Hebatnya Boleh Nikmati Pelepasan Taksiran Cukai Pendapatan Dengan Simpan Sspn


Bukan mudah anak-anak mahu melanjutkan pelajaran di Instituisi Pendidikan Tinggi (IPT) sekarang. Selain persaingan dengan rakan-rakan sebaya, perbelanjaan untuk menuntut ilmu di IPT juga boleh dikatakan agak tinggi jika tidak membuat sebarang persediaan awal sejak mereka masih kecil.
Sumber foto: www.shutterstock.com Disebabkan itulah sangat penting untuk ibu bapa membuat simpanan demi masa depan anak-anak. Generasi hari ini mempunyai potensi besar dan kebolehan yang luar biasa. Sayanglah jika terpaksa membelakangkan minat dan  kemahiran mereka hanya kerana kekangan dari segi kewangan.
Sumber foto: www.shutterstock.com Sebenarnya, simpanan kewangan boleh dimulakan dari mereka kecil jika ibu bapa mengambil berat tentang kepentingan membuat tabungan. Cara mudah untuk menyimpan serta kekal disiplin adalah dengan membuat simpanan dalam Simpan SSPN untuk anak-anak.
Tahniah! Simpan SSPN merupakan salah satu Jenama Pilihan Pa&Ma bagi Simpanan Terbaik Generasi Baharu

Banyak Kelebihan Simpan SSPN
Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) telah memperkenalkan Simpan SSPN pada tahun 2004 untuk menggalakkan ibu bapa membuat perancangan kewangan awal bagi tujuan pendidikan tinggi anak-anak mereka.
Simpan SSPN menawarkan pelbagai keistimewaan dan manfaat kepada pendeposit seperti pelepasan taksiran cukai pendapatan sehingga RM8,000 setahun, perlindungan takaful ke atas pendeposit, Geran Sepadan sehingga RM10,000 untuk satu keluarga yang layak, kadar dividen yang kompetitif, simpanan yang dijamin kerajaan dan patuh syariah.
Pelepasan Taksiran Cukai Pendapatan Sehingga RM8,000 Setahun!
Simpan SSPN merupakan satu-satunya produk simpanan yang menawarkan manfaat pelepasan taksiran cukai pendapatan ke atas simpanan bersih tahun semasa sehingga RM8,000 setahun. Ibu bapa sebagai pendeposit Simpan SSPN layak mendapat pelepasan taksiran cukai pendapatan ke atas simpanan bersih sehingga RM8,000 setahun setiap seorang sekiranya membuat taksiran cukai secara berasingan.
Manakala, ibu bapa sebagai pendeposit yang membuat taksiran cukai bersama layak mendapatkan pelepasan taksiran cukai pendapatan sehingga RM8,000 setahun untuk satu pasangan.
Pelbagai Insentif Dilaksanakan Supaya Ibu Bapa Buat Perancangan Kewangan Untuk Anak
Pengerusi PTPTN, YBhg. Datuk Norliza Abdul Rahim berkata, “PTPTN sentiasa komited melaksanakan pelbagai insentif bagi memastikan ibu bapa mempunyai perancangan kewangan untuk masa depan anak-anak mereka.
Dengan memperkenalkan Simpan SSPN, kita telah membuka ruang dan peluang kepada ibu bapa untuk memulakan penabungan khususnya bagi tujuan pendidikan dan memupuk amalan menabung dari awal usia anak-anak.”
“Oleh itu, saya menyeru kepada masyarakat Malaysia untuk segera membuat simpanan dalam Simpan SSPN sebelum 31 Disember 2023 agar berpeluang menikmati insentif pelepasan taksiran cukai pendapatan sehingga RM8,000 setahun bagi tahun taksiran 2023.
Saya juga amat berterima kasih kepada Kerajaan kerana telah melanjutkan insentif pelepasan taksiran cukai ini kepada pendeposit Simpan SSPN sehingga tahun taksiran 2024,” tambah beliau.

Buka Akaun Simpan SSPN,  Anda Berpeluang Untuk Menang Cabutan WOW! Simpan SSPN 2023
Selain itu, PTPTN turut mengadakan Kempen Cabutan WOW! Simpan SSPN 2023 yang akan berakhir pada 31 Disember 2023. Hadiah yang ditawarkan amat lumayan iaitu hadiah tunai hampir RM500,000 untuk 138 orang pemenang. Ini sebagai tanda penghargaan kepada pendeposit Simpan SSPN dan menggalakkan penabungan dalam kalangan masyarakat Malaysia.
Sehingga 30 November 2023, deposit Simpan SSPN yang diterima adalah berjumlah RM16.38 bilion dengan sebanyak 6.18 juta akaun direkodkan. Ini menunjukkan Simpan SSPN menjadi pilihan utama masyarakat Malaysia untuk membuat penabungan bagi tujuan pendidikan tinggi.
Pembukaan akaun Simpan SSPN atau penambahan deposit simpanan boleh dibuat secara dalam talian melalui aplikasi myPTPTN (https://myptptn.ptptn.gov.my/ptptn/app/landing) dengan lebih mudah, cepat dan selamat.
Jadi, tunggu apa lagi ayuh menyimpan di Simpan SSPN kerana ia adalah Peluang Kejayaan Anak-Anak Anda!
Layarilah portal rasmi PTPTN di www.ptptn.gov.my  atau laman Facebook https://www.facebook.com/PTPTNOfficial serta Instagram https://www.instagram.com/ptptnofficial untuk sebarang maklumat lanjut mengenai produk Simpan SSPN.
 
