziz

They Travelled For Hours To Celebrate Raya With Us

Dibunuh Kerana Tak Mahu Rujuk Selepas Bercerai Mayat Disumbat Dalam Bagasi



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Ceramah Pn Tidak Dapat Sambutan Di Kuala Kubu Baharu Pas Boikot Calon Bersatu Prk Kkb

Rumah Terbuka

Jangan Kahwin Pada Usia Terlalu Muda

Akhyar Cedera Dipukul Dompet Telefon Bimbit Disamun

Drama My Stolen First Kiss

Emy Yusuf Feat Driant Kenyang Beraya Chord