Hentikan Intimidasi Melampau Ke Atas Anwar Ibrahim Mpn Melaka


 
Ancaman untuk menyiasat Ketua Pembangkang Malaysia, Datuk Seri Anwar Ibrahim di atas tuduhan cuba menghasut rakyat menolak darurat merupakan intimidasi melampau ke atas Ahli Parlimen yang melakukan proses semak dan imbang dalam sistem demokrasi.





Bagi Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri KEADILAN Melaka, Datuk Halim Bachik, tindakan membuka kertas siasatan itu tidak akan merubah kenyataan bahawa majoriti anggota Dewan Rakyat telah menghantar warkah kepada Yang di-Partuan Agong memohon dikaji semula pelaksanaan darurat.





"Kenyataan Menteri Dalam Negeri tentang siasatan yang akan dijalankan terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim dan beberapa individu lain mengesahkan Kerajaan berada dalam keadaan yang amat terdesak untuk mempertahankan kuasa.





"Datuk Seri Anwar merupakan tokoh yang berpegang teguh kepada Perlembagaan, serta melaksanakan tugas dengan penuh kesetiaan di samping memelihara, melindungi dan mempertahankan Perlembagaan dan negara.





"Dengan tindakan desperado yang dilakukan oleh kerajaan Perikatan Nasional ini, rakyat sudah pasti dapat mengandaikan bahawa tindakan yang dilakukan oleh Menteri Dalam Negeri didorong perasaan cemas dan takut kehilangan jawatan maka taktik ugutan adalah menjadi pilihan," katanya dalam satu kenyataan.





Sehubungan itu, Halim mengingatkan Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hamzah Zainuddin supaya menghentikan pencemaran profesionalisme Polis Diraja Malaysia (PDRM) dengan arahan-arahan bagi kepentingan kedudukan politik PN semata-semata.





"Menteri Dalam Negeri disaran untuk meneliti dan memahami makna ehsan dan kebijaksanaan seperti yang dinyatakan oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim di dalam warkah kepada Baginda untuk menimbangkan pembatalan darurat. Nasihat yang dipersembahkan kepada YDPA oleh Perdana Menteri kini jelas terbukti, meletakkan kepentingan kedudukan politik mereka jauh lagi tinggi dari kepentingan rakyat yang dalam kepayahan menghadapi wabak Covid-19.





"Mewakili keluarga besar KEADILAN Negeri Melaka, saya menyeru seluruh pendokong KEADILAN dan pencinta kebenaran untuk mendesak kerajaan memulihkan demokrasi di Malaysia dari terus dicemari oleh pemain politik yang mabuk kuasa dan berselindung di sebalik darurat.

"Mandat rakyat harus dikembalikan kepada yang hak, ketidakadilan harus ditolak!" katanya lagi.


 




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/02/hentikan-intimidasi-melampau-ke-atas.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bila Anwar Ibrahim Menganjing Radhi Jidin

Bila Anwar Ibrahim Menganjing Radhi Jidin

papar berkaitan - pada 11/2/2021 - jumlah : 137 hits
Bob KelanangKita tau la ini semua bukan modal dari Anwar Ibrahim tapi dengan kontek yang Anwar Ibrahim ader dia pergunakan kontek tu untuk membantu rakyat bantu pelajar yang terjejas dengan PdPR Apa dia buat Dia bagi 1000 unit tablet Hahaha...
Anwar Ibrahim Full Of Theatrics But Lacking Substance

Anwar Ibrahim Full Of Theatrics But Lacking Substance

papar berkaitan - pada 8/2/2021 - jumlah : 153 hits
Anwar has no clue how to deliver what he is promising More importantly Anwar has no intention in delivering anything that he is promising He is just talking to sound and look good It is all just wayang Anwar is Malaysia s Greatest Showman f...
Ph Tumbang Sebab Pilih Anwar Ibrahim Sebagai Pm Tun M

Ph Tumbang Sebab Pilih Anwar Ibrahim Sebagai Pm Tun M

papar berkaitan - pada 6/2/2021 - jumlah : 226 hits
Menurut Tun Mahathir sebab yang benar benar menjatuhkan Pakatan Harapan adalah pemilihan Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk menjadi Perdana Menteri ketika membuat pengakuan di hadapan Yang di Pertuan Agong pada Februari tahun lepas Bekas Perdan...
Kehadiran Us Ebit Lew Mendapat Penghargaan Dari Mp Port Dickson Yb Dato Seri Anwar Ibrahim

Kehadiran Us Ebit Lew Mendapat Penghargaan Dari Mp Port Dickson Yb Dato Seri Anwar Ibrahim

papar berkaitan - pada 24/1/2021 - jumlah : 196 hits
Siapa yang tidak berbangga sekiranya terdapat insan lain yang sudi bersama berganding bahu membantu masyarakat di kawasannya Apatah lagi insan itu seorang tokoh agama dan seorang sukarelawan yang dihormati ramai seperti Al Fadil Us Ebit Lew...
Hairan Kepada Kerajaan Tak Berani Sentuh Golongan Kaya Pemilik Bank Anwar Ibrahim

Hairan Kepada Kerajaan Tak Berani Sentuh Golongan Kaya Pemilik Bank Anwar Ibrahim

papar berkaitan - pada 24/1/2021 - jumlah : 184 hits
Kerajaan Perikatan Nasional sekarang tidak melaksanakan dasar moratorium pinjaman secara automatik seperti sebelum ini kerana mereka tidak berani menyentuh golongan kaya Presiden PKR Anwar Ibrahim berkata sepatutnya dilaksanakan seperti ket...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Lunch Di Restoran Saffani Ipoh Perak

Mentafsir Pilihan Raya Kecil Kkb

Sarapan Apom Manis Bubur Campur Di Padang Speedy Teluk Intan

Apakah Berhijab Harus Dari Hati

Cerita Hari Jumaat

Time Sensitive Recognizing And Reacting To Infantile Spasms