Hanya Batuk Selesema Paru Paru Anak Bocor Terpaksa Tebuk Tepi Dada Keluarkan Angin


Memandangkan sekarang anak-anak mudah sakit ibu bapa kena sentiasa peka. Jika demam, selesema atau batuk jangan anggap biasa. Kadang tu dari biasalah akan menjadi lebih teruk.
Mungkin awal-awal kita bagi ubat anak ok, tapi selepas beberapa hari keadaan itu berulang jangan tangguh. Dapatkan segera pemeriksaan doktor kerana bimbang masalah lebih teruk.
Perkongsian dari seorang ibu Puan Ernie Erni di facebooknya mengenai kesihatan anak yang bermula dengan batuk biasa tetapi perlu ditebuk paru-parunya benar-benar tak disangka.
Sekarang keadaan anaknya masih lagi dalam pemantauan doktor dan dia mengharapkan doa orang ramai akan beri keajaiban dan ada sinar kegembiraan.
Assalammualaikum semua.. saya baru ada kekuatan utk menulis sedikit tentang anak saya Muhammad Ismail Afeef bin Ahmad Fahmi..Fasa 1 :
Dua minggu lepas, Ismail batuk dan selesema selama 3 hari dan saya hanya bawa ke klinik swasta untuk check up dan periksa keadaan batuk dan selesema. Diberikan neb sebanyak 2x.. then dia elok, doctor swasta ada bagi surat untuk refer ke hospital kerajaan incase kalau jadi lagi teruk, but then dia elok… so saya tak bawa sebab keadaannya stabil dan elok after neb dan makan ubat yang dibekalkan klinik swasta..Fasa 2:
5/10/19 hari sabtu , saya ke Batu Pahat untuk ambil stock barangan perniagaan saya. Ismail ok.. dia sihat. but hari ahad dia start batuk semula tapi tak teruk, saya ingat kan biasa.. jadi disebabkan bekalan ubat batuk klinik swasta ada saya just continue dengan ubat tu sampai laa selasa pagi.. dan dia batuk tak teruk, dia sangat aktif..
Start selasa pagi (8/10/19) Ismail tiba-tiba jadi lembik.. dan saya tak fikir pnjang terus ke HKL.. sebab tiba-tiba dia semakin lemah keadaannya.. secara tiba-tiba.. pergi kecemasan, terus masuk zon merah.. bagi neb semua pun still nafas sangat laju dan dadanya lekuk pun sangat dalam.. Selasa tu juga dipindahkan ke Wad 9D HKL, masuk kat wad, doktor usaha macam-macam untuk bantu penafasan dia. Tapi dia semakin lemah dan oksigen dalam badan semakin drop.. terus tolak ke PHDU HKL untuk penafasan yang lebih tinggi dan pantau tak sampai 24jam.. even dah bantu dengan penafasan tinggi tu masih tak support Ismail untuk bernafas secara baik..
Jadi keesokan harinya doktor pindah dia secara mengejut ke picu hkl kerana penafasan yang semakin drop dan sehingga ke harini dia masih di sini.. setiap masa doc call umi, dari keadaan semasa ke semasa. sehinggakan umi takut nak angkat call.. dan waktu tu terus xray.
Selaput pada paru-paru Ismail dah mengembang sebab paru-paru Ismail bocor menyebabkan angin masuk ke bahagian selaput paru-paru dan doktor terpaksa tebuk di bahagian tepi dada untuk keluarkan angin. Lagi sekali umi terduduk..
Doktor bagi tahu keadaan Ismail kritikal, umi sabar umi tahan.. hari khamis keputusan darah keluar. seawal 7 pagi doktor call nak jumpa dan doktor bagi tahu Ismail tenat, ada kuman dalam darah.. Umi tak dapat nak fikir apa dah nakk oii.. Umi terduduk dan kepala lutut mengigil sampai sekarang. Sekarang Ismail masih dalam keadaan macam tu.
Allah, aku tahu ujian yang ENGKAU bagi ni untuk ku ni ada hikmah buat aku dan orang lain.. ENGKAU tak kan bagi sesuatu ujian diluar kemampuanku.. Aku terima Ya Allah..
Aku mohon pada semua kenalan yang mengenali saya dan anak saya Muhammad Ismail Afeef bin Ahmad Fahmi, tolong doakan anak saya ada keajaiban untuk sembuh seperti sebelum ni.. Hanya itu yang ku pinta.. dan ku juga tak putus mendoakan.. bukan niatku menagih simpati orang lain. Tapi ni coretan buatku sebagai kenangan dan pengalaman pada mereka yang ada anak kecil.. Jika anak batuk tolong bawa ke hospital kerajaan untuk periksa walaupun terpaksa tunggu lama atau ramai orang. Percaya lah goverment periksa secara detail..
#PrayForMuhammadIsmailAfeefBinAmadFahmi
[embedded content]
Sumber: Ernie Erni


