Hanya Kerajaan Allah Boleh Hapus Covid 19 Kata Hadi



Hanya ‘kerajaan Allah’ boleh hapus Covid-19, kata Hadi. Presiden PAS, Abdul Hadi Awang mengulangi pandemik Covid-19 adalah ujian kepada manusia dan hanya “kerajaan Allah yang Maha Berkuasa dan Maha Sempurna” boleh menghapuskan virus itu, walaupun pemimpinnya adalah manusia.
Katanya, manusia tetap mempunyai kekurangan dan kelemahan, oleh itu pemimpin perlu bermuhasabah diri untuk menampung kekurangan berkenaan.
“Hanya mereka yang jahil agama saja mencari kelemahan dan kekurangan untuk diuar-uarkan, tanpa sama-sama tolong-menolong dalam menghadapi keadaan yang sangat mencabar seluruh dunia dan penduduknya,” katanya dalam catatan di Facebook.
Ahli Parlimen Marang itu berkata, seluruh dunia masih dilanda penularan Covid-19 dan tiada negara yang berjaya menghapuskan pandemik itu dan kesan sampingannya terhadap kehidupan rakyat.
“Termasuklah negara paling maju dan kaya, kerana apa yang berlaku adalah ketetapan Allah yang tiada kuasa dapat melawan kehendak-Nya.
“Keadaan semasa masih membimbangkan, sehingga angka kematian akibat wabak di sesetengah negara sudah mengatasi mangsa korban peperangan.”
Bagaimanapun, katanya, ketika pandemik Covid-19 sedang mengganas, ada negara yang dilanda “wabak politiking” disebabkan individu yang terlalu gila berkuasa, tanpa mempedulikan nyawa rakyat yang sedang diancam wabak.
Beliau memetik pilihan raya di Amerika Syarikat yang menyaksikan keganasan menyusul pengumuman keputusan selepas Donald Trump, yang dikatakan menggunakan kekayaannya bersama lobi Zionis, kalah serta keadaan di Mali, dengan tentera merampas kuasa menjatuhkan kerajaan yang memenangi pilihan raya.
“Di Malaysia pula, wabak politiking yang dialami agak berbeza, tetapi virusnya merebak dengan sangat meluas. Bermula apabila kerajaan Pakatan Harapan (PH) yang memenangi pilihan raya dengan janji dan manifesto yang sebahagian besarnya adalah bohong dan menipu.
“Mereka juga mendapat dukungan media sosial upahan tanpa sempadan yang menyebarkan pelbagai penipuan, berita palsu dan sebagainya. Sehingga mereka berjaya mencapai kemenangan dan menubuhkan sebuah kerajaan yang membawa pendekatan liberal tidak sesuai dengan masyarakat negara ini.
“Kemuncaknya, mereka berani mencabar kedudukan agama Islam dalam Perlembagaan dan kedudukan Raja-raja juga dicabar.
“Begitu juga kalangan LGBT dan seumpamanya mula bebas menuntut hak dan ada pula kelompok dalam kerajaan PH yang mendukungnya.”
Katanya, PH kemudiannya tumbang secara demokrasi selepas sekumpulan Ahli Parlimen yang insaf “kembali ke pangkal jalan” bagi menyelamatkan negara.
Tetapi, beliau mendakwa pandemik politiking gila untuk berkuasa semula masih berterusan, dengan kumpulan tertentu melakukan pelbagai cubaan dan langsung tidak mempedulikan kebajikan rakyat.
Hadi berkata, Raja-raja Melayu tidak sepatutnya diheret berpolitiking kerana mereka mempunyai banyak tugas lebih penting daripada melayan kehendak individu “berpenyakit politiking” itu.
“Ada pula mereka yang masih tidak sedar dirinya sudah jadi pembangkang dan bukan lagi kerajaan, dengan berlagak membuat kenyataan seolah-olah masih berada di atas takhta.
“Kedua-dua pandemik tersebut menyusahkan rakyat. Sepatutnya pandemik Covid-19 ditangani dengan penuh penumpuan oleh semua pihak bagi menjaga nyawa seluruh rakyat yang tidak boleh ditangguhkan lagi.
“Bahkan wajib bertolong-menolong kerana wabak ini tidak mengenal siapa, tanpa mengira perbezaan agama, bangsa dan fahaman politik.”
Hanya ‘kerajaan Allah’ boleh hapus Covid-19, kata Hadi
Baca Artikel Menarik :
Empat kilang, 20 premis diarah tutup: Ismail Sabri Timbalan Menteri PN nikah di Thailand? Lizzy sumbang separuh ‘gaji’, bantu masyarakat terjejas [VIDEO] Foto seksi Azira Shafinaz jadi perhatian Resepi Daging Masak Rose viral Antara Covid-19 dan rebut kuasa Layari Laman Facebook MYKMU
Moratorium bukan automatik dan ada faedah dikenakan

The post Hanya ‘kerajaan Allah’ boleh hapus Covid-19, kata Hadi appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2021/07/05/hanya-kerajaan-allah-boleh-hapus-covid-19-kata-hadi/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Petugas Kkm Dijangkiti Covid 19 Hanya Bergejala Ringan Kata Adham

Petugas Kkm Dijangkiti Covid 19 Hanya Bergejala Ringan Kata Adham

papar berkaitan - pada 1/7/2021 - jumlah : 222 hits
Kebanyakan petugas kesihatan yang dijangkiti Covid 19 itu menjadi pesakit kategori 1 dan 2 iaitu tidak bergejala atau bergejala ringan Petugas kesihatan berdepan risiko jangkitan setiap hari dalam berdepan krisis pandemik Covid 19 Gambar Be...
Umno Hanya Setuju Bentuk Kerajaan Sementara Dengan Bersatu Kata Najib

