Guru Sejarah Berdebar Setiap Kali Pdpr Ibarat Tunggu Jodoh Apa Dah Jadi Sampai Kena Pasang Lagu Korea Viral Mstar


Lu4han seorang guru di aplikasi TikTok mengenai pengajaran dan pembelajaran di rumah (PdPR) menimbulkan tanda tanya apabila ia dikaitkan dengan soal jodoh.
“Debaran menunggu berapa ramai anak-anak masuk GM (Google Meet) tu seumpama debaran menunggu jodoh cia cia,” menurut keterangan video yang memaparkan dirinya sedang menongkat dagu di hadapan aplikasi itu menerusi skrin komputer riba.
Guru berkenaan, Hendry Sailabbi memberitahu, video yang dikongsikannya itu bagi menggambarkan situasinya menunggu kehadiran para pelajar untuk menyertai PdPR.

Hendry (atas, kiri) bersama sebahagian pelajarnya ketika sesi PdPR.
Pemuda berusia 30 tahun itu berkata, kebiasaannya pautan atau link Google Meet diberikan lebih awal, namun tetap berdepan ‘tempoh menunggu’ sehingga 20 minit untuk kehadiran mereka.
“Sebagai guru, rasa berdeb4r menunggu pelajar-pelajar masuk kelas online. Sebab kehadiran akan turun naik terutama pada waktu tengah hari dan petang.
“Gambaran untuk mengadakan PdPR sama juga macam jodoh. Apa yang kita rancang, tapi lain pula yang jadi,” katanya kepada mStar.
Video:
@angkol_erySemoga semua guru di Malaysia ini terus kuat meneruskan tanggungjawab 🤲🏻…#sabahan
♬ original sound – Muhd Razmansyah – Muhd Razmansyah

Hendry yang merupakan guru di sebuah sekolah menengah di Lahad Datu berkata, dia sentiasa berfikiran positif, dan mengamalkan beberapa tip untuk menambah baik sesi PdPR.
“Saya kena sentiasa berfikiran positif. Tip pertama, saya ikut waktu yang mereka suka. Mungkin pelajar tak berminat masuk kelas online pagi, jadi saya memberikan kerja sekolah dan latihan mengikut jadual yang ditetapkan.
“Saya tanya majoriti dalam kelas. Kebanyakan mereka memilih waktu malam, jadi saya ikut request mereka dengan mengajar sebelah malam,” ujarnya yang berasal dari Tawau.

Hendry bertugas di Lahad Datu.
Berpengalaman dalam bidang perguruan selama lima tahun, katanya, tip kedua adalah guru-guru tidak seharusnya bersikap terlalu serius ketika mengendalikan sedi PdPR.
“Jika guru hanya fokus mengajar, pelajar-pelajar dalam kelas online akan cepat b0san, Jadi interaksi jangan terlalu serius, mengajar kena kelakar dan sentiasa mood yang happy.
Mengadakan PdPR sama juga macam jodoh. Apa yang kita rancang, tapi lain pula yang jadi. Saya kena sentiasa berfikiran positifHENDRY SAILABBI“Tip ketiga adalah menggunakan alat rangsangan yang menarik perhatian, seperti aplikasi yang canggih dan menarik, serta diselitkan dengan elemen hiburan seperti berkongsi video-video lucu daripada YouTube dan TikTok ketika sesi rehat untuk bersantai sekejap.
“Tip keempat pula iaitu yang paling penting adalah menjadi bapa tiri yang baik untuk mereka walaupun hakikatnya masih stres menunggu jodoh,” katanya sambil menambah dia turut memasang lagu-lagu Korea seperti daripada penyanyi dan bintang Running Man, Kim Jong Kook ketika menunggu kehadiran pelajar sebelum kelas dimulakan.

Berkongsi tip untuk menarik perhatian pelajar mengikuti sesi PdPR.
Dalam pada itu, guru Sejarah itu turut mended4hkan dirinya juga masih bujang apabila hubungan yang terjalin selama empat tahun sebelum ini terputus di tengah jalan.
“Patutnya rancang kahwin pada 2018, tapi tak ada jodoh. Realitinya memang stres diajukan soalan sudah ada kerjaya tapi bila nak kahwin? Selagi belum bertemu jodoh, masih berdebar-debar.
“Paling stres bila pelajar sendiri tanya. Budak-budak ni mindset lain, bila kita tak kahwin dikata cikgu tak laku. Sampaikan ada pelajar-pelajar nak kenalkan saya dengan kakak mereka,” ujarnya.

Hendry mahu calon isteri yang menerima dirinya seadanya.
Hendry berkata, empat tip yang diamalkan untuk sesi PdPR yang lebih baik juga menggunakan pendekatan yang sama untuk mengenali seseorang untuk dijadikan calon isteri.
“Sekarang ramai wanita berkerjaya, kita kena tahu bila masa yang dia suka dan selesa untuk mesej, call atau jumpa. Kebanyakan wanita tak suka lelaki yang serius, mereka suka yang kelakar.
“Tarik perhatian kena pandai mengambil hati, menggunakan ayat manis. Kalau PdPR kena jadi bapa tiri yang baik, untuk jodoh kena belajar jadi ‘abang’ yang baik untuk pasangan.
“Saya tak cer3wet pasal calon isteri, apa yang penting adalah dia terima saya seadanya. Kalau boleh, dia kena suka makan sebab saya ni suka masak,” ujarnya secara berseloroh.
Komen netizen:


Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 
Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Sinar Viral Network
Sumber: Mstar


via Sinar Viral NetworkBaju Kurung Edisi 2016 ni terlajak laris.

