Gagal Selesai Isu Grab Pecat Anthony Loke


22 Okt. - Perdana Menteri Tun Dr. Mahathir Mohamad diminta memecat Menteri Pengangkutan, Anthony Loke dan Ketua Pegawai Eksekutif Agensi Pengangkutan Awam Darat (APAD), Mohd. Azharuddin Mat Sah dengan serta-merta.
Wakil pemandu teksi Malaysia, Datuk Shamsubahrin Ismail berkata, pemecatan itu wajar kerana kedua-dua mereka gagal mematuhi arahan Perdana Menteri untuk menyelesaikan isu perkhidmatan e-hailing Grab yang kini menjadi kontroversi dalam kalangan pemandu teksi.
Shamsubahrin berkata, Dr. Mahathir dalam sesi dialog bersama pemandu teksi di Langkawi semalam juga mengakui beliau telah mengarahkan Anthony Loke supaya mewujudkan peraturan pemandu Grab baharu seperti yang dicadangkan namun sehingga kini tiada sebarang tindakan diambil.
Menurut Shamsubahrin, sekiranya pelaksanaan baharu itu gagal dilakukan dalam tempoh terdekat, beliau bercadang untuk mengadakan perhimpunan aman yang turut disertai kira-kira 3,000 pemandu teksi dari seluruh negara termasuk dari Johor, Pulau Pinang, Ipoh, Kuala Lumpur dan Selangor.
“Saya akan adakan perhimpunan aman pada Rabu ini, pukul sembilan pagi di Padang Merbok bermula di bangun APAD untuk menuntut Ketua Pegawai Eksekutifnya turun berjumpa dengan kami.
“Seterusnya, kami akan terus menuju ke Parlimen untuk menuntut Anthony Loke berjumpa dengan kami secara aman,” katanya dalam satu sidang akhbar berkaitan isu pemandu teksi biadab terhadap Dr. Mahathir yang meminta Perdana Menteri itu meletakkan jawatan.
Semalam, akhbar melaporkan Dr. Mahathir berkata, beliau bersedia untuk melepaskan jawatan sebagai Perdana Menteri pada sesi Pertemuan Bersama Pemandu-Pemandu Teksi Langkawi di Dewan Kencana, Langkawi Lagoon.
Dr. Mahathir meluahkan demikian setelah kekecohan kecil dilakukan sekumpulan pemandu teksi ketika majlis itu berlangsung, sebelum mereka bertindak keluar dari dewan berkenaan.
Tindakan itu dipercayai ekoran rasa kurang senang kumpulan berkenaan di atas penjelasan Dr. Mahathir bahawa Grab tidak akan dihapuskan.
Sebaliknya Dr. Mahathir berkata, pihaknya akan mencari mekanisme terbaik untuk memastikan persaingan sihat antara pemandu teksi dan Grab.
Jelas Dr. Mahathir, tindakan untuk mengharamkan Grab bukannya mudah dan menyarankan peraturan supaya Grab menggunakan kenderaan yang diluluskan kerajaan, membayar insurans serta membayar cukai sama seperti pemandu teksi lain untuk mewujudkan persaingan sihat.
Pertemuan tersebut dihadiri lebih 200 pemandu teksi Langkawi yang meluahkan perasaan agar perkhidmatan Grab itu diharamkan kerana didakwa menyebabkan punca perkhidmatan mereka tergugat. - UTUSAN ONLINE
Baju Kurung Edisi 2016 ni terlajak laris.

Baju Kanak-Kanak Harga Murah

Jubah raya cantik dan murah !!

Green Hijab memang Ohsem memang cair.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://1malaynews.blogspot.com/2018/10/gagal-selesai-isu-grab-pecat-anthony.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bung Moktar Mohon Maaf Isu Celupar Selesai

Bung Moktar Mohon Maaf Isu Celupar Selesai

papar berkaitan - pada 18/10/2018 - jumlah : 206 hits
KUALA LUMPUR Usul mengheret Datuk Seri Bung Moktar Radin ke Jawatankuasa Hak dan Kebebasan kerana mengeluarkan perkataan kesat ditarik balik serta merta Pengakhiran sehingga membawa kepada perdamaian dalam kalangan ahli Dewan Rakyat itu sus...
Selesai Isu Kasut Sekolah Hitam Stokin Warna Apa Pula

Selesai Isu Kasut Sekolah Hitam Stokin Warna Apa Pula

papar berkaitan - pada 15/10/2018 - jumlah : 555 hits
Imej via KUALA LUMPUR 14 Okt Walaupun isu berkenaan tarikh pe nguatkuasaan pemakaian kasut hitam telah ditetapkan oleh Kementerian Pendidikan timbul pula isu warna stokin yang akan dipakai oleh murid dan pelajar di sekolah kerajaan serta ba...
Isu Kasut Stokin Dr M Pecat Saja Maszlee Gesa Blogger Pro Ph

Isu Kasut Stokin Dr M Pecat Saja Maszlee Gesa Blogger Pro Ph

papar berkaitan - pada 17/10/2018 - jumlah : 230 hits
Kerana Isu Kasut dan Stokin Blogger Pro PH Gesa Dr Mahathir Pecat MaszleeKUALA LUMPUR Seorang penulis blog politik pro Pakatan Harapan Shahbudin Husin mahu Tun Mahathir Mohamad membuang Menteri Pendidikan Dr Maszlee Malik dari kabinet Agak ...
Kemelut Teksi Anthony Loke Bakal Hilang Nafas Pemilihan Dap

Kemelut Teksi Anthony Loke Bakal Hilang Nafas Pemilihan Dap

papar berkaitan - pada 22/10/2018 - jumlah : 251 hits
Menteri Pengangkutan Anthony Loke bakal hilang nafas pada pemilihan Jawatankuasa Tertinggi Pusat DAP bulan depan susulan kegagalannya menguatkuasakan pendaftaran pemandu Grab Penasihat syarikat pengendali teksi Big Blue Capital Sdn Bhd Datu...
Nutp Anjur Bengkel Selesai Isu Beban Guru

Nutp Anjur Bengkel Selesai Isu Beban Guru

papar berkaitan - pada 24/10/2018 - jumlah : 252 hits
Imej via nutp orgKUALA LUMPUR 23 Okt Kesatuan Perkhidmatan Perguruan Kebangsaan Malaysia telah mengadakan Bengkel Beban Tugas Guru Penolong Kanan Pentadbiran Hal Ehwal Murid dan kokurikulum bagi mengumpul maklumat mengenai beban tugas guru ...
Tiada Perbincangan Isu Warna Stoking Pengarah Ppum

Tiada Perbincangan Isu Warna Stoking Pengarah Ppum

papar berkaitan - pada 16/10/2018 - jumlah : 776 hits
Saya boleh mengesahkan sepanjang masa YB Dr Maszlee Malik berada di PPUM untuk lawatan mengejut Hari ini beliau tidak sepatah pun menyebut apatah lagi berbincang tentang warna stokin Saya berada dengannya sepanjang masa beliau di sini dan a...
Isu Salam Menteri Netizen Tanya Kj Kenapa Sangat Tak Profesional

Isu Salam Menteri Netizen Tanya Kj Kenapa Sangat Tak Profesional

papar berkaitan - pada 15/10/2018 - jumlah : 304 hits
Netizen mempersoalkan kenapa Khairy Jamaluddin bertindak tidak profesional ketika bersalam dengan Menteri Belia dan Sukan Syed Saddiq Syed Abdul Rahman Kedua dua mereka bertembung ketika meraikan kepulangan atlet Sukan Para Asia di Lapangan...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Berebut Kasih

Reaching Out

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

Ask Your Idol About Ops Lalang Don T Be A Hypocrite Fahmi To Saddiq

How Much Longer For Mou On Allocations For Opposition Mps Says Syed Saddiq

Calon Pn Kuala Kubu Baru Ceo Syarikat Tutup



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Jetama Taja Sabah Fc Rm5 Juta Musim Ini

Legoland Malaysia Resort Empowers Teachers And Students To Conquer The Legoland School Challenge 2024

Prk Kkb Pertandingan Parti Atau Pertandingan Kaum

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Piza Potato Gnocchi Di The Spot By Chinoz Tiada Tandingan