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://beautifulnaara.blogspot.com/2019/10/hanya-batuk-selesema-paru-paru-anak.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hanya Allah Tahu 6 Minit Buat Cpr Di Rumah Nafas Anak Terhenti Kerana Batuk Teruk

Hanya Allah Tahu 6 Minit Buat Cpr Di Rumah Nafas Anak Terhenti Kerana Batuk Teruk

papar berkaitan - pada 1/10/2019 - jumlah : 196 hits
Siapa sangka bayi yang dilahirkan pramatang ketika kandungan 7 bulan seberat 1 35 kilogram dan melalui detik mencemaskan ketika usianya 3 bulan kini membesar dengan sihat dan aktif Betullah orang kata kuasa Allah tiada siapa dapat menanding...
Anak Saya Hanya Menunggu Mati Tiada Yang Sudi Bantu Ibu Ini Mohon Doa Ramai

Anak Saya Hanya Menunggu Mati Tiada Yang Sudi Bantu Ibu Ini Mohon Doa Ramai

papar berkaitan - pada 14/10/2019 - jumlah : 296 hits
Puan Farah Idayu mempunyai 3 orang anak namun dia diuji apabila anak kedua dan ketiganya di sahkan mempunyai masalah jantung dan beberapa komplikasi lain sejurus selepas dilahirkan Tiada apa yang dia harapkan melainkan doa seluruh rakyat Ma...
Terpaksa Gugurkan Tak Sampai Setahun Allah Ambil Anak Pertama Lagi Sekali Kami Diuji

Terpaksa Gugurkan Tak Sampai Setahun Allah Ambil Anak Pertama Lagi Sekali Kami Diuji

papar berkaitan - pada 9/10/2019 - jumlah : 301 hits
Setiap ujian yang Allah berikan tak sama buat kita Ada diuji dengan susah nak dapat anak anak sakit atau kehilangan orang tersayang yang sebelum ini memberi keceriaan pada seluruh ahli keluarga Bagaimanapun tak semua ujian itu mampu dilalui...
Satu Sen Tak Pernah Bagi Anak Dia Rihana Terpaksa Jual Cincin Kahwin Rm1 Juta Untuk Bayar Hutang Lahirkan Anak

Satu Sen Tak Pernah Bagi Anak Dia Rihana Terpaksa Jual Cincin Kahwin Rm1 Juta Untuk Bayar Hutang Lahirkan Anak

papar berkaitan - pada 10/10/2019 - jumlah : 351 hits
Semalam Rihana sekali lagi mendedahkan ceritanya kepada tabloid Daily Mail mendakwa dia terpaksa untuk gadai cincin kahwinnya yang berharga RM1 041 000 lepas Sultan Muhammad dikatakan mengabaikan dia ketika usia kandungannya 4 bulan Satu se...
Hanya Sebab Demam Bayi 4 Bulan Ini Dijemput Ilahi Ibu Kongsi 6 Hari Terakhir Bersama Anak Syurganya

Hanya Sebab Demam Bayi 4 Bulan Ini Dijemput Ilahi Ibu Kongsi 6 Hari Terakhir Bersama Anak Syurganya

papar berkaitan - pada 2/10/2019 - jumlah : 475 hits
Ajal maut sememangnya ketentuan Ilahi tapi untuk hadap sebuah kehilangan itu tentunya bukan mudah Tambah pula ia berlaku kepada anak pertama yang masih lagi bayi Penyebabnya hanyalah demam yang berlanjutan sehingga ada jangkitan kuman dalam...
Paru Paru Remaja Ini Bocor Teruk Selepas Setahun Hisap Vape

Paru Paru Remaja Ini Bocor Teruk Selepas Setahun Hisap Vape

papar berkaitan - pada 10/10/2019 - jumlah : 570 hits
Merokok biasanya dikaitkan masalah paru paru namun masih ramai yang tidak mampu berhenti dan ketagih dengan rokok meskipun di luar kotak rokok itu menampilkan amaran yang mengerikan Baru baru ini seorang mahasiswa dari Universiti Internatio...
Hanya Minum Susu Coklat Ibu Risau Kandungan Gula Tinggi Kalau Beri Pada Anak

Hanya Minum Susu Coklat Ibu Risau Kandungan Gula Tinggi Kalau Beri Pada Anak

papar berkaitan - pada 11/10/2019 - jumlah : 495 hits
Ibu mana yang tidak risau jika anak menolak untuk minum susu Seperti yang diketahui susu merupakan sumber kalsium terbaik buat si kecil Sesetengah anak selepas bercerai susu dari ibu atau apabila sudah menginjak ke usia dua tahun sudah mula...
Paru Paru Berdarah Anak Abby Abadi Kini Kritikal

Paru Paru Berdarah Anak Abby Abadi Kini Kritikal

papar berkaitan - pada 3/10/2019 - jumlah : 246 hits
Selamat malahirkan cahaya mata pada 27 September lalu suami Abbg Abadi Muhammad Faizal memaklumkan bayi mereka kini berada dalam keadaan kritikal akibat The post appeared first on
Hanya Mampu Menangis Dengar Anak Jerit Cuci Luka Anak 2 Tahun Digigit Anjing Bertuan

Hanya Mampu Menangis Dengar Anak Jerit Cuci Luka Anak 2 Tahun Digigit Anjing Bertuan

papar berkaitan - pada 13/10/2019 - jumlah : 314 hits
Memang sesuatu yang menyeramkan jika kita terpaksa melalui kawasan perumahan yang mempunyai anjing tak kira bertuan mahupun anjing liar Bermacam macam kejadian boleh berlaku sekelip mata Itu lah yang terjadi kepada kanak kanak 2 tahun apabi...
Can Forest City Be Country S Economic Lifeboat

Diabetes Bayi Pun Boleh Kena Jenis Penyakit Yang Tak Kenal Usia

How Did Afif Know Of Alleged Rm100m Payment For Pjd Link Asks Pj Mp

Memikirkan The Unknown

Produk Nestle Naik Harga Harga Milo Dan Nescafe Akan Meningkat Ikuti Senarai Produk Nestle Malaysia

Najib Razak Mangsa Atau Pemangsa

Dah Viral Baru Nak Terhegeh Hegeh Tak Tahu Buat Kerja Ke

Hotel Royal Signature Permata Baru Kuala Lumpur Setiap Bilik Menggemakan Intipati Kediaman



Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik

Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan


How To Be Happy

Pre Season Perlawanan Ud Castellonense Vs Jdt

Melaksanakan Perintah Allah Itu Bagaikan Obat Pahit Tetapi

Warrant Woes In El Paso An Attorney Can Help You Get Back On The Road

Media Orang Ramai Diingatkan Tidak Sebar Video Nahas Helikopter Tldm

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds