Hiburan Masalah Demi Masalah Timbul Pada Wajah Dek Rutin Baru Psstt Satu Penyelamat Mudah Buat Anda


Ingat tak lagi zaman kita boleh keluar bersuka ria tanpa sebarang peraturan dan halangan? Percaya tak semua ini berlaku dalam tahun 2020 dan kita sudah pun mendekati penghujung tahun tapi keadaan nampaknya masih genting.
Jawabnya kita yang terpaksa mengubah gaya hidup sendiri demi menyesuaikan diri dengan suasana semasa. Haihhh…
Sedar tak sedar, banyak sebenarnya rutin harian kita dah berubah. Bukan sahaja cara bergaul malahan etika penjagaan diri pun dah diatur mengikut prosedur operasi standard yang dicanang oleh kerajaan kini. Memang untuk melindungi diri sendiri dan juga orang ramai, tapi sebenarnya rutin ini mungkin membawa padah sekiranya diamalkan dengan cara yang salah!
Pelitup muka pelindung wabak tapi penyebab jerawat

Sejak dua menjak ini, ada tak korang terdengar mengenai terma ‘mask-ne’? Kalau nak tahu ia adalah gabungan nama di antara mask (pelitup muka) dan acne (jerawat). Disebabkan wap udara dan peluh yang terperangkap dalam tempoh yang lama selain ada yang gatal tak tukar pelitup muka sampai berminggu lamanya, tak peliklah jerawat mula kunjung tiba. Sedih betul! Cuba nak lindungi diri daripada dijangkiti anasir jahat tapi wajah pula terpaksa menerima tempiasnya.
Sentuh wajah selepas guna hand sanitizer

Umum mengetahui bahawa hand sanitizer mempunyai kandungan alkohol yang agak tinggi. Memang bagus apabila digunakan untuk menyahkan bakteria pada tangan tapi yang jadi masalahnya apabila anda terpegang wajah semasa cecair pembasmi kuman ini belum kering. Mungkin anda tak sedar, apabila alkohol terkena pada kulit sebenarnya ia mampu mengeringkannya. Jadi, jangan terkejut kalau kulit muka anda bersisik secara tiba-tiba tahu.
Obses dengan mencuci muka

Disebabkan terlampau paranoid ditemani wabak, anda pun mula mencuci muka sekerap mungkin. Sampaikan anda bawa pencuci muka ke dalam dakapan sewaktu tidur! Disebabkan obsesi inilah, kulit wajah anda mengalami dehidrasi dan tompok putih akan mula kelihatan dek bahan kimia tajam yang menghakis kelembapan pada wajah. Boleh berjaga-jaga tapi jangan sampai perjudikan kulit anda.
Sambil lewa hal penjagaan wajah sebab terperap di rumah

Disebabkan jadual harian yang dah tak sibuk kini, anda beranggapan bahawa tak perlu beria dengan rutin penjagaan wajah sebab kulit tak terdedah sangat dengan anasir luar kan? Salah! Dalam diam sebenarnya, kulit anda masih mempunyai ruang untuk mendapat masalah kerana kurang menerima cahaya matahari dan juga keadaan bilik yang dikerumuni dengan pelbagai habuk. Tak guna meraung kalau jerawat mula muncul disebabkan hal ini tahu.
Runsing kan apabila terfikir cara untuk menyesuaikan diri dengan norma dan rutin baru ini? Tak perlu pecah kepala sebenarnya kerana perubahan tak perlu dilakukan secara kasar tapi mampu diselesaikan secara lembut dengan Cetaphil Gentle Skin Cleanser.
Cetaphil ambil peduli mengenai kesihatan kulit anda dengan ‘How’s Your Skin’
Perubahan sebenarnya merupakan sesuatu yang menakutkan kan? Susah sebenarnya nak tukar tabiat asal yang sudah dipraktikkan selama bertahun-tahun lamanya, pasti anda akan berasa janggal dan asyik berfikiran negatif bahawa percubaan itu akan gagal.
Kerana pandemik COVID-19 yang melanda dunia, setiap manusia dihentam dengan gelombang norma baru bagi menentang virus berbahaya ini. Habis gaya hidup normal di’reset’ dan yang paling terjejas pastinya cara penjagaan diri kerana ia adalah perisai utama kepada masalah ini. Lebih baik anda menjaga diri, lebih jauh kemungkinan anda dilawat virus jahat.

