Guan Eng Pesan Pemimpin Dap Jangan Buang Masa Layan Najib


Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng mengingatkan agar kepimpinan DAP tidak perlu membuang masa melayan dakwaan bekas perdana menteri Najib Razak.
Jelas Lim, ia hanya akan memberikan peluang kepada Najib mengalihkan perhatian dunia daripada perbicaraan kes rasuah dan kleptokrasi terbesar dalam sejarah.
“Tak perlulah kita membuang masa dengan memberi perhatian kepada Najib apabila sejarah dan rakyat dalam pilihan raya umum ke-14 telah membuat keputusan tentang beliau.
“Sebaliknya, kita harus gandakan usaha kita untuk membawa perubahan yang positif kepada negara, dan membawa kemakmuran supaya Malaysia dapat mengaum semula sebagai seekor Harimau Ekonomi Asia,” katanya dalam satu kenyataan.
Tambah Lim, Najib juga menjadikan DAP sasaran utama dalam melempar serangan berbentuk rasis dan ekstremis untuk melaga-lagakan orang Melayu dengan bukan Melayu, atau Muslim dengan non-Muslim.
“Dengan membalas kepada semua pembohongan ini, kita hanya akan tergelincir ke dalam perangkap beliau supaya beliau dapat berlakon menjadi mangsa yang sedang diserang oleh semua pihak.
“Apabila pembohongan ini didedahkan, beliau akan membuat acuh tak acuh atau mengabaikan sahaja tanpa segan silu dan terus melemparkan pembohongan yang seterusnya,” katanya.
Terdahulu, dalam gimik terbarunya, Najib memuat naik klip video di Facebook yang disertakan keterangan: “Terowong Lim Guan Eng? Yilek (tak ada). Sama macam janji manis PH. Kosong”.
Dalam klip video itu, Najib berdiri di tepi laut, dipercayai di Pulau Pinang, ketika kunjungannya ke negeri itu Ahad lalu.
Sebelum pilihan raya umum (PRU) ke-14, pemimpin BN mempersoalkan ketelusan projek terowong dasar laut berkenaan.

Lim yang merupakan ketua menteri Pulau Pinang ketika itu mendakwa pemimpin BN cuba mensabotaj projek yang akan menghubungkan tanah besar dan pulau bagi mengatasi kesesakan di negari itu.
Projek itu sempat ditangguhkan susulan penahanan pegawai pemaju projek itu, Konsortium Zenith pada Jan tahun lalu oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).
Bagaimanapun, pegawai eksekutif kanan Konsortium Zenith Zarul Ahmad Zulkifli berkata SPRM sudah mengesahkan dia tidak terlibat dalam sebarang skandal berhubung projek itu dan pembinaannya akan dimulakan 31 Ogos ini.
Mengulas lanjut, Lim menegaskan bahawa sejarah dan rakyat sudah memutuskan pendirian terhadap Najib pada pilihan raya umum ke-14 lalu.
Justeru, katanya, pemimpin DAP dan PH harus gandakan usaha untuk membawa perubahan yang positif kepada negara.
“Marilah kita menumpukan perhatian kita kepada rakyat, dengan meningkatkan taraf hidup, menaikkan kuasa pembelian dan kemakmuran untuk semua rakyat Malaysia, serta menjayakan reformasi institusi yang membawa kebebasan, keadilan, kedaulatan undang-undang, dan integriti awam yang dapat mengembalikan maruah dan kehormatan kepada rakyat Malaysia,” katanya.


Sumber: kulihatlangitbiru.com

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.terengganu11.com/2019/05/guan-eng-pesan-pemimpin-dap-jangan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bossku Is Actually The Najib Freak Show He S Now An Object Of Curiosity Like A Road Accident Horror Or Tragedy Guan Eng

Bossku Is Actually The Najib Freak Show He S Now An Object Of Curiosity Like A Road Accident Horror Or Tragedy Guan Eng

papar berkaitan - pada 29/5/2019 - jumlah : 396 hits
KUALA LUMPUR Lim Guan Eng urged DAP leaders today not to respond to Datuk Seri Najib Razak s alleged lies supposedly made to distract from the former prime minister s corruption trial The DAP secretary general and finance minister accused N...
Begitu Sucinya Lim Guan Eng Di Mata Penjilat Dap

Begitu Sucinya Lim Guan Eng Di Mata Penjilat Dap

papar berkaitan - pada 16/5/2019 - jumlah : 335 hits
Selepas Felda Tabung Haji dan kini Yapiem di jadikan agenda untuk menghina pentadbiran orang Islam Jika ada kesalahan lapor sahaja kepada SPRM bukannya menggunakan Malaysia Insight dan Malaysiakini untuk memutarbelitkan fakta dan menimbulka...
Jangan Ugut Pembayar Cukai Kata Guan Eng Kepada Lhdn

Jangan Ugut Pembayar Cukai Kata Guan Eng Kepada Lhdn

papar berkaitan - pada 17/5/2019 - jumlah : 304 hits
foto sumber internetCYBERJAYA 16 Mei Warga Lembaga Hasil Dalam Negeri hendaklah menjalankan tugas tanpa sebarang ugutan seperti dahulu dan berdasarkan fakta dan angka kata Menteri Kewangan Lim Guan Eng Bila ada anggota yang bersenjata dan m...
Jual Aset Kini Dipuji Sebagai Fdi Najib Sindir Guan Eng

Jual Aset Kini Dipuji Sebagai Fdi Najib Sindir Guan Eng

papar berkaitan - pada 20/5/2019 - jumlah : 378 hits
PETALING JAYA Bekas perdana menteri Najib Razak hari ini menyindir Menteri Kewangan Lim Guan Eng berhubung kenyataannya mengenai kemasukan pelaburan asing langsung tertinggi dalam sejarah negara pada suku pertama tahun ini Najib berkata seb...
Asset Sales Not Fdi Najib Scoffs At Guan Eng S Claim

Asset Sales Not Fdi Najib Scoffs At Guan Eng S Claim

papar berkaitan - pada 20/5/2019 - jumlah : 328 hits
Najib Razak has ridiculed finance minister Lim Guan Eng s claim that Malaysia had achieved RM21 7 billion in realised foreign direct investments for one quarter Lim had said earlier today that the country received the RM21 7 billion in the ...
Najib Dakwa Guan Eng Tipu Keadaan Sebenar Hutang Negara

Najib Dakwa Guan Eng Tipu Keadaan Sebenar Hutang Negara

papar berkaitan - pada 3/6/2019 - jumlah : 382 hits
Bekas menteri kewangan Najib Razak mendakwa penggantinya Lim Guan Eng menipu mengenai keadaan sebenar hutang negara Beliau mendakwa Lim bermain dengan statistik untuk memberi gambaran positif kewangan negara Semalam dia kata hutang dan liab...
Agih Zakat Pemimpin Dap Sengaja Cabar Islam

Agih Zakat Pemimpin Dap Sengaja Cabar Islam

papar berkaitan - pada 2/6/2019 - jumlah : 307 hits
MOHD KAMIL AB HALIM 01 JUNE 2019SELEPAS tindakan biadab beberapa Adun DAP yang mengagihkan bantuan daripada Zakat Pulau Pinang untuk kepentingan politik semalam Ahli Parlimen DAP Batu Kawan Kasthuriraani Patto telah mengulangi perlakuan yan...
Lokasi Terbaru Iftar Di Terengganu Tolong Jangan Buang Sampah Merata Rata

Lokasi Terbaru Iftar Di Terengganu Tolong Jangan Buang Sampah Merata Rata

papar berkaitan - pada 16/5/2019 - jumlah : 421 hits
SEKALI pandang seperti lokasi pelancongan terkenal di luar negara namun siapa sangka ia sebenarnya di Terengganu sahaja Mercu tanda terbaharu negeri itu jambatan angkat yang menghubungkan Muara Selatan Pusat Bandaraya dan Muara Utara Sebera...
Dilema Malaysia Berapa Lama Dasar Beralah Boleh Mengekalkan Kesatupaduan Persekutuan

Cabinet Discusses Reactions To Minimum Wage Epf Proposals

Monkeys Canopy Resort

Hiburan Saya Tak Ganggu Siasatan Datuk Seri Najib Tun Razak Nafi Dakwaan Ganggu Siasatan 1mdb Dan Src

Aeon Digital Bank Pertama Patuh Shariah

Sains Di Hujung Jari Polimer Pembentuk Filem Mencantikkan Kuku

Guan Eng Malukan Umno Di Dewan Rakyat

Permohonan Maaf Bukti Bossku Diperdaya Kata Umno


echo '';
Biodata Tengku Natasha Natasya Puteri Tengku Adnan Isteri Tengku Muhammad Iskandar Ri ayatuddin Shah Perkahwinan Diraja

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Luruhnya Bunga Cinta Musim 2 Versi Malaysia Autumn In My Heart Slot Akasia TV3

5 Kelemahan Utama Pakai Kereta EV Yang Rakyat Malaysia Perlu Tahu

Biodata Tengku Muhammad Iskandar Ri ayatuddin Shah Bakal Suami Tengku Natasha Natasya Puteri Tengku Adnan Perkahwinan Diraja

5 Pekerjaan Yang Akan Membuatkan Kita Kenal Sifat Sebenar Manusia


Miskin Di Usia Tua Realiti Yang Membuka Mata

Singgah Di Yala Thailand

Itulah Islam 1 Yahya Sinwar Syahid 1000 Muncul Ganti Mampuslah Israel As

Gildcoustic Jare Tresno Chord

Pudar Gazza Rindu Serindu Rindunya Chord

Jumpa Kami Di Sini