Himpunan Ucapan Hari Raya Aidilfitri Dan Pantun Raya Aidilfitri 2024


Himpunan Ucapan Hari Raya Aidilfitri dan Pantun Raya Aidilfitri 2024 4 Menjelang lebaran yang bakal menjelma pada 1 Syawal nanti, pasti ramai daripada kita teringin untuk menyampaikan ucapan hari raya kepada keluarga, sahabat yang jauh dan dekat sebagai pengganti diri dan melepaskan rindu.
Walaupun kaedah komunikasi semakin maju dan cepat dengan adanya pelbagai platform seperti Whatsapp, Telegram dan TikTok, namun ucapan berbentuk pantun masih lagi popular di kalangan rakyat Malaysia sehingga ke hari ini. Oleh itu, untuk artikel kali ini penulis ingin berkongsi beberapa ucapan dan pantun Hari Raya Aidilfitri 2024 khas buat pembaca yang ingin menyapa rakan dan sanak saudara yang jauh dan dekat sempena menyambut Syawal yang bakal menjelma tidak lama lagi.
Ucapan dan Pantun Hari Raya Aidilfitri Sebelum mengetahui ucapan dan pantun hari raya Aidilfitri 2024, kita perlu tahu antara ucapan hari raya Aidilfitri dan Aidiladha yang paling afdal adalah menyebut ‘taqabbalallahu minna wa minkum’. Kita disarankan untuk melafazkan ‘taqabbalallahu minna wa minkum’ dalam ucapan hari raya iaitu yang bermaksud ‘Semoga Allah SWT menerima amalan dan ibadat kita semua’.
تَقَبَّلَ اللَّهُ مِنَّا وَ مِنْكُمْ
Maksudnya: ‘Semoga Allah SWT menerima amalan dan ibadat kita semua’
Hal ini diamalkan kerana sahabat Nabi SAW dan para tabiin amat khuatir jika ibadat mereka di sepanjang Ramadan lalu tidak diterima Allah SWT.
Ucapan Hari Raya Aidilfitri Himpunan Ucapan Hari Raya Aidilfitri dan Pantun Raya Aidilfitri 2024 5 Antara ucapan hari raya Aidilfitri 2024 yang boleh digunakan sempena hari raya ini adalah seperti berikut:
Di Hari Raya ini, saya ingin mengucapkan Selamat Hari Raya, Maaf Zahir dan Batin. Semoga kita terus bersatu dan berkongsi kasih sayang.
Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada semua rakan dan kenalan! Semoga kita semua dikurniakan kesihatan, kebahagiaan dan kejayaan dalam hidup.
Pada Hari Raya yang mulia ini, saya ingin mengucapkan Selamat Hari Raya, Maaf Zahir dan Batin. Semoga kita terus menjadi insan yang berbudi pekerti dan berakhlak mulia.
Selamat Hari Raya kepada semua umat Islam di seluruh dunia! Semoga kita sentiasa berada di bawah lindungan Allah dan mendapat rahmat-Nya sepanjang masa.
Di Hari Raya Aidilfitri ini, saya ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada semua warga Malaysia! Mari kita bersama-sama meraikan kemenangan dan kejayaan di hari yang mulia ini.
Tangan dihulur maaf dipinta,
Erat hubungan sesama kita,
Semoga gembira di hari yang mulia ini,
Salah dan silap harap dimaaf,
Selamat Hari Raya Aidilfitri,
Maaf Zahir dan Batin.
Bak kata Imam Al-Ghazali : Yang jauh itu waktu, yang dekat itu mati, yang besar itu nafsu, yang berat itu amanah, yang mudah itu berbuat dosa, yang panjang itu amal soleh, yang indah itu saling memaafkan. Salam Aidilfitri maaf zahir dan batin.
Dalam kerendahan hati ada ketinggian budi, Dalam kemiskinan harta ada kekayaan jiwa, Dalam kelembutan lidah ada juga keterlanjuran kata, Dalam gurau senda sudah tentu ada khilaf dan dosa. Mohon Ampun Zahir Dan Batin, Selamat Hari Raya AidilFitri.
