Dulu Hari Hari Gaduh Lari Rumah Sebab Terlalu Stress Inilah Cinta Sejati Abang Sampai Jannah Dato Sri Aliff Syukri


Hidup berumah tangga memang banyak kisahnya. Penuh ranjau, suka dan duka dalam melayari bahtera. Satu hal yang penting, bukan senang untuk bertahan lama dan mengenal pasangan sepenuhnya. Tak terkecuali pasangan VVIP popular, Dato’ Aliff Syukri dan isteri tercinta, Datin Sri Nur Shahida Mohd Rashid, yang melayari bahtera perkahwinan hampir 12 tahun lamanya.
Penuh ranjau suka duka malah pernah lari dari rumah gara-gara terlalu stress dalam perkahwinan. Begitu kata beliau. Pun begitu kini, pasangan yang dikurniakan empat orang anak dan bakal menyambut kelahiran anak yang kelima ini bersyukur dengan kebahgiaan berumah tangga yang dimiliki mereka.

Seronok mendengar perkongsian Dato’ Sri di instagram peribadi miliknya mengenai perjalanan kisah rumah tangganya. Paling menarik, Dato’ Sri Aliff Syukri turut membuat klip video bersama isterinya. Penuh romantik.
Inilah cinta sejati abang…
Nak bercinta itu mudah dan dugaan lain, nak tunang pun lain dugaannya dan abang percaya untuk berkahwin adalah satu benda yang bukan sesukar mana, sebab benda yang paling sukar adalah mempertahankan perkahwinan.
Alhamdulillah sudah 12 tahun perkahwinan abang bersama dengan wife abg @shahidadherbs yang dahulu tak romantik, pendiam, tak suka masak, tak suka bergaya…yang abang anggap kami pasangan yang “tak serasi atau pasangan kontra”. Sukar abang nak faham dia dan dia nak faham abang.

Cuba korang bayangkan dahulu hampir hari-hari kami bergaduh dan lari rumah sbb terlalu stress. Sebab kami tak faham apa itu ertinya “perkahwinan” .
Sebenarya perkahwinan itu bukan acara perkahwinan yang gah dan perkataan “I love you, you love me” tapi sebenarnya cinta itu besar definisinya. Memahami bertolak ansur, kebebasan, menghargai kepercayaan, menghormati, mungkin senang untuk ditulis dan di ungkapi tetapi bukan senang untuk kita lakukan dengan pasangan kita. “masing-masing ada ego”.

Abang mungkin tidak terkecuali sama juga macam lelaki lain, ada ego. Nasihat abang, kita sebagai kaum suami kadang kala kena mengalah juga dan turunkan ego sikit untuk memberi penghargaan dan ruang kepada isteri. Barulah rasa lebih nikmat dalam alam perkahwinan. Abang juga sama macam korang, ada masalah yang sama ego dan bergaduh. Cuma kat laman sosial ni abang selalu, bajet-bajet happy je memanjang, padahal Allah je tau. Hanya orang yang dah kawin je tau. Setuju tak?

Lagu ini abang dedikasikan kepada isteri abg @shahidadherbs. Terima kasih wahai isteriku yang hebat dan sentiasa bersama abang ketika abang susah dan senang. Isteriku yang banyak berkorban demi anak dan suami, abang doakan dalam solat abang. Semoga awak adalah wanita terakhir yang bersama dengan abang sampai mati.

Abang sayang awak sampai syurga. Tiada wanita lain yang sesempurna awak. I love you sayang sampai jannah. Maafkan abang kalau selama ini banyak buat salah kat sayang. Abang akan cuba jadi suami terbaik untuk family kita.

Netizen turut memuji dan berkongsi kata-kata pujian buat pasangan ini.


