Good Job Anaqi Netizen Puji Anaqi Berjaya Puasa Buatkan Nota Sendiri Untuk Bangun Sahur


Pengalaman pertama kali anak berpuasa memang mengujakan. Sedikit mencabar minda ibu tetapi ada maniskan untuk dikenangkan. Inilah yang dilalui pelakon Shera Ayob buat anak handsomenya, Nadi Anaqi.
Baru pertama kali belajar berpuasa penuh namun Anaqi sudah berjaya melaksanakannya pada hari pertama berpuasa. Malah anak kecil ini juga berazam untuk berpuasa penuh selama 30 hari. Syabas!

 
Paling menarik kata Shera, Anaqi sendiri yang menyediakan nota kecil berbunyi “wake me up for suhoor”, untuk memberi semangatnya bangun sahur bersama daddy dan mommy. Anaqi memang anak yang bijak!

Salam Ramadhan semua!
Ramadhan kali ni Mommy nak Anaqi cuba puasa bebenar. Tapi tiada paksaan, ikut kemampuan dia jugalah. Mommy kejam bertempat.
Alhamdulillah time sahur dia senang bangun mungkin dah biasa sebab Ramadhan sebelum-sebelum ni memang Mommy akan kejut dia sahur sekali. Malam sebelum sahur pertama tu pun dia sendiri dah letak siap-siap note ‘wake me up for suhoor.’
View this post on Instagram
060519 . Salam Ramadhan semua! . Ramadhan kali ni Mommy nak Anaqi cuba puasa bebenar. Tapi tiada paksaan, ikut kemampuan dia jugalah. Mommy kejam bertempat. . Alhamdulillah time sahur dia senang bangun mungkin dah biasa sebab Ramadhan sebelum-sebelum ni memang Mommy akan kejut dia sahur sekali. Malam sebelum sahur pertama tu pun dia sendiri dah letak siap-siap note ‘wake me up for suhoor.’ . Semalam hari pertama puasa, pagi dia pergi sekolah, ada extra class pula lagi. Jam 5pm baru balik rumah. Mommy nervous, boleh ke dia bertahan? . Banyak jugalah benda kelakar semalam tapi apapun Alhamdulillah Anaqi berjaya puasa! Hari ni Anaqi ada field trip pula. Mommy nervous lagi. Semua tolong doakan yang baik-baik untuk Anaqi ya!
A post shared by Shera Aiyob (@sheraaiyob) on May 6, 2019 at 10:15pm PDT

Semalam hari pertama puasa, pagi dia pergi sekolah, ada extra class pula lagi. Jam 5pm baru balik rumah. Mommy nervous, boleh ke dia bertahan?
Banyak jugalah benda kelakar semalam tapi apapun Alhamdulillah Anaqi berjaya puasa! Hari ni Anaqi ada field trip pula. Mommy nervous lagi. Semua tolong doakan yang baik-baik untuk Anaqi ya! ??
Dalam pada itu, Zahiril Adzim, daddy kesayangan Anaqi ini juga turut berkongsi kegigihan anak kecil ini untuk berpuasa walaupun menjalani latihan bola sepak pada sebelah siang hari. Kuatnya semangat Anaqi kan. Good job!
View this post on Instagram
Alhamdulillah. Cayalah Anaqi, hati kental nak jaga puasa dia hari ni walaupun siang tadi ada football class. Berlari – lari atas padang sampai Daddy yang tengok pun rasa penat nak teguk air. Habis football class pergi extra class lain pulak. . Balik rumah Daddy siap ‘menyakat’ offer Milo dekat dia, dia lari – lari refused untuk minum. Tak baik betul Daddy Tapi Daddy kacau sebab Daddy confident dia takkan ambik Milo tu. . Semata – mata sebab ‘I nak puasa for 30 days’ katanya. Steady Anaqi!
A post shared by Zahiril Adzim (@zahiriladzim) on May 11, 2019 at 4:52am PDT

Alhamdulillah. Cayalah Anaqi, hati kental nak jaga puasa dia hari ni walaupun siang tadi ada football class. Berlari – lari atas padang sampai Daddy yang tengok pun rasa penat nak teguk air. Habis football class pergi extra class lain pulak.
Balik rumah Daddy siap ‘menyakat’ offer Milo dekat dia, dia lari – lari refused untuk minum. Tak baik betul Daddy Tapi Daddy kacau sebab Daddy confident dia takkan ambik Milo tu.
Semata – mata sebab ‘I nak puasa for 30 days’ katanya. Steady Anaqi!

Netizen Puji Anaqi Kuat
Dalam pada itu netizen juga turut memuji Anaqi yang sudah berjaya berpuasa sambil mendoakan semoga anak kecil ini terus bertahan berpuasa selama 30 hari. Good Job Nadi Anaqi!




