Elakkan Kata Kata Yang Menyakitkan Hati Geng Korang Ni 5 Cara Mudah Buat Kebaikan Terutamanya Sepanjang Ramadan


Melakukan kebaikan merupakan perkara yang dituntut dalam Islam, dengan kebaikan ia dapat menyuburkan rasa kasih sayang dan seterusnya mengukuhkan hubungan silaturahim sesama insan.
Namun hari ini, ramai yang menyangka untuk melakukan kebaikan perlu menjadi kaya terlebih dahulu. Hmm… Korang tersilap sebenarnya, dalam kehidupan seharian kita mudah je tau nak buat baik, lebih-lebih lagi bulan puasa ni, barulah amalan jadi berlipat ganda!
1. Kau ni memang tak tau senyum ke? Korang tau tak, senyuman merupakan kebaikan paling mudah yang boleh dilakukan dalam kehidupan seharian.
Melalui senyuman korang dapat melembutkan hati yang lain dan memberikan tenaga positif pada orang sekeliling! Bila orang sekeliling gembira kita pun akan terikut sama. Jadi tak perlu nak masam muka sangat ya!
2. Hmm.. Nampak aktif je mesti tak puasa kan? Bulan Ramadan yang mulia, adalah bulan terbaik untuk kita belajar perbaiki diri. Kalau dulu korang senang sangat menilai orang, apa kata bulan ni cuba untuk berprasangka baik dengan orang sekeliling.
Kalau rasa kata-kata korang akan menyakitkan hati orang lain, baik korang diam je dan buat kerja sendiri daripada nak membawang hal orang.
3. Membeli sambil memberi manfaat Sekarang ni ada banyak cara mudah untuk korang bersedekah tau, kadang-kadang cuma perlu beli sesuatu produk je dah boleh membantu mereka yang memerlukan.
Contohnya macam korang beli susu Goodday, daripada pembelian yang dilakukan tu korang boleh pilih sama ada nak menebus menerusi e-kredit Touch ‘n Go atau menyumbangkannya pada badan kebajikan.
Nak tau macam mana? Korang kenalah baca sampai habis dulu.
4. Cantik kau hari ni. Nak pergi dating ke? Kalau tadi kami cakap jangan mengeluarkan perkataan yang boleh menyakiti hati orang lain, apa kata korang twist perbuatan korang dengan pujian kepada orang sekeliling sama ada teman atau keluarga.
Bukan untuk mengampu, cukup sekadar korang berikan kata-kata semangat dan menyenangkan hati orang sekeliling. Siapa tak suka bila dipuji kan?
5. Takpe biar aku bayar makan kali ni
Sekarang kan bulan puasa, waktu ni lah korang boleh bersedekah dengan mudah, seperti belanja rakan ketika berbuka.
Takdelah kami cadangkan korang belanja setiap hari, cuma time korang rasa macam ada rezeki lebih, why not berkongsi rezeki kan?
Bercakap tentang berkongsi rezeki dan bersedekah, korang tau tak sebenarnya ada satu lagi cara mudah untuk korang bersedekah? Meyh kami kongsi dengan korang.
Jom Sebarkan Kebaikan Bersama Goodday Bulan puasa ni, kami yakin mesti ramai yang mencari produk susu kurma untuk kekal bertenaga sepanjang hari kan?
Kami cadangkan korang jadikan susu kurma Goodday sebagai teman pilihan sepanjang bulan Ramadan ini.
Keenakan rasa susu lembu Goodday yang digabungkan bersama pati kurma sebenar yang berkhasiat pasti dapat membantu korang kekal bertenaga sepanjang menjalani ibadah puasa.
Membeli sambil menderma dengan Goodday
Haaa.. Inilah yang kami nak share dengan korang tadi, dengan pembelian minimum bernilai RM15 dan ke atas bagi apa sahaja produk dari rangkaian Goodday dan Tropicana, korang boleh menjadi sebahagian daripada kempen Goodday Sebarkan Kebaikan.
Paling menarik, korang boleh pilih untuk menebus e-kredit Touch ‘n Go sehingga RM30* atau menyumbang kepada badan kebajikan Pusat Jagaan Al-Fikrah.
Sekiranya korang memilih untuk menyumbang ini bermakna setiap pembelian produk Goodday korang boleh dapat ganjaran pahala dengan membuat kebaikan sepanjang bulan Ramadan.
Terbaiklah, jom sebarkan kebaikan bersama Goodday! Macam mana caranya? Ikut je step kat bawah ni:
Beli barangan jenama Goodday atau Tropicana yang bernilai RM15 dan keatas dalam satu resit dari 12 April sehingga 12 Mei 2021 Layari www.gooddaysebarkankebaikan.com Isi maklumat berserta resit sebagai bukti pembelian dan pengesahan. Korang akan dapat email dan SMS dalam masa 48 jam setelah resit disahkan Setelah pengesahan berjaya, korang akan terima email dan SMS besertakan link untuk korang memilih sama ada ingin menebus e-kredit Touch n Go ataupun membuat sumbangan ke badan kebajikan Pusat Jagaan Al-Fikrah. Oh ya, korang perlu pilih untuk tebus atau sumbang dalam masa 3 hari tau sekiranya tiada apa-apa respon, amaun tersebut akan disumbang secara automatik pada badan kebajikan tersebut.
Sekiranya korang memilih untuk menebus sebagai ganjaran pada link yang telah diberi, korang akan dapat e-pin untuk Touch’N Go pada email korang.
Kalau korang pilih untuk membuat sumbangan pula, amaun yang sama akan disalurkan kepada Pusat Jagaan Al-Fikrah.
Semoga korang kekal bertenaga dan tidak putus untuk membuat kebaikan dengan mudah sepanjang bulan Ramadan ini bersama Goodday!
Jangan lupa bersahur dan berbuka puasa dengan Susu Goodday ya.
Untuk maklumat lanjut tentang Goodday Sebarkan Kebaikan korang boleh klik di SINI.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://kimchidaily.my/elakkan-kata-kata-yang-menyakitkan-hati-geng-korang-ni-5-cara-mudah-buat-kebaikan-terutamanya-sepanjang-ramadan-jom-cuba/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Rebut Ganjaran Pahala Menderma Di Bulan Mulia Ini Ada Satu Cara Mudah Untuk Korang Bersedekah

Hiburan Rebut Ganjaran Pahala Menderma Di Bulan Mulia Ini Ada Satu Cara Mudah Untuk Korang Bersedekah

papar berkaitan - pada 24/4/2021 - jumlah : 337 hits
Kedatangan bulan Ramadan sentiasa dinanti oleh umat Islam saban tahun Bulan rahmat dan barakah ini menjanjikan 1001 rahmat dalam setiap perkara yang dilakukan Pada bulan mulia ini umat Islam sangat dianjurkan untuk menambah amalan dengan be...
Berperang Tiap Kali Makan Ubat Praktik Cara Ni Anak Rela Hati Buka Mulut

Berperang Tiap Kali Makan Ubat Praktik Cara Ni Anak Rela Hati Buka Mulut

papar berkaitan - pada 26/4/2021 - jumlah : 458 hits
Siapa yang ada anak senang makan ubat beruntung sangat Tak perlu nak pegang kepala kaki dan tangan Hulur je picagari terus nganga mulut Tapi lain pula situasi bagi ibu bapa yang anak anak tengok ubat je menangis macam kena cubit Bukan setak...
Alasan Ramadan Untuk Hadkan Tempoh Suntikan Vaksin Menghairankan Kata Syed Saddiq

Alasan Ramadan Untuk Hadkan Tempoh Suntikan Vaksin Menghairankan Kata Syed Saddiq

papar berkaitan - pada 14/4/2021 - jumlah : 166 hits
Syed Saddiq turut mempersoalkan bila giliran seterusnya pemberian vaksin akan diberikan sekiranya penangguhan ini berlaku PETALING JAYA Alasan digunakan Kementerian Kesihatan mengehadkan waktu suntikan vaksin Covid 19 disebabkan bulan Ramad...
Bayi Terlalu Kurus Ini Cara Mudah Untuk Menaikkan Berat Badan Bayi Baru Lahir

Bayi Terlalu Kurus Ini Cara Mudah Untuk Menaikkan Berat Badan Bayi Baru Lahir

papar berkaitan - pada 1/5/2021 - jumlah : 301 hits
Setelah penat bersalin dan berpantang kini sudah tiba masanya untuk anda menumpukan pada bayi baru lahir Tapi tiba tiba doktor kata berat bayi anda kurang Alamak risau pula hati Anda kena tahu cara menaikkan berat badan bayi baru lahir agar...
Hiburan Nak Berlatih Sebelum Istiqamah Amylea Azizan Ambil Peluang Bertudung Sepanjang Ramadan

Hiburan Nak Berlatih Sebelum Istiqamah Amylea Azizan Ambil Peluang Bertudung Sepanjang Ramadan

papar berkaitan - pada 16/4/2021 - jumlah : 209 hits
Penyanyi kelahiran program realiti TV Akademi Fantasia Amylea Azizan khabarnya telah mengambil peluang untuk merebut sebanyak ganjaran pahala yang boleh diambil dengan mengenakan hijab sepanjang bulan Ramadan Ujar Amylea dia bertudung keran...
Bekalan Daging Lembu Cukup Sepanjang Ramadan Syawal

Bekalan Daging Lembu Cukup Sepanjang Ramadan Syawal

papar berkaitan - pada 18/4/2021 - jumlah : 170 hits
Oleh YATIMIN ABDULLAH PASIR MAS Bekalan daging lembu sama ada tempatan atau import sepanjang Ramadan dan sambutan Hari Raya Aidilfitri pada pada 1 Syawal nanti dijamin mencukupi bagi memenuhi permintaan masyarakat Timbalan Menteri Pertanian...
Sedekah Subuh Sepanjang Ramadan

Sedekah Subuh Sepanjang Ramadan

papar berkaitan - pada 18/4/2021 - jumlah : 485 hits
Assalamualaikum Hi korang tengah tengah scroll FB terbaca plak tentang Sedekah Subuh Sepanjang Ramadhan ni terus rasa tertarik dan nak share kat blog boleh jer kalau nak sedekah dan tak kisah banyak ataupun sikit asalkan kita bersedekah kan...
7 Cara Mudah Atasi Sembelit Ketika Berpuasa

7 Cara Mudah Atasi Sembelit Ketika Berpuasa

papar berkaitan - pada 24/4/2021 - jumlah : 341 hits
Bulan bulan puasa nie tentu ramai yang mengalami masalah sembelit kan Untuk mengatasi sembelit sepanjang bulan Ramadhan ini kita perlu menitikberatkan soal pemakanan Sebaiknya kita tidak makan atau mengambil minuman yang tidak bagus untuk p...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Wee Barking Up The Wrong Tree

10 Amazing Wordpress Design Resouces



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Insider Tricks Stylists Use To Make Clothes Fit Perfectly

Mobile Friendly Free Money The Community Has You Covered

Pelajar Lelaki 14 Tahun Meninggal Dunia Ketika Merentas Desa

Umur 7 Tahun Sudah Bergelar Tunangan Orang

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Bila Kau Rajin Nak Tolong Kerja Orang