Ejen Ali Tembusi China


Satu lagi kejayaan dicapai siri animasi Ejen Ali apabila Primeworks Studios (PWS) dan WAU Animation mengumumkan kerjasama strategik dengan platform penstriman video dalam talian terbesar China, Tencent Video.
Atas inisiatif itu, siri Ejen Ali kini bersiaran di Tencent Video mulai 1 Disember lalu dan dialih bahasa kepada Mandarin bagi menarik minat penonton di negara itu terutama kanak-kanak.
Kerjasama PWS, Wau Animation dan Tencent Video terjalin melalui perjanjian perkongsian kandungan bersama CAWRO, iaitu sebuah syarikat kandungan dan jenama kanak-kanak terkemuka dan diiktiraf di China.
Syarikat itu bertindak sebagai pengedar rasmi program antarabangsa dengan persetujuan membawa masuk siri animasi Ejen Ali untuk tayangan pasaran di China.
Ini adalah langkah pertama Ejen Ali menembusi pasaran hiburan di China dan seperti diketahui, permintaan untuk kandungan video dalam talian di platform OTT (over-the-top) di China ketika ini berkembang sangat pesat.
Ia menjadi platform pilihan utama bagi pengiklan dan aliran ini dijangka akan berkembang dengan stabil dalam tempoh lima tahun akan datang.
Ini terbukti apabila siri Ejen Ali muncul sebagai salah satu daripada tiga program luar negara yang meraih kedudukan rating penonton tertinggi di platform ini dalam tempoh empat hari tayangan di Tencent Video.
Ketua Pegawai Eksekutif Primeworks Studios dan Rangkaian Televisyen Media Prima, Datuk Khairul Anwar Salleh, berkata sambutan positif terhadap Ejen Ali The Movie, tahun lalu, mendorong syarikat mengorak kerjasama dengan CAWRO bagi mengembangkan jenama ke peringkat antarabangsa.
“Sudah sampai masa untuk animasi terbitan anak Malaysia seperti yang dihasilkan rakan kreatif kami WAU Animation untuk bergerak lebih jauh, mendapat lebih banyak peluang dan perhatian antarabangsa.
“Ini selaras dengan komitmen kami untuk membawa hanya kandungan terbaik Malaysia ke peringkat dunia dan secara tidak langsung memperkenalkan perniagaan pelesenan dan jenama di rantau ini,” katanya.
Sementara itu, Ketua Pegawai Eksekutif WAU Animation, Usamah Zaid Yasin, berkata, pihaknya teruja siri animasi Ejen Ali menembusi pasaran China sekali gus mengembangkan sasaran penonton baharu di pasaran antarabangsa.
“Kami berharap siri Ejen Ali dapat diterima dengan baik oleh pengguna Tencent Video di China,” katanya.
Usamah berkata, pihaknya mengimpikan membawa Ejen Ali The Movie ke layar filem di China.
“Namun, memandangkan keadaan sekarang ketika negara dan industri hiburan bergerak ke tahap pemulihan daripada pandemik COVID-19, harapan kami agar impian ini akan menjadi kenyataan, suatu hari nanti,” katanya.
Sebelum ini, populariti siri animasi Ejen Ali meyakinkan produksi menghasilkan tiga permainan bagi alatan mudah alih yang yang meraih lebih dari tujuh juta muat turun melalui aplikasi Apple App Store dan Google Play Store.
Kejayaan siri animasi ini seterusnya direalisasikan melalui kutipan box-office filem Ejen Ali The Movie yang dilancarkan pada Disember 2019.
Filem ini meraih kutipan pecah panggung sebanyak RM32.5 juta (AS$8 juta) di layar perak dan platform on-demand di Malaysia, Singapura, Brunei dan Indonesia.
Atas kejayaan itu, Ejen Ali The Movie muncul filem animasi terlaris di Malaysia. BH
Animasi Ejen Ali The Movie, Alif & Sofia harum nama Malaysia

The post Ejen Ali tembusi China appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2020/12/09/ejen-ali-tembusi-china/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Filem Animasi Ejen Ali The Movie 2 Kini Dalam Pembangunan

Filem Animasi Ejen Ali The Movie 2 Kini Dalam Pembangunan

papar berkaitan - pada 29/11/2020 - jumlah : 368 hits
Ejen Ali merupakan salah satu siri animasi popular di Malaysia dan turut telah sedia hadir dengan filem animasi pertama Ejen Ali pada 2019 yang lepas Pada tahun ini filem animasi Ejen Ali The Movie turut telah diterbitkan melalui Netflix ba...
Mingguan Amanz Snapdragon 888 Ejen Ali The Movie 2 Realme Tv