 
The post “Good Job Anaqi” Netizen Puji Anaqi Berjaya Puasa, Buatkan Nota Sendiri Untuk Bangun Sahur! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/good-job-anaqi-netizen-puji-anaqi-berjaya-puasa-buatkan-nota-sendiri-untuk-bangun-sahur/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Chantiq 3 Tahun Puasa 22 Hari Kini Solat Sendiri Netizen Puji Didikan Jozlynn

Chantiq 3 Tahun Puasa 22 Hari Kini Solat Sendiri Netizen Puji Didikan Jozlynn

papar berkaitan - pada 3/5/2019 - jumlah : 501 hits
Chantiq anak pelawak penyampai radio Johan dan Ozlynn Wati ini mencairkan hati netizen Pada usia 3 tahun sudah boleh berpuasa selama 22 hari Nur Latifah Chantiq Hanania yang dilahirkan 25 November 2014 merupakan anak keempat pasangan ini Da...
Hiburan Bertudung Setiap Tahun Di Bulan Puasa Netizen Puji Keayuan Fazura

Hiburan Bertudung Setiap Tahun Di Bulan Puasa Netizen Puji Keayuan Fazura

papar berkaitan - pada 13/5/2019 - jumlah : 353 hits
Apabila tiba bulan Ramadhan ramai artis akan berhijab bagi menghormati bulan mulia ini Antara artis tersebut ialah pelakon jelita Nur Fazura Setiap tahun pasti isteri kepada Fattah Amin itu akan menunaikan janji untuk tampil dengan imej sop...
Ibu Menyusu Hamil Tengok Diri Sendiri Dulu Mampu Atau Tak Untuk Puasa Tip Doktor Ini Kongsi Mungkin Membantu

Ibu Menyusu Hamil Tengok Diri Sendiri Dulu Mampu Atau Tak Untuk Puasa Tip Doktor Ini Kongsi Mungkin Membantu

papar berkaitan - pada 4/5/2019 - jumlah : 541 hits
Dua hari lagi bulan Ramadan akan disambut oleh seluruh umat Islam di dunia Puasa antara kewajipan yang perlu ditunaikan oleh semua umat Islam Namun terdapat beberapa kelonggaran yang diberikan khas kepada beberapa golongan sahaja BACA Golon...
Bapa Bukan Islam Kejutkan Anak Mualaf Bangun Sahur

Bapa Bukan Islam Kejutkan Anak Mualaf Bangun Sahur

papar berkaitan - pada 11/5/2019 - jumlah : 290 hits
JITRA Setiap hari jam 5 pagi saya akan kejutkan anak saya bersahur walaupun berbeza agama saya mahu dia taat kepada perintah Tuhan kata Lim Hun Kheng 44 Bapa kepada Mohammad Firdaus Hong Abdullah 12 ini melakukan rutin hariannya untuk Ramad...
4 Tips Membangunkan Anak Sahur Puasa Ramadhan

4 Tips Membangunkan Anak Sahur Puasa Ramadhan

papar berkaitan - pada 8/5/2019 - jumlah : 286 hits
Bunda apakah anak Anda sudah ikut berpuasa Salah satu tantangan dalam melatih anak berpuasa selain melatih anak untuk tidak makan dan minum selama beberapa jam adalah membangunkannya untuk makan sahur Bagaimana caranya Tips Membangunkan Ana...
Sahur Tiga Biji Kurma Cubaan Alvin Chong Berpuasa Hari Pertama Ramadan Berjaya

Sahur Tiga Biji Kurma Cubaan Alvin Chong Berpuasa Hari Pertama Ramadan Berjaya

papar berkaitan - pada 9/5/2019 - jumlah : 574 hits
Alvin mencuba untuk berpuasa kerana dikelilingi rakan beragama Islam yang turut berpuasa Pelakon dan penyanyi Alvin Chong memberitahu dia ingin mencuba untuk berpuasa disebabkan mempunyai ramai kawan yang beragama Islam Menurut Alvin cubaan...
Petua Mudah Bangun Sahur

Petua Mudah Bangun Sahur

papar berkaitan - pada 16/5/2019 - jumlah : 276 hits
Petua Mudah Bangun Sahur Perkara paling susah dalam bulan ramadan adalah nak kejut orang bangun sahur terutamanya anak anak Kadang kadang ada juga bapak bapak yang liat nak bangun kan Betul tak Rasa nak terkeluar anak tekak sebab membebel h...
Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara

Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya

Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Persatuan Hotel Bajet Sarankan Penggunaan Pekerja Asing Untuk Industri Perhotelan

Effective Market Research On A Budget



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Buasir Otak Tv Buang 4 Huruf Belakang Jadi Jenama Telefon Be Like

Kuala Kubu Baharu Of Fortress On Estuary And Lee S Legacy

Govt Opposition Should Agree On Redelineation Formula Says Bersatu Man

Too Soon To Tell Analyst Says On Mipp S Prospects In Pn

Menangkan Jackpot Di Game Jekpot88 Di Berbagai Permainan

Tukar Lesen Memandu Malaysia Ke Lesen Nsw Australia