Gains Education Group Sinar Baru Industri Pendidikan Negara



GAINS Education Group Sinar Baru Industri Pendidikan Negara
GAINS Education Group secara rasminya telah dilancarkan dalam sebuah majlis bertempat di Movenpick Hotel and Convention Center di Sepang Selangor. GAINS Education Group merupakan syarikat induk kepada Genius Aulad, Idrissi International School, Sekolah Tinta, Eduventor Teachers Academy, Asisst10 dan Pusat Penjagaan Bayi Genius Bibs.

Majlis pelancaran ini telah disempurnakan oleh YBhg. Datin Sri Hajah Nor Zamani binti Abdol Hamid, Pengarah, Bahagian Pendidikan Swasta, Kementerian Pelajaran Malaysia dan disaksikan oleh Profesor Dato 'Dr. Noraini Idris, Pengerusi, STEM Persatuan Malaysia Presiden, IMT- GT (Indonesia - Malaysia - Thailand Growth Triangle) UNINET STEM, En. Wan Ahmad Saifuddin Wan Ahmad Radzi, Pengarah Urusan EduCity Iskandar Malaysia Sdn Bhd, En. Mohd Hafiez Shah bin Mohd Salleh, Pengasas Bersama GAINS Education Group, En. Hasnul Ismar bin Mohd Ismail, Ketua Pegawai Kewangan GAINS Education Group Sdn Bhd, serta media.


Pelancaran GAINS Education GroupSekolah-sekolah berdaftar di bawah GAINS Education Group telah diiktiraf sepenuhnya oleh Kementerian Pendidikan Malaysia yang menawarkan pendidikan premium serta berkualiti untuk pra-sekolah, sekolah rendah dan pelajar sekolah menengah.

Dalam tempoh 20 tahun, GAINS Education Group secara terus menerus membantu dalam memperbaiki kehidupan pelajar dari Malaysia mahupun luar negara, dan telah memberi kesan kepada lebih 13,099 pendidik dan 70,000 pelajar di seluruh 12 negeri dan 2 negara.

Selari dengan keperluan semasa, GAINS Education Group menekankan pembelajaran dalam bahasa Inggeris dan menerapkan agama islam dalam pembelajaran di sekolah dalam memastikan pelajar sentiasa peka dan mengikut arus perkembangan pendidikan semasa.

Puan Zaliza dalam ucapannya menegaskan bahawa GAINS Education Group komited dalam menyokong Kerajaan serta Kementerian Pendidikan untuk mengukuhkan sukatan pelajaran berasaskan pendidikan inovatif dengan melaksanakan secara sepenuhnya pembelajaran STEM dalam Kurikulum Standard Sekolah Rendah (KSSR) melalui Sekolah Tinta dan merupakan sekolah pertama di Malaysia yang melaksanakan pembelajaran ini secara menyeluruh.



Sehingga hari ini, GAINS Education Group telah membuat pelaburan hampir RM15 juta dengan Kadar Berdaftar Dikompaun Pertumbuhan Tahunan (CAGR) sebanyak 26% untuk pelajar sejak 20 tahun yang lalu dan hasil kumpulan dijangka melebihi RM21 juta bagi tahun 2019, catatan Kadar Dikompaun Pertumbuhan Tahunan (CAGR) sebanyak 32%.

Menurutnya lagi, “GAINS Education Group juga menyasarkan untuk disenaraikan di Bursa Malaysia pada 2023 dengan kadar keuntungan sebanyak RM50 juta. Dalam usaha untuk mencapai sasaran menjelang 2022, GAINS Education Group Sdn Bhd mempunyai cabang perniagaan baru iaitu Genius Bibs Corporate Infant Care dan bakal bekerjasama dengan EduCity Iskandar Malaysia Sdn Bhd. Mereka juga merancang strategi dalam melebarkan sayapnya merancang untuk memasuki pasaran Indonesia & Turki melalui usaha sama atau Perkongsian”.

Menyentuh tentang kerjasama diantara GAINS Education Group dan EduCity Iskandar Malaysia Sdn Bhd adalah dengan menubuhkan Sekolah Antarabangsa Idrissi di selatan tanah air. Ianya merupakan sebuah Sekolah Eco di EduCity dan bakal dibuka untuk orang ramai dari peringkat pra-sekolah sehingga ke sekolah menengah dengan kapasiti 2,000 pelajar.

GAINS Education Group mengalu-alukan semua pelajar tanpa mengira bangsa dan agama dan tidak tertumpu kepada pelajar beragama Islam sahaja. Beliau menambah, “kami percaya kami boleh melakukan lebih lagi bagi memenuhi Agenda Nasional dalam industri pendidikan dan memberi sokongan penuh kepada Kementerian Pelajaran Malaysia, menjaga kepentingan awam dan menjadi contoh kepada rakyat. Kami mahu menjadi penggerak perubahan dan mewujudkan perubahan itu adalah unsur penting untuk menjadi pemangkin dalam Industri Pendidikan yang berkhidmat memenuhi keperluan rakyat ".




Pencapaian Membanggakan GAINS Education GroupBerpeluang bertentang mata dan mendengar harapan Puan Zaliza Alias terutama dalam pendidikan negara sedikit sebanyak membuka mata banyak pihak. Berpegang teguh dengan Tagline, 'Menghubungkan melalui Pembelajaran' (Connecting Through Learning), GAINS Education Group semakin utuh dalam melakar kejayaan dan banyak mendapat anugerah.

Al-Faris Outstanding Muslim World Entrepreneur Development (MWEDA) Award 2018 yang diberikan oleh TODAY OIC. Genius Aulad, Sekolah Antarabangsa Idrissi dan Sekolah Tinta masing-masing juga telah memenangi pelbagai pengiktirafan seperti Anugerah Pilihan Pembaca untuk prasekolah terbaik dan sekolah antarabangsa terbaik, STAR Business Award (SOBA) dan PEKA Eco-Primary Education Awards. Sekolah Antarabangsa Idrissi menerima 5 penilaian bintang untuk SKIPS 2019 (Skim Kurikulum Institusi Pendidikan Swasta). Anugerah Kepimpinan Global Business 2019 untuk Kecemerlangan dalam Pendidikan Prasekolah dan BrandLaurette Jenama Halal Terbaik dalam Pendidikan.





Anak Syarikat GAINS Education Group

Genius Aulad

Pemenang empat kali Anugerah Pilihan Pembaca untuk Best Preschool Islam, Genius Aulad adalah pemangkin untuk prasekolah yang menekankan pembelajaran dalam bahasa Inggeris berasaskan Islam.

Sejak penubuhannya, Genius Aulad mempunyai 70,000 kanak-kanak terdidik di cawangan 79 di seluruh Malaysia. Genius Aulad juga hanya prasekolah francais didaftarkan di bawah Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna (KPDNHEP) dan Perbadanan Usahawan Nasional Bhd (PUNB).


Sekolah TINTA

Sekolah Tinta merupakan sekolah swasta sukatan pelajaran STEM yang pertama menawarkan pakej pendidikan yang menggabungkan idea, teknologi dan inovasi beraspirasikan kepada pendidikan STEM (Sains, Teknologi, Kejuruteraan dan Matematik) serta pembangunan modal insan melalui penerapan nilai-nilai Islam kepada para pelajarnya.

Sejak penubuhannya pada tahun 2017, Sekolah Tinta mencatatkan peningkatan lebih daripada 100% murid dan terus menyediakan penyelesaian kepada inovatif, berpatutan, program pendidikan yang seimbang dan Pembangunan merangkumi spiritual, literasi dan aplikasi kehidupan sebenar. 

Sekolah Antarabangsa Idrissi

Sekolah Antarabangsa Idrissi adalah sekolah antarabangsa eko-Islam yang mengikuti Kurikulum Antarabangsa Cambridge sebagai kerangka akademiknya.  Sekolah Antarabangsa Idrissi menawarkan rangkaian lengkap sistem pengajian; prasekolah, sekolah rendah dan sekolah menengah.

Idrissi telah menjadi pemangkin yang berjaya melahirkan aktiviti perindustrian dan pertumbuhan penduduk di Setia Alam Township. Sekolah ini mencatatkan peningkatan yang luar biasa iaitu hampir 500% peningkatan bilangan pelajar sejak penubuhannya. Selain menjadi Islam Eco School yang pertama di Dunia yang diiktiraf oleh WWF, Idrissi juga dalam 10 Sekolah Antarabangsa Terbaik di Malaysia pada 2018 dianugerahkan oleh Top 10 Malaysia.

