Geng Azmin Makin Melampau Anwar Mesti Segera Bertindak Tegas




Pemulauan dan sabotaj Geng Azmin terhadap kepimpinan Anwar Ibrahim selaku Presiden PKR nampaknya semakin parah serta melampau.

Bermula dengan memulaukan mesyuarat MPP dan Biro Politik sejak setahun yang lalu dan ia masih berterusan sampai sekarang, perkembangan akhir-akhir ini memperlihatkan tindakan mereka semakin tidak boleh diterima.

Selain memulaukan mesyuarat, Azmin bersama penyokongnya turut mengeluarkan kenyataan berterusan mahu Tun Mahathir kekal meneruskan sehingga habis penggal, walaupun Perdana Menteri berkali-kali menyatakan menyerahkan jawatan kepada Anwar sebelum PRU15 akan datang.

Perbuatan mereka itu secara terang-terangan menentang konsensus PH berkaitan peralihan kuasa dan janji Tun Mahathir yang hanya mahu menjadi Perdana Menteri selama dua tahun saja.

Dalam konvensyen negeri-negeri yang dihadiri oleh Anwar pula, Azmin dan penyokong langsung tidak menghadirinya, bahkan boleh dianggap memulaukannya.

Malah, kepimpinan PKR di dua negeri yang diterajui oleh Geng Azmin iaitu Sarawak dan Selangor, cuba untuk tidak menganjurkan konvensyen pada tahun ini.

Bagaimanapun, konvensyen di Sarawak telah berjaya diadakan pada 23 November lalu di Miri oleh kumpulan yang pro kepada perjuangan hakiki PKR dan kepimpinan Anwar.

Mereka bertegas untuk meneruskan penganjuran konvensyen, dengan restu ibu pejabat PKR, walaupun tidak mendapat kerjasama daripada kepimpinan PKR negeri yang diterajui Baru Bian.

Di Selangor, Amiruddin Shari yang pro Geng Azmin juga mengelak untuk menganjurkan konvensyen negeri dengan alasan beliau ada di luar negara, sehingga kumpulan yang pro perjuangan hakiki PKR dan Anwar terpaksa mengambil alih penganjurannya.

Difahamkan Konvensyen Selangor bakal diadakan pada 29 November ini, tetapi tempatnya belum lagi diketahui.

Selepas cuba menggagalkan konvensyen negeri, Geng Azmin juga diperkhabarkan akan turut melakukan pemboikotan dalam Kongres Keadilan Nasional yang akan diadakan di Melaka pada 6 hingga 8 Disember depan.

Setelah AMK membuat keputusan menjemput Dr Wan Azizah Wan Ismail merasmikan mesyuarat sayap itu, kumpulan pro Azmin dalam AMK yang diketuai oleh Hilman Idham diberitakan akan memboikot mesyuarat tersebut yang dijadual diadakan pada Jumaat, 6 Disember.

Sebaliknya, mereka dikatakan mengadakan mesyuarat AMK sendiri pada Khamis, 5 Disember dengan menjemput Azmin sebagai perasminya.

Bagi mesyuarat sayap Wanita PKR yang memang menjemput Azmin sebagai perasminya, kumpulan pro Azmin dikhabarkan akan memakai pakaian yang berbeza untuk menunjukkan perbezaan dengan mereka yang pro Anwar.

Hanya mereka yang pro Azmin dibisik-bisikkan tentang perbezaan pakaian yang perlu dipakai itu, manakala yang memakai uniform yang biasa dipakai selama ini akan dianggap sebagai pro Anwar.

Untuk Kongres Keadilan Nasional pada 7 dan 8 Disember, belum dapat dipastikan sama Geng Azmin akan hadir atau tidak, tetapi banyak pihak percaya Timbalan Presiden PKR itu bersama penyokongnya akan bertindak memboikotnya.

Jika itu yang berlaku, bermakna pemulauan dan penentangan Azmin terhadap Anwar sudah sampai ke kemuncaknya.

Bersama beberapa perkembangan sebelum ini serta apa yang berlaku semalam di mana di dua Adun PKR yang pro Azmin bertindak memboikot Sidang Dun Melaka sehingga usul kerajaan negeri untuk melantik Pengerusi PKR negeri itu, Abdul Halim Bachik sebagai Senator ditolak dengan undi 13-12, Anwar kini sebenarnya tidak boleh berlembut atau berdiam diri lagi terhadap mereka yang menentangnya dan cuba menghancurkan PKR.

Tidak kira sama ada Abdul Halim itu pro Anwar atau tidak, tindakan dua Adun PKR berkenaan adalah salah serta tidak boleh diterima kerana mereka telah menyeret masalah politik dalaman PKR sehingga kerajaan PH negeri Melaka menanggung malu akhirnya.

Dengan itu, bukan saja kedua-dua Adun berkenaan mesti diambil tindakan disiplin, bahkan perangai dah kelakuan Geng Azmin dalam PKR yang kini telah banyak menghuru-harakan parti, termasuk Azmin sendiri, haruslah ditangani dengan wajar serta tegas oleh Anwar.

Jika dibiarkan dan Anwar tidak segera bertindak, percayalah, selepas ini lebih banyak lagi perbuatan sabotaj, boikot atau seumpamanya akan mereka lakukan untuk tujuan melemah serta menghancurkan parti itu.

Selepas kongres di Melaka ini, Anwar mesti berbuat sesuatu untuk membersihkan PKR, sekaligus memastikan laluannya menjadi PM8 menjadi lebih terang dan terjamin. (ShahbudinHusin 26/11/2019)



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wrlr.blogspot.com/2019/11/geng-azmin-makin-melampau-anwar-mesti.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Fraksi Azmin Ali Dan Anwar Ibrahim Mula Berbalas Balas Kenyataan Pkr Makin Panas

Fraksi Azmin Ali Dan Anwar Ibrahim Mula Berbalas Balas Kenyataan Pkr Makin Panas

papar berkaitan - pada 16/11/2019 - jumlah : 553 hits
PRK Parlimen Tanjung Piai sudah hampir melabuhkan tirainya Kempennya sudah berakhir malam tadi Menjelang senja nanti keputusan pembuangan undi 52 471 orang pengundi akan diketahui dan dihebahkan Yang kalah akan tunduk merenung telur sendiri...
Perdana Menteri Harus Bertindak Segera

Perdana Menteri Harus Bertindak Segera

papar berkaitan - pada 23/11/2019 - jumlah : 274 hits
MAZLI NOORSUSULAN kekalahan teruk calon Pakatan Harapan dalam Pilihan Raya Kecil Tanjung Piai yang baru berlalu Lajnah Ekonomi Hartanah dan Pembangunan Usahawan PAS Pusat berpandangan kerajaan terutama Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohama...
Bertindak Segera Sebelum Malaysia Jadi Negara Komunis

Bertindak Segera Sebelum Malaysia Jadi Negara Komunis

papar berkaitan - pada 27/11/2019 - jumlah : 394 hits
Cuba ultra kiasu terbalikkan bendera China mesti tak balik ke tanah air SEJAK ultra kiasu memerintah saban hari ada sahaja berita atau isu yang menakutkan dan mengejutkan berlaku yang juga bertentangan sama sekali dengan pembinaan negara ba...
Parti Pecat Azmin Dan Hisham Sukar Berlaku Anwar Dan Zahid Tiada Kekuatan

Parti Pecat Azmin Dan Hisham Sukar Berlaku Anwar Dan Zahid Tiada Kekuatan

papar berkaitan - pada 23/11/2019 - jumlah : 351 hits
Keadaan sekarang semua parti kecuali PAS mengalami hilang keyakinan dari pengikut sendiri The prime minister says some of the MPs told Azmin they support his leadership
Anwar Gesa Azmin Hadir Mesyuarat Beri Penjelasan

Anwar Gesa Azmin Hadir Mesyuarat Beri Penjelasan

papar berkaitan - pada 20/11/2019 - jumlah : 278 hits
Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat Datuk Seri Mohamed Azmin Ali perlu menghadirkan diri ke Mesyuarat Biro Politik PKR yang akan diadakan malam esok Gesaan itu disuarakan Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim yang menegaskan Azmin wajib...
Anwar Azmin Crisis Beyond The Point Of No Return

Anwar Azmin Crisis Beyond The Point Of No Return

papar berkaitan - pada 24/11/2019 - jumlah : 309 hits
The feud between PKR president Datuk Seri Anwar Ibrahim and his deputy Datuk Seri Azmin Ali has reached a point of no return Azmin and several others are planning not to attend the party s national convention in Melaka from Dec 5 to 7 Their...
Azmin And Aligned Pkr Leaders Reject Member S Sacking Demand Apology From Anwar

Azmin And Aligned Pkr Leaders Reject Member S Sacking Demand Apology From Anwar

papar berkaitan - pada 1/12/2019 - jumlah : 350 hits
PKR deputy president Datuk Seri Azmin Ali led 20 of the party s central committee to object to the sacking of Bera division chief Zakaria Abdul Hamid who is seen to be from their faction The group that also included vice presidents Zuraida ...
Kemelut Pkr Anwar Mungkin Hadapi Boikot Besar Besaran Kumpulan Azmin

Kemelut Pkr Anwar Mungkin Hadapi Boikot Besar Besaran Kumpulan Azmin

papar berkaitan - pada 1/12/2019 - jumlah : 363 hits
Dua penganalisis mengingatkan bahawa peluang presiden PKR Anwar Ibrahim dilantik sebagai perdana menteri berdepan risiko berikutan perbalahan terbuka antara penyokong beliau dengan penyokong timbalan presiden parti itu Mohamed Azmin Ali Jam...
Bertindak Segera Dalam Misi Akhir Ejen Ali The Movie

Bertindak Segera Dalam Misi Akhir Ejen Ali The Movie

papar berkaitan - pada 20/11/2019 - jumlah : 922 hits
Primeworks Studios dan WAU Animation mempersembahkan sebuah filem animasi hebat EJEN ALI THE MOVIE yang akan menguasai pawagam pada 28 November 2019 ini bersempena dengan musim cuti sekolah Tayangan perdana filem animasi yang diadakan di pa...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang

Pemain Newcastle Tonali Dituduh Melanggar Peraturan Pertaruhan Bahasa Inggeris

Akmal Sokong Mb Johor Tularkan Isu Kesesakan Tambak Johor

Tanding Solo Pilihan Akhir Jika Umno Mahu Kembali Tadbir Sabah Kata Penganalisis

Netizen Sebak Tengok Anak Lap Air Mata Bella Astillah Ayden Macam Dah Biasa Mesti Mak Dia Selalu Nangis