Empat Kali Ismail Sabri Kena Boo Bila Nama Disebut Zahid Laporan


agendaily.com27/08/2022
Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob tidak hadir Taklimat Khas Presiden UMNO kerana melancarkan Program Inisiatif Pendigitalan Sektor Peruncitan (ReDI) dan Program Jualan Murah Keluarga Malaysia (JMKM) Peringkat Kebangsaan di Dataran Kerayong, Bera, hari ini (27 Ogos). - Gambar FB PM
Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob dlaporkan dicemuh oleh ahli UMNO ketika presiden parti Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi memberi ucapan pada taklimat khas di Pusat Dagangan Dunia (WTC), hari ini (27 Ogos).

Lebih 1,000 ahli parti yang hadir dalam Dewan Merdeka WTC di Kuala Lumpur mencemuh serentak pada empat kesempatan berasingan apabila Zahid merujuk ucapannya kepada Ismail Sabri.

Ahli juga menjerit, “Di mana Mail (Ismail)?” kerana beliau adalah satu-satunya pemimpin terkemuka parti yang tidak hadir dalam taklimat khas presiden hari ini, menurut laporan Malay Mail.

Perdana Menteri dilaporkan mempunyai acara sendiri iaitu melancarkan program Inisiatif Pendigitalan Sektor Peruncitan (ReDI) Peringkat Kebangsaan dan Penjenamaan Semula Program Jualan Murah Keluarga Malaysia (JMKM) di Dataran Kerayong, Bera.

Zahid juga sekali lagi menggesa agar Parlimen dibubarkan tidak lama lagi, bagi membuka laluan kepada Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU-15).

Ahli Parlimen Bagan Datuk itu berkata beliau bersama Timbalan Presiden Datuk Seri Mohamad Hasan dan kepimpinan lain, akan membangkitkan perkara itu pada mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) UMNO malam ini yang perlu dihadiri Ismail Sabri.

“(Bersedia) untuk menghadapi PRU pada bila-bila masa. Kemenangan besar Barisan Nasional adalah pengukuhan perjuangan Datuk Seri Najib Razak untuk parti dan negara.

“Kami percaya kerajaan pimpinan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob tidak akan membiarkan harapan ini hilang walaupun tarikh pilihan raya umum ditangguhkan,” katanya kepada ahli parti yang membalas dengan laungan “Bubar!”.

Zahid berkata tuntutan supaya PRU-15 diadakan adalah konsisten kerana UMNO mahukan mandat yang stabil, dengan mengatakan bahawa kerajaan sekarang bukanlah kerajaan UMNO yang “sebenar” kerana ia perlu berkongsi kuasa.

Beliau berkata realiti semasa adalah senario politik yang tidak stabil telah meletakkan ekonomi negara dalam keadaan yang semakin tidak menentu kerana Ismail Sabri terpaksa bergantung kepada perjanjian dengan pembangkang untuk mengekalkan kuasa.

“Kestabilan dan kebaikan yang dilaungkan adalah seperti dongeng semata-mata. Hakikatnya politik yang stabil tidak bergantung kepada beberapa helaian kertas sahaja.

“Ini bukan keputusan Zahid Hamidi atau Tok Mat Hasan. Ini suara dan keputusan Majlis Tertinggi, Perhimpunan Agung UMNO dan Perhimpunan Agung Khas UMNO,” katanya merujuk kepada keputusan yang dibuat parti.

Hadir sama pada taklimat itu ialah keluarga Najib, termasuk isterinya Datin Seri Rosmah Mansor, anak lelaki yang juga Ketua Pemuda UMNNO Pekan, Datuk Mohd Nizar and anak perempuan Nooryana.

Sementara itu, peguam bela Najib, Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah dan Datuk Zaid Ibrahim menceritakan kes berkaitan bekas Perdana Menteri itu dalam taklimat berkenaan.

Taklimat khas Zahid kepada ahli parti dibuat kurang seminggu selepas laporan media mengenai mesyuarat biro politik UMNO yang tegang pada 24 Ogos.

Terdahulu, laporan mendakwa Ismail Sabri didesak untuk campur tangan dalam rayuan terakhir Najib di Mahkamah Persekutuan berhubung kes RM42 juta dana SRC International Sdn Bhd, ketika mesyuarat biro politik diadakan.

