Emosi Tak Stabil Selepas Keguguran Yatt Hamzah Kongsi Bukan Mudah Berpantang Tanpa Bayi Di Sisi


Meskipun sudah mempunyai cahaya mata yang lain, apabila berlakunya keguguran emosi seorang ibu pasti akan terkesan dan terganggu ditambah pula perlu menjalani proses berpantang tanpa kehadiran bayi.
Pelakon dan usahawan, Yatt Hamzah mengakui emosinya terganggu selepas mengalami keguguran anak kelima pada 15 September yang lalu.
Akui Yatt atau nama sebenarnya Haryati Hamzah ia bukan satu perkara mudah untuk jalani proses berpantang tanpa kehadiran cahaya mata di sisi.

“Alhamdulillah harini dah habis tempoh berpantang 2 minggu selepas keguguran pd 15 September lalu. Ada appointment dengan Dr Asmah Yun di Hospital Pusrawi. Wallahi bukan mudah berpantang tanpa bayi, emosi tak stabil..
“Sangat rapuh. Sebab itu perlu ada support dari keluarga terutama dari Suami. Terima kasih suami Syurgaku.. @zulfadhli_khiruddin
“Namun Alhamdulillah masih ada kakak-kakak baby. Hawa pun masih lagi baby. Hari ini baru masuk 9 bulan. Happy 9 months old anak Bonda Suci Hawa Zulaikha.”

Baca: “Tunggu Bonda, Abah & Kakak Di Pintu Syurga Ya Anak”, Yatt Hamzah Kongsi Nama Indah Buat Janinnya!

Walau masih sedih dengan dugaan yang menimpa, Yatt tetap bersyukur kerana masih mempunyai 4 cahaya mata lain untuk dibesarkan dan dididik dengan sempurna.
“Alhamdulillah Bonda bersyukur walaupun tiada rezeki nak menimang anak kelima, Bonda masih ada 4 lagi anak yang perlu diberikan perhatian utk dibesarkan dan dididik dengan sempurna. In shaa Allah amanah Allah ini akan tetap jadi keutamaan.
Yatt juga berdoa agar dia dan ibu-ibu lain terus diberikan kekuatan dan kesabaran setiap kali diduga dengan pelbagai ujian. Dia juga sempat menitipkan kata-kata semangat buat ibu lain yang mengalami nasib yang sama dengannya.
“Semoga Allah terus beri kekuatan dan kesabaran buat Bonda dan semua ibu-ibu di luar sana yang tak pernah sunyi diduga dengan pelbagai ujian.

Buat ibu-ibu yang pernah dan sedang mengalami keguguran seperti Bonda, jangan bersedih. Percayalah inilah yg terbaik buat kita. Mungkin kehamilan itu akan membawa mudarat yang lebih buruk buat si ibu atau bayi itu sendiri.
“Sebab itulah Allah menjadikannya sebegini. Kerana Allah lebih tahu sedangkan kita manusia tiada daya upaya dan tak tahu. Terima kasih Allah. Alhamdulillah,” tulisnya.
View this post on Instagram
Alhamdulillah harini dah habis tempoh berpantang 2 minggu selepas keguguran pd 15 September lalu. Ada appointment dg Dr Asmah Yun di Hospital Pusrawi. Wallahi bukan mudah berpantang tanpa bayi, emosi tak stabil.. Sgt rapuh. Sebab itu perlu ada support dari keluarga terutama dari Suami. Terima kasih suami Syurgaku.. @zulfadhli_khiruddin . Namun Alhamdulillah masih ada kakak2 baby. Hawa pun masih lg baby. Harini baru masuk 9 bulan. Happy 9 months old anak Bonda Suci Hawa Zulaikha. . Alhamdulillah Bonda bersyukur walaupun tiada rezeki nak menimang anak kelima, Bonda masih ada 4 lg anak yg perlu diberikan perhatian utk dibesarkan dan dididik dg sempurna. In shaa Allah amanah Allah ini akan ttp jadi keutamaan. Semoga Allah terus beri kekuatan dan kesabaran buat Bonda dan semua ibu2 di luar sana yg tak pernah sunyi diduga dg pelbagai ujian. . Buat ibu2 yg pernah dan sedang mengalami keguguran seperti Bonda, jangan bersedih. Percayalah inilah yg terbaik buat kita. Mungkin kehamilan itu akan membawa mudarat yg lebih buruk buat si ibu atau bayi itu sendiri. Sebab itulah Allah menjadikannya sebegini. Kerana Allah lebih tahu sedangkan kita manusia tiada daya upaya dan tak tahu. . Terima kasih Allah. Alhamdulillah.. . . Nampak tak apa Birthday Girl baby Hawa buat dalam her fav Double Stroller #NunaDemiGrow by @nuna_malaysia ? . #yattmengayat #fromtheheartofamujahidah #tamattempohberpantangkeguguran14hari#bondaYattkeguguran #darihatiseorangmujahidah #bondaYattshare #sharingiscaring #BondaYattberpantang #berpantang #pantang14hari #AllahyarhamMuhammadAbdullah #ALFATIHAH #miscarriage #miscarriagesupport #miscarriageawareness #miscarriagesurvivor
A post shared by BONDA of 5, 4 here 1 in HEAVEN (@yatthamzah_suci) on Sep 29, 2020 at 9:54pm PDT

