Eldp Kkm Malaysia Semakan Keputusan Kursus Lanjutan Moh


ELDP KKM Malaysia: Semakan Keputusan Kursus Lanjutan kkm / MOH dan keputusan pos basik / post basic tahun 2023

ELDP KKM merupakan suatu sistem Latihan Dalam Perkhidmatan bagi program pengkhususan atau diploma lanjutan di bawah Kementerian Kesihatan Malaysia.
Ianya berbentuk latihan khusus lanjutan yang dikhususkan kepada Jururawat, Penolong Pegawai Perubatan, Penolong Pegawai Farmasi, Juruterapi Pergigian, dan Anggota Sains Kesihatan Bersekutu (ASKB). Latihan dalam perkhidmatan ini dijalankan di Institut Latihan Kementerian Kesihatan Malaysia (ILKKM).
Latihan dalam perkhidmatan ini terbuka kepada pegawai kesihatan yang berkhidmat dalam perkhidmatan swasta, Badan Berkanun dan Kerajaan.
Latihan ini dijalankan secara sepenuh masa dalam tempoh 6 bulan sehingga 12 bulan. Pengambilan bagi pelatih baru dalam latihan ini adalah sebanyak dua (2) kali setahun iaitu pada sesi Mac dan September.
Cara Daftar Eldp KKM Malaysia Latihan Dalam Perkhidmatan KKM ini akan mula dibuka untuk pendaftaran pada Mei dan November untuk membolehkan pegawai kesihatan yang berminat membuat permohonan.
BACA SINI >> Mysejahtera vaccine malaysia: walk in booster & ppv PICKIDS BACA SINI >> Semakan pertukaran kkm BACA SINI >> Harga medical check up klinik swasta Pegawai yang memenuhi syarat kelayakan yang telah ditetapkan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia boleh membuat permohonan LDP ini. 
Pendaftaran ELDP hendaklah dibuat terlebih dahulu untuk membolehkan pegawai membuat permohonan pendaftaran Latihan Dalam Perkhidmatan KKM.
Berikut merupakan cara-cara untuk membuat pendaftaran ELDP;
Layari laman sesawang http://eldp.moh.gov.my seperti pada Rajah di bawah ini Masukkan butiran maklumat yang dikehendaki di ruangan yang disediakan dan klik pada butang “Daftar”. Akhir sekali, pemohon akan menerima notifikasi pendaftaran ELDP pemohon berjaya. Cara Log Masuk ELDP Login Pegawai yang berjaya membuat pendaftaran, boleh log masuk ke akaun ELDP mereka dengan menggunakan nombor kad pengenalan dan kata laluan yang telah disetkan. Berikut merupakan cara-cara untuk log masuk ke akaun ELDP;
Layari laman sesawang http://eldp.moh.gov.my/login. Klik pada bahagian “Daftar Masuk” Masukkan nombor kad pengenalan dan kata laluan pemohon yang sah. Klik pada butang “Log Masuk”. Akhir sekali, menu utama akan dipaparkan kepada pemohon. Bagaimana Untuk Login Semula Selepas Lupa Password Kata laluan sangat penting apabila sesuatu pendaftaran secara atas talian telah dibuat.
Untuk membolehkan pengguna untuk mengakses akaun pengguna, kata laluan mestilah sah dan betul sepertimana yang telah disetkan ketika pendaftaran.
Walaubagaimanapun, pengguna yang lupa kata laluan tetap boleh mengakses akaun mereka dengan menukar kata laluan yang lain.
Berikut merupakan cara-cara untuk log masuk ke akaun pengguna yang telah terlupa kata laluan mereka;