Mingguan Amanz Snapdragon 888 Ejen Ali The Movie 2 Realme Tv

papar berkaitan - pada 6/12/2020 - jumlah : 204 hits
Minggu ini menyaksikan pihak Qualcomm memperkenalkan cip pemprosesan terbaru mereka Snapdragon 888 Beberapa peranti bakal hadir dijana dengannya termasuk Xiaomi Selain itu Realme pada minggu ini telah memperkenalkan sejumlah peranti baru Ya...
Projek Sekuel Ejen Ali The Movie Telah Bermula

Projek Sekuel Ejen Ali The Movie Telah Bermula

papar berkaitan - pada 30/11/2020 - jumlah : 320 hits
Ejen Ali The Movie 2 bakal dihasilkan Selepas setahun ditayangkan dipawagam syarikat produksi tempatan WAU Animaton telah mengumumkan bahawa projek sekuel Ejen Ali The Movie 2 kini dalam pembikinan Berita gembira itu dikongsikan laman sosia...
Myeg Dilantik Edar Vaksin Covid 19 Dari China

Myeg Dilantik Edar Vaksin Covid 19 Dari China

papar berkaitan - pada 8/12/2020 - jumlah : 287 hits
KUALA LUMPUR MY E G Services Bhd dilantik sebagai pengedar tunggal vaksin COVID 19 yang dibangunkan oleh Anhui Zhifei Longcom Biopharmaceutical Co Ltd untuk tempoh tiga tahun MYEG dalam satu kenyataan berkata ia turut menjalin kerjasama den...
Pisahkan China Taiwan Kepada Dua Negara Netizen China Mahu Boikot Running Man

Pisahkan China Taiwan Kepada Dua Negara Netizen China Mahu Boikot Running Man

papar berkaitan - pada 8/12/2020 - jumlah : 265 hits
Pada 7 Disember lalu terdapat perdebatan hangat yang berlaku di Weibo mengenai episod terbaru Running Man Ianya bermula dek permainan papan ala ala Monopoly Bagi yang sudah menonton perasan tak ketika permainan papan itu setiap ahli diminta...
Indonesia Receives First Covid Vaccine From China S Sinovac

Indonesia Receives First Covid Vaccine From China S Sinovac

papar berkaitan - pada 7/12/2020 - jumlah : 303 hits
Indonesia received its first shipment of coronavirus vaccine from China on Sunday President Joko Widodo said as the government prepares a mass inoculation programme Jokowi as the president is widely known said in an online briefing that the...
Koronavirus Gantung Pengecualian Visa Untuk Semua Warga China Najib

Koronavirus Gantung Pengecualian Visa Untuk Semua Warga China Najib

papar berkaitan - pada 7/12/2020 - jumlah : 221 hits
Datuk Seri Najib Tun Razak menegaskan kerajaan seharusnya menggantung pengecualian visa untuk semua warga China buat sementara waktu bagi mengekang penularan koronavirus di Malaysia Menurutnya penggantungan itu tidak sepatutnya untuk pendud...
China Memperluaskan Projek Kawalan Cuaca Boleh Menghasilkan Hujan Dan Salji Buatan

China Memperluaskan Projek Kawalan Cuaca Boleh Menghasilkan Hujan Dan Salji Buatan

papar berkaitan - pada 6/12/2020 - jumlah : 185 hits
China kini mengumumkan mereka sedang memperluaskan projek kawalan cuaca tersendiri dan dijangka projek berkenaan akan dapat meliputi separuh daripada negara berkenaan menjelang tahun 2025 kelak Melalui projek kawalan cuaca ini ia membolehka...
105 Aplikasi Termasuk Tripadvisor Dilaporkan Telah Dibuang Dari Gedung Aplikasi Di China

105 Aplikasi Termasuk Tripadvisor Dilaporkan Telah Dibuang Dari Gedung Aplikasi Di China

papar berkaitan - pada 8/12/2020 - jumlah : 125 hits
China dilaporkan telah membuang sebanyak 105 aplikasi termasuk salah satu aplikasi yang menjadi rujukan ramai untuk info sesuatu lokasi iaitu TripAdvisor daripada gedung aplikasi di negara tersebut Difahamkan pembuangan aplikasi ini bertuju...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

The Evolution Of Adult Entertainment

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Cerita Hari Jumaat

Time Sensitive Recognizing And Reacting To Infantile Spasms

Kedah Akan Cipta Rekod Dengan Penutupan Mbi Kedah Melalui Saman

Malaysia S Ex Pm Mahathir Faces Anticorruption Probe

Datuk Beraksi Di Pentas Peragaan Pada Usia 88 Tahun

Pemilik R R Didenda Rm30 000 Jual Petrol Bersubsidi Kepada Rakyat Thailand