Dulu Saya Malu Juga Nak Jerit Siti Nurhaliza Berkongsi Pengalaman Zaman Kanak Kanak Sebelum Bergelar Bintang


Penyanyi tersohor negara, Datuk Seri Siti Nurhaliza Tarudin mengakui tidak pernah berasa malu untuk berkongsi kisah hidupnya yang mula menjual kuih seawal usia 10 tahun demi untuk membantu ekonomi keluarga.
Anak kelahiran Kuala Lipis, Pahang itu tampil berkongsi kisah kejayaan hidupnya di hadapan kira-kira 300 usahawan pada Program Dialog Bersama Usahawan Wanita Malaysia ‘Wanita Pemacu Ekonomi Negara’ di Hotel Premeira, di sini, hari ini.
Hadir sama pada majlis itu, Menteri Pembangunan Luar Bandar, Datuk Seri Rina Mohd Harun.
Menurutnya lagi, pengalaman berharga yang tidak boleh dibeli di mana-mana itulah yang meletakkan dirinya berada pada tahap sekarang.
“ Seawal usia 10 tahun saya sudah dididik oleh ibu untuk menjual kuih di kawasan perumahan polis, kantin sekolah, pasar malam dan sebagainya.
“ Mula-mula saya memang malu, jerit pun perlahan. Sebab saya seorang yang pemalu, namun lama-lama saya menjadi semakin berani dan ia merupakan pelajaran yang kita tidak boleh dapat di mana-mana,” katanya.
Menurut pelantun lagu Anta Permana itu lagi, meskipun masyarakat lebih mengenalinya dalam bidang nyanyian selama 23 tahun, namun hakikatnya bidang perniagaan juga telah lama diceburi dengan menubuhkan syarikat pengurusan sendiri pada tahun 1998.
“ Selepas dua tahun bergelar penyanyi, saya membuat keputusan untuk membuka Siti Nurhaliza Productions bagi memudahkan pengurusan karier saya.
“ Manakala pada tahun 2010 saya melebarkan lagi cabang perniagaan dengan memperkenalkan jenama kosmetik saya sendiri iaitu SimplySiti dan enam tahun selepas itu saya membuka butik pakaian Creacion by Siti Nurhaliza.
“Sepanjang tempoh itu, banyak cabaran yang saya perlu tempuh. Memang betul saya mempunyai kelebihan sebagai artis dan suami (Datuk Seri Khalid Mohamad Jiwa) juga seorang usahawan. Alhamdulillah, tetapi kejayaan tidak akan dicapai tanpa usaha dan ilmu,” katanya.
Tambahnya lagi, golongan wanita yang berhasrat untuk menjadi usahawan jangan sesekali malu dan perlu sentiasa berusaha untuk menambah ilmu pengetahuan.
“ Saya berdiri di sini hari untuk berkongsi kisah dengan harapan wanita-wanita lain juga dapat mencapai kejayaan masing-masing nanti,” katanya.

Gambar Siti Nurhaliza sedang menjalani ujian JPJ
Sekilas info tentang kehidupan awal Siti Nurhaliza
Siti dilahirkan pada hari Khamis, 11 Januari 1979 (bersamaan 12 Safar 1399 Hijrah) di Berek Polis Kampung Awah, Temerloh, Pahang sebagai anak keempat dalam tujuh adik-beradik kepada pasangan Tarudin Ismail (1942–2009), seorang pegawai polis berpangkat Koperal dan Siti Salmah Bachik (lahir 1948), seorang surirumah dan peniaga.
Beliau berasal daripada keluarga penggemar muzik, yang mana adik-beradiknya, Saiful Bahri, Siti Norsaida dan Siti Nursairah juga bekerja sebagai penyanyi, adik-beradiknya yang lain termasuk Saiful Suhairil (mening gal dunia), Saifullizan, Mohd Hafiz dan Mohd Ali.
Datuknya, Bachik Abdul Rahman ialah seorang pemain biola yang terkenal, manakala ibunya seorang penyanyi irama etnik yang terkenal. Siti merupakan penyanyi utama kumpulan ‘Family Group’, yang diasaskan oleh bapa saudaranya, Abdul Rahim Bachik. Sepupu beliau, Rafidah Ibrahim juga bergiat aktif dalam bidang muzik dan lakonan.
Sewaktu zaman kanak-kanak, beliau juga terlibat dalam pelbagai aktiviti sekolah dan kokurikulum, termasuk sukan dan pidato. Siti menerima pendidikan awalnya di Sekolah Tabika Perkep, Balai Polis Kampung Awah, Temerloh.
Di sinilah beliau mula menyerlahkan bakat nyanyian pada usia enam tahun ketika mempersembahkan lagu tradisional “Sirih Pinang” di acara akhir tahun persekolahan.
Beliau mendapat pendidikan awal di Sekolah Rendah Kebangsaan Clifford, kemudian menyambung pelajarannya di peringkat menengah di Sekolah Menengah Kebangsaan Clifford Kuala Lipis, Pahang.
Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih.
Sumber : sinarharian
The post “Dulu Saya Malu Juga Nak Jerit”. Siti Nurhaliza Berkongsi Pengalaman Zaman Kanak-Kanak Sebelum Bergelar Bintang appeared first on MFADHLY.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mfadhly.net/2019/01/21/dulu-saya-malu-juga-nak-jerit-siti-nurhaliza-berkongsi-pengalaman-zaman-kanak-kanak-sebelum-bergelar-bintang/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bab Didik Anak Tak Boleh Nak Samakan Zaman Kita Dulu Dengan Anak Anak Sekarang

Bab Didik Anak Tak Boleh Nak Samakan Zaman Kita Dulu Dengan Anak Anak Sekarang

papar berkaitan - pada 11/1/2019 - jumlah : 370 hits
Mengharapkan anak membesar dengan emosi psikologi dan tingkahlaku yang positif mesti bermula dengan menanam saham sedikit demi sedikit dari awal Barulah berbelas tahun kemudiannya kita boleh withdraw keuntungan kita Kalau kita tak pernah de...
Jangan Sesekali Pass Mikrofon Dekat Siti Nurhaliza Sebab Pasti Anda Akan Menyesal

Jangan Sesekali Pass Mikrofon Dekat Siti Nurhaliza Sebab Pasti Anda Akan Menyesal

papar berkaitan - pada 8/1/2019 - jumlah : 285 hits
Jangan Sesekali Pass Mikrofon Dekat Siti Nurhaliza Sebab Pasti Anda Akan MenyesalJangan Sesekali Pass Mikrofon Dekat Siti Nurhaliza Sebab Pasti Anda Akan Menyesal
Siti Nurhaliza Kutip Rm8 Juta Dalam Masa 2 Jam

Siti Nurhaliza Kutip Rm8 Juta Dalam Masa 2 Jam

papar berkaitan - pada 8/1/2019 - jumlah : 305 hits
Sebut saja nama Siti Nurhaliza pasti semua tahu beliau adalah penyanyi nombor satu negara Bukan saja di kenali di Malaysia malah di The post appeared first on
Aura Datuk Siti Nurhaliza Masih Menjadi Dan Mampu Menarik Minat Rakyat Malaysia

Aura Datuk Siti Nurhaliza Masih Menjadi Dan Mampu Menarik Minat Rakyat Malaysia

papar berkaitan - pada 8/1/2019 - jumlah : 487 hits
Nampaknya aura penyanyi No 1 Malaysia iaitu Datuk Siti Nurhaliza masih menjadi dan mampu menarik minat rakyat Malaysia apabila berjaya mencipta rekod penjualan set peralatan memasak istimewa Vantage melalui saluran GoShop berjumlah RM67 000...
Sempena Ulangtahun Kelahiran Ds Siti Nurhaliza Ke 40 Peminat Tidak Lupa Doakan Siti Aafiyah

Sempena Ulangtahun Kelahiran Ds Siti Nurhaliza Ke 40 Peminat Tidak Lupa Doakan Siti Aafiyah

papar berkaitan - pada 11/1/2019 - jumlah : 227 hits
Sempena ulangtahun kelahiran penyanyi nombor 1 negara Datuk Sri Siti Nurhaliza para peminat tidak lupa mendoakan juga untuk anaknya Siti Aafiyah Hari ini 11 Januari Datuk Sri Siti genap 40 tahun dan hashtag sitigolden40th menjadi trending d...
Senarai Konsert Yang Pernah Diadakan Siti Nurhaliza

Senarai Konsert Yang Pernah Diadakan Siti Nurhaliza

papar berkaitan - pada 12/1/2019 - jumlah : 724 hits
KAN ku kejar pelangi walau hadir sementara Itu antara bait lirik lagu Engkau Bagai Permata yang menjadi lagu pembukaan oleh Datuk Seri Siti Nurhaliza untuk konsert Live Bersama Siti Nurhaliza pada tahun 1999 Ini merupakan konsert solonya ya...
Biodata Arif Jiwa Asyraf Cucu Dato Siti Nurhaliza

Biodata Arif Jiwa Asyraf Cucu Dato Siti Nurhaliza

papar berkaitan - pada 13/1/2019 - jumlah : 606 hits
Original Content Arif Jiwa Asyraf merupakan cucu kepada penyanyi tersohor Malaysia Datuk Seri Siti Nurhaliza Beliau merupakan anak kepada Asyraf Khalid dan isterinya Tya Arifin yang bernikah pada 1 November 2015 Nama Arif diambil daripada n...
Saya Bersyukur Kerana Terus Disayangi Siti Nurhaliza

Saya Bersyukur Kerana Terus Disayangi Siti Nurhaliza

papar berkaitan - pada 13/1/2019 - jumlah : 251 hits
Alhamdulillah 8230 Penyanyi nombor satu negara Datuk Seri Siti Nurhaliza menyambut hari jadinya yang ke 40 tahun pada 11 Januari baru baru ini Sempena Hari jadi Siti beberapa stesen radio turut mengadakan segmen khas dan memainkan lagu lagu...
Datuk Seri Siti Nurhaliza Kini Memasuki 40 An

Datuk Seri Siti Nurhaliza Kini Memasuki 40 An

papar berkaitan - pada 12/1/2019 - jumlah : 440 hits
Hari ini 11 Januari merupakan hari kelahiran Datuk Seri Siti Nurhaliza yang ke 40 dan setiap kali tiba ulang tahunya pasti stesen radio tempatan akan memainkan lagu lagunya Namun Sini Nurhaliza melihatkan rasa segannya apabila berkata Kadan...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


5 Hidden Features Of Wordpress Com

Hospital Kuala Pilah

From Gear To Gear Exploring The Mechanics Of Ram And Dodge Transmissions

Satisfy Your Pup S Cravings Exploring The World Of Natural Dog Treats

Semua Pm Setuju Isu Subsidi Bersasar

Rancangan Televisyen Itali Menjemput Bayi Kembar Sembilan