Foto Haiwan Yang Mengenang Jasa Manusia Yang Pernah Menyelamatkan Mereka


Terdapat manusia yang mempunyai sikap penyayang dan sering membantu haiwan yang berada dalam keadaan diperlukan. Ini apa yang akan terjadi apabila haiwan yang dibantu ini telah membalas jasa dengan memeluk manusia yang menyelamatkannya.
Kisah ini mengilustrasikan kisah mengenai haiwan (tanpa mengira sama ada mereka yang hidup di habitat liar atau haiwan perliharaan) yang menghargai jasa penyelamat mereka. Pada penghujung artikel ini, terdapat gambar bonus yang kita dapat pelajari teladan daripada gambar tersebut.
#1. Tupai sering melawat keluarga yang telah menyelamatkannya.

Pada tahun 2009, Brantley Harrison dan keluarganya telah menemui tupai yang cedera akibat digigit oleh burung hantu. Mereka telah menjaga dan mengubati Bella (nama yang diberi pada tupai tersebut) selama 5 bulan. Selepas itu, mereka melepaskan Bella kembali ke habitat asal. Namun demikian, tupai yang berasa syukur itu tidak melupakan kebaikan keluarga tersebut dan telah melawat keluarga tersebut setiap hari selama 8 tahun.

#2. Anjing yang menghargai jasa doktor veterinarnya.

#3. Angsa yang memeluk penyelamatnya.

Angsa ini terkenal dengan sikap yang agresif dan liar. Tetapi Richard Weeze tidak takut untuk membantu seekor angsa yang tersekat pada sebuah pagar. Angsa yang cedera itu memeluk lelaki tersebut dengan mengunakan lehernya yang panjang. Kami melihat mungkin ini caranya angsa ini mengatakan terima kasih pada penyelamatnya.
#4. Anjing berterima kasih pada doktor veterinarnya.

#5. Rusa yang sering melawat rumah penyelamatnya.

Sebuah keluarga menyelamatkan seekor rusa yang diburu oleh pemburu beberapa tahun yang lalu. Sekarang, rusa itu sering melawat keluarga itu atas tanda terima kasih. Rusa itu sungguh tenang; sering berada di tepi tingkap dan menunggu ahli keluarga tersebut bangun. Rusa itu suka makan roti. Keadaan ini membuatkan penjual roti di kawasan itu telah memberi rusa itu makan beberapa buku roti secara percuma.
#6. Marvin yang diselamatkan dari tempat perlindungan haiwan dan sekarang dia berasa sungguh gembira.

#7. Rusa ini selalu datang ke rumah untuk mendapat tempat berlindung yang panas.

Seorang gadis bernama Amscolie pernah membantu beberapa ekor anak rusa yang kesejukan. Pada ketika itu, cuaca hujan di luar. Pada masa yang sama, dia lupa untuk mengunci pintu rumah. Akhirnya dimasuki oleh 3 ekor anak rusa. Anak rusa tersebut telah berbaring di atas lantai. Amscolie tidak dapat mengeluarkan anak rusa itu. Anak rusa itu hanya beredar selepas hujan berhenti turun. Dia mendapat ciuman daripada anak rusa itu sebagai tanda terima kasih.
#8. Kangaroo ini telah memeluk penyelamatnya setiap hari sepanjang 10 tahun tersebut.

Abigail telah diselamatkan dan dihantar ke Alice Springs Reserve ketika dia berumur 5 bulan. Setiap hari, dia menunjukkan tanda berterima kasih dengan memeluk penyelamatnya.

Walaupun Abigail ketika ini masih muda, tetapi dia mampu menunjukkan tanda sayang pada penyelamatnya.
#9. Anjing ini tidak pernah membenarkan sesiapa mendekatinya tetapi berbeza apabila berada dengan bayi ini.

Nora merupakan seekor anjing yang dianiaya oleh tuan sebelumnya. Tuan sebelumnya ini sangat kejam terhadap Nora menyebabkan Nora sangat takut pada orang lain. Tapi akhirnya Nora telah mempercayai seorang anak kecil bernama Archie. Keluarga ini mengambil Nora dari tempat perlindungan haiwan, dan sehingga hari ini Nora dan Archie sangat rapat.

