Hari 2 Percutian Ke Jakarta Di Pasar Mayestik

Walaupun macam dah lama tertangguh, saya tuliskan juga sambungan percutian kami ke Jakarta untuk rujukan kami di masa akan datang. Terlalu sibuk dengan penjualan buku masakan saya iaitu 101 Resepi Dari Azie Kitchen. Siapa dah beli buku ini? Waah tahniah. Kepada yang belum beli, buku ini ada dijual di kedai buku Popular dengan harga RM29.90 sahaja. Jangan lupa membeli untuk koleksi peribadi atau sebagai hadiah.

Sekarang kita sambung. Entri sebelum ini di SINI. Hari kedua di Jakarta, kami turun bersarapan agak awal. Seperti biasa setiap hari semasa menginap di sini, saya akan mencari buah salak pondoh terlebih dahulu. Memang sedap sangat dengan rasanya yang manis manis kelat.
Selepas makan, kami naik bilik dan berehat. Hubby menanya kalau saya mahu ke Pasar Mayestik. Hajat hati untuk menunggu Nelly sampai baru sama sama ke sana. Tapi bila dikira, jarak pasar Mayestik dengan hotel yang tidak jauh, saya setuju untuk ke sana. Lagi pulak, dapat makan bakso di bangunan tengah pasar mayestik.

Tapi agaknya kerana tidak sihat menyebabkan Bakso yang dimakan, terasa tidak sesedap dulu. Saya makan sikit jer, terus pass pada orang lain.

Selepas makan, saya masuk ke beberapa kedai menjual fabrik tapi sayang tiada yang saya berkenan. Ada sepasang lace yang saya suka tapi harganya sangat mahal. Maksudnya mahal kalau tidak menpunyai majlis tertentu.

Lain kalau kita menjadi hos majlis perkahwinan, boleh pakai yang glam sikit. Tapi tidak sesuai, jika hadir sebagai tetamu, boleh menenggelamkan tuan rumah pula. Sebelum balik, saya beli sepasang lace yang saya nampak lebih cantik dan sesuai dengan citarasa saya.
Balik dari Pasar Mayestik, saya terus tidur sehingga malam bila Hubby mengajak keluar mencari makan malam di Grand Indonesia yang terletak seberang jalan dari pintu hotel sahaja.  Kami singgah di Restoran Thai di mana Aween dan Hubby sahaja yang memesan makanan. Saya memang tiada selera langsung untuk menjamah makanan.
Balik bilik, saya sambung tidur. Hubby keluar dengan grab untuk mengambil Nelly yang baru sampai di airport. Saya pun tak pasti pukul berapa mereka balik.

Travelog Percutian Ke Pulau Pangkor 2020 Hari Pertama Di Pangkor

papar berkaitan - pada 30/1/2020 - jumlah : 806 hits
Beberapa bulan sebelum saya pergi bercuti ke Pulau Pangkor saya menerima emel dari seseorang yang mewakili syarikat percutian Mereka ini mempromosikan pakej percutian di pulau pulau yang popular yang terdapat di Malaysia Oleh sebab saya mem...
Hari Dan Lokasi Tempat Pasar Malam Di Johor

papar berkaitan - pada 26/1/2020 - jumlah : 357 hits
Pasar malam sebenarnya adalah baik untuk kesihatan poket anda kerana anda dapat berjimat dengan pembelian barang dan makanan yang lebih murah Anda di Johor Jom rujuk senarai hari dan lokasi Pasar Malam di Johor yang disediakan di bawah ini ...
Pintu Air Pasar Ikan Jakarta Utara Berstatus Waspada

papar berkaitan - pada 2/2/2020 - jumlah : 167 hits
Badan Penanggulangan Bencana Daerah DKI Jakarta mencatat Pintu Air Pasar Ikan Jakarta Utara berstatus waspada atau siaga tiga Dikutip dari laman Badan Penanggulangan Bencana Daerah DKI Jakarta dan akun twitter di Jakarta Minggu pukul 03 00 ...
Percutian Mewah Ala Perancis Semuanya Hanya Di Colmar Tropicale

papar berkaitan - pada 16/1/2020 - jumlah : 372 hits
Letih sungguh badan sibuk bekerja Banyak sangat benda yang harus diselesaikan Dah tentulah sebagai manusia biasa akan terasa letih Seronoknya kalau dapat bercuti apa lagi di kawasan tanah tinggi yang nyaman dan menenangkan Untuk anda yang m...
Gambar Percutian Ke Padang Bukit Tinggi 2019 Keluarga Sis Fareha

papar berkaitan - pada 21/1/2020 - jumlah : 503 hits
Bercuti bersama keluarga dan kawan kawan merupakan satu momen yang paling indah dalam hidup seseorang Apalagi percutian itu berjaya mengikut apa yang kita rancangkan di itenari perbelanjaan juga tidak melebihi budget disertakan pula kenyang...
Apartment Percutian Prima Cameron Highlands

papar berkaitan - pada 24/1/2020 - jumlah : 337 hits
Kali ini saya nak kongsikan Pakej Apartment Percutian atau Homestay Prima Cameron Highlands Buat permulaan saya sekadar kongsikan maklumat dibawah ini untuk anda yang mencari unit apartment percutian di Cameron Highlands khasnya di Tanah Ra...
8 Bandar China Dikepung Dinasihatkan Batal Percutian Ke China

papar berkaitan - pada 25/1/2020 - jumlah : 449 hits
Lapan bandar di China telah dikepung ekoran penularan wabak coronavirus yang berasal dari Wuhan China Kalau anda ada sebarang perancangan untuk bercuti di China dalam masa terdekat ini dinasihatkan untuk tangguhkan percutian anda Titik mera...
Cara Memasarkan Homestay Anda

8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Dr Zaliha Terus Kunci Mulut Berkaitan Titah Adendum Minta Rujuk Ulasan Pm

Moisturizer Terbaik 2024 Tekstur Water Based 9 Kebaikan Yang Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Friendly Fire Between Umno Youth Head And Bersatu Counterpart Opens A Can Of Worms

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

Comment On Tak Perlu Berpantang Lepas Bersalin By Pantang Bersalin Berapa Hari Blog Muhasabahtrading Dot Com