Eduventor

Akademi Guru EDUVENTOR mengalu-alukan orang ramai terutama pendidik ke persekitaran pembelajaran baru di mana Kursus PENDIDIKAN KREATIF dan Kursus Kemahiran Pengajaran ditawarkan untuk meningkatkan kemahiran mendidik.

Akademi Guru Eduventor memupuk minda pendidik di seluruh dunia untuk berfikir secara kreatif dan pada masa yang sama berkembang, inovatif dan memperluaskan idea melalui kursus yang ditawarkan.

ASSIST 10

GAINS Education Group juga menyediakan perkhidmatan penyelenggaraan melalui Assist10 yang telah berada di pasaran selama hampir 19 tahun. Assist10 memastikan persekitaran yang selamat untuk pelajar, pendidik dan ibu bapa.

Pusat Penjagaan Bayi Genius Bibs

Pusat Penjagaan Bayi Genius Bibs merupakan satu pusat penjagaan bayi bagi Sektor Korporat. Pusat Penjagaan Bayi Genius Bibs juga menyasarkan penjagaan bayi di pejabat-pejabat bertujuan untuk membantu ibu bapa bekerja di bangunan yang sama agar tidak risau akan keselamatan bayi mereka seterusnya dapat memberikan yang terbaik semasa bekerja. Kajian menyeluruh masih dijalankan untuk memastikan penubuhan pusat penjagaan bayi di tempat kerja tercapai.



Majlis pelancaran turut diserikan dengan persembahan dari para pelajar GAINS dan diakhiri dengan sesi lawatan ke tapak pameran yang terdiri daripada anak syarikat GAINS Group Education. Untuk maklumat lanjut berkenaan GAINS Group Education boleh layari laman sesawang mereka seperti dibawah.

GAINS: https://gainseducation.com
Genius Aulad: https://geniusaulad.com.my/
Sekolah Tinta https://sekolahtinta.edu.my/
Sekolah Internasional Idrissi https://www.idrissischool.edu.my/
Eduventor: https://eduventor.com/
Assist 10: https://assist10.my

Educity Iskandar Investment: http://www.iskandarinvestment.com/


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.rodiahamir.com/2019/10/gains-education-group-sinar-baru-pendidikan-negara.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Prk Tanjung Piai Prelude Lembaran Baru Politik Negara

Prk Tanjung Piai Prelude Lembaran Baru Politik Negara

papar berkaitan - pada 29/9/2019 - jumlah : 226 hits
oleh Datuk M PeriasamyPENGUNDI kawasan Parlimen Tanjung Piai Johor akan menyaksikan pertembungan hebat antara calon Pakatan Harapan dan Barisan Nasional untuk merebut kerusi parlimen itu pada Pilihan Raya Kecil tidak lama lagi Kerusi Pa
Baru Dilantik Mulan Jameela Dan Desy Ratnasari Riwayat Pendidikan Dan Pekerjaan Jadi Sorotan

Baru Dilantik Mulan Jameela Dan Desy Ratnasari Riwayat Pendidikan Dan Pekerjaan Jadi Sorotan

papar berkaitan - pada 10/10/2019 - jumlah : 408 hits
Mulan Jameela dan beberapa artis seperti Rachel Maryam Krisdayanti Desy Ratnasari Eko Patrio resmi menjadi anggota DPR RI periode 2019 2024 Bagi Desy Ratnasari dan Rachel Maryam ini merupakan periode kedua duduk di parlemen Namun bagi Mulan...
Jabatan Pendidikan Negeri Perlu Siasat Dakwaan Soalan Pt3 Bocor Kpm

Jabatan Pendidikan Negeri Perlu Siasat Dakwaan Soalan Pt3 Bocor Kpm

papar berkaitan - pada 3/10/2019 - jumlah : 649 hits
PUTRAJAYA 2 Okt Jabatan Pendidikan Negeri perlu menjalankan siasatan sekiranya dakwaan kononnya kertas soalan Pentaksiran Tingkatan 3 bocor yang disebarkan melalui aplikasi WhatsApp benar Kementerian Pendidikan dalam kenyataan hari ini berk...
Realiti Ir4 0 Dalam Pendidikan Atau Retorik Semata

Realiti Ir4 0 Dalam Pendidikan Atau Retorik Semata

papar berkaitan - pada 3/10/2019 - jumlah : 204 hits
Jutaan terima kasih buat PPD Kuala Muda Yan atas jemputan perkongsian bertemakan Pendidikan dan IR4 0 bagi Perhimpunan Bulanan PPD untuk bulan ini Saya kongsikan bagaimana impak Revolusi Industri 4 0 dalam pendidikan melalui pengalaman meng...
Mesyuarat Program Jelajah Pendidikan Dan Cakna Pendidikan Ppd Batu Pahat

Mesyuarat Program Jelajah Pendidikan Dan Cakna Pendidikan Ppd Batu Pahat

papar berkaitan - pada 5/10/2019 - jumlah : 323 hits
Mesyuarat Program Jelajah Pendidikan dan Cakna Pendidikan PPD Batu Pahat Hari ni ke Batu Pahat untuk penyelarasan berkaitan program ni Taklimat penyelarasan tugas dan semakan lokasi dilaksanakan sekali Hmmm Kena pergi Ipoh juga untuk lawata...
Contoh Pidato Singkat Tentang Pendidikan

Contoh Pidato Singkat Tentang Pendidikan

papar berkaitan - pada 22/9/2019 - jumlah : 785 hits
Sahabat yang berbahagia pada kesempatan kali ini kami akan memberikan informasi mengenai Contoh pidato pendidikan Yang mana Pendidikan sendiri adalah sebagai usaha sadar dan terencana untuk mewujudkan suasana belajar dan proses pembelajaran...
Aws Public Sector 2019 Program Edstart Merupakan Inisiatif Aws Dalam Sektor Pendidikan

Aws Public Sector 2019 Program Edstart Merupakan Inisiatif Aws Dalam Sektor Pendidikan

papar berkaitan - pada 7/10/2019 - jumlah : 169 hits
AWS Educational Technology merupakan satu program yang dijalankan oleh pihak AWS kepada para startup daripada sektor pendidikan dengan menggunakan teknologi daripada mereka Program ini adalah bagi membantu para peserta atau usahawan untuk m...
Anies Minta Dinas Pendidikan Bimbing Pelajar Ikut Demo Bukan Cabut Kjp

Anies Minta Dinas Pendidikan Bimbing Pelajar Ikut Demo Bukan Cabut Kjp

papar berkaitan - pada 2/10/2019 - jumlah : 143 hits
Menurut dia para pelajar itu justru harus dididik lebih baik lagi agar tak mengulangi perbuatannya Sebab siswa penerima KJP adalah mereka yang memiliki kondisi sosial ekonomi keluarga yang lemah
Bertemu Mahasiswa Gubernur Banten Jelaskan Masalah Pendidikan Dan Kesehatan

Bertemu Mahasiswa Gubernur Banten Jelaskan Masalah Pendidikan Dan Kesehatan

papar berkaitan - pada 2/10/2019 - jumlah : 138 hits
Gubernur Banten Wahidin Halim menemui mahasiswa dari Pergerakan Mahasiswa Islam Indonesia yang menggelar demonstrasi di depan gedung pemerintahan Provinsi Banten Jalan Syekh Nawi Albantani Curug Kota Serang
Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Optimizing Your Twitter Feed Strategies For Positive Content Filtering

Adapting To Consumer Behavior

There Is An Awakening

Rm232mil Road Project Awarded To Nepturis Witness Tells Wan Saiful Trial

App Inarah

Pj Mayor Denies Being Rude To Residents Group

Masih Beraya



5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Racun Rihanna Slot Samarinda TV3


More Than Pools Patios Eric Curtis Landscape Architecture Designs For Life

Dua Lelaki Didakwa Tebang Pokok Robin Hood

Anwar Announces Over 13 Pay Hike For Govt Servants Largest In History

Kkb By Election Remarks May Cost Pn Support Of Voters

1 Mei 2024 Selamat Hari Pekerja

Menyantuni Rumah Terbuka