Bagaimanapun, beberapa pemimpin UMNO menafikan perkara itu


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wak-labu.blogspot.com/2022/08/empat-kali-ismail-sabri-kena-boo-bila.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Zahid Hamidi Buat Mesyuarat Tergempar Bakal Tentukan Nasib Ismail Sabri Berita Awani Video

Zahid Hamidi Buat Mesyuarat Tergempar Bakal Tentukan Nasib Ismail Sabri Berita Awani Video

papar berkaitan - pada 23/8/2022 - jumlah : 109 hits
POSTED ON AUGUST 22 2022Menara Dato Onn di ibu kota sekali lagi menjadi perhatian hari ini Difahamkan Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dijadual mengadakan mesyuarat tergempar dengan Ketua Ketua Bahagian UMNO di Ibu Pejabat parti ...
Ismail Sabri I M Not Waiting On Zahid S Case To End Before Calling Ge15

Ismail Sabri I M Not Waiting On Zahid S Case To End Before Calling Ge15

papar berkaitan - pada 21/8/2022 - jumlah : 189 hits
Prime Minister Ismail Sabri Yaakob has denied that he is waiting for Umno president Ahmad Zahid Hamidi s criminal trial to conclude before calling for the 15th general election If people say that I want to drag his case is over to wait unti...
Ismail Sabri Denies Rift Within Umno Says He S Close Friends With Zahid

Ismail Sabri Denies Rift Within Umno Says He S Close Friends With Zahid

papar berkaitan - pada 21/8/2022 - jumlah : 133 hits
Prime Minister Ismail Sabri Yaakob has debunked rumours that he no longer sees eye to eye with Umno president Ahmad Zahid Hamidi assuring instead that they are close friends Asked to address speculations of an internal rift between the two ...
Najib Ke Penjara Ismail Sabri Pulak Jadi Mangsa

Najib Ke Penjara Ismail Sabri Pulak Jadi Mangsa

papar berkaitan - pada 24/8/2022 - jumlah : 163 hits
SAYA menyambut baik keputusan Majlis Kerja Tertinggi UMNO yang sepakat mencalonkan Yang Amat Berhormat Perdana Menteri Malaysia Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob sebagai poster boy Perdana Menteri untuk Pilihan Raya Umum Ke 15 Ini adalah tanda...
A Day After Najib Jailed Pm Ismail Sabri Attends Political Bureau Meeting At Umno Headquarters

A Day After Najib Jailed Pm Ismail Sabri Attends Political Bureau Meeting At Umno Headquarters

papar berkaitan - pada 25/8/2022 - jumlah : 109 hits
Prime Minister Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob is pictured leaving the 2023 Budget Consultation at Ministry of Finance in Putrajaya August 23 2022 Picture by Sayuti ZainudinKUALA LUMPUR Aug 24 Barely 24 hours after disgraced former prime min...
Umno Menyekat Ismail Sabri Dari Menolong Najib

Umno Menyekat Ismail Sabri Dari Menolong Najib

papar berkaitan - pada 26/8/2022 - jumlah : 159 hits
Umno menyekat Ismail Sabri dari menolong Najib Disebabkan budak budak Umno buat kecoh dan menekan Ismail Sabri Yaakob untuk campur tangan di dalam perbicaraan SRC International maka ini membuat keadaan sukar untuk PM membantu Najib
Pm Ismail Sabri Says Not Under Pressure From Umno Over Najib S Last Src International Appeal

Pm Ismail Sabri Says Not Under Pressure From Umno Over Najib S Last Src International Appeal

papar berkaitan - pada 24/8/2022 - jumlah : 173 hits
Prime Minister Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob said he has not felt any pressure from Umno to intervene in the ongoing hearing of party colleague Datuk Seri Najib Razak who is fighting against a 12 year jail sentence and RM210 million fine a...
Pressure To Interfere In Najib S Case Test Of Ismail Sabri S Mettle Analysts

Pressure To Interfere In Najib S Case Test Of Ismail Sabri S Mettle Analysts

papar berkaitan - pada 23/8/2022 - jumlah : 120 hits
PM in bind between preserving nation s reputation damaging own political career Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob is caught in a bind on whether to relent to internal pressure for him to meddle in the court process involving former prime minis...
Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Ultimate Guide To Ghibli Park

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Tanding Pakaian Janda Kerja Gila 1 Mei Tuntut Naik Gaji



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Kuih Lopes

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

Panduan Menjalankan Sujud Sahwi Dalam Solat Dan Sebab Sebab Perlu Sujud Sahwi

April 18 2024 Pesan Orang Alim

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven