Hebatnya Naluri Ibu Disangka Bayi Mati Dalam Kebakaran Rupanya Diculik


Pada sekitar bulan Mac sekitar tahun 2004, seorang wanita berusia 31 tahun bernama Luzaida Cuevas telah pergi menghadiri sebuah parti majlis hari jadi anak rakannya. Semasa berada pada majlis parti itu, ada seorang tetamu kanak-kanak yakni seorang kanak-kanak perempuan dalam lingkungan usia 6 tahun benar-benar menarik perhatian Luzaida.


Matanya langsung tidak lekang daripada memerhatikan gerak-geri kanak-kanak perempuan tersebut. Manakan tidak, wajah kanak-kanak perempuan yang diperhatikan Luzaida itu hampir mirip dengan wajahnya. Sudah menjadi lumrah naluri seorang ibu tidak pernah salah, Luzaida begitu yakin bahawa kanak-kanak perempuan tersebut adalah Delimar Vera iaitu anak perempuan kandungnya yang telah hilang pada enam tahun sebelumnnya.
[ BACA: Rawatan ‘Best’, Snek Pantang Sedap! Suraya Mother Care & Beauty Tawarkan Servis Terbaik ]
Kisah sebenarnya bermula pada 15 Disember 1997 apabila rumah dua tingkat milik Luzaida yang terletak di Philadelpia telah dilanda kebakaran. Luzaida dan dua orang lagi anaknya bagaimanapun terselamat dalam kebakaran itu. Cuma apa yang sangat menyedihkan Luzaida, dia tidak sempat untuk menyelamatkan Delimar Vera yang baru berusia 10 hari pada waktu tersebut.

Selepas api kebakaran itu berjaya dipadamkan sepenuhnya oleh pihak bomba, jasad Delimar Vera gagal untuk ditemui. Rentetan daripada perkara tersebut, pihak berkuasa membuat kesimpulan jasad Delimar Vera berkemungkinan besar telah pun hancur sepenuhnya akibat disambar api yang terlampau panas. Luzaida tidak mempercayai perkara itu kerana dia yakin anaknya telah hilang dari rumah sebelum kejadian kebakaran berlaku. Kebakaran tersebut pula dipercayai berpunca daripada masalah elektrikal.
Berbalik dengan cerita pada majlis parti hari jadi, kanak-kanak perempuan yang Luzaida percaya sebagai Delimar Vera itu didapati bernama Aaliyah. Yakin dengan nalurinya, Luzaida pun mendekati Aaliyah lalu memberitahu kanak-kanak perempuan tersebut bahawa terdapat gula-gula getah melekat pada rambutnya.
Kesempatan itu pun terus diambil Luzaida dengan mencabut beberapa helaian rambut Aaliyah di mana helaian rambut tersebut kemudian dihantar kepada pihak makmal yang berkenaan bagi tujuan pemeriksaan DNA. Hasil keputusan ujian makmal, Aaliyah telah disahkan sebagai Delimar Vera. Susuhan pengesahan identiti Delimar Vera itu, dia terus diletakkan di bawah jagaan pihak polis buat sementara waktu.

Pada masa sama, pihak polis tidak melengahkan masa mereka untuk melakukan serbuan ke rumah penculik Delimar Vera selama enam tahun tersebut yang dikenal pasti sebagai Carolyn Correa, 41 tahun. Namun sewaktu serbuan itu dibuat, Carolyn telah melarikan dari rumah dengan meninggalkan tiga orang anaknya akan tetapi dia menyerah diri kepada pihak polis pada keesokan harinya.
Carolyn Mengenai Carolyn, dia sebenarnya adalah saudara jauh kepada bekas teman lelaki Luzaida. Sehari sebelum insiden kebakaran berlaku, rumah Luzaida telah dilawat oleh Carolyn. Pada hari kejadian, Carolyn kembali semula ke rumah Luzaida dengan alasan beg duitnya tertinggal.
Carolyn pun mengambil kesempatan ini untuk memulakan api kebakaran di rumah Luzaida. Sesudah berbuat sedemikian, dia pun membawa lari Delimar Vera tanpa Luzaida sedari. Carolyn menculik Delimar Vera kerana dia melakukan pembohongan terhadap teman lelakinya tentang dirinya yang sudah pun hamil hasil perhubungan mereka.
Berhubung dengan keputusan perbicaraan kes, Carolyn yang menerima pertuduhan melakukan jenayah penculikan dan kebakaran telah dijatuhkan hukuman penjara selama 30 tahun.

Delimar Vera akhirnya disatukan semula dengan Luzaida dan mereka sekeluarga kini hidup dengan bahagia.
Kredit: kidspot.com, jack lester

Jom, kongsikan foto comel si manja anda bertemakan Jungle Cuties di SINI! Ada hadiah menarik menanti.(https://www.majalahpama.my/pencarian-bayi-pilihan-pama/)

Untuk lebih banyak info terkini jom sertai Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents) atau channel Telegram Pa&Ma (https://t.me/majalahpama) sekarang!
The post “Hebatnya Naluri Ibu” Disangka Bayi Mati Dalam Kebakaran, Rupanya Diculik appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/hebatnya-naluri-ibu-disangka-bayi-mati-dalam-kebakaran-rupanya-diculik/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Alhamdulillah Arsalan Dah Ada Adik Jihan Muse Selamat Bersalin Bayi Kedua

Alhamdulillah Arsalan Dah Ada Adik Jihan Muse Selamat Bersalin Bayi Kedua

papar berkaitan - pada 7/9/2022 - jumlah : 136 hits
Selepas menghitung hari untuk bersalin anak kedua Jihan Muse telah selamat melahirkan bayi keduanya di salah sebuah pusat perubatan di Shah Alam Setakat ini isteri kepada Ungku Hariz belum lagi berkongsi secara rasmi perkembangan terkini ke...
Ingat 2 Rupanya 3 Dah Beli Baju Twin Ibu Tak Sangka Ada Seorang Buat Surprise

Ingat 2 Rupanya 3 Dah Beli Baju Twin Ibu Tak Sangka Ada Seorang Buat Surprise

papar berkaitan - pada 22/9/2022 - jumlah : 167 hits
Saat dapat tahu diri hamil ibu orang pertama yang paling gembira Keterujaan menanti kelahiran cahaya mata pertama ini pastinya sesuatu yang cukup bermakna dalam hidup bagi setiap pasangan suami isteri Lagi rasa dihargai apabila suami dapat ...
Tetak Ibu Sampai Mati Demi Wang Pusaka Rm50 000

Tetak Ibu Sampai Mati Demi Wang Pusaka Rm50 000

papar berkaitan - pada 19/9/2022 - jumlah : 121 hits
BANDAR RAYA NEW YORK Seorang lelaki dari Bandar Raya New York Amerika Syarikat mengaku bersalah atas tuduhan membunuh ibu sendiri bagi mendapatkan wang pusaka bernilai AS 11 000 lapor agensi berita United Press International semalam Tertudu...
Anak Ramai Tapi Mak Tetap Cantik Ingatkan Belum Kahwin Rupanya Ibu Anak Tujuh

Anak Ramai Tapi Mak Tetap Cantik Ingatkan Belum Kahwin Rupanya Ibu Anak Tujuh

papar berkaitan - pada 20/9/2022 - jumlah : 235 hits
Sekali pandang ramai beranggapan wanita ini mungkin belum berumah tangga Hakikatnya wanita berusia 32 tahun ini sudah memiliki tujuh cahaya mata dengan seorang daripada telah meninggal dunia ketika kandungan berusia empat bulan Noriza Tul A...
Ibu Didakwa Bunuh Bayi Berusia 6 Bulan Tetapi Saudaranya Tampil Jelaskan Si Ibu Tidak Melakukan Perbuatan Itu