Baju Kanak-Kanak Harga Murah

Jubah raya cantik dan murah !!

Green Hijab memang Ohsem memang cair.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://kotakkopek.blogspot.com/2021/09/guru-sejarah-berdebar-setiap-kali-pdpr.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
13 Lagu Patriotik Yang Buat Kita Rindu Nak Nyanyi Setiap Kali Kemerdekaan

13 Lagu Patriotik Yang Buat Kita Rindu Nak Nyanyi Setiap Kali Kemerdekaan

papar berkaitan - pada 31/8/2021 - jumlah : 584 hits
Assalamualaikum dan salam sejahtera Selamat pagi dan Salam Kemerdekaan yang ke 64 CCL ucapkan untuk semua rakyat Malaysia Alhamdulillah sedar tak sedar tahun ini kita semua dapat lagi menyambut kemerdekaan yang ke 64 dalam keadaan negara Ma...
Tengok Video Viral Vip P0tong Barisan Nak Solat Jumaat Netizan Teringat Kisah Almarhum Tuan Guru Nik Aziz

Tengok Video Viral Vip P0tong Barisan Nak Solat Jumaat Netizan Teringat Kisah Almarhum Tuan Guru Nik Aziz

papar berkaitan - pada 15/9/2021 - jumlah : 350 hits
Masa saya umur 19 tahun satu minggu sebelum saya terbang ke Australia menyambung pengajian di universiti Almarhum Tuan Guru Nik Aziz ATGNA minta saya datang solat Subuh di masjidnya di Pulau
4 Tempat Bersejarah Di Malaysia Yang Wajib Dilawati Oleh Setiap Pencinta Sejarah

4 Tempat Bersejarah Di Malaysia Yang Wajib Dilawati Oleh Setiap Pencinta Sejarah

papar berkaitan - pada 4/9/2021 - jumlah : 672 hits
4 Tempat Bersejarah di Malaysia yang Wajib dilawati oleh Setiap Pencinta Sejarah Malaysia adalah destinasi yang sangat popular di kalangan pelancong dari seluruh dunia kerana mempunyai pelbagai pemandangan indah serta pantai pantai yang cuk...
Buasir Otak Tv Setiap Kali Meniru Dalam Ujian

Buasir Otak Tv Setiap Kali Meniru Dalam Ujian

papar berkaitan - pada 3/9/2021 - jumlah : 452 hits
Setiap kali bila kau nak meniru jawapan kawan dalam ujian peperiksaan exam Jom tonton animasi ini
Pertama Kali Makan Tong Mo Viral

Pertama Kali Makan Tong Mo Viral

papar berkaitan - pada 8/9/2021 - jumlah : 350 hits
Assalamualaikum dan selamat pagi Hai pembaca semua Bonde nak kongsikan pada anda semua makanan viral Bonde beli dekat Kanchong Darat Banting Tong Mo pernah makan atau pernah dengar tak This is a content summary only Visit my website for ful...
Hiburan Penyanyi Lagu Parodi Azman Naim Dipanggil Menghadap Tmj 3 Kali

Hiburan Penyanyi Lagu Parodi Azman Naim Dipanggil Menghadap Tmj 3 Kali

papar berkaitan - pada 3/9/2021 - jumlah : 256 hits
Sebelum ini kami kongsikan tentang Sultan Johor menitahkan Tunku Mahkota Johor Tunku Ismail Ibrahim untuk mencari individu bernama Azman Naim Ini apabila nyanyian lagu parodi yang bertajuk My Sejahtera Way telah menarik minat Sultan Johor T...
Setiap Kali Ada Event Dialah Penghibur Orang Sekeliling Stacy Sokong Anak Minat Menari

Setiap Kali Ada Event Dialah Penghibur Orang Sekeliling Stacy Sokong Anak Minat Menari

papar berkaitan - pada 4/9/2021 - jumlah : 246 hits
Jarang jarang berkongsi kisah dan minat anak Stacy tampil berkongsi video anak sulungnya Bella De Luna Valentina yang cukup gemar menari sejak kecil Kata Stacy pastinya sebagai ibu minat dan kesukaan anak kecilnya itu disokong kuat olehnya ...
Baca Ayat Ini 7 Kali Setiap Kali Selesai Solat Fardhu

Baca Ayat Ini 7 Kali Setiap Kali Selesai Solat Fardhu

papar berkaitan - pada 7/9/2021 - jumlah : 593 hits
BACA AYAT INI 7 KALI SETIAP KALI SELESAI SOLAT FARDHU Baca ayat ini sebanyak 7 kali setiap kali selesai solat fardhu dengan izin Allah Baca ayat ini 7 kali setiap kali selesai solat fardhu 1 Jika dia seorang yang lemah maka akan menjadi kua...
Dato Fazley Cari Jodoh Untuk Ibu Namun Kecantikannya Pula Jadi Perhatian Netizen

Dato Fazley Cari Jodoh Untuk Ibu Namun Kecantikannya Pula Jadi Perhatian Netizen

papar berkaitan - pada 18/9/2021 - jumlah : 301 hits
Bergelar ibu tunggal tanpa suami sebagai peneman di sisi pastinya sedikit sebanyak mengundang rasa sepi buat sesetengah wanita Namun dengan kehadiran anak anak tercinta yang menjalankan tanggungjawab menjaga dengan baik ia merupakan anugera...
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Masdo Perih Jerih Chord

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Saat Jenazah Berada Di Liang Lahad

The Evolution Of Adult Entertainment