Ramadhan telah kita tinggalkan, hampir menjelma syawal mulia. Aidilfitri berbahang gembira, di sambut dgn rasa suka. Di kesempatan ini saya ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri, maaf zahir dan batin.
Salam Akhir Ramadhan dan Salam Lebaran. Semoga Allah menerima seluruh amal ibadah kita sepanjang bulan Ramadhan ini. Ramadhan bakal pergi meninggalkan kita. Namun lambaian Syawal pula menanti di sana. Dengan luhur hati ikhlas kemaafan, semoga silap dan salah mohon di ampuni. Selamat Hari Raya Maaf Zahir dan Batin.
Jika jiwa sebening air, maka jangan keruhkan, Jika hati seputih awan, jangan mendungkan, Raih kemenangan dengan saling bermaafan. Selamat Hari Raya Aidil Fitri.
Di Aidil Fitri Mulia, Maaf Dipinta andainya Terkasar Bahasa, Tersilap bicara, Termarah yang tak kena, Tertanya yang tak tentu hala, Tersasul yang tak sengaja, Terpukul kat mana-mana, Terpinjam harta benda, Termoody tak semena-mena, Terumpat bila-bila & macam-macam lagi yang Tersalah & Tersilap, Selamat Hari Raya Aidilfitri.
Pantun Hari Raya Aidilfitri 2024 Himpunan Ucapan Hari Raya Aidilfitri dan Pantun Raya Aidilfitri 2024 6 Antara pantun hari raya Aidilfitri 2024 yang boleh digunakan sempena hari raya ini adalah seperti berikut:
Bila baring terus terlelap, jangan sampai tidak bangun pagi, jika ada salah dan silap jangan simpan di dalam hati
Pulau Pandan jauh ke tengah, Gunung Daik bercabang tiga, Makan sudah bersalam pun sudah, Duit raya takkan dah lupa.
Kian Berlabuh Tirai Ramadhan, Lambaian Syawal Kian Dinanti, Luhur Hati Ikhlas Kemaafan, Semoga Kesalahan Dimaafi, Selamat Hari Raya, Maaf Zahir Batin.
Raya pertama cantik berseri,  Berbaju kurung bagai puteri, Duit Raya jangan lupa diberi, Selamat Hari Raya Aidilfitri.
Cahaya ramadhan berlalu pergi, Menyambut tibanya Aidilfitri, Ampun maaf segala peri, Semoga ikatan kekal dihati. Selamat Hari Raya Maaf zahir batin.
Andai langkah membekas lara, Ada kata menusuk sukma, Ada tingkah menoreh luka, Maka maafkanlah kesilapan saya. Selamat hari raya, Maaf Zahir Batin
Daun dianyam makin tersimpul, Gulai di dapur terlebih santan, Sanak saudara riuh berkumpul, Sambut lebaran penuh kesyukuran.
Bermain mercun sambil menari, Di dalam gelap menangkap ikan, Kami menyusun sepuluh jari, Salah dan silap harap maafkan
Bakar lemang sambil berdiri, Untuk juadah Aidil Fitri, Nak antar Kad Raya Posmen dah cuti, Whatsapp aje penggganti diri. Maaf Zahir dan Batin
Lisan kadang-kadang tak terjaga. Janji kadang-kadang terabaikan. Hati kadangkala berprasangka. Sikap kadangkala menyakitkan. Harapan ini menjadi indah jika selalu ada maaf diantara kita. Syawal akan menjelang. Mohon Maaf zahir dan Batin
Soalan FAQs Berkenaan Ucapan dan Pantun Hari Raya 2024 Bilakah umat Islam akan menyambut Hari Raya Aidilfitri 2024? Pada 1 Syawal.
Apakah contoh Pantun Hari Raya Aidilfitri 2024? Daun dianyam makin tersimpul, Gulai di dapur terlebih santan, Sanak saudara riuh berkumpul, Sambut lebaran penuh kesyukuran.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.sistemguruonline.my/2024/03/ucapan-hari-raya.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Aktiviti Majlis Iftar Dan Penyampaian Sumbangan Hari Raya Aidilfitri Ppim 22 03 2024