Sekadar informasi, Yatt pernah mendirikan rumah tangga bersama Abdul Mutalib Shukor pada 29 Mac 2009 dan dikurniakan seorang cahaya mata, Suci Hanania Malaika.
Bagaimanapun, rumah tangga mereka berakhir pada tahun 2015. Yatt kemudian mendirikan rumah tangga bersama Muhammad Zulfadli dan telah dikurniakan tiga orang cahaya mata.
Sumber: Media Hiburan & IG Yatt Hamzah
Baca: Ada Perbezaan Marah & Marah-Marah, Jangan Sampai Anak Hilang Yakin Diri & Berubah Jadi Degil!
EPISOD 6 PA&MA JOURNEY BERSAMA JOVIANINA: ANAK BIJAK IQ, PEMAKANAN @ GENETIK
Pemakanan anak memainkan peranan penting bukan sahaja untuk tumbesaran malah untuk IQ anak-anak. Namun, adakah faktor genetik mempengaruhi perkembangan IQ mereka?
Saksikan Episod ke 6, Journey Bersama JoviaNina pada 30 September 2020, jam 9 malam dan ulangan Ahad, 4 Ooktober jam 9.30 pagi hanya di Astro Ria saluran 104/124.
Nak macam-macam info? Join channel Telegram Pa&Ma D Parents

 
The post Emosi Tak Stabil Selepas Keguguran, Yatt Hamzah Kongsi Bukan Mudah Berpantang Tanpa Bayi Di Sisi appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/emosi-tak-stabil-selepas-keguguran-yatt-hamzah-kongsi-bukan-mudah-berpantang-tanpa-bayi-di-sisi/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tunggu Bonda Abah Kakak Di Pintu Syurga Ya Anak Yatt Hamzah Kongsi Nama Indah Buat Janinnya

Tunggu Bonda Abah Kakak Di Pintu Syurga Ya Anak Yatt Hamzah Kongsi Nama Indah Buat Janinnya

papar berkaitan - pada 19/9/2020 - jumlah : 353 hits
Tidak tahu dirinya mengandung ketika itu Yatt Hamzah turut memberikan nama indah buat janinnya yang tidak sempat dilahirkan ke dunia Biarpun usia kandungannya yang mengalami keguguran baru berusia dua bulan ketika itu namun Yatt membuat kep...
Hiburan Saya Hanya Sempat Hamil Beberapa Hari Alami Keguguran Yatt Hamzah Redha Dengan Takdir Allah Swt

Hiburan Saya Hanya Sempat Hamil Beberapa Hari Alami Keguguran Yatt Hamzah Redha Dengan Takdir Allah Swt

papar berkaitan - pada 21/9/2020 - jumlah : 295 hits
Pelakon Yatt Hamzah baru baru ini telah mengalami keguguran anak ke limanya pada petang Selasa yang lalu selepas mengadu sakit cirit birit Dia yang menzahirkan perasaan sedih itu di ruangan Instagram akui telah redha dengan nasib dan takdir...
Cara Mudah Banyakkan Susu Badan Selepas Bersalin Ibu Dalam Pantang Wajib Cuba

Cara Mudah Banyakkan Susu Badan Selepas Bersalin Ibu Dalam Pantang Wajib Cuba

papar berkaitan - pada 5/10/2020 - jumlah : 423 hits
Cara Mudah Banyakkan Susu Badan Selepas Bersalin Ibu Dalam Pantang Wajib Cuba l Assalamualaikum Kejap je dah nak masuk 6 bulan Ana bersalinkan Suraya Amna Rasa macam baru semalam duduk dekat labor room berlawan dengan sakit contraction ya a...
Sayang Pimpin Daddy Mummy Dan Kakak Nanti Di Syurga Syafiqah Aina Keguguran Selepas Seminggu Beri Kejutan Pada Suami

Sayang Pimpin Daddy Mummy Dan Kakak Nanti Di Syurga Syafiqah Aina Keguguran Selepas Seminggu Beri Kejutan Pada Suami

papar berkaitan - pada 3/10/2020 - jumlah : 394 hits
Berita gembira tentang kehamilan baru dalam kehidupan setiap pasangan adalah satu kejutan yang mengujakan Namun sebagai hambaNYA kita hanya mampu merancang Allah lebih mengetahui apa yang terbaik untuk kita Personaliti media sosial dan usah...
Sehari Berbelas Kali Dia Berak Bayi Cirit Teruk Selepas Tertelan Tanah Dari Pasu Pokok Hiasan

Sehari Berbelas Kali Dia Berak Bayi Cirit Teruk Selepas Tertelan Tanah Dari Pasu Pokok Hiasan

papar berkaitan - pada 25/9/2020 - jumlah : 239 hits
Seringkali diingatkan agar barangan yang berbahaya dan memudaratkan anak anak kecil tidak diletakkan di tempat yang mudah dicapai kerana bimbang ia akan mengundang kejadian yang tidak diingini nbsp Namun apakan daya sudah ditakdirkan anak k...
Terkesan Dengan Berita Keguguran Isteri John Legend Puteri Sarah Kongsi Pengalaman Hamil Luar Rahim Alami Keguguran

Terkesan Dengan Berita Keguguran Isteri John Legend Puteri Sarah Kongsi Pengalaman Hamil Luar Rahim Alami Keguguran

papar berkaitan - pada 6/10/2020 - jumlah : 271 hits
Baru baru ini isteri kepada penyanyi terkenal John Legend Chrissy Teigen mengalami keguguran selepas dimasukkan ke hospital akibat pendarahan teruk Ekoran daripada itu pelakon Puteri Sarah bagaikan terpanggil untuk berkongsi pengalaman meng...
Didakwa Riak Selepas Kongsi Video Suami Solat Ini Jawapan Balas Abby Abadi

Didakwa Riak Selepas Kongsi Video Suami Solat Ini Jawapan Balas Abby Abadi

papar berkaitan - pada 26/9/2020 - jumlah : 330 hits
Pelakon dan usahawan Abby Abadi baru baru ini telah berkongsi satu video suaminya Muhammad Faizal Zakaria atau Jai Ezzany sedang solat di tempat jualan source
Selamat Timang Baby Girl Fattah Fazura Kongsi Wajah Nama Selepas 7 Hari

Selamat Timang Baby Girl Fattah Fazura Kongsi Wajah Nama Selepas 7 Hari

papar berkaitan - pada 3/10/2020 - jumlah : 586 hits
Alhamdulillah tahniah kami ucapkan kepada pasangan selebriti Fattah Amin dan Nur Fazura apabila kini bergelar ibu bapa selepas anak sulung mereka yang merupakan bayi perempuan selamat dilahirkan pada Jumaat source
Jagalah Anak Tiri Tanpa Harap Apa Apa Bila Faezah Elai Kongsi Bukan Mudah Jadi Ibu Tiri

Jagalah Anak Tiri Tanpa Harap Apa Apa Bila Faezah Elai Kongsi Bukan Mudah Jadi Ibu Tiri

papar berkaitan - pada 22/9/2020 - jumlah : 330 hits
Selebriti popular Faezah Elai berkongsi cabaran bergelar ibu tiri terutamanya apabila perlu berdepan dengan pelbagai persepsi umum dengan status tersebut Menurut Faezah kredibiliti seseorang ibu tiri sering dipertikai sekiranya terjadi sesu...
Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

The Hardest Singing Show

Cerita Foto Sepanjang Minggu

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Jadilah Wanita Yang Mahal Thalia Baiduri Harap Wanita Jaga Darjat Jangan Bergaduh Kerana Buaya

Jpsm Mengesahkan Kegiatan Pembalakan Di Bukit Beserah Berlaku Dalam Kawasan Tanah Persendirian

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Tips Mudah Jadi Miskin

Baby Car Seat Malaysia Safety Standards What Parents Need To Know

Antara Momen Yang Umi Akan Rindu

From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Leave Pang Alone Skjcs Aren T Illegal Umno Man Tells Fadhli