Layari laman sesawang http://eldp.moh.gov.my Klik pada bahagian “Lupa Katalaluan” Masukkan nombor kad pengenalan pengguna dan kata laluan yang baharu. Pengguna juga perlu mengulang kata laluan tersebut untuk pengesahan kata laluan. Klik pada butang “Set Semula”. Akhir sekali, kata laluan pengguna yang baharu telah disetkan dan log masuk boleh dilakukan semula. Permohonan Tawaran Pos Basik KKM Online Pegawai yang mempunyai akaun ELDP boleh membuat permohonan secara atas talian di portal rasmi ELDP KKM.
Permohonan senarai kursus pos basik kkm ini hanya dibuka dua (2) kali setahun iaitu pada Mei dan November bagi sesi kemasukan Mac dan September.
Berikut merupakan cara-cara untuk membuat permohonan ELDP secara atas talian;
Layari laman sesawang http://eldp.moh.gov.my. Log masuk ke akaun pemohon dengan klik pada bahagian “Daftar Masuk”. Pemohon hendaklah memasukkan nombor kad pengenalan dan kata laluan yang san serta klik pada butang “Log Masuk”. Kemudian, paparan menu utama akan dipaparkan seperti Rajah di atas ini Pemohon mestilah klik pada bahagian “Profil Diri” untuk melengkapkan butiran maklumat peribadi pemohon sebelum membuat permohonan. Setelah bahagian “Profil Diri” telah lengkap, klik pada bahagian “Permohonan Kursus” untuk membuat permohonan LDP. Seterusnya, klik pada “Mohon Baru”. Maklumat permohonan mestilah diisi dengan lengkap dan klik pada butang “Simpan”. Akhir sekali, setelah maklumat permohonan telah lengkap, klik pada butang “Hantar” untuk menghantar permohonan yang telah dibuat seperti pada Rajah di bawah ini. Cara Semakan Keputusan Kursus Lanjutan KKM Malaysia Semakan permohonan pos basik boleh dibuat dari semasa ke semasa di portal rasmi ELDP.
Pemohon perlu daftar masuk ke akaun mereka untuk menyemak status permohonan mereka sama ada diterima atau ditolak.
Semakan status permohonan boleh dibuat menerusi papan pemuka permohonan seperti pada Rajah di bawah ini
Senarai Kelebihan Kursus KKM Online Banyak kelebihan yang ditawarkan apabila pegawai kesihatan melakukan Latihan Dalam Perkhidmatan dibawah Kementerian Kesihatan Malaysia.
Untuk menjadikan seseorang pegawai kesihatan tersebut professional dalam bidang mereka, banyak pendedahan latihan dalam perkhidmatan yang perlu diterapkan.
Maka, sistem ELDP diwujudkan untuk memudahkan para pegawai kesihatan membuat permohonan ke Institut Latihan Kementerian Kesihatan Malaysia (ILKKM).
Antara kelebihan yang disediakan apabila menggunakan sistem ELDP adalah permohonan boleh dibuat pada bila-bila masa sahaja secara atas talian tanpa perlu membuat permohonan secara bertulis. Hal ini dapat menjimatkan masa pemohon dengan adanya teknologi digital pada masa kini. Bukan itu sahaja, segala informasi berkenaan LDP akan dimaklumkan menerusi sistem ini. Hal ini adalah untuk memastikan pemohon sentiasa mengambil maklum tentang tawaran semasa. Rekod dan keputusan permohonan juga dikemaskini dari semasa ke semasa membolehkan pengguna membuat semakan tanpa perlu melibatkan mana-mana jabatan kesihatan yang lain. Secara tuntasnya, kecekapan Kementerian Kesihatan Malaysia dalam menguruskan LDP sangat cekap dan efisien. Sumber Asal Yang Rasmi : ELDP KKM Malaysia: Semakan Keputusan Kursus Lanjutan MOH
Portal Rasmi Mypt3 : Mypt3


