Hiburan Jangan Enjoy Sangat Dapat Gaji Ini 3 Perkara Yang Korang Patut Check


Meriah nampaknya timeline akhir-akhir ni, mana tidaknya insentif yang diperuntukkan kerajaan dah masuk ke dalam akaun penerima kan?
Ramai yang sembang nak buat pelaburan atas talian, beli emas dan ada juga yang nak gunakan untuk membeli keperluan persekolahan anak-anak menggunakan wang simpanan dan insentif yang diberikan.
AdvertisementKami faham ramai yang terjejas bila Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dilaksanakan tahun lalu. Ada yang kehilangan pekerjaan, dipotong gaji dan terpaksa berhutang. 
Bagi elakkan perkara seperti ini berlaku lagi, kami nak share 3 tips mudah untuk kukuhkan kewangan dan simpanan bagi korang yang baru nak belajar menguruskan duit.
1.Rancang perbelanjaan dan kewanganSetiap bulan apabila dapat gaji pastikan korang dah ada bajet perbelajaan yang wajib dibayar contohnya sewa bilik, kereta, keperluan rumah, bil telefon dan sebagainya.
Lepas dah tolak perbelajaan wajib, korang akan dapat baki wang yang boleh digunakan. Haaa.. Kat sinilah penting untuk korang rancang apa yang nak dilakukan dengan perbelajaan boleh guna tu.
2.Buat simpanan wajibKorang tengok balik tahun 2020, ramai yang susah nak survive sebab takde simpanan untuk kecemasan. Benda ni mungkin tak penting jika korang tak melaluinya. 
AdvertisementTapi korang tau tak, penting sebenarnya untuk memiliki simpanan wajib kerana ia boleh membantu korang jika terjadi kemalangan atau kecemasan. 
Cuba untuk menyimpan 10 peratus daripada gaji korang tapi kalau keadaan kewangan terhad, korang simpanlah seberapa yang mampu supaya jika terjadi apa-apa kelak poket korang tak kering.
3.Belajar tentang pelaburanKami tau ramai yang takut bila cakap tentang pelaburan, tapi korang tau tak pelaburan dapat membantu mengembangkan dan juga merancang kewangan masa depan korang.
Salah satu pelaburan wajib yang korang dah pun lakukan ialah melalui KWSP. Sebenarnya ada banyak je lagi platform pelaburan yang ditawarkan.
Korang kenalah rajin untuk explore dan mengkaji pelaburan apa yang terbaik dan sesuai dengan bajet.
AdvertisementPlatform Caruman Masa HadapanPandemik ni sebenarnya umpama wake up call untuk kita semua, supaya sentiasa bersedia dengan simpanan dan pelaburan. Bayangkan kalau keadaan ini berulang lagi, adakah korang betul-betul dah bersedia?
Pelaburan ni umpama tanam pokok, korang perlu menunggu beberapa tahun untuk melihat pokok yang korang tanam mengeluarkan hasil.
Macam tu juga dengan pelaburan, apa yang korang simpan dan laburkan hari ini adalah untuk membantu korang merancang matlamat persaraan dan menjalani kehidupan hari tua yang lebih baik.
Beringat Sebelum Kena Berjimat Sebelum HabisSebab itu kami nak nasihatkan korang kalau tiada keperluan tak perlu kot nak keluarkan simpanan korang, teruskan je mencarum demi masa hadapan.

Nanti dah boleh keluarkan caruman, suka hati koranglah nak enjoy sakan atau melancong satu dunia. Jangan gadaikan simpanan masa depan korang untuk kesenangan yang sementara. Bak kata pepatah sudah terhantuk nanti, baru hendak tengadah.
Jadi buatlah pilihan dengan tepat dan bijak, fikir sebaiknya adakah mengeluarkan caruman merupakan satu keperluan atau sekadar memenuhi kehendak.
AdvertisementThe post Jangan Enjoy Sangat Dapat Gaji. Ini 3 Perkara Yang Korang Patut Check! first appeared on Beautifulnara - Gosip Artis Malaysia Terkini.

sumber: beautifulnara.com #superpantas

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://superterkini.blogspot.com/2021/03/hiburan-jangan-enjoy-sangat-dapat-gaji.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Anda Tidak Tahu Perkara Sebenar Adik Tampil Back Up Janna Nick

Hiburan Anda Tidak Tahu Perkara Sebenar Adik Tampil Back Up Janna Nick

papar berkaitan - pada 23/2/2021 - jumlah : 357 hits
Baru baru ini tanpa diduga Janna Nick telah pun terpalit dengan satu lagi kontroversi berkaitan satu video yang berlaku pada tahun 2018 Walaupun sudah hampir 3 tahun berlalu namun klip dia tertawa apabila Sharifah Sakinah menyebut mengenai ...
Hiburan Jangan Biarkan Industri Perfileman Mati Mafe Pengendali Pawagam Gesa Kerajaan Tak Berat Sebelah

