Empat Manfaat Meletak Hirisan Bawang Di Bawah Tapak Kaki Anda




Bahagian bawah telapak kaki anda adalah titik-titik yang secara langsung dan kuat berhubung ke organ-organ dalaman badan kita.  Ini adalah apa yang dikenali sebagai meridian dalam perubatan Cina.  Meridian yang disebut ini adalah jalan masuk ke setiap organ di dalam badan.

 

Meridian ini pada dasarnya merupakan jaringan yang sangat kuat yang terdapat di dalam badan, malangnya sering tertidur atau tidak aktif disebabkan seseorang itu kurang pergerakan atau jarang berjalan kaki tanpa alas kaki, ataupun kurangnya melakukan akupunktur dalam kalangan masyarakat kita menyebabkan litar saraf di bahagian kaki tidak aktif.


 




Untuk mengaktifkan litar ini, kita disarankan agar lebih banyak berjalan kaki di atas rumput tanpa alas kaki. Ya, sekarang anda faham mengapa perlu lakukan aktiviti berjalan kaki di atas rumput tanpa alas kaki. Bagi anda yang tidak pernah mencuba berjalan kaki di atas rumput tanpa kasut, anda dianggap telah ketinggalan.

 

Kaedah lain yang sangat sejuk untuk menghidupkan atau membuka litar ini ialah dengan dan meletakkan potongan bawang putih atau bawang merah di bawah tapak kaki semasa tidur. Ini akan membantu membersihkan tubuh dan organ dalaman kita, seterusnya memberikan manfaat kesihatan yang lain.






Bagaimana cara menjalani proses ini? Berikut di bawah ini 2 langkah prosedur mudah boleh dilakukan di mana ia amat memberi manfaat besar untuk kesihatan dan kesejahteraan anda.

 

LANGKAH 1:

Potong bawang putih atau bawang merah pilihan anda, jika anda tidak suka bau bawang, anda disarankan gunakan bawang merah kerana baunya kurang sedikit daripada bawang putih.

 


Lebih bagus jika anda pilih bawang organik kerana ia mempunyai faedah yang lebih besar dan lebih sedikit bahan kimia. Potong bawang menjadi kepingan nipis, dan potong cukup untuk membenamkan kaki semasa anda tidur.






LANGKAH 2:

Semasa hendak tidur, letakkan hirisan-hirisan bawang tadi di bawah tapak kaki dan tutup dengan stoking (lebih baik yang sudah usang).  Ini akan membolehkan kekuatan penyembuhan bawang mula berjalan melalui kulit ke pelbagai organ tubuh dan membersihkannya. Bawang ini juga akan membantu membersihkan udara di sekitar anda, kerana ini juga merupakan salah satu kekuatan mistik bawang.

 

Pada masa wabak, penduduk di England meletakkan bawang yang dihiris di rumah dan di dalam bilik mereka untuk mencegah penyakit berjangkit memasuki rumah mereka.

 

Manfaat yang anda akan dapat dari bawang adalah;

 

1-Pemurnian darah anda dari toksin. Ini dilakukan oleh asid fosforik yang terdapat di dalam bawang. Ia juga membantu meningkatkan sistem ketahanan badan.

 

2-Bawang membunuh semua kuman, bakteria dan patogen lain di kaki dan di kulit anda. Ia juga sangat baik untuk kulit kaki anda.

 

3-Membantu membersihkan udara di sekitar anda dari bahan kimia dan racun lain yang mungkin menghalang pernafasan.  Ini juga membolehkan anda mengalami peningkatan deria penciuman dan menghilangkan bau kaki jika anda mengalaminya.

 

4-90% tubuh manusia terdiri daripada air. Meletakkan bawang yang dihiris di bawah tapak kaki pada waktu malam membantu anda agar badan sentiasa terhidrat. [lifeinsaudiarabia.net]


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.orangmuo.my/2021/07/empat-manfaat-meletak-hirisan-bawang-di.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pkp Penuh Diteruskan Hingga Kes Harian Bawah 4 000 Kata Muhyiddin

Pkp Penuh Diteruskan Hingga Kes Harian Bawah 4 000 Kata Muhyiddin

papar berkaitan - pada 27/6/2021 - jumlah : 204 hits
June 27 2021PETALING JAYA Perdana Menteri Muhyiddin Yassin mengumumkan perintah kawalan pergerakan penuh atau total lockdown akan diteruskan sehingga jangkitan harian di bawah 4 000 kes Muhyiddin dipetik Bernama sebagai berkata PKP penuh ti...
Treadmill Vigor Tr600 Harga Bawah Rm1000 Sesuai Untuk Bersenam Dirumah Dikala Pkp

