Dulu Beliau Dua Kali Koma Dan Bertongkat Kini Pian Cecupak Kembali Ceria Dengan Dlynd Gold Sacha Inchi Seed Oil Softgel



Pasti ramai yang terkejut melihat kelibat pelawak dan pelakon tanahair, Pian Cecupak yang kembali ceria tatkala berinteraksi menerusi FB Live dengan peminatnya. Pian atau nama sebenarnya, Mohd. Rafik Abdul Rahman, 49, sebelum ini telah beberapa kali menerima rawatan di hospital gara-gara pelbagai penyakit yang dialaminya.

Pian yang mula mewarnai dunia hiburan tanahair selepas menyertai rancangan Sinaran Pasport Kegemilangan di TV3 itu pernah dua kali koma dan tidak sedarkan diri pada 2018. 

Beliau kemudian menganggotai kumpulan Cecupak sekitar tahun 2000 dan bersama kumpulannya, mereka pernah melahirkan sebuah album dan dikenali menerusi lagu berjudul Bor.. Bor.. Bor. Album Cecupak berbentuk humor, diterbitkan oleh Pak Pandir, Usop dan Izat Redang turut memuatkan lagu-lagu berentak joget, rap dan 60-an.

"Selama enam hari didalam wad dan selama tiga hari saya diberitahu yang saya tidak sedarkan diri. "Apabila sedar, saya dapati banyak wayar berselirat dan rasa amat rimas tetapi tentunya wayar-wayar itu tidak boleh dicabut begitu sahaja," kata Pian.


Ketika itu kondisi jantungnya hanya berfungsi 20 peratus sahaja. Menurutnya, dia sukar bernafas dan dibawa ke sebuah klinik bagi mendapatkan rawatan kerana dia enggan ke hospital.

“Saya ke klinik kerana semput dan diberi ubat neubilizier untuk melegakan asma. Akan tetapi, pada awal pagi tadi, keadaan kesihatan saya tidak memuaskan. Maka saya dibawa terus ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) oleh seorang rakan,” kata Pian.

Pian Sakit Mental Selepas Dapat 'Datuk'

Beliau juga pernah disahkan mendapat sakit mental pada 2014. Ia berlaku selepas beliau menerima gelaran 'Datuk" dari kerajaan Naning di Melaka. Menurut Pian gelaran itu benar-benar menyumbang kepada tekanan jiwanya sehingga masalah berkenaan tidak dapat dikawal.

Berbagai tuduhan diterima akibat gelaran tersebut. Pian berkata, tuduhan dan kata-kata hinaan membuatkan dia menjadi murung dan selepas dirujuk ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) pada Ogos lalu, doktor mengesahkan dia menghidap masalah mental.

Malah disebabkan penyakit itu dia perlu mendapatkan rawatan selama lapan bulan selain dikehendaki menjalani rawatan kaunseling. 


“Jadi saya terpaksa mendapatkan rawatan selama lapan bulan di HKL untuk ubat dan sesi kaunseling agar penyakit saya ini dapat dipulihkan," ujarnya. Klik Pian (Cecupak) Alami Gangguan Mental Kerana Gelaran Datuk

Itulah keadaan Pian Cecupak suatu ketika dulu, namun kini situasinya jauh berbeza. Selepas beberapa tahun menyendiri dan tidak keluar rumah gara-gara berbagai penyakit yang dihidapinya Pian kini mula kembali bertenaga.

Sacha Inchi Seed Oil Ceriakan Hidup Pian

Beliau bukan sahaja sudah 'buang tongkat' untuk bergerak, malah kesihatannya pun mula menunjukkan peningkatan dari masa ke semasa. Semuanya gara-gara beliau kini mengamalkan produk Dlynd Gold Sacha Inchi Seed Oil 500MG Softgel yang dipasarkan oleh syarikat Dlynd Gold Enterprise dari Kuantan, Pahang. 


"Produk itu diberikan oleh seorang Datuk dan Datin dari Kuantan yang tidak mengenali saya. Mungkin kerana mereka simpati dengan apa yang saya alami. Namun, ternyata produk ini telah mengubah hidup saya.. kembali ceria seolah-olah mendapat kehidupan baru", kata Pian.
Beliau kini seriang membuat Live di Facebook untuk memperkenalkan produk Dlynd Gold  Sacha Inchi Seed Oil kepada seluruh rakyat Malaysia. "Saya buktikan ia berkesan ke atas diri saya. Maka, saya menyeru mereka yang ada penyakit seperti yang saya alami... bolehlah mengamalkan produk ini", tambah beliau.
Ikuti, salah satu FB Live Pian dibawah :-

