Ejen Ali The Movie 2019





Sinopsis:
Ejen Ali memegang peranannya sebagai perisik MATA dan satu-satunya tuan IRIS sekarang. Tetapi tidak diketahui Ali, MATA sedang membangunkan versi baru IRIS, IRIS Neo. Apabila IRIS Neo mula digunakan untuk semua ejen, Ali mula mempersoalkan kegunaannya kepada MATA. Dia didatangi oleh seorang misteri yang bernama Niki iaitu kawan rapat arwah ibunya  Meningkatkan kesetiaannya kepada MATA, Ejen Ali kini akan memulakan pengejaran mendebarkan untuk membongkar hubungan misteri itu.

Pendek kata cerita ini tentang merungkai rahsia ibu Ejen Ali serta mendekati masyarakat pinggiran bandar yang diperjuangkan oleh Nikki iaitu rakan ibuya. Watak Nikki anda akan kenali pada awal-awal tayangan fiem ini.


Review:
Rating filem ini aku berikan 4.5/5, aku akui ia sebuah filem yang amat berkualiti dan agak terperanjat betapa majunya teknologi animasi Malaysia sehingga setaraf dengan dengan filem animasi barat. Dengan bermodalkan RM6.5juta aku amat kagum dengan animasi Ejen Ali The Movie ini.

Filem ini banyak memainkan perasaan dalaman Ejen Ali apabila gajet utamanya iaitu I.R.I.S (Infinity Retinal Intelligence System) telah ditukarkan oleh IRIS NEO yang lebih canggih dan tidak mempunyai bug seperti milik Ali apabila ia cuba menggunakan Overide Mode. kasihan jug amelihat Ali seolah-olah dipinggirkan oleh rakan-rakan ejen yang lain dan kehebatan IRIS NEO lebih hebat dari IRIS Ejen Ali.

Dalam filem ini unsur jenaka pasti ada terutama dari rakan-rakan Jeneral Rama iaitu bapa angkat Alicia yang meniaga kedai mamak mula menyanyi. Memang kelakar, tak sangka ada unsur nyanyian dalam filem ini. Tak lupa juga watak kelakar Uncle aka Ejen Bakar yang menceriakan suasana aksi dalam filem ini.

Teknologi senjata yang digunakan dalam filem ini memang hebat. Aku pun tak terfikir pencipta animasi Malaysia boleh mencipta satu trademark penggunaan bahasa seperti Zapareum iaitu tenaga terbaru serta senjata-senjata futuristik yang hebat. Meliat Ejen Ali mengawal robot  menggunakan sistem Overide Mode IRISnya serta bagaimana NIkki memakai sut berteknolgi tinggi malah melihat sistem pengangkutan menggunakan dron sahaja.

Tak malu aku katakan Ejen Ali ini setaraf dengan Lord Of  The Ring/ Harry Potter yang mencipta dunia mereka sendiri dengan kata-kata serta latar belakang yang berlainan dari dunia realiti kita. Ejen Ali boleh mencipta dunia animasi mereka sendiri jika diberikan masa. Melampau pujian aku ini yerr..hehehehe.

Ransangan aksi menonton filem ini aku katakan belum sampai kemuncaknya lagi TETAPI filem ini mensasarkan untuk golongan kanak-kanak maka aku rasa ianya terbaik. Aku biasa juga menonton filem aksi animasi seperti Godzilla dan lain-lain. Kalau dibanding tahap aksi filem Ejen Ali dengan filem aksi yang lain ada kekurangannya. Sebaiknya berilah aksi yang agak hebat terutama masa Ali kuasai robot di bangunan Vikram atau pertarungan dengan semua Ejen MATA menentang Nikki .Ini pandangan peribadi aku yer..

Tahap kesedihan filem ini boleh diberikan umpph lagi terutama waktu Ejeb Ali berjumpa dengan ibunya di Dimensi IRIS. Tapi tahap kesedihan tu tak sampai kepada penonton sehingga nak menangis. Kita tengok rileks jer walaupun Ejen Ali menangis dalam filem tersebut. Sayang plot sedih dah ada tapi tak digunakan semaksimumnya..

Keseluruhannya filem Ejen Ali The Movie ini filem wajib tonton unruk semua ahli keluarga. Filem yang baik!!!




Directed byUsamah Zaid YasinWritten byUsamah Zaid Yasin
Shafiq Isa
Fuad Md DinBased onEjen Ali by Usamah Zaid YasinStarringIda Rahayu Yusoff
Nabilah Rais
Azman Zulkiply
Noorhayati Maslini Omar
Shafiq Isa
Salina Salmee Mohd Ali
Abu Shafian Abd Hamid
Ahmad Sufian Mazilan
Megat Zahrin Megat Hisham
AltimetMusic byAzri Yunus
Hakim KamalEdited byAndi Abdul Ghani
Reuben SinghamProduction
company WAU Animation Distributed byPrimeworks StudiosRelease date28 November 2019 (Malaysia)Running time97 minutesCountryMalaysiaLanguageMalayBudgetRM6.5 million

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://hanifidrus.blogspot.com/2019/12/ejen-ali-movie-2019.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Peserta Audisi The Voice Indonesia 2019 Pukul Dan Tendang Ibu Kandung

Peserta Audisi The Voice Indonesia 2019 Pukul Dan Tendang Ibu Kandung

papar berkaitan - pada 27/2/2020 - jumlah : 574 hits
Video peserta audisi pencarian bakat The Voice Indonesia tahun 2019 T asal Kupang melakukan penganiayaan beredar
Vivo Achieved The Fastest Growth In Malaysia In 2019 Increased Up To 41

Vivo Achieved The Fastest Growth In Malaysia In 2019 Increased Up To 41

papar berkaitan - pada 25/2/2020 - jumlah : 619 hits
Hi Everyone According to the recent phone shipments report conducted by Canalys vivo hassuccessfully grown 41 among the market players in 2019 making it proudly appointed as the fastest growing smartphone manufacturer in Malaysia Canalys as...
Ip Man 4 The Finale Muncul Filem Hong Kong Paling Laku Tahun 2019

Ip Man 4 The Finale Muncul Filem Hong Kong Paling Laku Tahun 2019

papar berkaitan - pada 22/2/2020 - jumlah : 344 hits
Ip Man 4 The Finale muncul filem paling laku dalam franchise berkenaan apabila berjaya membuat kutipan RM37 juta ketika ditayangkan di Malaysia Disember lalu Kutipan Ip Man 4 di seluruh dunia pula adalah sebanyak RM729 juta Pengumuman kutip...
Yoursay Azmin Ali The Man Who Brought Down Harapan Gov T

Yoursay Azmin Ali The Man Who Brought Down Harapan Gov T

papar berkaitan - pada 26/2/2020 - jumlah : 220 hits
YOURSAY Azmin and co are now backpedalling since their nefarious agenda has come to light Anonymous 15433 Ex PKR deputy president Azmin Ali you betrayed PKR leader Anwar Ibrahim the party and Malaysians especially those who voted for change...
Universal Umumkan Tarikh Baru The Hunt Trailer Terbaru Turut Dilancarkan

Universal Umumkan Tarikh Baru The Hunt Trailer Terbaru Turut Dilancarkan

papar berkaitan - pada 12/2/2020 - jumlah : 280 hits
Lebih dari empat bulan sejak Universal Pictures memutuskan untuk membatalkan pelancaran filem thriller The Hunt Kini pihak studio secara rasmi mengumumkan tarikh baru untuk filem arahan Craig Zobel itu Keputusan pembatalan oleh Universal di...
Double The Love With Your Partner This Valentine S Season With Vivo Malaysia

Double The Love With Your Partner This Valentine S Season With Vivo Malaysia

papar berkaitan - pada 13/2/2020 - jumlah : 372 hits
Hi Everyone On the seasonal romance Valentine s day it s the time when two is better than one Vivo Malaysia together with Precious Studio 10 the first resort style bridal studio in Petaling Jaya to extend a special promotion that dedicated ...
Feeling All The Feels There S An Emoji Sticker For That

Feeling All The Feels There S An Emoji Sticker For That

papar berkaitan - pada 13/2/2020 - jumlah : 259 hits
Have you ever been so overwhelmingly filled with love that it moved you to tears Or perhaps you ve laughed so hard you felt sick and wished your phone had an emoji to convey that feeling Whether you re sending a note to your galentines or y...
Ringgit Closes Higher Ahead Of Tonight S Fed Announcement

Wanita Kemboja Maut Dihempap Pokok Ketika Berniaga

Ringgit Opens Slightly Lower Against Us Rises Vs Other Major Currencies

Buat Buat Bodoh Lebih Senang Dapat Perhatian

Sains Rangkaian Dan Penggunaannya Dalam Bidang Pertanian

Berjumpa Sahabat Lama Numismatik Di Muzium Negara Kuala Lumpur

Cops On Hunt For Inmate Who Fled Sungai Buloh Hospital

Sepiring Celebrates 9 Years Of Uniting Malaysians Through Authentic Local Flavours


echo '';
Biodata 30 Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna

Biodata Ojen Aiwah Usahawan Kunafa Terkenal Personaliti TikTok Dan Penyanyi Lagu Hubb

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Slot Akasia TV3

10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online

Biodata Acap S Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Yang Juga Personaliti Tiktok Live Viral


Generate Unique Brand Names

Sesekali Belanja Anak Anak Fruit

Pencarian Bakat Penulis Muda

Filem Reeza Gtr

Tip Masak Ketam Telur Masin Sedap Tak Guna Banyak Bahan

Perubahan Gred Sspa Senarai Jawatan Disatukan Ditukar