The post Hebatnya! Boleh Nikmati Pelepasan Taksiran Cukai Pendapatan Dengan Simpan SSPN appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/hebatnya-boleh-nikmati-pelepasan-taksiran-cukai-pendapatan-dengan-simpan-sspn/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Jom Simpan Sspn Sebelum 2024 Rebut Peluang Pelepasan Cukai Hingga Rm8 000

Jom Simpan Sspn Sebelum 2024 Rebut Peluang Pelepasan Cukai Hingga Rm8 000

papar berkaitan - pada 17/12/2023 - jumlah : 444 hits
Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional menyarankan orang ramai merebut peluang pelepasan taksiran cukai pendapatan Skim Simpanan Pendidikan Nasional sebelum 31 Disember ini Pengerusi PTPTN Datuk Norliza Abdul Rahim berkata p
5 Tips Nak Simpan Pes Siap Boleh Tahan Sampai 3 Bulan Lagi

5 Tips Nak Simpan Pes Siap Boleh Tahan Sampai 3 Bulan Lagi

papar berkaitan - pada 25/12/2023 - jumlah : 174 hits
Seronoknya kalau dah siap kisar semua bawang halia dan cili kan Tapi kadang kadang bila dah kisar pasti akan mudah basi Seorang pengguna Facebook Cik Dayang Zuhaila berkongsi tips untuk menghasilkan pes cili bawang dan halia kisar untuk tah...
Mahasiswa Ini Berjaya Raih Pendapatan Rm50 000 Sebulan Rupanya Ini Rahsia Boleh Hidup Mewah Sebagai Pelajar

Mahasiswa Ini Berjaya Raih Pendapatan Rm50 000 Sebulan Rupanya Ini Rahsia Boleh Hidup Mewah Sebagai Pelajar

papar berkaitan - pada 18/12/2023 - jumlah : 184 hits
Kos sara hidup mendorong pelbagai kerjaya aneh wujud pada zaman ini Jika dilihat di aplikasi TikTok kebanyakan pelayar sanggup melakukan apa sahaja demi mendapatkan coin atau gift selain menjadikan platform itu sebagai punca pendapatan Sela...
Tahun Baru 2024 Cuti Pelepasan Am Dan Azam Tahun Baru

Tahun Baru 2024 Cuti Pelepasan Am Dan Azam Tahun Baru

papar berkaitan - pada 30/12/2023 - jumlah : 230 hits
Selamat Tahun Baru 2024 Tahun baru maka azam pun mestilah baharu agar hidup kita sentiasa mempunyai misi dan halatuju Semoga tahun tahun yang sudah lepas banyak mengajar kita tentang erti kehidupan dan mematangkan hidup kita Cuti Umum dan H...
Tahun Bila Cukai Lvg Ni Di Luluskan Yb Dalam Kabinet Kan Masa Tu

Tahun Bila Cukai Lvg Ni Di Luluskan Yb Dalam Kabinet Kan Masa Tu

papar berkaitan - pada 29/12/2023 - jumlah : 155 hits
ADRIAN LIM CHEE ANN YB DUDUK DALAM KABINETSaya menonton video YB Duduk Dalam Kabinet tentang cukai LVG Beliau berpandangan 1 Cukai LVG harus ditangguh kerana keadaan ekonomi2 Cukai GST terbaik untuk mengganti Cukai LVGMasalahnya yang tidak ...
Nikmati Pelbagai Hidangan Enak Di Royale Chulan Seremban

Nikmati Pelbagai Hidangan Enak Di Royale Chulan Seremban

papar berkaitan - pada 30/12/2023 - jumlah : 213 hits
Nikmati Pelbagai Hidangan Enak di Royale Chulan Seremban Assalamualaikum semua Ahaaa korang dah baca ke mengenai pengalaman sis untuk Penginapan 3 Hari 2 Malam Di Royale Chulan Seremban Kalau belum sila pergi baca dulu ye sebab ini merupaka...
Cukai Lvg 10 Bunuh Peniaga Online

Cukai Lvg 10 Bunuh Peniaga Online

papar berkaitan - pada 30/12/2023 - jumlah : 251 hits
Cukai jualan 10 peratus ke atas barang bernilai rendah yang akan dilaksanakan 1 Januari depan mampu melindungi pembuat barangan tempatan daripada persaingan barangan luar negara terutama barangan buatan pengilang dari China Penganalisis eko...
Filem Reeza Gtr

Ringgit Opens Slightly Lower Against Us Rises Vs Other Major Currencies

Optimizing Gold Trading With The Moving Average Convergence Divergence Indicator

Expert Malaysians Deeply Involved In Online Scams Human Trafficking

Kl Bird Park

Zus Coffee With Ceo Latte

Generate Unique Brand Names

Absolute Thai Port Lepak Makan Sedap One Utama Damansara


echo '';
Biodata 30 Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna

Biodata Ojen Aiwah Usahawan Kunafa Terkenal Personaliti TikTok Dan Penyanyi Lagu Hubb

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Slot Akasia TV3

10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online

Biodata Acap S Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Yang Juga Personaliti Tiktok Live Viral


Aeon Mall Bukit Tinggi Klang Meriah Dengan Pameran Transformers One

Other Coffee Approved

Doa Perbaiki Akhlak Diri Dan Urusan

Issam Alnajjar Hadal Ahbek Chord

Koi Tiwikarma Chord

Youtuber Ishowspeed Sumbang Rm235 000 Hadiah Kemenangannya Dari Mrbeast Kepada Tabung Kemanusiaan Palestin