Mencuci wajah kerap kali mungkin akan menyebabkan lapisan perlindungan wajah terhakis tetapi dengan Cetaphil Gentle Skin Cleanser, anda tak perlu risau langsung mengenai masalah ini. Tak percaya? Pembersih muka ini dicipta untuk melindungi lapisan kulit dan dalam masa yang sama mengunci kelembapan ‘ngam-ngam’ malah tak kacau langsung lapisan minyak semula jadi yang diperlukan oleh kulit kita. Kulit pasti lembut bak sutera!
Perubahan adalah sesuatu yang pasti, tiada satu benda pun yang akan kekal sama untuk selamanya termasuklah kulit anda. Bayangkan ianya menghadapi pelbagai perubahan faktor seperti cuaca, kesihatan, aktiviti harian dan banyak lagi, sudah pasti keadaan kulit akan berubah mengikut kesesuaiannya.
Cetaphil Gentle Skin Cleanser sesuai digunakan oleh semua jenis kulit termasuklah yang berminyak, kering, kombinasi, sensitif dan senang berjerawat. Tak perlu runsing lagi dan pilih sahaja Cetaphil Gentle Skin Cleanser kerana ianya berfungsi tanpa mengira keadaan kulit. pH di dalamnya yang seimbang turut membuatkan pengalaman menggunakannya lebih menyeronokkan.

Serius memang mantap tahu Cetaphil Gentle Skin Cleanser ini! Nak tahu kenapa? Pembersih ini adalah #bebassabun dan #bebaspewangi di mana ia tidak menyebabkan iritasi pada kulit apabila diguna sekerap mana pun. Bukan omong kosong kerana 99% wanita turut mengakui bahawa Cetaphil Gentle Skin Cleanser ini membersihkan wajah dengan lembut dan tetap mampu #melembapkan dalam masa yang sama.
Rangkaian produk Cetaphil bantu selesaikan masalah kulit dalam sekelip mata
Basuh muka dengan Cetaphil Gentle Skin Cleanser sahaja tak cukup! Anda perlu lengkapi rutin penjagaan yang ideal dengan penggunaan pelembap Cetaphil Moisturizing Cream dan juga pelindung matahari Cetaphil UVA/UVB Defense SPF 50+.

Kalau anda nak tahu, Cetaphil Moisturizing Cream ini #dipercayaipakardermatologi kerana ianya mampu menyimpan kelembapan di dalam kulit selama 24 jam lamanya. Sekali pakai, terus boleh rasa kulit anda menjadi lembut, licin dan dikawal rapi oleh pelindungnya. Rasa gebu gebas kulit keseluruhan badan selepas mengamalkannya!
Cetaphil UVA/UVB Defense SPF 50+ pula hadir sebagai pelindung cekal daripada pancaran cahaya matahari dan memastikan kulit anda tak terjejas dan kekal sihat. Bukan sahaja bertindak sebagai perisai malah ianya mampu melegakan dan melembapkan kulit. Lagi best, pelindung matahari ini sesuai untuk semua jenis kulit dan boleh disapu pada wajah dan juga keseluruhan badan.

Terkejut kan apabila mendengar kebaikan produk Cetaphil? Tak perlu seksa kulit anda dengan pembersih menyakitkan sedangkan anda boleh memanjakan wajah dengan Cetaphil Gentle Skin Cleanser, ya tak?
Bagi yang dah tak sabar nak dapatkan kulit wajah yang sihat ketika menjalani rutin dan norma baru ini, anda boleh boleh layari laman web Cetaphil di siniuntuk dapatkan maklumat lebih lanjut mengenai produk hebat ini
#CetaphilBerkesan untuk penjagaan kulit yang lembut mengikut rutin baru kini!




sumber: beautifulnara.com #superpantas

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://superterkini.blogspot.com/2020/10/hiburan-masalah-demi-masalah-timbul.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Betul Ke Wanita Berhijab Confirm Banyak Masalah Rambut Ini Penyelamat Mudah Buat Anda

Hiburan Betul Ke Wanita Berhijab Confirm Banyak Masalah Rambut Ini Penyelamat Mudah Buat Anda

papar berkaitan - pada 2/10/2020 - jumlah : 184 hits
Memang benar hijab bukanlah penghalang kepada wanita untuk menyerlahkan kemampuan mereka tapi kadang kadang rasa macam nak pecah kepala apabila terpaksa hadap pelbagai masalah rambut dek pemakaian hijab lebih 8 jam sehari Meskipun rambut te...
Hiburan Demi Drama Menampilkan 20 Pelakon Berbadan Sado Penerbit A Aida Berhabis Rm100 000 Beli Kamera Baru