Kredit foto: @aliffsyukriterlajaklaris
The post “Dulu Hari-Hari Gaduh Lari Rumah Sebab Terlalu Stress, Inilah Cinta Sejati Abang Sampai Jannah” – Dato’ Sri Aliff Syukri appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/dulu-hari-hari-gaduh-lari-rumah-sebab-terlalu-stress-inilah-cinta-sejati-abang-sampai-jannah-dato-sri-aliff-syukri/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hari Raya Gathering Di Rumah Puan Sri Nisa Dan Tan Sri Bakri

Hari Raya Gathering Di Rumah Puan Sri Nisa Dan Tan Sri Bakri

papar berkaitan - pada 29/6/2019 - jumlah : 956 hits
Hello pembaca kesayangan Masih sibuk beraya lagi ke tu Bukan you alls je Misz ella pun tak ketinggalan berhari raya bersama kawan kawan tapi bukanlah semua undangan dapat dipenuhi Almaklumlah raya hanya sebulan tapi jumlah undangannya berti...
Ibu Dato Aliff Syukri Dirasuk

Ibu Dato Aliff Syukri Dirasuk

papar berkaitan - pada 15/7/2019 - jumlah : 220 hits
Video Ibu Dato Aliff Syukri Dirasuk 6 Jin Dari IndonesiaIBU kepada usahawan kosmetik Datuk Seri Aliff Syukri Rozita Ibrahim berkongsi pengalaman dirinya disihir menerusi satu video yang dimuat naik di Instagramnya pada Selasa Setakat pukul ...
Kita Tolong Sebab Dia Susah Tetapi Dia Bawa Lari Duit Rumah Sewa Mangsa Minta Orang Ramai Bantu Kesan Gadis Penipu Ini

Kita Tolong Sebab Dia Susah Tetapi Dia Bawa Lari Duit Rumah Sewa Mangsa Minta Orang Ramai Bantu Kesan Gadis Penipu Ini

papar berkaitan - pada 9/7/2019 - jumlah : 615 hits
The Reporter Siapa ada nampak budak ini dekat mana atau kenal boleh beritahu ye Dia bawa lari duit rumah sewa kakak saya demikian kata Nur Syuhada di Twitternya hari ini Berdasarkan perkongsian Nur Syuhada bukan kakaknya sahaja yang menjadi...
Saya Ingat Dia Perompak Aliff Syukri Terkejut Peminat Oku Datang Minta Kerja

Saya Ingat Dia Perompak Aliff Syukri Terkejut Peminat Oku Datang Minta Kerja

papar berkaitan - pada 4/7/2019 - jumlah : 793 hits
Usahawan selebriti popular Datuk Seri Aliff Syukri apabila didatangi seorang pemuda kelainan upaya ke kediamannya baru baru ini yang pada mulanya disangkakan perompak Menurut Aliff Syukri kedatangan pemuda kacak itu dari Johor semata mata u...
Najib Dulu Kalahkan Komunis Takkan Hari Ini Takut Lawan Ph

Najib Dulu Kalahkan Komunis Takkan Hari Ini Takut Lawan Ph

papar berkaitan - pada 1/7/2019 - jumlah : 291 hits
Dalam meniupkan kata kata semangat kepada ahli Umno untuk terus melawan PH bekas perdana menteri Najib Razak mengingatkan ahli parti itu tentang sejarah penentangan terhadap penjajah dan komunis Berucap di mesyuarat agung tahunan Umno Gomba...
Aliff Syukri Muat Naik Gambar Spender Utk Promote Kejayaan Bisnes

Aliff Syukri Muat Naik Gambar Spender Utk Promote Kejayaan Bisnes

papar berkaitan - pada 18/7/2019 - jumlah : 650 hits
Meskipun dah berkali kali kena kecam Dato Aliff Syukri tetap tak serik untuk memuat naik perkara yang menarik perhatian netizen di media sosial Terbaru hari ini Dato Aliff telah memuat naik gambar seluar dalam yang dipakainya di Instagram E...
Can Forest City Be Country S Economic Lifeboat

Memikirkan The Unknown

Najib Razak Mangsa Atau Pemangsa

Hotel Royal Signature Permata Baru Kuala Lumpur Setiap Bilik Menggemakan Intipati Kediaman

Dah Viral Baru Nak Terhegeh Hegeh Tak Tahu Buat Kerja Ke

Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara

Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Dilaporkan 10 Orang Terkorban 2 Helikopter Atm Bertembung Di Udara

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Dap Leader Unsurprised By Mca S Decision To Not Campaign For Its Candidate

Lateefa Koya Negara Sudah Jadi Banana Republic Ketika Kamu Dedah Bualan Pemimpin Negara