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mypt3.com/eldp-kkm-malaysia

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Semakan Keputusan Upkk 2022 2023

Semakan Keputusan Upkk 2022 2023

papar berkaitan - pada 2/3/2023 - jumlah : 398 hits
SEMAKAN KEPUTUSAN UPKK 2022 2023 Keputusan Ujian Penilaian Kelas KAFA 2022 akan diumumkan pada 9 Mac 2023 Perkara tersebut dimaklumkan menerusi Facebook Jabatan Kemajuan Islam Malaysia hari ini 2 Mac 2023 Sumber Ibu bapa boleh membuat semak...
Semakan Penyata Pinjaman Kpt Malaysia Biasiswa

Semakan Penyata Pinjaman Kpt Malaysia Biasiswa

papar berkaitan - pada 24/2/2023 - jumlah : 187 hits
Semakan Penyata Pinjaman KPT Bayaran Balik dan permohonan biasiswa kpt 2023 Pinjaman Kementerian Pengajian Tinggi merupakan biasiswa pengajian dan pembelajaran yang diberikan kepada pelajar yang ingin melanjutkan pelajaran ke peringkat yang...
Kursus Penasihatan Akademik Di Hotel Seri Malaysia

Kursus Penasihatan Akademik Di Hotel Seri Malaysia

papar berkaitan - pada 28/2/2023 - jumlah : 169 hits
Assalamualaikum WBTNAMPAKNYA sepanjang minggu ini sehingga minggu hadapan merupakan minggu menimba ilmu bagi sebahagian staf dan pengajar di kolej Sk Membuka tirai tahun ini semalam Sk menghadiri Kursus Penasihatan Akademik yang melibatkan ...
Keluarga Malaysia Rebranding Exercises Cost Rm62 Million Dewan Told

Keluarga Malaysia Rebranding Exercises Cost Rm62 Million Dewan Told

papar berkaitan - pada 16/2/2023 - jumlah : 174 hits
Muhyiddin Yassin s Kerajaan Prihatin government spent RM181 752 on rebranding exercises while Anwar Ibrahim s administration spent RM489 216 for the Malaysia Madani rebranding programmes Ismail Sabri Yaakob s government spent the most on su...
Macam Macam Alasan Diberi Itulah Penguatkuasa Malaysia

Macam Macam Alasan Diberi Itulah Penguatkuasa Malaysia

papar berkaitan - pada 16/2/2023 - jumlah : 225 hits
Penempatan haram dalam hutan sejak 8 tahun lalu diserbu Nurul Hidayah Bahaudinnurul hidayah hmetro com myCyberjaya Jabatan Imigresen Malaysia berjaya membongkar satu lagi penempatan haram warga asing yang berselindung di dalam hutan di daer...
Senarai Filem Baru 2023 Best Di Pawagam Malaysia Akan Datang

Senarai Filem Baru 2023 Best Di Pawagam Malaysia Akan Datang

papar berkaitan - pada 15/2/2023 - jumlah : 211 hits
Senarai Filem Baru 2023 Best Di Pawagam Malaysia Akan Datang Tak sabar sebenarnya nak kongsikan dengan korang semua tentang filem baru 2023 yang akan ditayangkan di pawagam sebab ada banyak filem best dan menarik untuk ditonton Terdapat fil...
Lower Defence Funding Seen Sending Malaysia Down Slippery Slope

Lower Defence Funding Seen Sending Malaysia Down Slippery Slope

papar berkaitan - pada 15/2/2023 - jumlah : 240 hits
Former Royal Malaysian Air Force Brig Gen Datuk Abdullah Mohamed speaks during special interview at Bandar Sunway September 25 2022 Picture by Ahmad ZamzahuriKUALA LUMPUR Feb 15 Malaysia must not deprioritise funding for the Defence Ministr...
Harakah Dap Is A Lighter That Ignites Racial Religious Sensitivity In Malaysia

Harakah Dap Is A Lighter That Ignites Racial Religious Sensitivity In Malaysia

papar berkaitan - pada 16/2/2023 - jumlah : 92 hits
PAS has through its mouthpiece HarakahDaily taken a pot shot at the Pakatan Harapan coalition for defending DAP which it labelled as the true extremist while blaming PAS and Bersatu who are component parties of Perikatan Nasional for stokin...
Kedangkalan Pemikiran Segelintir Masyarakat Malaysia Menormalisasikan Aspek Penyediaan Makanan Selamat

Kedangkalan Pemikiran Segelintir Masyarakat Malaysia Menormalisasikan Aspek Penyediaan Makanan Selamat

papar berkaitan - pada 16/2/2023 - jumlah : 121 hits
Penulis Profesor Madya Ts Dr Saiful Irwan Zubairi Jabatan Sains Makanan Fakulti Sains Teknologi Universiti Kebangsaan Malaysia Saban hari kita dijamukan di dalam media sosial utama dengan kepelbagaian aneka makanan yang dijual secara dalam ...
Panduan Lengkap Tentang Brand Perlindungan Pendaftaran Dan Penegakan

Cabinet To Address Najib S House Arrest Bid With Transparency Urges Zaid

Zaid Urges Cabinet Transparency On Najib House Arrest Bid

Polis Cari Waris Lelaki Maut Kemalangan

Celebrating Mother S Day With Legumes Dining With The Queens

Ceo Badan Berkanun Ditahan Sprm Disyaki Seleweng Dana Projek Rm1 2 Bilion

Lirik Lagu Dari Jauh Alyph

Kerajaan Lulus Pemanjangan Landasan Ltsip



Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix


Mesothelioma Attorney Assistance A Beacon Of Hope For Victims Of Asbestos Exposure

Cara Tambah Akaun Admin Page Facebook 2024

Apa Nasib Veteran Tentera Malaysia

Mudahnya Jadi Cikgu Sekolah

Coklat Ketupat Matcha

Khai Bahar Bawa Hatiku Bersama Kamu Chord