Fomema Login Online Results Check Medical Report Malaysia


Fomema Login Online Results: Check Medical Report

Foreign Workers’ Medical Examination Fomema Online adalah sebuah organisasi kerajaan yang ditubuhkan di bawah Kementerian Kesihatan Malaysia yang berperanan menjalankan dan memantau pemeriksaan kesihatan pada peringkat saringan untuk pekerja asing yang tinggal dan bekerja di Malaysia.
Organisasi ini telah ditubuhkan untuk memastikan setiap warga asing yang tinggal dan bekerja di Malaysia bebas daripada sebarang penyakit berjangkit yang boleh merisikokan rakyat Malaysia yang lain. 
Bukan sahaja itu, Fomima juga telah ditubuhkan untuk menjalankan pemeriksaan kesihatan tersebut sebagai satu langkah pencegahan penyebaran penyakit berjangkit yang dialami oleh warga asing.
Oleh itu, setiap warga asing yang memasuki negara Malaysia mestilah menjalani pemeriksaan kesihatan FOMEMA ini sebelum mereka boleh menetap dan bekerja di Malaysia.
Cara Check Status Fomema Online Results Secara amnya, online result fomema ini ialah program pemeriksaan kesihatan yang ditetapkan oleh KKM. Ia tertakluk kepada Seksyen 9, Seksyen 1(c), Akta 155 Akta Imigrasi 1959/63.
BACA SINI >> semakan perubatan madani BACA SINI >> peka b40 kelayakan BACA SINI >> pemeriksaan kesihatan Warga asing yang menjalani ujian pemeriksaan kesihatan ini boleh menyemak status pemeriksaan mereka secara atas talian.
Fomema results online boleh anda semak dalam tempoh 10 hari bekerja dari tarikh pemeriksaan dijalankan oleh warga asing.
Berikut ialah cara untuk membuat semakan status fomema result online;
Layari luntuk akses fomema login portal, https://eservices.imi.gov.my, seperti pada Rajah 1.0. Masukkan nombor pasport, nama dan kewarganegaraan pengguna. Klik pada butang “Carian”.  Akhir sekali, status semakan akan dipaparkan. Senarai Pemeriksaan Fomema Check Kepada Pekerja Asing Pekerja asing yang ingin bekerja dan menetap di Malaysia secara sah, wajib menjalani pemeriksaan kesihatan FOMEMA ini.
Setiap majikan wajib memastikan pekerja mereka yang merupakan dalam kalangan pekerja asing menjalani pemeriksaan kesihatan FOMEMA sebelum mereka diambil bekerja.
Pemeriksaan kesihatan ini boleh dijalankan di klinik-klink panel yang berdaftar dengan FOMEMA.
Terdapat empat (4) peringkat pemeriksaan kesihatan yang dijalankan ke atas pekerja asing iaitu pemeriksaan fizikal, ujian darah, ujian air kencing dan pemeriksaan X-Ray.
Oleh itu, kesemua pemeriksaan saringan kesihatan ini mestilah dilakukan oleh semua pekerja asing bagi melayakkan mereka bekerja dan menetap di Malaysia secara sihat dan tanpa mempunyai sebarang masalah kesihatan yang merbahaya.
Check Senarai Klinik Fomema Online Pekerja asing yang ingin membuat pemeriksaan saringan kesihatan FOMEMA mestilah menyemak senarai klinik panel FOMEMA dan membuat temujanji secara atas talian terlebih dahulu.
Berikut merupakan cara cara untuk membuat semakan senarai klinik fomema online result;
Layari laman sesawang https://fomema2u.com.my seperti pada Rajah 2.0. Pilih negeri dan lokasi pemeriksaan kesihatan yang ingin dilakukan oleh pekerja asing. Kemudian, klik pada butang “Submit”. Akhir sekali, senarai klinik panel FOMEMA akan dipaparkan untuk tujuan tempahan slot pemeriksaan kesihatan. Berapa Caj Harga Yang Dikenakan Untuk Medical Report Pemeriksaan saringan kesihatan FOMEMA ini akan dicaj ke atas majikan yang ingin menggaji pekerja dalam kalangan pekerja asing.
Laporan perubatan saringan kesihatan FOMEMA ini akan diberikan kepada majikan atau pekerja asing setelah pemeriksaan tersebut telah dijalankan.
Namun begitu, majikan perlu membuat bayaran fi pemeriksaan FOMEMA ini terlebih dahulu sebelum pekerja asing tersebut dapat membuat pemeriksaan kesihatan itu. 
Harga yang dikenakan ke atas warga asing bagi mendapatkan laporan perubatan FOMEMA ini adalah seperti berikut;
JANTINAFEE LAPORAN PERUBATAN (RM)LelakiRM180PerempuanRM190 Berapa Lama Keputusan Pomema Keluar Keputusan pemeriksaan FOMEMA sangat penting untuk membolehkan warga asing tinggal dan bekerja di Malaysia.
Mereka diwajibkan untuk menjalani pemeriksaan kesihatan ini di mana-mana klinik kesihatan yang disenaraikan oleh KKM.
Setelah berjaya menjalankan peperiksaan ini, keputusan pemeriksaan ini akan dikeluarkan dalam tempoh 10 hari bekerja selepas tarikh pemeriksaan kesihatan dijalankan oleh pekerja asing.
Bagaimana Jika Status Fomema Online Check Gagal Semakan status FOMEMA ini akan menentukan sama ada warga asing tersebut dapat bekerja dan menetap di Malaysia atau tidak.
Warga asing yang menerima rekod yang baik apabila menjalankan pemeriksaan kesihatan boleh memohon permit kerja di Malaysia untuk membolehkan mereka bekerja secara sah di Malaysia.
Namun begitu, bagi warga asing yang menerima keputusan pemeriksaan kesihatan FOMEMA yang gagal, pihak majikan perlu menghantar balik warga asing tersebut ke negara asal mereka dan menggaji warga asing yang lain bagi menggantikan pekerja asing tersebut.
Walaubagaimanapun, majikan masih boleh membuat rayuan FOMEMA dengan membuat pemeriksaan kesihatan untuk kali kedua.
Akan tetapi, ianya hanya tertakluk pada penyakit penyakit yang dibenarkan untuk membuat rayuan pemeriksaan kesihatan formema, sebagai contoh, tekanan darah tinggi, hepatitis B, kencing manis dan banyak lagi. 
Sumber Asal Yang Rasmi : Fomema Login Online Results: Check Medical Report Malaysia
Portal Rasmi Mypt3 : Mypt3


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mypt3.com/fomema-login-online-results

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Panduan Daftar Kursus Kahwin Online Mudah Untuk Seluruh Malaysia

Panduan Daftar Kursus Kahwin Online Mudah Untuk Seluruh Malaysia

papar berkaitan - pada 29/10/2023 - jumlah : 209 hits
Kursus kahwin online adalah sesuatu yang sinonim dengan pasangan yang dalam proses untuk dikahwinkan Prosedur ini telah ditetapkan oleh pejabat bahagian agama di setiap negeri Kepentingan menghadiri kursus kahwin adalah untuk memastikan set...
Report Is Ageing Malaysia Facing Retirement Time Bomb With Insufficient Epf Savings

Report Is Ageing Malaysia Facing Retirement Time Bomb With Insufficient Epf Savings

papar berkaitan - pada 30/10/2023 - jumlah : 119 hits
Malaysians inadequate retirement savings in the Employees Provident Fund which was further hit with pre retirement withdrawals to cope with the financial impact of Covid 19 could be a ticking time bomb for the ageing nation a report suggest...
Sebagai Alternatif Rakyat Malaysia Boleh Gunakan Aplikasi Misi Untuk Order Makanan Online

Sebagai Alternatif Rakyat Malaysia Boleh Gunakan Aplikasi Misi Untuk Order Makanan Online

papar berkaitan - pada 7/11/2023 - jumlah : 253 hits
Sebagai Alternatif Rakyat Malaysia Boleh Gunakan Aplikasi Misi Untuk Order Makanan Online Membeli makanan secara online merupakan salah satu trend yang digemari ramai kerana ianya sangat mudah digunakan dan menjimatkan masa Pengguna juga ti...
Behind Costumes And Toy Gun A Grim Picture Of Malaysia S Future

Behind Costumes And Toy Gun A Grim Picture Of Malaysia S Future

papar berkaitan - pada 1/11/2023 - jumlah : 149 hits
Malaysia has an extremism problem This isn t exactly breaking news but the recent images that have spread on social media of schoolchildren and teachers toting toy guns at a school ahead of Palestine Solidarity Week expose how shamefully de...
Uji Tahap Kesihatan Mental Anda Dengan Mentari Malaysia

Uji Tahap Kesihatan Mental Anda Dengan Mentari Malaysia

papar berkaitan - pada 1/11/2023 - jumlah : 186 hits
Korang tau tak yang Kementerian Kesihatan Malaysia ada membangunkan satu website untuk kita memeriksa sendiri tahap kesihatan mental kita Tak perlu hadir ke klinik Cuma perlu jawab soalan dan tunggu sehingga keputusan dipaparkan Dari situ k...
Malaysia Negara Eksport Pertama Bagi Sistem Atgw Karaok Buatan Roketsan Turkiye

Malaysia Negara Eksport Pertama Bagi Sistem Atgw Karaok Buatan Roketsan Turkiye

papar berkaitan - pada 1/11/2023 - jumlah : 165 hits
BERITAINTERNATIONALMALAYSIA Kementerian Pertahanan Malaysia disahkan telah memilih sistem peluru berpandu anti kereta kebal KARAOK buatan syarikat Roketsan daripada Turkiye untuk memenuhi keperluan Tentera Darat bagi sistem peluru berpandu ...
3 Resepi Bubur Cha Cha Mudah Viral Di Malaysia

3 Resepi Bubur Cha Cha Mudah Viral Di Malaysia

papar berkaitan - pada 1/11/2023 - jumlah : 166 hits
Bubur cha cha merupakan sejenis pencuci mulut dan hidangan sarapan pagi yang popular dalam masakan Malaysia Mesti ramai nak tahu resepi bubur cha cha kan Ikuti kami seterusnya bagi mengetahui resepi bubu cha cha paling sedap di alam semesta...
Malaysia Diversifying Exports To Non Traditional Markets Says Anwar

Malaysia Diversifying Exports To Non Traditional Markets Says Anwar

papar berkaitan - pada 1/11/2023 - jumlah : 167 hits
Prime Minister Anwar Ibrahim said the maintenance repair and overhaul of business jets had drawn investments of RM710 25 million KUALA LUMPUR Malaysia will continue efforts to diversify its export destination especially to non traditional m...
Duta Sahkan Amerika Syarikat Ugut Malaysia

Duta Sahkan Amerika Syarikat Ugut Malaysia

papar berkaitan - pada 2/11/2023 - jumlah : 140 hits
Duta Besar Malaysia ke Amerika Syarikat Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz mengesahkan bahawa Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim telah diugut oleh Amerika Syarikat berkaitan isu Palestin Mohamed Nazri yang dipetik Astro Awani menyela...
Panduan Lengkap Tentang Brand Perlindungan Pendaftaran Dan Penegakan

Polis Cari Waris Lelaki Maut Kemalangan

Ceo Badan Berkanun Ditahan Sprm Disyaki Seleweng Dana Projek Rm1 2 Bilion

Hadiah Hari Guru

Igaming Games Vendor United Kingdom Adapting To The Evolving Digital Landscape

Pengampunan Najib Mencetus Krisis Perlembagaan

Deep Bowl Glass Pipes A Versatile Choice For Smoking Concentrates

Apa Nasib Veteran Tentera Malaysia



Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia


Buy Romance Novels Online In Malaysia Exploring Touching Love Stories

Invest More In Unit Trusts In Malaysia With Hong Leong Bank

How To Choose The Perfect Dining Table If You Like Entertaining

Rrd 03 House By Paulo Henrique Paranhos In Brazil

Adik Wanie Feat Adam Zbp Dudo Sengat Jando Chord

Video Suspek Serang Balai Polis Ulu Tiram Maut Ditembak