Keluarga ini juga mempunyai 4 ekor anjing, 3 ekor kucing dan 3 orang anak.
#10. Harimau bintang yang telah diselamatkan.

Seorang askar Brazil menemui seekor anak harimau bintang yang seakan-akan hampir matl di hutan hujan Amazon. Mereka mengambil anak harimau bintang tersebut dan memberikan rawatan. Harimau bintang itu tidak biasa dengan hidup di habitat asal menyebabkan pihak kerajaan tempatan telah membenarkan askar tersebut membela haiwan tersebut. Sekarang Jiquitaia (nama yang diberi) terus hidup dengan sihat dan dia melayan penyelamat dengan penuh hormat dan kasih sayang.
#11. Kucing ini membantu kucing yang lain.

Seekor kucing bernama Rademenesa yang berumur 2 bulan ketika diserahkan ke tempat perlindungan haiwan. Kucing tersebut mempunyai masalah pernafasan yang kr0nik. Semenjak itu, kucing itu telah menjadi pembantu yang baik dan cuba membantu haiwan lain yang saklt.
#12. Anak anjing ini telah diselamatkan dan kini menjadi berkhidmat sebagai bomba.

Jake adalah seekor anak anjing yang terperangkap di dalam sebuah bangsal yang sedang terbakar. 75% badannya telah erbakar. Walaupun dia diselamatkan dari kebakaran, tetapi tuan asal meninggalkan dia di klinik vet. William Linder, bomba yang menyelamatkan nyawa anjing tersebut, tidak dapat membiarkan anak anjing itu di klinik. Lalu telah membawa anjing tersebut pulang. Sekarang, Jake mempunyai seorang tuan yang penyayang dan mendapat lencana bomba.

#13. Moose ini melawat dan bermain dengan penyelamatnya.

Bonus: Budak kecil ini memberi baju panasnya pada anjing gelandangan untuk melindungi mereka dari kesejukan.

Jangan marahi anak anda sekiranya membawa anak kucing ke dalam rumah atau mengunakan duit belanja untuk membeli makanan untuk anjing geladangan. Tindakan tersebut membuktikan anak anda mempunyai sifat kasih sayang yang besar. Artikel ini diakhiri dengan mengucapkan ribuan terima kasih kepada orang yang sering menyelamatkan haiwan di seluruh dunia.
 
Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!
sumber : beritasteady.net
The post [Foto] Haiwan Yang Mengenang Jasa Manusia Yang Pernah Menyelamatkan Mereka appeared first on Suara Viral Malaysia.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suaraviral.org/foto-haiwan-yang-mengenang-jasa-manusia-yang-pernah-menyelamatkan-mereka/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pertarungan 2 Haiwan Yang Manusia Belum Pernah Lihat

Pertarungan 2 Haiwan Yang Manusia Belum Pernah Lihat

papar berkaitan - pada 29/1/2019 - jumlah : 767 hits
Pertarungan di alam haiwan selalu menarik untuk dilihat dan diperhatikan Tentunya dari jarak yang selamat agar kehidupan alamiah di alam haiwan tidak terganggu oleh kehadiran kita manusia yang memang ingin melihatnya Biasanya kita sering me...
Ya Diri Aku Gemuk Dan Pemalas Itu Yg Mak Selalu Panggil Aku Tapi Mereka Tak Pernah Tahu Apa Yg Aku Buat Selama Ni

Ya Diri Aku Gemuk Dan Pemalas Itu Yg Mak Selalu Panggil Aku Tapi Mereka Tak Pernah Tahu Apa Yg Aku Buat Selama Ni

papar berkaitan - pada 9/2/2019 - jumlah : 886 hits
Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada semua Terima kasih jika cerita Aku ini disiarkan Cerita ni Tak best pun Beribu ribu Kali Aku fikir sebelum menulis Last last Aku decided untuk menulis juga Malas nak cerita lebih2 tentang diri Ak...
Foto Real Barbie Wajah Pernah Disangka Kembar Dan Status Adik Beradik Terkenal Ini Buatkan Netizen Sedih Gara Gara

