Fanzi Ruji Bakat Besar Dari Ranau


BERAZAM terus pamerkan nyanyian berkualiti tinggi.


Malaysia sememangnya tidak pernah ketandusan penyanyi berbakat besar serta bertaraf antarabangsa. Bahkan, pemuda kelahiran Ranau, Sabah ini antara yang sangat mengagumkan seluruh dunia, baru-baru ini.

Fanzi Ruji atau nama sebenarnya Mohd Rifanzie Ruji, 33, bukanlah nama baharu dalam industri. Bagaimanapun, kemenangannya dalam TikTok Heart Attack Challenge oleh komposer Amerika Syarikat, David Michael Frank terus meledakkan namanya.

Kemampuan vokal bernada tingginya selain nyanyian memukau benar-benar memberi tuah. Bukan setakat mendapat tontonan lebih tiga juta di seluruh dunia, sekali gus jumlah pengikut media sosialnya juga naik mendadak.

Menurut Fanzi, dia menyifatkan kejayaan itu sebagai pendorong semangatnya terus pamerkan kualiti muzikalnya. Meskipun penyertaan itu cuma suka-suka, ia cukup membuka pelbagai peluang keemasan buatnya.

"Saya akui memang sangat teruja apabila mendapat sokongan luar biasa selepas kejayaan itu. Pelbagai peluang serta liputan menyambar diri saya.

FANZI teruja bakatnya tersebar ke seluruh dunia. "Sememangnya ia menjadi detik cukup berharga untuk saya terus mencipta nama terutama ke peringkat antarabangsa. Saya idamkan untuk terus mendapat peluang lebih besar di luar sana.

"Apapun, yang pasti saya kena terus kerja keras untuk pamerkan kualiti bakat pada tahap tertinggi. Saya yakin, usaha berterusan pasti akan berbaloi asalkan kita lakukannya sepenuh hati," katanya.

Bergelar guru bahasa inggeris di Kota Kinabalu, Sabah, Fanzi juga melihat kuasa media sosial sekarang sememangnya cukup berharga. Ia disebabkan capaiannya tiada had dan boleh diakses seluruh dunia.

Oleh demikian, dia tidak mahu mensia-siakan setiap masa yang ada terluang buatnya di musim pandemik Covid-19 ini. Baginya, sekarang masa cukup tepat untuk dia terus berkarya.

"Ada hikmahnya apabila terkurung dan masa sepenuhnya dihabiskan di rumah. Kerana tidak keluar bekerja, saya mahu manfaatkan ia sebaiknya dengan terus menghasilkan video-video nyanyian.

"Saya amat bersyukur dapat lakukan perkara yang sangat saya cintai dalam keadaan sekarang. Ia membuatkan hari-hari saya lebih terisi dan lengkap," katanya lagi.

Bukan setakat kemenangan itu, Fanzi sebenarnya pernah menarik perhatian ramai apabila penyanyi seberang, Judika turut memuji bakatnya. Lebih bermakna, Judika memang idola sepanjang masanya.

Namun begitu, dia mengakui setiap pencapaian itu ada keistimewaannya sendiri. Justeru, dia berharap akan ada lagi peluang keemasan berterusan sebegitu datang padanya.

"Menyentuh mengenai perhatian yang Judika berikan pada saya, itu dianggap satu penghormatan cukup istimewa. Mana tidak, saya mendapat pujian daripada insan yang menjadi inspirasi besar selama ini.

"Dapat pula berduet dengannya secara maya, tentu sekali ia mimpi jadi kenyataan. Tidak terkecuali, pencapaian itu sekali gus memperkenalkan lagi nama saya sehingga ke Indonesia," katanya.

Rancak dengan karier seni di Sabah, Fanzi turut dilamar label Nova Music pada tahun lalu. Kemudian, dia tampil dengan single pengenalan berjudul Hati Nan Rapuh.

Pada 15 Jun lalu, dia turut dinobatkan naib johan pertandingan nyanyian TVSTARZ anjuran TV Sarawak. Program membabitkan peserta Malaysia, Indonesia, dan Filipina itu diadili Ernie Zakri, Yudhi Seriestha, dan Amir Jahari.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://sabahup2date.blogspot.com/2021/08/fanzi-ruji-bakat-besar-dari-ranau.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kenali Fanzi Ruji Penyanyi Malaysia Yang Kalahkan 4 000 Peserta Seluruh Dunia Dalam Heartattackchallenge

Kenali Fanzi Ruji Penyanyi Malaysia Yang Kalahkan 4 000 Peserta Seluruh Dunia Dalam Heartattackchallenge

papar berkaitan - pada 7/8/2021 - jumlah : 173 hits
Nama penyanyi Fanzi Ruji menjadi sebutan ramai di media sosial sejak beberapa hari yang lalu berikutan memenangi cabaran nyanyian di dalam aplikasi TikTok yang telah dianjurkan oleh seorang YouTuber yang juga komposer terkenal Amerika Syari...
Fanzi Ruji Menang Cabaran Tiktok Heartattackchallenge Tewaskan 4 000 Peserta Seluruh Dunia

Fanzi Ruji Menang Cabaran Tiktok Heartattackchallenge Tewaskan 4 000 Peserta Seluruh Dunia

papar berkaitan - pada 5/8/2021 - jumlah : 200 hits
Youtuber David Michael Frank kagum dengan persembahan vokal Fanzi Ruji di dalam cover lagu cabaran HeartAttackChallenge seterusnya mengumumkan dia sebagai pemenang antara 4 000 peserta di platform TikTok Pemenang cabaran antara 4 000 pesert...
Nyanyian Fanzi Ruji Tewaskan 4 200 Penyanyi

Nyanyian Fanzi Ruji Tewaskan 4 200 Penyanyi

papar berkaitan - pada 7/8/2021 - jumlah : 122 hits
FANZI ketika menyertai cabaran TikTok Kuala Lumpur Penyanyi Fanzi Ruji 33 masih tidak menjangka berjaya menewaskan lebih 4 200 penyanyi lain dari seluruh dunia selepas dinobatkan pemenang cabaran TikTok anjuran komposer Amerika Syarikat Dav...
Bekas Menteri Besar Perak Ahmad Faizal Di Lantik Penasihat Khas Pm Bertaraf Menteri

Bekas Menteri Besar Perak Ahmad Faizal Di Lantik Penasihat Khas Pm Bertaraf Menteri

papar berkaitan - pada 6/8/2021 - jumlah : 164 hits
PUTRAJAYA Pejabat Perdana Menteri mengesahkan pelantikan Ahli Parlimen Tambun Datuk Seri Ahmad Faizal Azumu sebagai Penasihat Khas kepada Perdana Menteri bertaraf Menteri Pengesahan itu dibuat dalam satu kenyataan di sini hari ini Pejabat P...
Depresi Penyakit Tidak Kunjung Sembuh Seorang Pria Di Aceh Besar Bunuh Diri

Depresi Penyakit Tidak Kunjung Sembuh Seorang Pria Di Aceh Besar Bunuh Diri

papar berkaitan - pada 5/8/2021 - jumlah : 174 hits
Seorang pria berinisial MN ditemukan meninggal dunia dalam posisi tergantung di atas pohon di area persawahan Kecamatan Suka Makmur Aceh Besar Kamis Pria tersebut diduga bunuh diri akibat depresi karena penyakit yang diderita
Laporkan Heryanty Menipu Dokter Di Palembang Akui Akidi Tio Dulu Pengusaha Besar

Laporkan Heryanty Menipu Dokter Di Palembang Akui Akidi Tio Dulu Pengusaha Besar

papar berkaitan - pada 7/8/2021 - jumlah : 136 hits
Seorang dokter berinisial SM mengaku menjadi korban penipuan dan penggelapan yang dilakukan putri Akidi Tio Heryanty Tak tanggung tanggung dia mengaku rugi mencapai Rp2 3 miliar
Beruang Berjalan Hampir Dengan Pengunjung Saiz Yang Besar Buat Gementar

Beruang Berjalan Hampir Dengan Pengunjung Saiz Yang Besar Buat Gementar

papar berkaitan - pada 9/8/2021 - jumlah : 155 hits
Beruang adalah seekor haiwan yang sangat comel dalam bentuk patung Patung beruang berwarna coklat adalah salah satu patung paling universal sehingga boleh dikatakan setiap rumah yang mempunyai kanak kanak memilikinya Namun oleh kerana telah...
Mangiamo Marrybrown Eatalian Sedap Sangat Banyak Pilihan Set Hidangan Besar Dan Berbaloi

Mangiamo Marrybrown Eatalian Sedap Sangat Banyak Pilihan Set Hidangan Besar Dan Berbaloi

papar berkaitan - pada 9/8/2021 - jumlah : 263 hits
Assalamualaikum Semenjak dua menjak nie memang mood sangat sangat ke laut Mujur ada suami dan anak anak yang buatkan kita semangat untuk teruskan perjuangan hidup Sedih juga bila setiap hari ada sahaja berita kematian disebabkan Covid 19 Ah...
5 Sekawan Dipenjara 36 Tahun 12 Sebatan Kerana Bunuh

Eugene Levy S Toronto

Ringgit Has Been Unfortunate Unfairly Assessed Vs Us Dollar Bnm

Ringgit Closes Almost Unchanged As Opr Remains At 3

Asal Usul Coca Cola

10 Penyanyi Berentap Dalam The Hardest Singing Show 2024 Kreativiti Luar Limitasi

Perbadanan Kemajuan Negeri Pahang Kenal Pasti Potensi Pembangunan Sekitar Stesen Ecrl

Lumira Eka Heights Epitome Of Contemporary Living



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Makan Makan Bersama Adik Adik Tersayang

Kenapa 9 Mei Digelar Hari Bodoh Semalaysia Ini Kah Sebabnya

Pelamin Anganku Musnah

How Niacinamide Benefits To Your Skin

Old Town White Coffee Old Town Asam Laksa Sedap

Nostalgia Raya Di Legoland Malaysia Resort