Hiburan Jangan Biarkan Industri Perfileman Mati Mafe Pengendali Pawagam Gesa Kerajaan Tak Berat Sebelah

papar berkaitan - pada 24/2/2021 - jumlah : 174 hits
Makin hangat nampaknya isu menggesa kerajaan Malaysia membuka semula pawagam Manakah tidak perkhidmatan bukan keperluan utama seperti spa gimnasium kasino dan pusat memancing telah pun dibenarkan beroperasi tetapi pawagam seluruh Malaysia m...
Jangan Layan Sangat Nanti Dia Mengada Tidak Akan Ada Anak Yang Manja Kalau Ibu Ayah Banyak Luangkan Masa

Jangan Layan Sangat Nanti Dia Mengada Tidak Akan Ada Anak Yang Manja Kalau Ibu Ayah Banyak Luangkan Masa

papar berkaitan - pada 24/2/2021 - jumlah : 319 hits
Jangan layan sangat budak tu nanti dia manja mengada ngada nasihat si A kepada si ibu Terkadang ada sahaja nasihat yang perlu ibu bapa muda dengar daripada orang sekeliling Maka rasa serba salah untuk mendidik anak anak mengikut cara sendir...
Hiburan Lan Banyak Sangat Skandal Dedah Mengapa Kahwin Lewat Isteri Kata Lan Solo Banyak Teman Wanita

Hiburan Lan Banyak Sangat Skandal Dedah Mengapa Kahwin Lewat Isteri Kata Lan Solo Banyak Teman Wanita

papar berkaitan - pada 26/2/2021 - jumlah : 435 hits
Nur Sheila Hassim yang merupakan isteri kepada penyanyi Lan Solo mendedahkan bahawa punca utama impian dirinya untuk mendirikan rumah tangga bersama penyanyi itu secepat mungkin adalah kerana Lan mempunyai banyak teman wanita dan skandal Su...
Anak Meronta Geli Pijak Tanah Rumput Ibu Ini Kongsi Jangan Cepat Sangat Pakaikan Kasut Pada Anak

Anak Meronta Geli Pijak Tanah Rumput Ibu Ini Kongsi Jangan Cepat Sangat Pakaikan Kasut Pada Anak

papar berkaitan - pada 2/3/2021 - jumlah : 300 hits
Ala comelnya kasut baby ni dah borong banyak kasut untuk baby Hari hari nak pakaikan dia kasut walaupun dalam rumah sebab comel Opss tunggu dulu mama sebelum mama borong kasut banyak banyak mama baca dulu perkongsian ini ya Tak salah kalau ...
Jangan Selalu Guna Kuasa Veto Bini Tak Suko Sangat Ustaz Syamsul Debat

Jangan Selalu Guna Kuasa Veto Bini Tak Suko Sangat Ustaz Syamsul Debat

papar berkaitan - pada 3/3/2021 - jumlah : 243 hits
Jangan Selalu Guna KUASA VETO Bini Tak Suko Sangat Ustaz Syamsul Debat Daripada Abdullah bin Amr r a bahawa Nabi Muhammad SAW bersabda Maksudnya SAMPAIKANLAH DARIKU WALAU HANYA SATU AYAT
Jangan Seret Kami Penyokong Dan 32 Juta Rakyat Malaysia Dgn Politik Benci Dendam Dan Agenda Peribadi Korang

Jangan Seret Kami Penyokong Dan 32 Juta Rakyat Malaysia Dgn Politik Benci Dendam Dan Agenda Peribadi Korang

papar berkaitan - pada 8/3/2021 - jumlah : 188 hits
Masalah sungguh bila pemikiran tak boleh Reform ni SAKATua yg jauh lebih zalim pun DSAI maafkan dan terima dia ketuai PH sbelum PRU14 Inikan Ezam yang dikelilingi Reformis BUKAN PANkhianat DSAI dan DHM dok promote Politik Konsolidasi dgn PN...
Jangan Haramkan Perkara Yang Tidak Haram

Jangan Haramkan Perkara Yang Tidak Haram

papar berkaitan - pada 9/3/2021 - jumlah : 329 hits
Kenyataan yang dikeluarkan sewenang wenang itu telah ditegur oleh wakil pejabat Mufti Kenyataan itu seolah olah mengatakan jika seseorang tidak belajar tajwid adalah haram bagi mereka untuk membaca al Quran Alhamdulillah kenyataan itu telah...
Hiburan Jangan Risau Pasal Kami Genap Setahun Pemergian Suami Ucapan Bunga Citra Lestari Bikin Sebak

Hiburan Jangan Risau Pasal Kami Genap Setahun Pemergian Suami Ucapan Bunga Citra Lestari Bikin Sebak

papar berkaitan - pada 19/2/2021 - jumlah : 269 hits
Pemergian insan tersayang secara mendadak semestinya satu kehilangan yang sangat perit Dorongan dan kata kata semangat khususnya daripada keluarga sangat penting untuk mengembalikan semula kekuatan Itulah yang dilalui oleh selebriti terkena...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Wee Barking Up The Wrong Tree

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Insider Tricks Stylists Use To Make Clothes Fit Perfectly

Mobile Friendly Free Money The Community Has You Covered

Pelajar Lelaki 14 Tahun Meninggal Dunia Ketika Merentas Desa

Umur 7 Tahun Sudah Bergelar Tunangan Orang

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Bila Kau Rajin Nak Tolong Kerja Orang