Treadmill Vigor Tr600 Harga Bawah Rm1000 Sesuai Untuk Bersenam Dirumah Dikala Pkp

papar berkaitan - pada 27/6/2021 - jumlah : 278 hits
Pada PKP 1 0 yang lepas sekitar bulan Jun aku decide untuk beli sebuah treadmill yang boleh digunakan di rumah Jadi selepas membuat survey akhirnya aku decide beli Treadmill 3 5HP Vigor TR600 dan harganya pula bawah RM1000 tau Ketika Tahun ...
Penyokong Pas Kata Islam Makin Teruk Dihina Di Bawah Kerajaan Pn

Penyokong Pas Kata Islam Makin Teruk Dihina Di Bawah Kerajaan Pn

papar berkaitan - pada 29/6/2021 - jumlah : 200 hits
June 28 2021 Korang tengok lah mcm mana diaorg rapat dalam masjid makin teruk dihina islam ni dibawah pemimpin yang bodoh lagi sombong ditambah pulak dengan golongan wahabi yang semakin menguasai beberapa kerusi penting dalam pengurusan aga...
Disko Bawah Tanah Diserbu 58 Ditahan

Disko Bawah Tanah Diserbu 58 Ditahan

papar berkaitan - pada 27/6/2021 - jumlah : 270 hits
Disko bawah tanah diserbu 58 ditahan Seramai 58 pengunjung termasuk 22 wanita tempatan diberkas dalam serbuan terhadap sebuah pusat hiburan di Jalan Pudu Kuala Lumpur malam ini Serbuan dijalankan oleh Bahagian Jenayah Maksiat Judi Kongsi Ge...
2 Remaja Bawah Umur Antara 13 Individu Didakwa Langgar Sop Berarak Iring Mayat

2 Remaja Bawah Umur Antara 13 Individu Didakwa Langgar Sop Berarak Iring Mayat

papar berkaitan - pada 26/6/2021 - jumlah : 256 hits
Mereka didakwa melakukan kesalahan itu di Jalan Siram Butterworth pada 2 50 petang 17 Jun lalu mengikut Peraturan 9 Peraturan Peraturan Pencegahan dan Pengawalan Penyakit Berjangkit 2021 PETALING JAYA Seramai 13 individu termasuk dua remaja...
Anak Bawah 2 Tahun Jangan Sesekali Lambung Tinggi Tinggi Boleh Berlaku Pendarahan

Anak Bawah 2 Tahun Jangan Sesekali Lambung Tinggi Tinggi Boleh Berlaku Pendarahan

papar berkaitan - pada 23/6/2021 - jumlah : 282 hits
Jangan suka suka duk lambung bayi tau Silap haribulan otak anak tu boleh tercedera dan cacat seumur hidup Anak Bawah 2 Tahun Jangan Sesekali Lambung Tinggi Tinggi Boleh Berlaku Pendarahan Lambung anak tinggi tinggi pastu tangkap balik dan a...
Kartel Gantung Mayat Musuh Di Bawah Jambatan

Kartel Gantung Mayat Musuh Di Bawah Jambatan

papar berkaitan - pada 24/6/2021 - jumlah : 189 hits
Kartel Gantung Mayat Musuh Di Bawah Jambatan Perang Dadah Mexico Anak El Chapo Bunuh Dan Gantung Mayat Musuh Di Bawah Jambatan Kartel dadah EL Chapo didakwa menyeksa membunuh dan menggantung mayat musuh di bawah jambatan lapor The Sun Difah...
Ahii Kwsp Boieh Buat Pengeluaran Sehingga Rm5 000 Di Bawah I Citra Pm

Ahii Kwsp Boieh Buat Pengeluaran Sehingga Rm5 000 Di Bawah I Citra Pm

papar berkaitan - pada 29/6/2021 - jumlah : 236 hits
AHLI Kumpulan Wang Simpanan Pekerja boleh membuat pengeluaran sehingga RM5 000 dengan kadar bayaran tetap RM1 000 sebulan untuk tempoh lima bulan di bawah program baharu yang akan diperkenalkan iaitu i Citra
Diet Suku Suku Separuh Jom Amalkan

Airasia Santan Menu Baru Harga

Koleksi Kad Pokemon Dilelong Rm330 000

Kelahi Selepas Kemalangan Lelaki Bawa Kereta Lawan Arus

Pas Dikecam Balun Polis Bukan Fahaman Ekstremis

Majlis Perkahwinan Anak Saudara

Yuka Kharisma Cinta Indah Buat Kanda Chord

Muslims Rebuke Rais Yatim S No No To Sarawak S Proposal Of Conducting Friday Sermons In English



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Isu Uitm Kerajaan Kena Berani

Ragam Pelik Kucing

15 Breathtaking Mediterranean Powder Room Ideas From Classic To Modern

Durioo Cara Daftar Subscription

A Lone Wolf Does Not Materialise Naturally

Temui Onew Di Malaysia Dalam Guess Onew Fanmeeting 2024 Pada 27 Julai 2024