Fattah Amin Saya Bukan Penipu






Sekitar penghujung tahun lalu, nama pelakon Fattah Amin tiba-tiba menjadi bualan banyak orang apabila dituduh enggan mempromosikan produk makanan kesihatan keluarannya, MRP Sup Diet dan Berrytox yang diniagakan di bawah syarikat MRP International Sdn. Bhd. (MRP International). Tindakan Fattah didakwa menyebabkan ejen yang telah melaburkan wang demi produk berkenaan mengalami kerugian.

Menerusi satu kiriman e-mel kepada sebuah portal hiburan, seorang ejen produk berkenaan mendakwa telah melabur RM1,500 dalam sistem yang diberi nama Fattah’s Partner Programme (FPP) dan wang berkenaan boleh digunakan untuk membeli produk keluar MRP International dengan harga yang murah.

Namun, disebabkan Fattah tidak lagi mempromosikan MRP Sup Diet dan Berrytox, produk-produk yang dibeli secara pukal oleh ejen-ejen terlibat tidak terjual. Lebih memburukkan keadaan, pertanyaan kebanyakan ejen menerusi kumpulan WhatsApp juga tidak dilayan.

Atas alasan tersebut, ejen yang terlibat di bawah FPP menganggap diri mereka dianiaya oleh Fattah dan berharap agar wang pelaburan mereka dikembalikan.

Lama membiarkan isu berkenaan terbungkus tanpa peleraian dan enggan namanya terus tercalar dek polemik perniagaan sendiri, Fattah akhirnya tampil memberikan kenyataan menerusi sidang akhbar di ibu pejabat pengurusan baharunya, Universal Music Malaysia di Petaling Jaya, Selangor.

Ditemani peguamnya, Fakhrul Azman Abu Hasan daripada Azaine & Fakhrul Advocates & Solicitors berkata, Fatah bertegas, tidak pernah berniat menipu atau menganiaya mana-mana pihak.

Menurut pelakon filem KL Special Force itu, masalah promosi mula timbul selepas rakan kongsinya, iaitu syarikat pengurusan lama, Fastyle Asia menarik diri daripada MRP International.

“Selain saya, pihak pengurusan lama iaitu Fastyle Asia merupakan antara rakan kongsi dalam MRP International. Masalah mula timbul setelah mereka tidak lagi menguruskan saya dan keluar daripada syarikat.

“Disebabkan tiada pengurusan ketika itu dan berlaku beberapa isu dalaman, saya membuat keputusan untuk tidak mempromosikan produk berkenaan.

“Namun, ingin saya tegaskan bahawa saya tetap akan berusaha untuk memulangkan kembali wang ejen dan stokis yang terlibat,” katanya.

Bagaimanapun, usaha Fattah untuk memulangkan kembali wang agen dan stokis tidak berhasil apabila seorang lagi rakan kongsinya, Kamarul Ariff Abd. Karim gagal dihubungi sejak tahun lalu.

“Saya memang ingin membantu ejen dan stokis yang terlibat. Selain dapat memulangkan kembali wang mereka, saya juga dapat membersihkan nama daripada terus dituduh sebagai pelakon penipu dan tidak bertanggungjawab terhadap perniagaan sendiri.

“Tetapi, usaha tersebut gagal kerana Kamarul yang mempunyai akses kepada kewangan syarikat gagal dihubungi. Biarpun isu ini telah tular sekitar enam bulan lalu, namun Kamarul tetap tidak mahu menjawab panggilan saya,” katanya.

Sukar tidur

Usaha Fattah selama berbulan-bulan untuk menghubungi Kamarul tidak berhasil sehingga memaksanya mengambil keputusan untuk membuat satu laporan polis di Balai Polis Dang Wangi, Kuala Lumpur pada Mac lalu.

Fattah menjelaskan, walaupun selepas membuat laporan polis dan menghantar surat peguam kepadanya, Kamarul masih berdiam diri. Namun, apabila pelantun lagu Wanita Terakhir itu mengambil keputusan untuk mengadakan sidang akhbar bagi membersihkan namanya dan menjelaskan perkara sebenar, Kamarul akhirnya menghubungi peguam Fattah.

Ditanya apakah rundingan yang bakal dilakukan, Fattah berkata, dia hanya boleh menunggu cadangan penyelesaian daripada Kamarul.

“Saya tidak boleh memberikan sebarang kenyataan kerana belum tahu apa yang ingin dibincangkan.

“Kalau boleh, saya mahu isu ini diselesaikan secepat mungkin,” katanya yang mengakui sukar untuk tidur malam sejak dilabel penipu oleh ejen dan stokis.

Fattah juga menjelaskan, dia masih belum memutuskan untuk terus bersama dengan MRP International atau meninggalkan syarikat tersebut.

“Apa yang penting adalah wang ejen dan stokis dikembalikan. Saya tidak kisah untung atau rugi asalkan mereka mendapatkan hak mereka kembali,” ujar Fattah jujur.

Mengakui berasa bersalah, Fattah tidak sanggup melihat isu berkenaan berterusan memandangkan ada antara ejen dan stokis terdiri daripada peminatnya.

“Sudah tentu saya berasa bersalah. Hal ini kerana, ada antara peminat yang benar-benar ingin berniaga dan mendaftarkan nama sebagai ejen dan stokis.

“Saya faham, pihak kami lambat membuat kenyataan rasmi. Tetapi, banyak masa dihabiskan untuk mengumpul bukti supaya isu ini dapat diselesaikan secara profesional.

“Jujurnya, saya berharap sangat agar isu ini diselesaikan secepat mungkin,” ujarnya lagi.

Sebagai pelakon yang baru sahaja berjinak-jinak dalam perniagaan, Fattah memandang isu tersebut sebagai satu pengajaran buat dirinya.

Selepas ini, dia harus lebih berhati-hati jika ingin meneruskan cita-cita dalam bidang perniagaan.

“Apa yang berlaku dijadikan pengajaran. Mungkin selepas ini saya perlu lebih berhati-hati jika ingin meneruskan cita-cita dalam bidang perniagaan.

“Saya juga tidak gusar untuk terus mendapatkan kepercayaan pelabur memandangkan berada sebelah pihak yang benar,” katanya menutup perbualan.

Dituduh menganiaya ejen dan stokis akibat kegagalan jualan produk makanan kesihatannya, MRP Sup Diet dan Berrytox, Fattah Amin tampil membersihkan reputasinya yang terjejas.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://artismeletop.blogspot.com/2019/04/fattah-amin-saya-bukan-penipu.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Perasan Tak Gambar Pada Waktu Malam Saharul Ridzwan Neelofa Fattah Amin Dan Ayda Jebat Selalu On Point

Perasan Tak Gambar Pada Waktu Malam Saharul Ridzwan Neelofa Fattah Amin Dan Ayda Jebat Selalu On Point

papar berkaitan - pada 21/3/2019 - jumlah : 416 hits
Sering kita lihat selebriti terkenal seperti Saharul Ridzwan Neelofa Fattah Amin dan Ayda Jebat berkongsi gambar mereka menerusi laman sosial rata ratanya gambar The post appeared first on
Bakal Masyur Seperti Fattah Amin Ini 16 Finalis Jejaka Berentap Rebut Gelaran Mister Planet 2019

Bakal Masyur Seperti Fattah Amin Ini 16 Finalis Jejaka Berentap Rebut Gelaran Mister Planet 2019

papar berkaitan - pada 20/3/2019 - jumlah : 283 hits
Ajang Pencarian Bakat Baru Lelaki Mister Planet Nation Malaysia Kembali di tahun 2019 dan telah menyenaraikan seramai 16 finalis yang bakal berentap merebut gelaran mister planet malaysia yang baru yang mana bakal mewakili Malaysia di penta...
Permintaan Fattah Amin Orang Ramai Untuk Doakan Isterinya Fazura

Permintaan Fattah Amin Orang Ramai Untuk Doakan Isterinya Fazura

papar berkaitan - pada 18/3/2019 - jumlah : 422 hits
PELAKON popular Nur Fazura dimasukkan ke Pusat Perubatan selepas mengadu sakit pada hari Ahad baru tadi Suaminya iaitu Fattah Amin berkata Fazura berada dalam keadaan stabil namun masih dalam pemeriksaan pihak hospital Tadi saya bawa ke hos...
Sayalah Yang Tolong Garukan Gatal Gatal Yang Dialami Fazura Suami Mitahli Fattah Amin

Sayalah Yang Tolong Garukan Gatal Gatal Yang Dialami Fazura Suami Mitahli Fattah Amin

papar berkaitan - pada 26/3/2019 - jumlah : 566 hits
korang tahu tak yang Fazura dimasukkan ke hospital baru baru ini Fazura sakit apa pulak ni Menurut laporan Utusan Online Fattah mengakui Fazura mengalami alahan namun sehingga kini tidak pasti puncanya Alahan itu menyebabkan Fazura mengalam...
Hiburan Ini Rahsia Fattah Amin Neelofa Dapatkan Gambar Keindahan Malam Yang Jelas Memukau

Hiburan Ini Rahsia Fattah Amin Neelofa Dapatkan Gambar Keindahan Malam Yang Jelas Memukau

papar berkaitan - pada 19/3/2019 - jumlah : 375 hits
Mendapatkan gambar yang terang dan sempurna menggunakan smartphone di waktu malam bukanlah satu perkara yang mudah Ada kalanya gambar menjadi terlalu gelap terlebih terang atau terlalu banyak noise Jadi bila tengok Fattah Amin dan Neelofa k...
Hiburan Ayda Jebat Fattah Amin Elfira Loy Semua Tengah Gila Buat Cabaran Tiktok Yang Sedang Viral Ini

Hiburan Ayda Jebat Fattah Amin Elfira Loy Semua Tengah Gila Buat Cabaran Tiktok Yang Sedang Viral Ini

papar berkaitan - pada 3/4/2019 - jumlah : 280 hits
Anda suka menari Adakah anda juga sukakan cabaran Paling penting adakah anda gemar menggunakan applikasi TikTok Jika anda menjawab YA untuk ketiga tiga soalan di atas Abang Nara ada berita AWESOME yang ingin dikongsikan hari ini Kalau anda ...
Hiburan Saya Rasa Bersalah Selagi Isu Tidak Selesai Fattah Amin Nafi Tipu Duit Stokis Rakan Kongsi Lari

Hiburan Saya Rasa Bersalah Selagi Isu Tidak Selesai Fattah Amin Nafi Tipu Duit Stokis Rakan Kongsi Lari

papar berkaitan - pada 28/3/2019 - jumlah : 338 hits
Pelbagai spekulasi mula tercetus siapa yang benar dan siapa pula yang bersalah Hari ini Fattah menerusi satu sidang media khas menjelaskan beliau sama sekali tidak terlibat berhubung kes penipuan tentang produk tersebut Kata Fattah kira kir...
Hiburan Saya Terlalu Bahagia Bersama Fazura Dia Wanita Dan Isteri Yang Baik Fattah Amin

Hiburan Saya Terlalu Bahagia Bersama Fazura Dia Wanita Dan Isteri Yang Baik Fattah Amin

papar berkaitan - pada 28/3/2019 - jumlah : 1520 hits
Dua tahun menyulam cinta dan hidup sebagai suami isteri pelakon Fattah Amin mengakui beliau terlalu bahagia bersama Nur Fazura apatah lagi wanita itu banyak mendorong beliau dalam kehidupannya terutama sekali ketika melalui saat sukar Kalau...
Pengakuan Jururawat Ijn Kes Adib Noor Amin Lapor Polis Lokman Adam

Pengakuan Jururawat Ijn Kes Adib Noor Amin Lapor Polis Lokman Adam

papar berkaitan - pada 25/3/2019 - jumlah : 488 hits
Ahli Parlimen Kangar Noor Amin Ahmad membuat laporan polis terhadap ahli Majlis Tertinggi Umno Lokman Noor Adam berhubung dakwaan seorang wanita yang beliau tahu perkara sebenar tentang kematian anggota bomba Muhammad Adib Mohd Kassim Noor ...
Splash Out Langkawi Awarded Gold Rating By Malaysia Tourism Quality Assurance

Anjing Anjing Neraka Versi Rfans Donald

Samsung Knox Vault Ciri Keselamatan Wajib Untuk Semua Pemilik Telefon Pintar

Menjelajah Kediaman Tepi Tasik Bayu Sutera Bercirikan Smart Home Di Seremban

Shell Bakal Jual Stesen Minyak Malaysia Kepada Saudi Aramco Kata Laporan

Filem Ngesot

Lelaki Cina Pun Boleh Terpikat Iklan Perfume Dikecam Guna Model Wanita Jadi Umpan Tarik Perhatian Bukan Mahram

Infinix Memperkenalkan Gt 20 Pro Telefon Pintar Dual Chip Gaming Beast Ke Malaysia



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3


Aktiviti Undangan Menghadiri International Conference Of Religious Leaders 2024 Ppim 07 05 2024

Kecederaan Acl Gejala Diagnosis Dan Rawatan Pemulihan

Eli Eli Lama Sabactani Matius 27 Ayat 46 By Dr Haji Murariau Dosen A

Cara Hilangkan Bau Badan Dengan Mudah Di Rumah

Tahap Empat Babitkan Keseluruhan Kulit Otot Dan Tulang Ini Gambaran Lecur Mengikut Tahap

Jim Parsons Mayim Bialik Kembali Sebagai Sheldon Amy Dalam Gambar Siri Finale Young Sheldon