Aktiviti Majlis Iftar Dan Penyampaian Sumbangan Hari Raya Aidilfitri Ppim 22 03 2024

papar berkaitan - pada 23/3/2024 - jumlah : 129 hits
Ketua Aktivis PPIM Nadzim Johan toqqi menghadiri ke Majlis Iftar dan Penyampaian Sumbangan Hari Raya Aidilfitri anjuran Persatuan Pengusaha Restoran Muslim Malaysia di Dewan Utama Maahad Tahfiz Al Faridiyah di Taman Seri Rampai Majlis diras...
Koleksi Ucapan Selamat Hari Wanita Sedunia Happy International Women S Day 2024

Koleksi Ucapan Selamat Hari Wanita Sedunia Happy International Women S Day 2024

papar berkaitan - pada 8/3/2024 - jumlah : 100 hits
8 Mac 2024 Selamat Hari Wanita Sedunia Happy International Women s Day 2024 untuk semua wanita seluruh dunia Sambutan tahun ini membawa tema Inspire Inclusion dan tema sambutan di Malaysia adalah Wanita Dijulang Negara Gemilang dengan berte...
10 Senarai Amalan Sunat Hari Raya Aidilfitri

10 Senarai Amalan Sunat Hari Raya Aidilfitri

papar berkaitan - pada 15/3/2024 - jumlah : 102 hits
10 Senarai Amalan Sunat Hari Raya Aidilfitri 16 Pada 1 Syawal keseluruhan umat Islam di dunia akan menyambut Hari Raya Aidilfitri Hari Raya Aidilfitri disambut bersempena kemenangan umat Islam yang berpuasa selama sebulan sepanjang di bulan...
Rahsia Kulit Cantik Berseri Di Hari Raya 2024 Dengan Moisturizer Terbaik

Rahsia Kulit Cantik Berseri Di Hari Raya 2024 Dengan Moisturizer Terbaik

papar berkaitan - pada 15/3/2024 - jumlah : 126 hits
Pastinya sambutan Hari Raya Aidilfitri tahun ini bakal menyemarakkan suasana apabila kita berpeluang berkumpul bersama ahli keluarga tercinta dan kembali pulang ke kampung halaman Persiapan Menyambut Hari Raya Korang tahu tak beberapa hari ...
Himpunan Resepi Popia Kacang Mudah Untuk Hari Raya

Himpunan Resepi Popia Kacang Mudah Untuk Hari Raya

papar berkaitan - pada 17/3/2024 - jumlah : 117 hits
Himpunan Resepi Popia Kacang Mudah untuk Hari Raya 4 merupakan resepi yang sangat mudah untuk dibuat sempena hari raya Aidilfitri Popia kacang hanya memerlukan beberapa bahan sahaja untuk penyediaannya Popia kacang juga merupakan sejenis ma...
3 Tips Memilih Tas Untuk Hari Raya Lebaran 2024

3 Tips Memilih Tas Untuk Hari Raya Lebaran 2024

papar berkaitan - pada 23/3/2024 - jumlah : 80 hits
Memilih tas yang tepat untuk Hari Raya Lebaran merupakan langkah penting dalam menyempurnakan penampilan selama momen berharga ini Tas bukan hanya sekadar aksesori tetapi juga dapat menjadi pernyataan gaya dan kepribadian Dengan mempertimba...
Senarai Cuti Panjang Tahun 2024 3 Hari Dan Lebih

Senarai Cuti Panjang Tahun 2024 3 Hari Dan Lebih

papar berkaitan - pada 23/3/2024 - jumlah : 149 hits
Setiap kali masuk tahun baru pastinya antara yang terawal kit tengok di kalendar bila tarikh cuti berapa lama boleh cuti dan bila adanya cuti panjang Untuk tahun 2024 ni banyak ke cuti panjang Jika di Malaysia untuk hari cuti ianya melibatk...
Persiapan Hari Raya Di Kampung Bersama Sunscreen Terbaik Sebagai Peneman Setia

Persiapan Hari Raya Di Kampung Bersama Sunscreen Terbaik Sebagai Peneman Setia

papar berkaitan - pada 22/3/2024 - jumlah : 111 hits
Bila sebut pasal raya semuanya excited Apa taknya dapat berkumpul dengan ahli keluarga dan sanak saudara Pulak tu tahun ini adalah tahun berhari raya di kampung umi Memandangkan umi yang paling dekat dengan rumah mak jadi umi yang akan bali...
218 Fibonaci

Kecewa Makanan Potluck Sekolah Anak Tak Disentuh Ikutlah Apa Budak Suka Makan Bukan Kita

Guideline Needed For Maintenance Of Old Trees In Kl Ft Minister

5 Tips And Ways That Can Help You To Reduce Body Fat

Persediaan Awal Haji

Wanita Dikenakan Bayaran Rm9 55 Untuk Nasi Putih Dan Telur Goreng Bungkus

Biodata Faisal Halim Pemain Bolasepak Viral Malaysia

Kkb Poll Indian Voters Might Make All The Difference



Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri


Anwar Ibrahim Terima Mandat Rakyat

Wanita Terkejut Melihat Bawang Hijau Dijual Pada Harga Rm9 45 Sekilogram

Kuda Putih Sarawak Cable Boleh Jadi Menunggang Sendiri

Video Bersih Kesal Lantikan Ahli Baharu Spr Tidak Telus Mungkir Janji

Altimet Panjat Doa Di Masjid Nabawi Mahu Terus Lihat Faisal Halim Di Padang

Pemain Bola Diekori Sebelum Diserang Kata Polis