Sejak kebelakangan ini, sacha inchi semakin mendapat perhatian ramai dan ia berjaya disenaraikan sebagai salah satu ‘super food’ di dunia bermula dari tahun 2016. Walaupun ia baru diketahui ramai, sacha inchi, yang bermaksud ‘kacang Inca’, sebenarnya telah lama digunakan sejak 3000 tahun yang lalu oleh masyarakat Inca di Peru. Bukti masyarakat Inca menggunakan sacha inchi boleh dilihat pada pelbagai seramik dan makam masyarakat Inca.
Berdasarkan kepada catatan sejarah, para pahlawan Inca menggunakan minyak yang dihasilkan daripada benih sacha inchi disebabkan oleh manfaatnya yang pelbagai, serta nutrisinya yang kaya. Bagaimana rahsia masyarakat Inca – salah satu peradaban kuno paling berkuasa di dunia – yang tersimpan rapi di hutan Amazon mereka berjaya menembusi pasaran global pada zaman ini?

Dengan serangan makanan segera serta makanan ringan yang tidak mempunyai sebarang manfaat, sehingga menyebabkan ramai orang mendapat penyakit berat seperti kanser pada usia muda, masyarakat moden pada hari ini semakin sedar akan betapa pentingnya untuk kembali kepada sumber pemakanan semulajadi, seperti yang dipraktikkan oleh masyarakat zaman silam. Pelbagai kajian juga menunjukkan bahawa ‘super food’ merupakan solusi terbaik bagi mengatasi masalah kesihatan yang kerap dijumpai pada masyarakat moden.

Kandungan nutrisinya lebih tinggi daripada minyak kelapa dara tambahan, dengan struktur minyak yang lebih lembut serta daya serapan yang lebih cepat. Kaya dengan iodin dan amino asid, Sacha Inchi juga mengandungi tahap vitamin A dan E (Alfa-Tokoferol) yang tinggi; menjadikannya antioksidan yang luar biasa dan sangat baik bagi anti-penuaan. Sacha Inchi turut mengandungi Omega 3 (54%), Omega 6 (33.4%), dan Omega 9 (7.2%) yang dapat membekalkan protein.
Manfaat Sacha Inchi Oil (Minyak Sacha Inchi)Sacha inchi kaya dengan omega-3, omega-6, dan omega-9. Ia juga mengandungi vitamin A dan E, menjadikannya sumber antioksidan yang bagus. Antara manfaat pengambilan minyak sacha inchi secara teratur adalah:
Mengawal kolestrolKandungan asid lemak omega-3, omega-6, dan omega-9 yang ada membantu dalam merendahkan tahap kolestrol LDL (Low Density Lipoprotein, terlalu banyak akan membahayakan kesihatan) dan meningkatkan kolestrol HDL (High Density Lipoproteins, baik untuk kesihatan).
Mengekalkan kesihatan mentalAsid amino tryptophan yang terkandung dalam sacha inchi meningkatkan pengeluaran hormon serotonin yang dikenal sebagai hormon penstabil mood. Ini amat membantu dalam mengekalkan kesihatan mental.
Meningkatkan fungsi otakLebih kurang 60% kandungan otak kita adalah lemak. Bermaksud kita memerlukan lemak yang sihat dari sumber makanan seperti Sacha Inchi untuk membina membran sel otak dan menyuburkan sel-sel otak kita. Pengambilan omega-3 dapat meningkatkan konsentrasi dan mengurangkan keradangan otak yang menyebabkan masalah keletihan, kemurungan, dan ingatan.
Mengawal berat badanTubuh manusia akan mengeluarkan hormon kortisol apabila mengalami tekanan untuk mengawal tekanan darah dan tahap insulin. Tetapi kortisol berlebih akan menyebabkan kita ingin makan secara berlebihan terutamanya makanan manis. Omega-3 terbukti dapat mengawal kortisol. Maka selera kita juga lebih terkawal.
Mengekalkan kesihatan jantungAliran dan tekanan darah yang baik dan tahap kolesterol yang terkawal pastinya memberi kesan bagus kepada kesihatan jantung.
Mengelak diabetes Omega-3 yang ada turut mengawal tahap glukosa, sekaligus boleh mengelakkan diabetes.
Meningkatkan kekuatan tulangKandungan omega-3 membantu tubuh menyerap kalsium secara optimum, sekaligus meningkatkan kepadatan tulang dan mengelakkan penyakit tulang seperti osteoporosis.
Melancarkan kesihatan mataVitamin E, A dan omega yang ada melancarkan pandangan dan mengekalkan kesihatan mata.
Mengurangkan sakit sendiKandungan nutrisi yang ada turut membantu dalam mengurangkan sakit sendi dan rheumatoid arthritis. Bagi menambahkan lagi manfaat, anda boleh mencampurkan minyak sacha inchi dengan halia.
Mencantikkan kulit dan rambutOmega3 dan vitamin E memainkan peranan penting untuk manfaat ini. Ia membantu dalam mengawal pengeluaran minyak pada kulit dan rambut, mengekalkan keanjalan kulit, membekalkan hidrasi kepada kulit dan rambut, melindungi kulit dan rambut daripada sinar matahari, dan memperbaiki kerosakan kulit dan rambut yang ada.
Terdapat pelbagai lagi manfaat sacha inchi yang lain, namun manfaat-manfaat yang disenaraikan di atas merupakan manfaat asas ‘super food’ tersebut. Secara keseluruhannya, sacha inchi meningkatkan tahap kesihatan dan imuniti seseorang.

