Hasni Johor Saran Pertubuhan Belia Kumpul Data Lengkap


@Hasni_Johor SARAN PERTUBUHAN BELIA KUMPUL DATA LENGKAP
JOHOR BAHRU, 021120 – Menteri Besar Johor, YAB Datuk Haji Hasni Mohammad menyarankan supaya pertubuhan belia mengumpul data yang lengkap bagi membolehkan kerajaan merancang pembangunan komprehensif mengikut keperluan golongan berkenaan.
Beliau berkata, ketika ini data yang ada tidak mencukupi bagi membolehkan kerajaan merancang program-program khusus yang sesuai dengan keperluan semasa golongan belia.
“Ini adalah satu suasana dan keadaan yang memerlukan kerajaan memikirkan satu intervensi yang menyeluruh. Sebab itu, saya merasakan bahawa usaha atau pandangan daripada pelbagai pihak itu amatlah penting.
“Apa yang perlu kita beri tumpuan adalah membangunkan data orang muda ini. Saya yakin dan percaya bahawa di pihak belia itu sendiri haruslah tampil untuk menyatakan dengan lebih jelas tentang perkara-perkara yang tepat pada sasarannya.
“Jadi, dengan itu saya menganjurkan supaya setiap pertubuhan dan persatuan, khususnya yang terdapat ahli-ahli dalam kalangan belia sentiasa menitikberatkan untuk membangunkan data dan dapat dikongsikan dengan kerajaan,” katanya.
Beliau berkata demikian pada Majlis Makan Malam dan Penyerahan Insentif Persatuan Tinju Negeri Johor di Hotel Amari, di sini malam tadi.
Yang turut hadir, Pengerusi Jawatankuasa Pelancongan, Belia dan Sukan Negeri Johor, YB Datuk Onn Hafiz Ghazi; Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Prasarana Rakyat Johor (KPRJ), Dato’ Haji Noorazam Dato’ Haji Osman; Pengarah Majlis Sukan Megeri Johor, Mohd. Gadaffie Abd. Aziz dan Presiden Persatuan Tinju Negeri Johor, Muhammad Farkhan Haron.
Dalam pada itu, YAB Menteri Besar menggalakkan masyarakat, khususnya golongan belia menceburi bidang pertanian yang kekal kukuh dan berkembang walaupun sektor lain terjejas akibat pandemik COVID-19.
“Kalau sekalipun kita sediakan satu peruntukan yang besar untuk membangunkan sektor jaminan bekalan makanan ini, macam mana saya nak tahu bahawa orang muda merebut peluang itu?
“Bagaimana saya hendak tahu bahawa golongan muda yang benar-benar ada potensi tidak terlepas daripada radar kerajaan untuk membantu saudara-saudari?
“Saya amat yakin bahawa dengan adanya data-data ini, lebih banyak lagi program yang akan dapat dirangka pada masa yang akan datang,” katanya.
YAB Menteri Besar turut memaklumkan bahawa Kerajaan Negeri sedang merancang untuk membina sebuah gimnasium rakyat dan hab belia di setiap daerah.
“Kita jangkakan bermula tahun depan kita akan gerakkan supaya setiap daerah dapat dibangunkan dengan hab belia ini,” katanya.
AR Makmur Johor by Zulkifly Ali, JohorTimes.my
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.iHumEnUTM.ARMakmurJohor
AR Makmur Johor by Zulkifly Ali, JohorTimes.my
https://apps.apple.com/my/app/ar-makmur-johor/id1530162296


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://johortimes.my/2020/11/hasni_johor-saran-pertubuhan-belia-kumpul-data-lengkap/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Johor Mesra Pelabur Semudah Abc Hasni Johor

Johor Mesra Pelabur Semudah Abc Hasni Johor

papar berkaitan - pada 11/11/2020 - jumlah : 153 hits
JOHOR MESRA PELABUR SEMUDAH ABC HASNI JOHOR JOHOR BAHRU 011120 Kerajaan negeri memberi jaminan akan mengurangkan karenah birokrasi bagi menarik lebih pelabur yang berhasrat membuka perniagaan di negeri itu dalam suasana normal baharu pendem...
Muslim Pro Apps Sell User Location Data To Usa Militery

Muslim Pro Apps Sell User Location Data To Usa Militery

papar berkaitan - pada 18/11/2020 - jumlah : 203 hits
Heboh sejak semalam apabila diberitakan oleh semua portal luar negara yang mengatakan data lokasi pengguna apps Muslim yang paling popular di jual kepada tentera USA Apps yang di install oleh hampir 100 juta itu telah menipu pengguna dengan...
Komisi Ix Minta Vaksin Tak Buru Buru Karena Data Hasil Uji Klinis Belum Utuh

Komisi Ix Minta Vaksin Tak Buru Buru Karena Data Hasil Uji Klinis Belum Utuh

papar berkaitan - pada 19/11/2020 - jumlah : 202 hits
Kemudian memiliki kemanfaatan lebih besar dibanding risiko didasarkan pada kajian data non klinik obat untuk indikasi yang diajukan Kelima belum ada penatalaksanaan yang memadai dan disetujui untuk diagnosa
Ruu Data Pribadi Batasi Usia 17 Tahun Pakai Medsos

Ruu Data Pribadi Batasi Usia 17 Tahun Pakai Medsos

papar berkaitan - pada 20/11/2020 - jumlah : 242 hits
JAKARTA Kementerian Komunikasi dan Informatika menyatakan dalam Rancangan Undang Undang Data Pribadi terdapat usulan batasan usia untuk memiliki akun media sosial adalah 17 tahun Indonesia melalui RUU ini mengusulkan batasannya 17 tahun di ...
Muslim Pro Mengambil Langkah Membatalkan Kerjasama Perkongsian Data Termasuk Bersama X Mode

Muslim Pro Mengambil Langkah Membatalkan Kerjasama Perkongsian Data Termasuk Bersama X Mode

papar berkaitan - pada 18/11/2020 - jumlah : 205 hits
Aplikasi Muslim Pro telah mendapat perhatian ramai semalam selepas laporan awal hadir berkenaan X Mode yang mempunyai akses ke data aplikasi Muslim Pro dan menjualnya kepada tentera Amerika Syarikat Lanjutan daripadanya kini pihak Muslim Pr...
Yoodo Menawarkan Kuota Data 2 Kali Ganda Secara Percuma Bermula 1 Disember 2020

Yoodo Menawarkan Kuota Data 2 Kali Ganda Secara Percuma Bermula 1 Disember 2020

papar berkaitan - pada 20/11/2020 - jumlah : 250 hits
Yoodo merupakan salah satu perhidmatan telekomunikasi dengan kuota yang boleh disesuaikan berdasarkan penggunaan anda Hari ini mereka telah mengumumkan bahawa mereka akan mengadakan kempen promosi Double Special Data bermula 1 Disember 2020...
The U A Military Buying 98millions Data Muslim Location From Muslim Apps

The U A Military Buying 98millions Data Muslim Location From Muslim Apps

papar berkaitan - pada 17/11/2020 - jumlah : 264 hits
Berita tergempar berkenaan kebocoran data pengguna umat islam yang dijual kepada tentera USA Menggunakan apps yang popular bagi umat islam untuk mengetahui mengenai arah kiblat dan waktu solat Data lokasi umat islam ini di jual untuk tujuan...
Kemendagri Ingatkan Kpu Agar Berkoordinasi Soal Data Perekaman E Ktp

Kemendagri Ingatkan Kpu Agar Berkoordinasi Soal Data Perekaman E Ktp

papar berkaitan - pada 14/11/2020 - jumlah : 141 hits
Zudan meragukan data KPU itu karena tidak dikoordinasikan sama sekali dengan dukcapil selaku lembaga yang berwenang mengurusi data kependudukan
Data Yang Tak Menipu Macam Ot 95

Data Yang Tak Menipu Macam Ot 95

papar berkaitan - pada 15/11/2020 - jumlah : 143 hits
Malas nak layan tuduhan Atok terhadap DSAI Korang terus tanya dlm page dia Chedet apa kesudahan lepas penjarakan DSAI Masa nak jadi PM kali ke 2 sanggup pergi ke mahkamah jumpa DSAI nak mintak persetujuan Bila dh berkuasa balik sambung bali...
Apa Itu Wang What Is Money

Transit Aliran Automatik Di Putrajaya Percuma Selama Tiga Bulan

Rumah Terbuka Wld Raya 2024

Pramugari Malaysia Airlines Meninggal Dunia Tak Sempat Pulang Ke Tanah Air

Beyond Lettuce Wraps Unleash The Power Of Low Carb Bread

Doubletree By Hilton Presents Signatures Across The State A Makan Kitchen Showcase

Dapsy Open Up Uitm S Cardiothoracic Surgery Post Grad To Non Bumi To Prepare For Ageing Population Challenges

Buasir Otak Tv Telefon Apa Kuat Mencarut Be Like



10 Fakta Biodata MK K Clique Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Gandingan Erysha Emyra Yang Beristerikan Siti Hajaar Syeikh Nordin

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria


Benarkah Orang Yang Syahid Tidak Merasakan Sakit Mati

Sama Nama Kitabnya Beda Ulama Penulisnya

Definisi Umur Warga Emas

Pangkat Tentera Darat Malaysia Lencana

Sebutkan Satu Ayat Tentang Rahasia Yahudi By Dr Hm Rakib S H M Ag

Ai Team Subscribers Mei 21 2024