Umno Hanya Setuju Bentuk Kerajaan Sementara Dengan Bersatu Kata Najib

papar berkaitan - pada 9/7/2021 - jumlah : 283 hits
July 9 2021 Najib Razak berkata ia adalah kesilapan besar yang menghalang pilihan raya umum diadakan walaupun sudah diberi kuasa penuh darurat selama tujuh bulan PETALING JAYA Najib Razak berkata melihat ketidakstabilan politik yang berlaku...
Kerajaan Allah Nasib Baik Pasangan Saintis Muslim Tidak Dengar Cakap Hadi Awang

Kerajaan Allah Nasib Baik Pasangan Saintis Muslim Tidak Dengar Cakap Hadi Awang

papar berkaitan - pada 7/7/2021 - jumlah : 297 hits
MEGAT HANISPresiden Pas Abdul Hadi Awang menggunakan retorik Hanya kerajaan Allah lah yang boleh menamatkan Covid 19 Nampak macam kenyataan biasa dan tidak harmful Kepercayaan agama yang naif dan tidak berbahaya Biasalah orang Islam mestila...
Pihak Cari Sd Nak Tumbang Kerajaan Sama Bahaya Dengan Covid 19 Hadi

Pihak Cari Sd Nak Tumbang Kerajaan Sama Bahaya Dengan Covid 19 Hadi

papar berkaitan - pada 5/7/2021 - jumlah : 189 hits
agendadaily com5 7 2021Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang menyifatkan individu gila kuasa yang mencari akuan sumpah dan berusaha menumbangkan kerajaan Perikatan Nasional dalam pelbagai cara sek...
Rahman Dahlan Nafi Kata Umno Rugi Jika Covid 19 Menurun

Rahman Dahlan Nafi Kata Umno Rugi Jika Covid 19 Menurun

papar berkaitan - pada 10/7/2021 - jumlah : 200 hits
Rahman Dahlan nafi kata UMNO rugi jika Covid 19 menurun Ahli Majlis Tertinggi UMNO Datuk Abdul Rahman Dahlan menafikan kenyataan yang tular bahawa beliau mengatakan UMNO akan rugi jika kes Covid 19 menurun dan ekonomi meningkat Beliau didak...
Rakyat Kata Kerajaan Gagal Tapi Pas Puas Hati Mahfuz Omar

Rakyat Kata Kerajaan Gagal Tapi Pas Puas Hati Mahfuz Omar

papar berkaitan - pada 12/7/2021 - jumlah : 288 hits
Disaat seluruh rakyat terkesan dengan pandemik Covid 19 serta kegagalan kerajaan untuk bertindak cepat di dalam proses vaksinasi Pas yang menjadi sebahagian dari kerajaan PN tetap mengatakan bahawa kerajaan PN ini tidak gagal malah mereka b...
Covid 19 Signal Dari Allah Timbalan Mufti Perak

Covid 19 Signal Dari Allah Timbalan Mufti Perak

papar berkaitan - pada 30/6/2021 - jumlah : 129 hits
Ingkar SOP mengekang penularan COVID 19 satu perbuatan mungkar Zamri FOTO NSTP IPOH Tindakan individu yang ingkar prosedur operasi standard bagi mengekang penularan COVID 19 boleh disifatkan sebagai perbuatan mungkar dan maksiat Timbalan Mu...
Gagal Kemudi Kerajaan Urus Covid 19 Ph Desak Muhyiddin Lepas Jawatan Serta Merta

Gagal Kemudi Kerajaan Urus Covid 19 Ph Desak Muhyiddin Lepas Jawatan Serta Merta

papar berkaitan - pada 10/7/2021 - jumlah : 183 hits
July 9 2021 Kenyataan Majlis Presiden PH itu ditandatangani bersama oleh Presiden PKR Anwar Ibrahim Presiden Amanah Mohammad Sabu dan Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng PETALING JAYA Pakatan Harapan mendesak Perdana Menteri Muhyiddin Yassin ...
Jika Kerajaan Baharu Gantikan Pn Strategi Tangani Covid Lebih Berkesan Johari Abdul

Jika Kerajaan Baharu Gantikan Pn Strategi Tangani Covid Lebih Berkesan Johari Abdul

papar berkaitan - pada 26/6/2021 - jumlah : 174 hits
Kegagalan kerajaan Perikatan Nasional menangani pendemik Covid 19 sejak lebih setahun lalu memerlukan pertukaran kerajaan agar satu strategi baharu yang berkesan dapat digerakkan Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri KEADILAN Kedah Datuk Johari ...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Makanan Perlis Paling Popular

Panduan Produk Kesihatan

Tafsir Mimpi Gajah

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

How Much Longer For Mou On Allocations For Opposition Mps Says Syed Saddiq

Ask Your Idol About Ops Lalang Don T Be A Hypocrite Fahmi To Saddiq



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Essential Guide To Safe Well Water Maintenance

Drama Dia Pria Terhebat

Jambu Batu Kandungan Nutrisi Dan Manfaatnya Untuk Kesihatan

Heidi Moru Aku Ada Chord

Oliva Helmin Feat Kelvin Tunggu Tunggu Chord

Ada 3 Dituduh Bid Ah Padahal Tidak Bid Ah By Dr Hm Rakib S H M Ag