Hiburan Demi Drama Menampilkan 20 Pelakon Berbadan Sado Penerbit A Aida Berhabis Rm100 000 Beli Kamera Baru

papar berkaitan - pada 4/10/2020 - jumlah : 596 hits
Penerbit serta pengarah terkenal Datuk A Aida dilaporkan telah berhabis sebanyak RM146 980 hanya untuk membeli tiga kamera baru bagi kegunaan drama terbarunya yang berjudul Bidadari Salju Menurut A Aida 50 dia juga telah melabur banyak wang...
Hiburan Ianya Bukan Satu Kerja Mudah Faezah Elai Kesal Mentaliti Buruk Masyarakat Terhadap Status Ibu Tiri

Hiburan Ianya Bukan Satu Kerja Mudah Faezah Elai Kesal Mentaliti Buruk Masyarakat Terhadap Status Ibu Tiri

papar berkaitan - pada 22/9/2020 - jumlah : 299 hits
Pelakon Faezah Elai meluahkan rasa kesal terhadap mentaliti sesetengah individu di luar sana yang memandang serong terhadap status ibu tiri Faezah yang juga memelihara tiga orang anak tiri daripada perkahwinan pertama suaminya Heykal Hanifa...
Hiburan Syifa Melvin Akui Bukan Satu Masalah Andai Wanita Cantik Dikaitkan Dengan Bimbo

Hiburan Syifa Melvin Akui Bukan Satu Masalah Andai Wanita Cantik Dikaitkan Dengan Bimbo

papar berkaitan - pada 24/9/2020 - jumlah : 424 hits
Bersetuju panggilan bimbo sering dikaitkan dengan perempuan yang mempunyai penampilan menarik pelakon dan usahawan Syifa Melvin akui perkara tersebut bukanlah satu permasalahan Katanya setiap orang juga mempunyai ruang dan peluang untuk bel...
Tips Agar Mudah Akrab Sama Orang Baru

Tips Agar Mudah Akrab Sama Orang Baru

papar berkaitan - pada 8/10/2020 - jumlah : 272 hits
Masih banyak yang menyalahkan keperibadian intovert mereka sebagai alasan untuk ketidakmampuan berkomunikasi dengan orang baru Padahal ketidakmampuan itu bukan dari kepribadianmu introvert atau This is a content summary only Visit my websit...
Hiburan Kafarah Dosa Kasih Sayang Allah Fedtri Yahya Semakin Pulih Kongsi Keadaan Terkini Wajah

Hiburan Kafarah Dosa Kasih Sayang Allah Fedtri Yahya Semakin Pulih Kongsi Keadaan Terkini Wajah

papar berkaitan - pada 18/9/2020 - jumlah : 329 hits
Semalam kita digemparkan dengan berita pengacara serta personaliti TV Ahmad Fedtri Yahya telah terlibat dalam sebuah kemalangan namun tidak diperincikan maklumat mengenai insiden tersebut Berita yang diumumkan sendiri oleh isterinya Nurul A...
Hiburan Kena Tuduh Suntik Vitamin Syafiq Farhain Perjelas Sebab Wajah Makin Membengkak Di Instagram

Hiburan Kena Tuduh Suntik Vitamin Syafiq Farhain Perjelas Sebab Wajah Makin Membengkak Di Instagram

papar berkaitan - pada 18/9/2020 - jumlah : 310 hits
Dituduh melakukan suntikan vitamin di muka malah ada yang mendakwa dia disengat lebah kerana perubahan muka yang ketara Syafiq Farhain tampil menjelaskan sebab sebenar wajahnya membengkak di Instagram miliknya Sebelum ini penyanyi ini ada b...
Hiburan Gigih Cari Resipi Di Internet Dan Youtube Mira Filzah Rajin Memasak Demi Wan Emir

Hiburan Gigih Cari Resipi Di Internet Dan Youtube Mira Filzah Rajin Memasak Demi Wan Emir

papar berkaitan - pada 2/10/2020 - jumlah : 380 hits
Sementelah mendirikan rumah tangga dengan lelaki pilihannya Mira Filzah mengakui bahawa dirinya kini lebih rajin memasak demi suami tercinta Dia yang mendirikan rumah tangga bersama dengan Wan Emir Astar Wan Mohamad Khair il Anuar 30 turut ...
Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Tanding Pakaian Janda Kerja Gila 1 Mei Tuntut Naik Gaji



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Kuih Lopes

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

Panduan Menjalankan Sujud Sahwi Dalam Solat Dan Sebab Sebab Perlu Sujud Sahwi

April 18 2024 Pesan Orang Alim

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven