Eur Usd Euro Bangkit Selepas Mengalami Kemerosotan Ecb Harus Berusaha Keras Untuk Membantu Mata Wang Tunggal



Minggu lepas, pasangan mata wang EUR/USD berdagang secara tidak menentu dengan keseimbangan malah penurunan harga di tahap bawah penting untuk dua kali, mencapai tahap terendah sejak Disember 2002 di kawasan 0.9950.
Selepas saluran paip gas Nord Stream-1 ditutup untuk penyelenggaraan pencegahan Isnin lalu, terdapat perbincangan di pasaran bahawa ia tidak akan meneruskan kerja, yang seterusnya mengancam untuk memburukkan lagi masalah tenaga zon euro dan mencetuskan kemelesetan di rantau ini. Kebimbangan dalam hal ini telah memberi tamparan yang ketara kepada mata wang tunggal.
Berita itu mengumumkan pada 13 Julai bahawa inflasi di Amerika Syarikat mencecah 9.1% pada bulan Jun, yang merupakan satu lagi tahap tertinggi empat dekad, menambah bahan api kepada api penurunan euro. Ini telah meningkatkan jangkaan bahawa Rizab Persekutuan akan menaikkan kadar sebanyak mata peratusan keseluruhan, akibatnya Bank Pusat Eropah akan jatuh lebih jauh di belakang mata wang utama lain dari Amerika dari segi dasar menormalkan.
Euro juga menderita akibat kegawatan politik di Itali, yang bukan sahaja mengancam untuk menjejaskan ketenangan di negara itu selepas beberapa bulan kestabilan relatif, tetapi juga mencetuskan lonjakan mendadak dalam hasil bon kerajaan negara. Yang terakhir ini merumitkan kerja ECB, yang menghadapi inflasi yang semakin pantas dan kelembapan mendadak dalam pertumbuhan ekonomi.
Hampir sedekad yang lalu, semasa menerajui ECB, Mario Draghi berjanji untuk melakukan segala yang mungkin untuk menyelamatkan euro. Sepuluh tahun kemudian, keadaan tidak berubah, dan mata wang tunggal itu sekali lagi berada dalam keadaan yang menyedihkan.
Adakah ECB akan berusaha sedaya upaya untuk meredakan nasib euro?
Di satu pihak, kelemahan mata wang tunggal memburukkan lagi inflasi, yang telah melebihi sasaran ECB sebanyak 2% dengan ketara, sebaliknya, kedudukan yang lebih hawkish dalam mengukuhkan mata wang atau kenaikan kadar yang lebih pantas boleh menjejaskan pertumbuhan ekonomi.
"Mereka tahu bahawa agak berbahaya untuk jatuh ke dalam perangkap cuba menyokong mata wang mereka melalui tindakan bank pusat, kerana dalam kes ini mereka perlu mengetatkan polisi terlalu banyak, yang akan menjejaskan bukan sahaja ekonomi, tetapi juga. mata wang," kata penganalisis Janus Henderson.

Selepas pasangan EUR/USD jatuh ke keseimbangan buat kali pertama dalam hampir 20 tahun, wakil ECB berkata bahawa bank pusat tidak menyasarkan kadar pertukaran tertentu.
"Bagaimanapun, kami sentiasa memantau dengan teliti kesan kadar pertukaran terhadap inflasi mengikut mandat kami untuk memastikan kestabilan harga," kata jurucakap ECB.
Pilihan Sukar untuk ECB
Penurunan EUR/USD berehat sebelum mesyuarat Julai ECB, berikutan pada hari Khamis ia sepatutnya menaikkan kadar faedah buat kali pertama dalam 11 tahun.
Dalam menjangkakan peristiwa ini, euro agak ceria malah mendapat semula sekitar separuh daripada kerugian yang ditanggung awal bulan ini.
Pergerakan EUR/USD terhenti berhampiran had atas saluran menurun jangka pendek yang terbentuk pada akhir bulan Mei. Halangan di kawasan 1.0275-1.0280 ini diikuti oleh tahap 1.0300, penembusan yang akan membolehkan kenaikkan sasaran untuk kembali ke tahap 1.0400.
Sebaliknya, tahap 1.0150 adalah sokongan segera yang sepatutnya membantu menghadkan penurunan. Pesanan jual selanjutnya boleh menafikan mood positif semasa dan membuat pasangan itu terdedah kepada penembusan di bawah 1.0100. Penurunan seterusnya akan membawa kepada ujian semula tahap keseimbangan dan rendah beberapa tahun di kawasan 0.9950.
Walaupun pasangan mata wang utama telah pulih sekitar 200 mata daripada "bawah" dua dekad, nasib selanjutnya bergantung bukan sahaja pada keputusan Presiden ECB Christine Lagarde dan rakan-rakannya, tetapi juga pada beberapa faktor lain.
Pakar tidak bersetuju sama ada penggubal dasar ECB akan mematuhi rancangan yang digariskan sebelum ini untuk menaikkan kadar sebanyak 25 mata asas atau meneruskan kenaikan 50 mata asas sekaligus. Menurut pakar strategi Citi, menaikkan kadar sebanyak 50 mata asas sekaligus akan menjadi langkah berisiko.
"Kami melihat beberapa sebab mengapa ramai pemimpin ECB mungkin mahukan peningkatan yang lebih ketara (sebanyak 50 mata asas). Walau bagaimanapun, jika mereka melakukan ini tanpa amaran yang jelas dan sebab yang boleh dilihat, kami bimbang ini mungkin menjejaskan janji-janji lain, termasuk memerangi perpecahan di rantau ini," – dinyatakan dalam Citi.

Penganalisis di Berenberg Bank juga menjangkakan bahawa ECB akan menaikkan kadar hanya sebanyak 25 mata asas pada hari Khamis, dan kemudian sebanyak 50 mata asas pada bulan September dan sebanyak 25 mata asas lagi pada bulan Disember.
Ahli ekonomi ABN Amro percaya bahawa ECB harus berpegang pada komitmen awalnya untuk menaikkan kadar sebanyak 25 mata asas. Bagi kenaikan kadar faedah pada masa hadapan, ia bergantung kepada data yang akan datang, iaitu, bagaimana inflasi akan berkembang dalam jangka sederhana, kata mereka.
"Menjelang keputusan dasar monetari ECB yang seterusnya, spekulasi telah memperhebatkan bahawa bank pusat mungkin menaikkan kadar sebanyak 50 mata asas berbanding 25 mata asas yang dirancang. Memandangkan sejauh mana ECB berada di belakang jadual, adalah munasabah untuk mengambil serius senario yang tidak dijangka ini, "Penganalisis TD Securities percaya.
Penganalisis NAB menjangkakan kadar ECB meningkat sebanyak setengah mata dan meramalkan peningkatan lagi sebanyak setengah mata pada bulan September. Pada pendapat mereka, bank pusat akan berusaha untuk menaikkan kadar lebih awal daripada jadual dengan menjangkakan keadaan yang semakin teruk pada tahun 2022 dan pada 2023, apabila ruang untuk bergerak mungkin lebih terhad.
Pasangan EURUSD berisiko meneruskan aliran menurunnya jika ECB mengumumkan kenaikan kadar yang dijangka secara meluas sebanyak 25 mata asas.
Walaupun peningkatan dos berganda boleh memulihkan keyakinan terhadap ECB dalam memerangi inflasi, ia hanya boleh memberi rangsangan sementara kepada euro.
Walau apa pun, kadar di Eropah akan kekal pada tahap terendah di kalangan semua negara maju, terutamanya berbanding Amerika, di mana Fed mungkin menaikkan kos pinjaman sebanyak 0.75% sekali lagi minggu depan. Daripada ini kita boleh membuat kesimpulan bahawa dolar akan terus melihat dalam keadaan yang memberangsangkan. Ini seterusnya akan menyumbang kepada aliran masuk modal selanjutnya ke Amerika Syarikat.
Epik Gas Masih Jauh Dari Tamat
Bertentangan dengan kebimbangan, bekalan gas Rusia ke Eropah melalui saluran paip Nord Stream-1 disambung semula pada hari Khamis.
Bagaimanapun, pakar strategi Bank Danske percaya bahawa risiko pemberhentian sepenuhnya bekalan bahan api biru dari Persekutuan Rusia ke zon euro masih tidak perlu didiskaunkan.
"Menurut pegawai, EU boleh menggantikan sehingga 70% daripada import gas Rusia dengan meningkatkan bekalan LNG dan import melalui paip dari kawasan lain, gas hijau, sumber tenaga boleh diperbaharui, serta dengan mengurangkan permintaan. Ini bermakna kira-kira 1/3 import Rusia tidak boleh diganti dengan mudah dalam jangka pendek," kata mereka.

"Jika aliran gas dari Rusia berhenti sepenuhnya, kerajaan Eropah kemungkinan besar akan terpaksa mengambil langkah kecemasan, seperti catuan tenaga. Dalam kes ini, keperluan tenaga isi rumah akan diutamakan berbanding keperluan industri, dan perusahaan yang beroperasi, dalam khususnya, dalam industri kimia, metalurgi dan simen mungkin terpaksa menghentikan pengeluaran," Danske Bank percaya.
Kekurangan tenaga yang teruk dan harga tenaga yang meningkat akan membebankan semua pengguna Eropah pada musim sejuk yang akan datang, tetapi isi rumah di Jerman, Itali, Belanda dan Belgium akan paling menderita. Oleh itu, krisis gas berskala penuh akan menyebabkan Eropah kepada kemerosotan, penganalisis bank itu memberi amaran.
Menurut Agensi Rangkaian Persekutuan Jerman, setakat 17 Julai, kemudahan simpanan gas negara itu 65% penuh. Bagaimanapun, ketua jabatan itu, Klaus Mueller, percaya bahawa rizab yang ada tidak mencukupi untuk Jerman bertahan pada musim sejuk 2022/2023 tanpa bekalan gas dari Rusia.
Sementara itu, Ketua Pegawai Eksekutif Shell Ben van Beurden berkata bahawa masalah yang sangat dibimbangkan oleh pihak berkuasa Jerman sebenarnya membimbangkan Eropah secara keseluruhan. Dan negara-negara di rantau ini mungkin perlu memperkenalkan catuan penggunaan gas asli pada musim sejuk ini.
Gas Rusia sedang disalurkan kembali ke zon euro. Tetapi krisis tenaga akut sama sekali tidak dapat dielakkan, menurut penganalisis di Commerzbank.
"Kesatuan Eropah semalam menggesa pengurangan ketara dalam penggunaan gas sebanyak 15% dalam tempoh lapan bulan akan datang dan mengancam catuan mandatori. EU terus mengharungi krisis secara membabi buta. Adalah mustahil untuk menilai dengan pasti sama ada kejayaan langkah penjimatan gas , atau bekalan gas yang boleh diandalkan sama sekali. Presiden Rusia telah mengumumkan kemungkinan pengurangan jumlah bekalan minggu depan, dan kami tidak boleh menolak pembekuan sepenuhnya mereka," kata pakar bank itu.
"Ini bermakna premium risiko yang jauh lebih tinggi untuk euro kekal wajar. Ini disebabkan oleh hakikat bahawa ancaman kekurangan gas memberi beban berganda kepada mata wang tunggal. Walaupun catuan boleh dielakkan, ekonomi zon euro akan menghadapi masalah yang ketara. perubahan struktur yang dikaitkan dengan penolakan gas murah Rusia, yang akan memberi kesan negatif kepada prospek pertumbuhan ekonomi yang berpotensi dan keuntungan dalam blok mata wang. Sementara itu, harga gas yang tinggi mendorong inflasi dan mengurangkan kuasa beli euro," lapor Commerzbank.


Kad Itali belum dimainkan hingga tamat
Pada hari Khamis, Perdana Menteri Itali Mario Draghi sekali lagi mengemukakan peletakan jawatannya. Kali ini, Presiden Republik Sergio Matarella menerima peletakan jawatan ketua kerajaan.
Draghi digesa untuk mengambil langkah sedemikian dengan undian yang diadakan pada hari Rabu di dewan tinggi parlimen negara. Di satu pihak, para senator menyokong resolusi mengenai keyakinan terhadap Majlis Menteri-menteri, dan di sisi lain - menjadi jelas bahawa tidak ada lagi gabungan yang menyatukan parti-parti terkemuka Itali.
Draghi akan kekal sebagai ketua kerajaan sementara sehingga pilihan raya yang akan diadakan pada bulan September atau Oktober, di mana, menurut tinjauan pendapat, blok konservatif, termasuk parti Saudara Itali berhaluan kanan, mungkin menang.
"Adakah saya mempunyai pasukan menteri yang sedia ada? Saya mempunyai idea sendiri tentang bagaimana negara ini harus ditadbir, apa yang perlu dilakukan, apakah strategi perindustriannya," kata ketua Brothers of Italy, Giorgia Meloni, mengikut ramalan, mungkin menjadi perdana menteri seterusnya.
Kegawatan politik datang pada masa yang sukar bagi Itali yang sarat hutang, ekonomi ketiga terbesar zon euro, di mana kos pinjaman telah melonjak apabila ECB mula mengetatkan dasar monetarinya.
Ketua Parti Demokratik Itali berhaluan tengah menggelar Rabu lalu sebagai "hari gila," sambil menyatakan bahawa parlimen negara bertentangan dengan kehendak rakyat.
"Orang Itali akan menunjukkan bahawa mereka lebih bijak daripada ahli politik mereka di peti undi," katanya.
The material has been provided by InstaForex Company - www.instaforex.com

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://jomforex2u.blogspot.com/2022/07/eurusd-euro-bangkit-selepas-mengalami.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Nzd Usd Mata Wang Komoditi Menurun Berbanding Dolar

Nzd Usd Mata Wang Komoditi Menurun Berbanding Dolar

papar berkaitan - pada 22/7/2022 - jumlah : 202 hits
Selepas mengalami kejatuhan di dagangan Asia indeks dolar sekali lagi bertukar kepada pertumbuhan pada awal sesi dagangan Eropah Khamis Pada satu ketika niaga hadapan DXY didagangkan berhampiran 107 10 87 mata di atas paras terendah dalam m...
Retorik Hawkish Ecb Menghalang Pasangan Mata Wang Eurusd Daripada Terus Jatuh

Retorik Hawkish Ecb Menghalang Pasangan Mata Wang Eurusd Daripada Terus Jatuh

papar berkaitan - pada 26/7/2022 - jumlah : 249 hits
Walaupun statistik yang mengecewakan di zon euro semakin membayangkan kemelesetan yang semakin hampir pegawai ECB menggunakan campur tangan lisan untuk melakukan segala yang mungkin supaya kenaikkan pada EURUSD berpaut pada kedudukan yang m...
Pasangan Eur Usd Dolar Kembali Melemah Manakala Euro Dibelenggu Oleh Isu Paip Gas

Pasangan Eur Usd Dolar Kembali Melemah Manakala Euro Dibelenggu Oleh Isu Paip Gas

papar berkaitan - pada 27/7/2022 - jumlah : 122 hits
Kembali pada awal tahun lepas dolar AS didagangkan pada paras terendah lima tahun dan beberapa penganalisis boleh membayangkan bahawa dolar AS kemudiannya akan menunjukkan peningkatan yang kukuh Berbanding Januari tahun lalu dolar AS telah ...
Eur Usd Ditolak Oleh 1 0000 Sokongan Utama Bagaimana Sekarang

Eur Usd Ditolak Oleh 1 0000 Sokongan Utama Bagaimana Sekarang

papar berkaitan - pada 13/7/2022 - jumlah : 126 hits
Pasangan mata wang EUR USD didagangkan dalam merah pada 1 0062 pada carta H1 ketika penulisan Pasangan mata wang melantun semula apabila Indeks Dolar berundur dalam jangka pendek Kejatuhan sementara DXY dijangka selepas pergerakan harga yan...
25 Julai 2022 Analisis Teknikal Intraday Pasangan Eur Usd Dan Rancangan Dagangan

25 Julai 2022 Analisis Teknikal Intraday Pasangan Eur Usd Dan Rancangan Dagangan

papar berkaitan - pada 26/7/2022 - jumlah : 119 hits
Pergerakan baru baru ini ke arah 1 1200 telah dicadangkan untuk satu lagi peluang JUAL yang telah mencapai sasarannya melebihi tahap harga 1 0400 Pergerakan menaik sebelumnya di atas 1 0360 membolehkan peningkatan selanjutnya ke arah 1 0800...
Eur Usd Kenaikan Harga Berakhir Kesinambungan Menurun Di Bawah 1 0100

Eur Usd Kenaikan Harga Berakhir Kesinambungan Menurun Di Bawah 1 0100

papar berkaitan - pada 27/7/2022 - jumlah : 116 hits
Pasangan mata wang EUR USD menjunam apabila Indeks Dolar berjaya melantun semula Ia telah didagangkan pada 1 0120 ketika dan ia kelihatan terdedah kepada penurunan harga yang lebih jauh Dalam jangka pendek ia telah bergerak mendatar tetapi ...
Pasangan Eur Usd Kemungkinan Lebih Banyak Penurunan

Pasangan Eur Usd Kemungkinan Lebih Banyak Penurunan

papar berkaitan - pada 15/7/2022 - jumlah : 121 hits
Pasangan mata wang EUR USD didagangkan dalam zon merah pada 0 9988 pada carta H1 semasa penulisan Harga menjunam hari ini dan mencapai paras rendah baharu 0 9952 apabila Indeks Dolar meningkat ke arah paras tertinggi baharu Seperti yang and...
Pasangan Eur Usd Ramalan Terkini Pada 25 Julai 2022

Pasangan Eur Usd Ramalan Terkini Pada 25 Julai 2022

papar berkaitan - pada 26/7/2022 - jumlah : 225 hits
Bank Pusat Eropah telah hampir menghantar euro ke dalam senario tidak menentu dengan keputusannya untuk melancarkan program pembelian bon baharu Semua harapan untuk pertumbuhannya telah pudar Namun begitu mata wang itu secara tidak langsung...
Analisis Teknikal Pasangan Eur Usd Untuk 25 Julai 2022

Analisis Teknikal Pasangan Eur Usd Untuk 25 Julai 2022

papar berkaitan - pada 26/7/2022 - jumlah : 164 hits
Gambaran Keseluruhan Trend pergerakan pasangan mata wang EUR USD adalah kontroversi kerana ia berlaku dalam saluran mendatar yang kecil pasaran menunjukkan tanda tanda ketidakstabilan Di tengah tengah acara sebelumnya harga masih bergerak a...
Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Hospital Kuala Pilah

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look

Patut Tak Boleh Daftar

Doa Agar Amalan Diiterima Allah Sepanjang Bulan Ramadan

Attacks On Govt By Minority Groups Need To Be Curbed Zahid



5 Masalah Sosial Yang Akan Timbul Akibat Penggunaan Kereta Elektrik

Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru


Welcome 2024

Akhirnya Berjaya Cara Betulkan Kalendar Hijrah Ramadan Di Iphone Untuk Tahun 2024

Pengalaman Masuk Hospital Kpj

Data Analytics In Business Decisions

Lirik Lagu Berdamai Ghea Inderawani

Drama Sebiru Hujung Borneo