Foto Real Barbie Wajah Pernah Disangka Kembar Dan Status Adik Beradik Terkenal Ini Buatkan Netizen Sedih Gara Gara

papar berkaitan - pada 8/2/2019 - jumlah : 711 hits
Adik beradik terkenal Uqasha dan Nelydia Senrose merupakan diantara selebriti terkenal malah tidak asing lagi di kaca televisyen Macam kembar Dulu pernah dianggap sebagai kembar terbaru menerusi Instagram Nelydia berkongsi foto mirip yang m...
Tunang Muat Naik Foto Bersama Remy Ishak Lama Tifak Nampak Gambar Mereka Bersama

Tunang Muat Naik Foto Bersama Remy Ishak Lama Tifak Nampak Gambar Mereka Bersama

papar berkaitan - pada 26/1/2019 - jumlah : 935 hits
Nama pelakon berbadan sasa iaitu Remy Ishak sedang mencanak naik setelah lakonannya dalam drama Lelaki Kiriman Tuhan dan Pujaan Hati Kanda bersama Mira Filzah menjadi popular Lakonannya dalam dua drama itu kini telah mencetuskan fenomena da...
6 Pelakon Kanak Kanak Yang Pernah Popular Dan Sangat Comel Inilah Gambar Terbaru Mereka Yang Akahir Itu Memang Wow

6 Pelakon Kanak Kanak Yang Pernah Popular Dan Sangat Comel Inilah Gambar Terbaru Mereka Yang Akahir Itu Memang Wow

papar berkaitan - pada 3/2/2019 - jumlah : 2433 hits
Rasanya tak lengkap industri seni di negara kita ini tanpa bakat cilik daripada pelakon atau penyanyi kanak kanak Kali ini MH mahu kongsikan enam pelakon kanak kanak popular yang kini sudah meningkat dewasa 1 Fara Nadiah Mungkin nama Fara N...
Mengenang Pesawat Tempur Tni Yang Pernah Berjibaku Dalam Perang

Mengenang Pesawat Tempur Tni Yang Pernah Berjibaku Dalam Perang

papar berkaitan - pada 1/2/2019 - jumlah : 189 hits
TNI AU memiliki pesawat tempur canggih sejak dulu Pesawat pesawat ini punya sejarah panjang dalam operasi militer
Kapal Layar Ini Diperbuat Dari Tulang Manusia Dan Haiwan

Kapal Layar Ini Diperbuat Dari Tulang Manusia Dan Haiwan

papar berkaitan - pada 7/2/2019 - jumlah : 413 hits
Untuk menghabiskan masa seorang banduan Perancis yang dikurung di ruang bawah tanah selama Perang Napoleon membina model kapal layar dari tulang manusia dan haiwan Sementara para banduan di Eropah menghabiskan masa mereka dengan bermain bol...
Can Forest City Be Country S Economic Lifeboat

Diabetes Bayi Pun Boleh Kena Jenis Penyakit Yang Tak Kenal Usia

How Did Afif Know Of Alleged Rm100m Payment For Pjd Link Asks Pj Mp

Produk Nestle Naik Harga Harga Milo Dan Nescafe Akan Meningkat Ikuti Senarai Produk Nestle Malaysia

Memikirkan The Unknown

Najib Razak Mangsa Atau Pemangsa

Hotel Royal Signature Permata Baru Kuala Lumpur Setiap Bilik Menggemakan Intipati Kediaman

Dah Viral Baru Nak Terhegeh Hegeh Tak Tahu Buat Kerja Ke



Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik

Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi


Warrant Woes In El Paso An Attorney Can Help You Get Back On The Road

Media Orang Ramai Diingatkan Tidak Sebar Video Nahas Helikopter Tldm

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Tak Perlis Lah Kalau Tak Makan Harumanis

Helikopter Terhempas 10 Dilaporkan Terkorban

Resepi Tortilla Wrap