Ibu Didakwa Bunuh Bayi Berusia 6 Bulan Tetapi Saudaranya Tampil Jelaskan Si Ibu Tidak Melakukan Perbuatan Itu

papar berkaitan - pada 6/9/2022 - jumlah : 160 hits
Foto Zainah Misdin The Sun DailySeorang wanita didakwa di Mahkamah Majistret Ampang semalam atas pertuduhan membunuh bayinya berusia enam bulan lapor Harian Metro Tertuduh Zainah Misdin 34 bagaimanapun hanya mengangguk faham dan tidak membu...
Tengah Malam Susu Ibu Banyak Lemak Waktu Terbaik Bf Naikkan Berat Bayi

Tengah Malam Susu Ibu Banyak Lemak Waktu Terbaik Bf Naikkan Berat Bayi

papar berkaitan - pada 21/9/2022 - jumlah : 292 hits
Biarlah mengantuk sekalipun bangunlah untuk menyusukan bayi anda pada waktu malam Banyak kelebihan menyusukan anak ketika orang lain sedang nyenyak tidur ni Salah satunya adalah kandungan hormon prolaktin yang tinggi itulah yang menjadi pen...
Alasannya Suka Budak Ibu Masih Trauma Anak Nyaris Diculik Dua Wanita

Alasannya Suka Budak Ibu Masih Trauma Anak Nyaris Diculik Dua Wanita

papar berkaitan - pada 20/9/2022 - jumlah : 148 hits
Detik mencemaskan bagi seorang ibu apabila anaknya dipercayai nyaris diculik oleh individu yang tidak dikenali Tambah pula kejadian ini berlaku di lokasi tumpuan orang ramai Memetik laporan mStar usahawan tekstil yang dikenali sebagai Alfit...
Bayi Dilahirkan Pekak Tersenyum Lebar Saat Dengar Suara Ibu Buat Pertama Kali

Bayi Dilahirkan Pekak Tersenyum Lebar Saat Dengar Suara Ibu Buat Pertama Kali

papar berkaitan - pada 21/9/2022 - jumlah : 136 hits
Detik yang sungguh bermakna Mungkin inilah ungkapan yang bersesuaian apabila melihat seorang bayi yang mengalami masalah pendengaran mendengar suara ibunya buat kali pertama Tersenyum lebar saat namanya dipanggil ibu itulah Harrison Rex di ...
Anak Panjat Tingkap Cakap Akan Mati Ibu Bapa Seluruh Dunia Takut Dengan Watak Pembunuh Huggy Wuggy

Anak Panjat Tingkap Cakap Akan Mati Ibu Bapa Seluruh Dunia Takut Dengan Watak Pembunuh Huggy Wuggy

papar berkaitan - pada 12/9/2022 - jumlah : 166 hits
Mainan versi mewah watak permainan video pembunuh Huggy Wuggy telah menimbulkan kekecohan dalam kalangan ibu bapa di seluruh dunia Mana tidaknya patung Huggy Wuggy ini seolah olah menjadi barang permainan yang mesti dimiliki oleh kanak kana...
Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Effective Market Research On A Budget

Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Pengalaman Menginap Di Grand Court Hotel Teluk Intan Dekat Dengan Menara Condong Teluk Intan

Kerana Rasuah Rm100 Pekebun Kena Denda Rm10 000



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Buasir Otak Tv Buang 4 Huruf Belakang Jadi Jenama Telefon Be Like

Kuala Kubu Baharu Of Fortress On Estuary And Lee S Legacy

Govt Opposition Should Agree On Redelineation Formula Says Bersatu Man

Too Soon To Tell Analyst Says On Mipp S Prospects In Pn

Menangkan Jackpot Di Game Jekpot88 Di Berbagai Permainan

Tukar Lesen Memandu Malaysia Ke Lesen Nsw Australia