Flight Delay Lebih 3 Jam Lelaki Ini Berjaya Tuntut Wang Pampasan Lebih Rm1000


“If laughter is the best medicine, then travelling is the best stress reliver” Melancong kini dikatakan sebagai antara salah satu untuk cara melepaskan stress dan terapi diri. Selain merehatkan diri dan mencari mencari ketenangan, ada juga yang pergi mengembara ke negara orang untuk melihat budaya dan cara hidup masyarakat di sesuatu tempat.
Lebih-lebih lagi kini, ramai anak muda yang mula mengikuti trend backpacking dan menggelar diri mereka sebagai backpackers. Kebanyakkan golongan backpakers ini selalunya akan mengembara ke pelbagai destinasi menarik seluruh dunia untuk memenuhi impian mereka.
Gambar : Lodge Backpacking ini mula popular sekitar tahun 2015 kerana ia dikatakan lebih jimat. Backpackers ini selalunya akan mengembara secara solo dan minimalist. Ramai di antara mereka ini pergi berkelana semata-mata untuk mencari idea, insiprasi mahupun menenangkan diri untuk jangka waktu tertentu.
Bila bercakap mengenai mengembara, umum pastinya akan terfikir perjalanan yang dimulai dengan menaiki kapal terbang bukan? Dan kami pasti ramai di kalangan anda yang pernah mengalami atau tahu mengenai ‘flight delay’.
Gambar : IAE Penerbangan delay, retimed atau cancelled slelaunya terjadi apabila ada perkara-perkara yang boleh mengganggu jadual penerbangan iaitu seperti faktor cuaca, teknikal, jenayah, keselamatan mahupun keadaan kecemasan lain.
Namun kami pasti, ramai di antara anda yang tidak tahu atau peka mengenai tuntutan yang boleh anda lakukan sekiranya berlaku kelewatan penerbangan ini. Sebagai penumpang, anda berhak untuk menuntut pampasan dalam pelbagai bentuk, tidak terhad hanya kepada wang ringgit, tetapi juga makanan, akses internet, penginapan dan lain.
Tetapi perlu diingatkan bahawa pampasan ini akan berkuatkuasa jika sesuatu penerbangan ini lewat (delay) melebihi dua atau tiga jam dan ianya bergantung kepada syarat yang ditetapkan oleh syarikat penerbangan.
Gambar : Drake Legal Seorang backpakers, Iqbal Mohd telah berkongsi pengalamannya sewaktu menghadapi situasi ini. dan beliau ternyata berjaya menuntut wang pampasan sebanyak RM1402.80 (mengikut rate semasa), penghantaran percuma ke hotel dan penginapan satu malam di hotel 4 bintang.
Iqbal Mohd telah menceritakan kisahnya ini dalam hantarannya di dalam sebuah group di laman Facebook. Menurutnya:
Buat backpackers yang ade flight delay lebih dari 3 jam di mana mana negara Eropah, please claim your right. Jika flight delay more than 3 hours, korang akan dapat 300 euro. Kalau more than 6hours korang dpt 600 euro.
Pengalaman flight delay 24hb feb lepas di Istanbul. Flight kami sepatutnya 1.45, tetapi delay ke 3.30. Lepas tu delay lagi pukul 5 pagi. Selepas kali ketiga delay saya ke kaunter ‘berperang’ menuntut hak dan kepastian dari airlines adakah lepas ni konfem depart or delay lagi.
Gambar : Iqbal Mohd Lepas bersilat mulut dengan orang turkish, kami dapat keluar airport, dapat 4/5 star hotel dan free transfer. Lepas tu bersilat mulut untuk dapatkan pampasan. Mula2 bagi dalam bentuk voucher, tapi by right, airlines kene bagi cash.
Alhamdulillah, pada 3 April 2019, saya dapat pampasan 300euro. Tengah menanti pampasan untuk luggage rosak pulak. So, sila tuntut kalu ade flight delay. Nanti diaorang buat senyap je.
Disebabkan ramai bertanya details, untuk claim 300/600euro ni. Hanya terpakai jika kes berlaku di negara euro dan boleh google law ni untuk maklumat lanjut. EC Regulation 261/2004. Sumber : Bal Mohd


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://siakapkeli.my/2019/06/19/flight-delay-lebih-6-jam-lelaki-ini-berjaya-tuntut-wang-pampasan-lebih-rm1000/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Henti Membalak Kedah Tuntut Pampasan Setimpal

Henti Membalak Kedah Tuntut Pampasan Setimpal

papar berkaitan - pada 21/6/2019 - jumlah : 183 hits
Kerajaan negeri Kedah berharap Putrajaya dapat mempertimbangkan pampasan setimpal atas kerugian susulan larangan pembakalan di Hutan Simpan Ulu Muda JOHORTIMES MY hubungi kami dengan KLIK LOGO WHATSAPP DI PENJURU KANAN SEMASA MELAYARI DI JO...
Jijiknya Tak Sangka Jam Tangan Lapan Kali Lebih Kotor Berbanding Tandas Kajian

Jijiknya Tak Sangka Jam Tangan Lapan Kali Lebih Kotor Berbanding Tandas Kajian

papar berkaitan - pada 25/6/2019 - jumlah : 339 hits
Jam tangan berfungsi kepada pengguna untuk melihat waktu semasa dengan mudah Berikutan kecanggihan teknologi jam tangan juga digunakan bagi tujuan mengira kecergasan pengguna ketika melakukan sebarang aktiviti Oleh itu tidak hairanlah sekir...
Diet Intermittent Fasting Rehatkan Usus Perut Dalam 12 14 Jam Bantu Hilang Lebih Banyak Kilo

Diet Intermittent Fasting Rehatkan Usus Perut Dalam 12 14 Jam Bantu Hilang Lebih Banyak Kilo

papar berkaitan - pada 16/6/2019 - jumlah : 262 hits
IF ialah Intermittent Fasting Telah terbukti dalam kajian bahawa PUASA adalah DIeT terbaik Bukan nak sangkal pasai Paleo Diet Atkins Mediterranean etc tapi my personal opinion kita ada sunnah Ikut la sunnah Rasulullah banyak berpuasa dengan...
Sprm Fail Permohonan Ke Atas 41 Individu Parti Politik Dan Pertubuhan Untuk Tuntut Semula Wang 1mdb

Sprm Fail Permohonan Ke Atas 41 Individu Parti Politik Dan Pertubuhan Untuk Tuntut Semula Wang 1mdb

papar berkaitan - pada 21/6/2019 - jumlah : 224 hits
Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia hari in mendedahkan 41 penama termasuk individu parti politik dan pertubuhan yang menerima wang daripada 1Malaysia Development Berhad SPRM memfailkan permohonan pelucutan hak sivil ke atas 41 individu ...
Keputusan Mesyuarat Fed Mendorong Pasaran Ke Tahap Lebih Tinggi Mata Wang Eur Dan Gbp Akan Terus Meningkat

Keputusan Mesyuarat Fed Mendorong Pasaran Ke Tahap Lebih Tinggi Mata Wang Eur Dan Gbp Akan Terus Meningkat

papar berkaitan - pada 22/6/2019 - jumlah : 375 hits
Pasaran terus memainkan hasil mesyuarat Rizab Persekutuan AS S P 500 mengemas kini rekod tinggi pada Khamis mencapai tahap 2958 38 niaga hadapan emas memasuki ke zon tinggi 18 bulan hasil dari Khazanah 10 tahun kembali ke tahap November 201...
Tertinggal Dalam Kereta Lebih 2 Jam Kanak Kanak Perempuan Meninggal Dunia

Tertinggal Dalam Kereta Lebih 2 Jam Kanak Kanak Perempuan Meninggal Dunia

papar berkaitan - pada 15/6/2019 - jumlah : 565 hits
Tertinggal Dalam Kereta Lebih 2 Jam Kanak Kanak Perempuan Meninggal Dunia Seorang kanak kanak perempuan berusia dua tahun maut selepas lebih dua jam ditinggalkan kepanasan di dalam kereta oleh ibunya di tepi jalan rumahnya di Taman Aman 1 d...
Kanak Kanak Perempuan Maut Tertinggal Dalam Kereta Lebih 2 Jam

Kanak Kanak Perempuan Maut Tertinggal Dalam Kereta Lebih 2 Jam

papar berkaitan - pada 15/6/2019 - jumlah : 381 hits
Seorang kanak kanak perempuan berusia dua tahun maut selepas lebih dua jam ditinggalkan kepanasan di dalam kereta oleh ibunya di tepi jalan rumahnya di Taman Aman 1 di sini Rabu lepas Anak bongsu daripada empat beradik itu dijumpai ibunya y...
Sprm Fail Permohonan Tuntut Wang 1mdb

Sprm Fail Permohonan Tuntut Wang 1mdb

papar berkaitan - pada 21/6/2019 - jumlah : 219 hits
Diterbitkan Hari ini 11 24 tengahariSuruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia memfailkan permohonan di bawah Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram Pencegahan Pembiayaan Keganasan dan Hasil Aktiviti Haram 2001 untuk mendapatkan semula wang berk...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan


5 Simptom Gerd Paling Umum Yang Perlu Korang Ketahui

Fostering Critical Thinking In Our Children

Pantang Larang Berbincang Buat Tafsiran Sendiri Ayat Ayat Al Quran Yang Dipegang Kuat

Golden Lounge International Kuala Lumpur International Airport An Overview

Karakteristik Generasi Z Memahami Cara Mereka Mendapatkan Informasi

Pertama Kali Guna Servis Cuci Karpet