Hari Kedua Di Bromo Surabaya

BERSIAP SEDIA NAIK KEPUNCAK BROMOR
Hari kedua bermula pada pukul 12.00am. Sempat tidur 2 jam sahaja kerana kami hendak pergi Bromor dari Malang mengambil masa 5 jam. Kami harus berada seawal 5am jika mahu melihat matahari terbit dipuncak gunung Bromor.
Artikel ini aku khususkan hanya aktiviti di Bromo sahaja kerana aktiviti hari kedua kami memang panjang dari pukul 12.00am hingga 7pm. Lebih  baik aku kongsi kisah di Bromo sahaja kerana keindahan dan gambar yang harus aku tulis di artikel ni.

Kami bertolak dari hotel ke Bromor tepat pukul 12am menuju ke Bromor dan pertengahan jalan kami bertukar ke jip. Kemudian jip membawa kami ke kaki gunung Bromor dan setelah bersiap sedia dalam pukul 1.30am kami bergerak ke puncak Gunung Bromor

Aku sempat beli sarung tangan dan penutup kepala sebab memang sejuk sangat. Nasib baik member aku kasi pinjam penutup muka. Maka lengkaplah pakaian sejuk aku.

Pengalaman yang menarik walaupun menggunakan jalan tar tetapi waktu malam hanya kabus sahaja dihadapan. Kami pun hairan macam mana debar tu boleh nampak jalan

KELENGKAPAN SEJUK KAMI..
Kami tiba dipuncak Gunung Bromo pukul 3am. Dan sementara nak pergi mendaki ke puncak Gunung Bromo dalam pukul 5.30am kami berehat dulu di warung. Sempat ler makan maggi bakso dan kopi hitam serta panaskan badan pakai arang yang disediakan

Suasana memang sejuk bangat, bukan tahap sejuk sikit-sikit. Ni sejuk sampai ke tulang. Nasib baik aku pakai semua kelengkapan.
Pada pukul 5.30am kami semua mula mendaki yang memakan masa 10minit sahaja. Tapi payahnya macam tak  der nafas. Habis stamina aku daki denai 10minit..hehehehe

Apabila sampai dipuncak. Wow!!! Indahnya ciptaan Allah kurniakan pada bumi ini. Melihat lantai awan di puncak gunung serta melihat matahari terbit disebalik gunung-ganang. Aku tak dapat bayangkan dengan kata-kata keindahan di puncak ni

Disini aku kongsikan 2 gambar di puncak Gunung Bromo

Setelah selesai kami dipuncal gunung Bromo yang indah. Kami turun dari puncak dan menuju ke kawasan gumjmg ganang yang sekali lagi di hidang dengan keindahan alam

Ini adalah kawasan wajib kalau nak bergambar dengan jip kerana latar belakang kawasan lapang tersebut ialah gunung dengan alunan yang menarik

BERGAMBAR DIATAS JIP

Kemudian setelah bergambar di kawasan lapang tersebut. Kami menuju ke kawah gunung berapi

Jip akan memberhentikan kami di stesen hentian. Anda terpaksa berjalan kaki ke sana atau menaiki kuda ke  tangga kawah gunung berapi

Kemudian anda akan menaiki tangga ke atas kawah gunung berapi. Yang ni aku tak sanggup naik tangga cerun.

Aku cuma sempat naik kuda pergi kesan dan rakan aku yang naik ke kawah gunung berapi

TANGGA NAIK KE KAWAH
KAWAH GUNUNG BERAPI
KUDA PENAT MEMBAWA AKU
Kasihan aku tengok kuda tu. Payah dia nak bawa aku. Aku serik nak naik kuda lagi.

Setelah selesai rakan aku menaiki kawah gunung berapi yang aktif itu. Kami kemudian pergi ke padang berbisik

Ianya sebuah padang pasir gunung berapi dan khabarnya ia mendapat jolokan padang berbisik ialah ketika angin kencang anda akan mendengar macam suara bisikan

Sekali lagi kami di buaikan oleh kecantikan alam semulajadi. Kami bergambar sekejap sahaja

Selepas itu kami menuju ke kawasan terakhir iaitu Bukit Teletubbies. Kami ambil gambar sahaja

Sebemarnya kami letih tapi kami pergi juga layan pergi tempat-tempat tersebut agar tak rugi nanti..hehehe

BUKIT TELETUBBIES
HENSEM MAN BERGAMBAR
Akhirnya kami meninggalkan Bromo dengan seribu kenangan manis dan rendah diri melihat kehebatan ciptaan Allah

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

Terengganu 2019 Hari Kedua

papar berkaitan - pada 12/8/2019 - jumlah : 277 hits
Assallammualaikum Hari ini merupakan sambutan hari raya haji untuk semua umat islam Shailla sambut hari raya haji tahun ini di Terengganu Raya Haji di Terengganu pagi pagi Shailla sekeluarga telah dihidangkan sarapan pagi iaitu nasi dagang ...
Mesyuarat Pertama Penggal Persidangan Kedua Dewan Undangan Negeri Kedah Darul Aman Yang Ke 14 Hari Ketiga Sesi Pagi

papar berkaitan - pada 7/8/2019 - jumlah : 439 hits
Mesyuarat Pertama Penggal Persidangan Kedua Dewan Undangan Negeri Kedah Darul Aman yang ke 14 Hari Ketiga Sesi Pagi
Sipma 2019 Masiswa Kuasai Hari Kedua Renang

papar berkaitan - pada 23/8/2019 - jumlah : 226 hits
MAJLIS Sukan Institusi Pendidikan Swasta menguasai hari kedua acara renang Sukan Institut Pendidikan Malaysia 2019 Liew Chern Xin memulakan tuaian emas MASISWA menerusi kemenangan dalam acara 100 meter kuak dada wanita selepas mencatat
Hari Kedua Misi Pencarian Kanak Kanak Berusia 6 Tahun Yang Jatuh Ke Dalam Sungai Stour Di Kent

papar berkaitan - pada 20/8/2019 - jumlah : 264 hits
Menurut laporan Lucas Dobson 6 tahun sudah tidak kelihatan sejak 1 20 petang pada Sabtu lalu apabila ia jatuh ke dalam air Ayah Lucas terpaksa terjun ke dalam air untuk menyelamatkan anak lelakinya yang jatuh di Sungai Stour berhampiran San...
Hari Pertama Di Surabaya Indonesia

papar berkaitan - pada 16/8/2019 - jumlah : 300 hits
Kali ini bercuti dengan rakan rakan satu Universiti iaitu USM atau lebih tepat geng KLKMUSM Pada mulanya nak ajak ramai rakan rakan geng join trip ni tapi semua takit bini Lalu tinggal kami bertiga yang mendapat lesen pelepasan hehehe Berle...
Gangguan Sistem Di Klia Dan Klia2 Berterusan Ke Hari Kedua

papar berkaitan - pada 23/8/2019 - jumlah : 278 hits
semalam mengakibatkan operasi di kedua dua lapangan terbang mengalami gangguan Proses daftar masuk penumpang dan sistem maklumat penerbangan kesemuanya dilakukan secara manual Tular di media sosial maklumat penerbangan dipaparkan pada papan...
Tiupan Sangkakala Pada Hari Kiamat

papar berkaitan - pada 6/8/2019 - jumlah : 194 hits
Peristiwa Tiupan SangkakalaTiupan sangkakala ini telah dinyatakan di dalam al Quran melalui firman Allah SWT Dan hari di tiup sangkakala lalu terkejutlah gerun gementar makhluk makhluk yang ada di langit dan yang ada di bumi kecuali mereka ...
Paip Bekalan Air Seperti Biasa Di Kuantan Mulai Hari Ini Esok

papar berkaitan - pada 6/8/2019 - jumlah : 277 hits
KUANTAN Sebanyak 60 000 akaun pengguna di sekitar daerah ini yang sebelum ini dimaklumkan bakal mengalami gangguan bekalan menerima bekalan air seperti biasa untuk hari ini dan esok Pegawai Perhubungan Awam dan Komunikasi Korporat Pengurusa...
Hiburan Gagal Bayar Tunggakan Rm4 96 Juta Untuk Pesanan Pelitup Muka Jovian Apparel Disaman Pembekal

T18c24 Bayi Aina Muntah Susu Beku Macam Keju

Gulai Udang Nenas

Road And Track A Lithe Bmw R80 Restomod By 46works

Harris Alif Dari Idola Kecil Ke Selebriti Serba Boleh

Govt To Continue Using E Jamin Bail System

Kerajaan Pahang Sumbang Rm8 000 Kepada Keluarga Allahyarham Konstabel Muhamad Syafiq

Article 153 Of The Federal Constitution Does Not Bar Opening Uitm To Non Bumiputera

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya