Harga Sayur Tidak Naik 200 Peratus Seperti Didakwa


Oleh Mohd Iskandar Ibrahim (Gambar fail) Anggota penguat kuasa KPDNHEP Terengganu melakukan pemantauan jualan sayur di pasar. NSTP/BAHAROM BAKAR KUALA LUMPUR: Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna (KPDNHEP) memaklumkan tiada kenaikan harga sayur hingga 200 peratus sebagaimana dakwaan yang tular baru-baru ini.
Timbalan Menterinya, Datuk Rosol Wahid, berkata pemantauan dilakukan anggota penguat kuasa KPDNHEP di lapangan tidak mengesan kenaikan harga sedemikian.
"Hasil siasatan kita mendapati tiada kenaikan seperti yang didakwa dan apabila kita tanya di mana ia berlaku, (jawapan) itu tidak ada.
"Maklumat ini dimaklumkan CAP (Persatuan Pengguna Pulau Pinang) dan apabila kita tanya, mereka tidak boleh menentukan ia berlaku di mana, sekadar 'hearsay' (khabar angin)," katanya.
Beliau berkata demikian ketika menggulung perbahasan Rang Undang-Undang (RUU) Perbekalan 2022 Peringkat Jawatankuasa bagi KPDNHEP di Dewan Rakyat, hari ini.
Bagaimanapun, Rosol berkata, memang berlaku sedikit kenaikan harga sayur, namun tidak setinggi seperti yang didakwa.
Mengenai isu minyak masak peket sekilogram yang sukar diperoleh dalam pasaran pula, beliau berkata, masalah itu akan diselesaikan dalam tempoh terdekat.
"Saya ingin berterus terang di sini, (masalah berlaku) kerana bayaran kepada 'repacker' (pengilang pek semula) ini agak lambat. Mereka (pengilang) yang ada (masalah) aliran tunai, hampir menutup kilang.
"Alhamdulillah, kita sudah terima duit peruntukan daripada Kementerian Kewangan dan masalah itu akan diselesaikan dalam minggu ini," katanya.
Menjawab isu harga roti Gardenia dilaporkan akan naik mulai 1 Disember depan pula, Rosol berkata, pihaknya sedang menyiasat perkara terbabit.
"Kita sedang menyiasat sama ada ia benar atau tidak, namun hingga kini mereka tidak pernah memaklumkan kepada kementerian untuk menaikkan harga (roti)," katanya.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://dialograkyat.blogspot.com/2021/11/harga-sayur-tidak-naik-200-peratus.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Harga Sayuran Naik 200 Menteri Kata Normal

Harga Sayuran Naik 200 Menteri Kata Normal

papar berkaitan - pada 26/11/2021 - jumlah : 57 hits
Pertama Kerajaan digesa memperkenalkan geran penyelidikan khas bagi meningkatkan daya tahan tanaman dan sumber tanah yang dapat memperkaya sumber elemen makro dan mikro genetik yang tinggi untuk cuaca ekstrem Kedua perlunya dip
Harga Sayur Dijangka Naik Hingga Cuti Tahun Baru Cina

Harga Sayur Dijangka Naik Hingga Cuti Tahun Baru Cina

papar berkaitan - pada 24/11/2021 - jumlah : 79 hits
Kenaikan harga sayur juga disebabkan oleh kekurangan bekalan dan tenaga kerja menurut Persatuan Pemborong Sayur Kuala Lumpur PETALING JAYA Harga sayur sayuran dijangka terus meningkat sehingga selepas cuti perayaan Tahun Ba
Ww Harga Sayur Bakal Naik Jom Tanam Sayur

Ww Harga Sayur Bakal Naik Jom Tanam Sayur

papar berkaitan - pada 24/11/2021 - jumlah : 76 hits
Assalamualaikum Hi korang Terbaca kat FB yang harga sayur akan naik mendadak x lama lagi ke memang dah naik sebenarnya sebab lately memang perasan harga sayur sedikit mahal susah la macam ni kalau semua mahal kan Jom la tanam pucuk ubi pucu...
Kelantan Telur Ayam Naik Harga Rm1 50 Sepapan

Kelantan Telur Ayam Naik Harga Rm1 50 Sepapan

papar berkaitan - pada 19/11/2021 - jumlah : 94 hits
Tinjauan di beberapa lokasi kedai di sekitar Kota Bharu mendapati harga telur ayam naik RM1 50 sepapan iaitu RM13 50 berbanding RM12 sepapan sebelum ini Seorang peniaga Wan Zakira Wan lokman 30 memberitahu sebelum ini dia dapat menjual RM2 ...
Hiburan Harga Barang Naik Roti Gardenia Perkenal Harga Baru Mulai 1 Disember Ini

Hiburan Harga Barang Naik Roti Gardenia Perkenal Harga Baru Mulai 1 Disember Ini

papar berkaitan - pada 26/11/2021 - jumlah : 87 hits
Syarikat roti terkemuka Gardenia Bakeries Sdn Bhd dilaporkan akan menyemak semula harga bagi produk produk keluaran syarikatnya berkuatkuasa 1 Disember ini lapor Perkara tersebut dimaklumkan Gardenia KL dalam sebuah kenyataan media di mana ...
Hiburan Tokojut Dapat Hadiah Beg Louis Vuitton Ibu Nubhan Tak Percaya Harga Cecah Rm14 200

Hiburan Tokojut Dapat Hadiah Beg Louis Vuitton Ibu Nubhan Tak Percaya Harga Cecah Rm14 200

papar berkaitan - pada 22/11/2021 - jumlah : 144 hits
Penyanyi telah meraih perhatian peminat di media sosial apabila dia ada membuat kejutan istimewa buat ibu tercinta Badariah Omar 76 dengan menghadiahkan bondanya itu beg tangan jenama mewah Louis Vuitton yang bernilai RM14 200 4 bulan lalu ...
Harga Produk Gardenia Naik Mulai 1 Dis

Harga Produk Gardenia Naik Mulai 1 Dis

papar berkaitan - pada 25/11/2021 - jumlah : 39 hits
Menurut Gardenia kenaikan harga bagi produk rotinya disebabkan oleh peningkatan kos bahan mentah dan caj pengangkutan PETALING JAYA Pengeluar roti tempatan Gardenia Bakeries menyemak semula harga runcit dan pengguna bagi kebanyakan produkny...
Apa Dah Jadi Ni Serba Serbi Naik Harga

Apa Dah Jadi Ni Serba Serbi Naik Harga

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 45 hits
PETALING JAYA Seluruh negara menyaksikan peningkatan harga barangan keperluan harian peralatan binaan input pertanian dan makanan daripada sekecil kecil sebiji burger sehingga kabel pendawaian elektrik yang memberi kesan kepada pelbagai pih...
Harga Rokok Naik Lagi

Harga Rokok Naik Lagi

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 36 hits
Akhirnya harga rokok naik lagi mesti ramai perokok tegar mengeluh dgn kenaikan ini walaupun harga rokok naik hanya 0 20 sen Bila difikirkan kadar kenaikan 20 sen sekotak rokok memang tak banyak mana pun sebab mereka mesti mampu lagi nak bel...
Harga Makanan Kpim Rangka Pelan Tindakan Atasi Kenaikan Harga

Statistik Jenayah Kes Jenayah 2020 Catat Penurunan

Afieq Shazwan Layu Di Hujung Mekar Chord

Siapa Pm Malaysia

Leher Bvdak Kurang Siuman Dicekak Oleh 2 Beranak Shg Mavt Krn Dituduh Cvri Speaker

Tawaran Hebat Lulu Super Friday Potongan Sehingga 70

Barang Mekap Murah Di Sogo

How To Adopt The Softness Of The Linen Color In Your Interior



Kenapa Orang Kaya Terus Kaya Yang Miskin Kekal Miskin

Individu Pertama Dianggap Seksi Oleh Hollywood Kintaro Hayakawa

Bagaimana Perubatan Tradisional Cina Boleh Popular Sekitar 1970an

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kisah Cinta Kita Slot Akasia TV3

China Kini Menjadi Negara Paling Kaya Di Dunia


Telemovie Kerana Setitik Susu Lakonan Azlee Khairi Izara Aishah

Internet Mudah Alih Malaysia Tercorot Di Dunia

Lirik Lepaskan Aku Mandala Band

Updates To Youtube S Terms Of Service

Thermos Vacuum Flask Dari Blogger Fieza Sani

Yoo Ahin Ahn Eunjin Dilapor Bakal Terajui Siri Netflix The Fool At The End Of The World