Hiburan Tak Memilih Gadis Influencer Nenek Pilih Penghantar Barang Sebagai Kerja Part Time


Kerja sebagai penghantar makanan atau barang adalah sinonim bagi kaum lelaki. Tetapi, kini perkembangan industri penghantaran telah menarik minat golongan wanita untuk turut menceburi bidang ini.
Jika dahulu, agak janggal melihat wanita sebagai ‘runner’. Kini, semakin ramai wanita memilih pekerjaan ini sebagai pekerjaan tetap dan kerja sampingan.
AdvertisementIkuti kisah gadis manis Erni Amira, ‘yang viral’ selepas perkongsiannya sebagai rakan penghantar Lalamove di YouTube mendapat jumlah tontonan yang tinggi serta Jesse, seorang nenek hebat yang memilih pekerjaan ini sebagai kerja sampingan.
“Pilih Penghantar Barang Sebab Rasa Lagi Selamat”Kredit: YouTube Erni Amira
Bagi Erni, tawaran kerja yang tertangguh bukanlah alasan untuknya duduk diam di rumah tanpa melakukan apa-apa. Terdorong melihat rakannya bekerja sebagai penghantar barang, dia mula berminat untuk menceburi bidang ini secara sambilan.
Erni memilih menjadi rakan penghantar Lalamove kerana dia berasa selamat dan tidak perlu membawa penumpang. Tambahan lagi, dia bebas mengaturkan jadual kerja sendiri.
“Senang nak tentukan masa dan target”Dalam salah satu video perkongsiannya, Erni berkongsi bersama subscriber YouTubenya betapa mudah untuk menjadi rakan penghantar Lalamove dan bagaimana pekerjaan ini mendapat permintaan yang sangat tinggi.
AdvertisementDia juga tidak menafikan kerja sebagai rakan penghantar memudahkannya  untuk merancang masa bekerja dengan menetapkan target yang ingin dicapai. Tambah Erni, dia tidak melakukan tugas penghantaran setiap hari. Oleh itu, dia masih boleh meluangkan masa untuk mengedit video dan bersama keluarga.
“RM100 sehari tidak mustahil asalkan rajin”Kredit: YouTube Erni Amira
Walaupun hanya melakukan pekerjaan ini secara part time, Erni mampu meraih RM100 sehari dengan menghantar barang.
“Kalau nak cuba untuk full time delivery please choose Lalamove, because it is very easy, senang nak set up and it is more safe for girl yang ingin buat kerja tapi berseorangan”
Baginya jika mampu merancang waktu dengan baik, tidak mustahil untuk mendapat pendapatan harian yang lebih tinggi kerana dia hanya membuat kerja-kerja penghantaran dari jam 10 pagi hingga 6 petang sahaja.
“Lalamove je nak ambil I kerja”Begitu juga dengan Jesse, walaupun telah berumur 57 tahun dan mempunyai seorang cucu, minatnya membawa kereta membuatkan dia tak boleh duduk diam.
“I enjoy driving. But it is difficult to secure a job for someone my age. I’m happy Lalamove accepted me to be their delivery partner”
“Kerja tak pressure, I enjoy”Sebelum bekerja sebagai rakan penghantar Lalamove, Jesse mempunyai pengalaman sebagai rakan penghantar untuk salah satu syarikat e-dagang terkemuka.
Selepas kontraknya bersama syarikat terbabit tamat, dia beralih kepada Lalamove. Ternyata itu keputusan terbaik yang dibuat kerana dia tidak lagi merasa tertekan untuk mengejar jumlah penghantaran yang perlu diselesaikan setiap hari.
Menurut Jesse, sebagai galakan kepada rakan penghantaran, Lalamove mempunyai satu ‘feature’ mission pada aplikasi rakan penghantar, dimana mereka akan mendapat insentif khas apabila menyelesaikan jumlah penghantaran yang ditetapkan.
“Dengan menghantar untuk Lalamove, saya ada lebih banyak masa bersama keluarga kerana saya boleh memilih waktu bekerja. Malah, keluarga sangat menyokong apa yang saya lakukan dan anak lelaki saya turut menawarkan diri ingin membantu”
“Sumber pendapat yang baik & dapat membantu orang lain”Persekitaran kerja yang tidak membebankan membuatkan Jesse bebas menikmati pekerjaannya sebagai rakan penghantar Lalamove. Padanya, pendapatan yang diperolehi berbaloi dengan tugas yang dilaksanakan. Pada masa yang sama, dia berasa gembira kerana dapat memudahkan urusan orang lain.
Walaupun terdapat cabaran untuk mengambil pesanan seperti perlu pantas dan sentiasa dalam sentiasa bersedia, ini bukanlah alasan untuknya tidak berusaha.
Lalamove menyediakan platform pekerjaan buat sesiapa saja yang ingin bekerja tanpa memilih gender atau usia.
Inilah platform pekerjaan terbaik untuk anda yang ingin menjana pendapatan secara tetap atau sambilan kerana industri ini sentiasa berkembang dan mendapat permintaan yang tinggi.
Jadi tunggu apa lagi? Daftarkan diri anda sebagai rakan penghantar Lalamove.Ingin mengetahui lebih lanjut mengenai Lalamove? Layari dan daftar di laman web Lalamove atau download aplikasi Lalamove Driver hari ini!
The post Tak Memilih, Gadis Influencer & Nenek Pilih Penghantar Barang Sebagai Kerja Part Time first appeared on Beautifulnara - Gosip Artis Malaysia Terkini.

sumber: beautifulnara.com #superpantas

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://superterkini.blogspot.com/2021/07/hiburan-tak-memilih-gadis-influencer.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Senarai Kerja Online Dari Rumah Part Time

Senarai Kerja Online Dari Rumah Part Time

papar berkaitan - pada 15/7/2021 - jumlah : 385 hits
Dalam masa PKP ada dikalangan kita yang telah terkesan dengan keadaan ekonomi semasa Namun ada beberapa senarai kerja online sambilan dari rumah sahaja yang boleh korang cuba untuk tambah pendapatan sampingan Memang tidak dinafikan ramai di...
Penghantar Barang Makanan Kini Dilindungi Perkeso Bawah Program Mof

Penghantar Barang Makanan Kini Dilindungi Perkeso Bawah Program Mof

papar berkaitan - pada 18/7/2021 - jumlah : 196 hits
AGENDA DAILY Penghantar barangan dan makanan Grab Malaysia serta Foodpanda sudah mencarum dengan Perkeso Penghantar barangan dan makanan kini dilindungi Pertubuhan Keselamatan Sosial menerusi inisiatif program SPS Lindung yang diumumkan Kem...
Hiburan Datang Bergambar Bukan Buat Kerja Pun Daiyan Trisha Terpaksa Bersuara Minta Henti Fitnah

Hiburan Datang Bergambar Bukan Buat Kerja Pun Daiyan Trisha Terpaksa Bersuara Minta Henti Fitnah

papar berkaitan - pada 20/7/2021 - jumlah : 236 hits
Pelakon dan juga penyanyi Daiyan Trisha tampil meluahkan rasa kecewa apabila dia difitnah oleh segelintir netizen yang tidak senang duduk dengan usahanya menjadi sukarelawan di pusat pemberian vaksin baru baru ini Ini berikutan tular sebuah...
Hiburan Nabila Huda Dipilih Sebagai Pengacara Baru Melodi

Hiburan Nabila Huda Dipilih Sebagai Pengacara Baru Melodi

papar berkaitan - pada 25/7/2021 - jumlah : 611 hits
Sebelum ini pihak Molodi telah mengumumkan sedang mencari pengganti Awal Ashaari dan Janna Nick untuk mengacara program itu dan akhirnya pelakon Nabila Huda telah dipilih BACA AdvertisementMemetik dari laporan mereka telah menerima jemputan...
Hiburan Yang Kaya Tu Dia Kahwin Dengan Lelaki Berada Elvina Pilih Untuk Berdikari

Hiburan Yang Kaya Tu Dia Kahwin Dengan Lelaki Berada Elvina Pilih Untuk Berdikari

papar berkaitan - pada 28/7/2021 - jumlah : 180 hits
Meskipun mempunyai suami yang kukuh dari segi kewangan pelakon Elvina Mohamad memberitahu bahawa perkara tersebut tidak boleh dijadikan tiket untuk wanita goyang kaki dan terlalu selesa dengan kehidupan Katanya lagi kaum wanita harus pintar...
Hiburan Wang Tunai Rm1000 Dan Sumbangan Barang Asas Zarina Anjoulie Bantu Ibu Tunggal Dan Oku

Hiburan Wang Tunai Rm1000 Dan Sumbangan Barang Asas Zarina Anjoulie Bantu Ibu Tunggal Dan Oku

papar berkaitan - pada 18/7/2021 - jumlah : 258 hits
Meskipun dihimpit pelbagai kontroversi pelakon Zarina Anjoulie masih tetap menjalankan aktiviti memberi sumbangan kepada mereka yang memerlukan dan golongan kurang bernasib baik BACA AdvertisementZarina atau lebih mesra disapa sebagai Anju ...
Hiburan Bantu 100 Pemandu Dan Rider Penghantar Makanan Pu Riz Kongsi Rezeki

Hiburan Bantu 100 Pemandu Dan Rider Penghantar Makanan Pu Riz Kongsi Rezeki

papar berkaitan - pada 18/7/2021 - jumlah : 273 hits
Selebriti dan pendakwah terkenal PU Riz atau nama sebenarnya Muhammad Haris Mohd Ismail masih meneruskan misi bantuan apabila dia dilaporkan telah menyerahkan sumbangan kepada 100 pemandu dan juga rider penghantar makanan semalam Haris mema...
Hiburan Nak Jenis Pfizer Ifa Raziah Nafi Memilih Vaksin

Hiburan Nak Jenis Pfizer Ifa Raziah Nafi Memilih Vaksin

papar berkaitan - pada 12/7/2021 - jumlah : 261 hits
Pelakon dan personaliti TV terkenal Ifa Raziah yang mesra dipanggil Miss Diva di media sosial tampil menafikan sesetengah netizen yang menuduhnya sengaja membatalkan proses vaksinasi kerana tidak mendapat jenis vaksin yang diinginkan iaitu ...
Hiburan Nora Danish Terima Dos Pertama Vaksin Sinovac Netizen Puji Tak Memilih Vaksin

Hiburan Nora Danish Terima Dos Pertama Vaksin Sinovac Netizen Puji Tak Memilih Vaksin

papar berkaitan - pada 13/7/2021 - jumlah : 322 hits
Pelakon jelita Nora Danish khabarnya telah menerima suntikan dos pertama vaksin COVID 19 jenis Sinovac bertempat di sebuah Pusat Pemberian Vaksin pada Isnin lalu Ujar Nora dia masih belum merasakan sebarang kesan sampingan yang teruk selepa...
Towards More Comprehensive Pension Reform

3 Sebab Kenapa Kashmir Menjadi Pilihan Traveler Malaysia

Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Should Stakeholders Sue Bloomberg To Prove 2nd Casino Licence Claim For Johor S Forest City Is Sheer Slander

Sungai Muda Sempadan Pulau Pinang Kedah

Jetama Taja Sabah Fc Rm5 Juta Musim Ini

Tak Sekolah



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Leha Leya Lawa Tonton

Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3


Bunga Paling Seram Di Dunia

Logo Autentik Untuk Produk Asli Madu

Ucapan Hari Jadi Ucapan Lawak Untuk Kawan Islamik

Hadiah Hari Guru 40 Idea Hadiah Yang Menarik

Gara Gara Al Bani Menuduh Iamam Bukhari Kafir Karena Takwil

Kerajaan Umum Kenaikan Gaji Penjawat Awam Pada 1 Mei 2024