Foodpanda Perkenalkan Contactless Delivery Sebagai Langkah Keselamatan Pelanggan Di Malaysia


Assalamualaikum & Hi Korang!
Foodpanda Perkenalkan "Contactless Delivery" Sebagai langkah Keselamatan Pelanggan di Malaysia! | Harini saya nak share berita gembira dengan anda semua! Ya, berita gembira buat semua rakyat Malaysia yang kini tidak perlu lagi bimbang kerana lebih banyak kafe atau restoran kegemaran anda akan  beroperasi semasa Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan ini!  
Jadi, sebagai Online Food Delivery Service yang tidak asing lagi di Malaysia, Foodpanda akan menerima pesanan penghantaran anda dan berita yang lebih baiknya adalah mereka akan memperkenalkan ‘Contactless Delivery’ mulai 18 Mac! Sebenarnya, mereka adalah perkhidmatan penghantaran pertama di Malaysia yang melaksanakan perkhidmatan ini. Teruskan membaca untuk mengetahui lebih lanjut!
Seperti yang kita semua tahu, dengan pandemik global COVID-19 baru-baru ini, kita semua harus meminimumkan hubungan fizikal. Walaupun kes sudah turun mendadak di Malaysia, siapa tahu kan  jika orang di sebelah kita mempunyai tangan yang tidak bersih, bukan? Bukan itu sahaja, jarak 1 meter amatlah penting kerana ada juga yang tidak sedar mereka positif Covid-19 kerana mereka tiada gejala-gejala penyakit tersebut.  Oleh itu, menurut FoodPanda, langkah-langkah baru iaitu "Contactless Delivery" ini diperkenalkan untuk keselamatan yang lebih besar dan bagi memastikan pelanggan merasa aman ketika menggunakan perkhidmatan mereka di mana inisiatif ini dapat mengurangkan interaksi sesama manusia. Bagus kan idea mereka ni?
Jadi macam mana cara nak order "Contactless Delivery" dengan Foodpanda ni? Jom baca sampai habis ok! Semasa proses pesanan, pelanggan dapat memberitahu penunggang bahawa mereka memilih untuk penghantaran tanpa sentuhan. 
Mereka juga diminta untuk menjaga jarak 1 meter dari pelanggan dan mengesahkan bila pesanan akan dihantar kepada pelanggan supaya pelanggan boleh "get ready". Maka, dengan mudahnya anda baru sahaja menikmati perkhidmatan penghantaran tanpa sentuh pertama anda dari foodpanda!
Secara ringkas nya anda boleh follow cara-cara kat bawah ni:
1. Buat pesanan dan pilih pembayaran dalam talian. 
2.Pergi ke fungsi sembang pengendara di aplikasi foodpanda dan maklumkan kepada penunggang / pelanggan bahawa mereka memilih untuk penghantaran tanpa sentuh. 
3. Makanan akan diletakkan di tempat persinggahan yang ditentukan di rumah atau pejabat pelanggan. Rider akan memberitahu pelanggan bahawa makanan telah tiba melalui fungsi sembang pengendara di aplikasi atau panggilan. 
4. Jarak minimum 1 meter antara penunggang dan pelanggan akan dijaga, dan pelanggan juga diminta untuk memastikan bahawa makanan mereka telah dihantar. Untuk mengurangkan interaksi lebih jauh, pelanggan juga diminta untuk beralih ke pembayaran dalam talian.
Di samping itu, FoodPanda juga menyediakan pembersih tangan dan topeng secara percuma di pusat penunggang mereka. Semua penunggang diarahkan untuk mencuci tangan setiap dua jam dan setiap kali mereka melakukan penghantaran. 
Platform penyampaian makanan juga telah menyampaikan nasihat dan pemberitahuan terkini kepada rakan restoran mereka dari Pertubuhan Kesihatan Sedunia mengenai amalan kesihatan dan keselamatan. 
Di sini kita dapat lihat FoodPanda sangat komited untuk menyokong semua penunggang, rakan restoran dan pelanggan yang dihargai ketika mereka melalui masa-masa sukar bersama sebagai sebuah negara.    Inisiatif yang telah ditubuhkan oleh syarikat Foodpanda ini sangatlah bagus di mana ia merupakan langkah terbaik dalam menjaga jarak sosial yang selamat. Selain itu, foodpanda mewajibkan kita untuk memilih pembayaran dalam talian dan bukannya transaksi tunai dalam tempoh kritikal ini. Dengan ini, kita masih dapat menikmati makanan kegemaran kita tanpa risau. Terima kasih, foodpanda!



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://cinqleafclover.blogspot.com/2020/06/foodpanda-perkenalkan-contacless.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sebagai Alternatif Rakyat Malaysia Boleh Gunakan Aplikasi Misi Untuk Order Makanan Online

Sebagai Alternatif Rakyat Malaysia Boleh Gunakan Aplikasi Misi Untuk Order Makanan Online

papar berkaitan - pada 7/11/2023 - jumlah : 250 hits
Sebagai Alternatif Rakyat Malaysia Boleh Gunakan Aplikasi Misi Untuk Order Makanan Online Membeli makanan secara online merupakan salah satu trend yang digemari ramai kerana ianya sangat mudah digunakan dan menjimatkan masa Pengguna juga ti...
Langkah Masuk Ke Dunia Naruto Pameran Naruto Pertama Di Malaysia

Langkah Masuk Ke Dunia Naruto Pameran Naruto Pertama Di Malaysia

papar berkaitan - pada 5/11/2023 - jumlah : 282 hits
Langkah Masuk ke Dunia Naruto Pameran Naruto Pertama di Malaysia Menampilkan Animasi TV Ulang Tahun Ke 20 Bakal Diadakan di Kuala Lumpur Para peminat NARUTO di Malaysia bakal mendapat kejutan yang menakjubkan tidak lama lagi Malaysia bakal ...
Konon La Solidariti Norish Karman Kritik Himpuan Rakyat Malaysia Bersama Palestin Sebagai Mengarut

Konon La Solidariti Norish Karman Kritik Himpuan Rakyat Malaysia Bersama Palestin Sebagai Mengarut

papar berkaitan - pada 27/10/2023 - jumlah : 131 hits
Pelakon Norish Karman ada meluahkan pendapat mengenai penganjuran solidariti bersama rakyat Palestin oleh kerajaan baru baru ini Ujar Norish dia bersetuju dengan pendapat aktres Mona Allen mengenai perhimpunan Solidariti Palestin yang diras...
Touch N Go Ewallet Wins Fintech Of The Year 2023 Further Solidifying Position As Malaysia S Leading Ewallet

Touch N Go Ewallet Wins Fintech Of The Year 2023 Further Solidifying Position As Malaysia S Leading Ewallet

papar berkaitan - pada 29/10/2023 - jumlah : 190 hits
Touch n Go eWallet emerged as winner of the Fintech of the Year at the Fintech Frontiers Awards Malaysia that took place October 4 2023Further establishing its position as Malaysia s number one eWallet Touch n Go eWallet stayed ahead of the...
Coca Cola Malaysia Promotes Circular Economy With Key Partners

Coca Cola Malaysia Promotes Circular Economy With Key Partners

papar berkaitan - pada 29/10/2023 - jumlah : 243 hits
Coca Cola Malaysia in association with the American Malaysian Chamber Of Commerce hosted a special AMCHAM Spotlight Session titled Our Future Our Choice Sustainability Forum The forum focused on accelerating the transition to circularity fo...
Bang Olufsen Joins Forces With Ferrari To Launch The Ferrari Collection In Malaysia

Bang Olufsen Joins Forces With Ferrari To Launch The Ferrari Collection In Malaysia

papar berkaitan - pada 29/10/2023 - jumlah : 181 hits
Two icons unite to redefine luxury audio experience Bang Olufsen in partnership with Ferrari announces a new collection of headphones and speakers in Malaysia the Ferrari Collection The selection is a reimagination of beloved Bang Olufsen p...
Samsung Malaysia Electronics Wins Brand And Service Experience Of The Year At Asian Experience Awards

Samsung Malaysia Electronics Wins Brand And Service Experience Of The Year At Asian Experience Awards

papar berkaitan - pada 29/10/2023 - jumlah : 173 hits
Samsung is always at the forefront of innovation and customer centric initiatives solidifying its position as a leading brand for Malaysian consumers Teng Kah Wee Head of Customer Satisfaction Samsung Malaysia Electronics receiving the awar...
Anwar Wants Malaysia Singapore Ags To Discuss Resolutions For Batu Puteh Issues

Anwar Wants Malaysia Singapore Ags To Discuss Resolutions For Batu Puteh Issues

papar berkaitan - pada 30/10/2023 - jumlah : 127 hits
Putrajaya s position towards issues related to Batu Puteh is that both Malaysia and Singapore s attorneys general should conduct discussions to resolve them said Prime Minister Anwar Ibrahim Malaysia and Singapore should showcase how two gr...
Pm Anwar Meets With Indonesia S Finance Minister For Discussions In Riyadh

Nga Kor Ming S Influence In Dap On The Rise

Gear Up For Standard 1 Registration

Irma Hasmie Enggan Komen Status Perkahwinan Apa Yang Penting Allah Jaga Hati Fikiran Kami

Senarai Cawangan Atm Bank Islam Di Seluruh Negeri Kelantan

Suami Tukang Masak Dadah Isteri Tolong Edar

Panduan Dan Cara Atasi Sembelit Bagi Dewasa Kanak Kanak Dan Selepas Bersalin

Salah Besar Kalau Kembali Kepada Quran Dan Sunnah Saja Tambah Ulil Amri



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Racun Rihanna Slot Samarinda TV3

5 Adaptasi Permainan Video ke TV dan Filem Paling Berjaya Setakat Ini

10 Fakta Biodata Erysha Emyra Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Cinta Untuk Sekali Lagi Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Leha Leya Lawa Tonton

Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia


2 Aidilfitri 2024

Optimizing Your Twitter Feed Strategies For Positive Content Filtering

Life Begin At 40

Perubahan Bila Masuk 40an

Adapting To Consumer Behavior

App Inarah