Paling terbaik, produk ini ada Sijil Halal JAKIM, GMP dan kelulusan dari Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM). Maka, anda tidak perlu ragu-ragu untuk mengamalkannya.  Dapatkan segera di pasaran sekarang. Harga sebotol RM139.90 untuk Semenanjung Malaysia dan RM159.90 untuk Sabah dan Sarawak. Dalam satu botol ada 120 Softgel untuk diamalkan selama 20 hari. Amalkan produk ini dua biji pagi dan dua biji malam sebelum makan. Amalkan selama 6 bulan berturut-turut, Insya Allah kesihatan anda pasti ditahap yang cukup membanggakan.
Anda yang berminat untuk medapatkan produk ini, sila hubungi Stokis :: PANTAI TIMUR - 017-9189662 (En Lah) | 012-6276697 (Pn Dura) :: UTARA - 019-4242363 (Pn Nurul) :: SELATAN - 013-3419030 (Datin Norhaya) | 017-6152222 (Mr Nathan) :: KL/ SELANGOR - 012-3795060 (Tn Zul) | 016-2610740 (Pn Zaleta) -
Berminat Jadi Stokist, Sila WhatsApp - 01111 447 978 (Dylndgold Hotline) :: LIKE, SHARE N FOLLOW - Facebook - DLYND GOLD MAIN  - FB Pages >> ; DLYND GOLD MAIN (https://www.facebook.com/dlyndgoldmain) Website -- www.sachainchiDG.my
http://www.pahangdaily.blogspot.com

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://pahangdaily.blogspot.com/2019/02/dulu-dua-kali-koma-dan-bertongkat-kini.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+blogspot%2FLWFdy+%28Pahang+Daily+Online%29

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Rezeki Allah Tak Pernah Salah Alamat Dulu Naik Motor Jer Susah Senang Bersama Kini Mampu Pakai Kereta

Rezeki Allah Tak Pernah Salah Alamat Dulu Naik Motor Jer Susah Senang Bersama Kini Mampu Pakai Kereta

papar berkaitan - pada 17/2/2019 - jumlah : 766 hits
Rezeki Allah Tak Pernah Salah Alamat Dulu Naik Motor Jer Susah Senang Bersama Kini Mampu Pakai Kereta Sepasang KASUT boleh menjadi contoh terbaik bagi pasangan suami isteri Bentuknya sama namun berdampingan Waktu berjalan tidak pernah seren...
Surau Sabilul Huda Gempar Lagi Kali Ini Dua Patung Berhala Ditinggalkan

Surau Sabilul Huda Gempar Lagi Kali Ini Dua Patung Berhala Ditinggalkan

papar berkaitan - pada 24/2/2019 - jumlah : 711 hits
PELABUHAN KLANG Penduduk Taman Pendamar Indah di sini sekali lagi gempar apabila dua patung berhala ditinggalkan di tembok kiri dan kanan bersebelahan pintu pagar Surau Sabilul Huda sebelum dijumpai seorang kariah petang tadi Insiden itu me...
Ini Hasil Analisa Pvmbg Terkait Dua Kali Erupsi Gunung Agung

Ini Hasil Analisa Pvmbg Terkait Dua Kali Erupsi Gunung Agung

papar berkaitan - pada 22/2/2019 - jumlah : 243 hits
Saat ini status aktivitas Gunung Agung masih berada di Level III dan radius bahaya masih berada di dalam radius 4 km
Dulu Rangkul Anugerah Puskas Kini Faiz Subri Tanpa Pasukan

Dulu Rangkul Anugerah Puskas Kini Faiz Subri Tanpa Pasukan

papar berkaitan - pada 21/2/2019 - jumlah : 399 hits
Sekitar awal tahun 2017 lalu gegak gempita arena bola sepak tempatan apabila seorang pemain kelahiran Malaysia berjaya merangkul anugerah berprestij iaitu FIFA Puskas Award pada tahun 2016 Pemain itu ialah Mohd Faiz Subri yang bermain bersa...
Setelah 13 Tahun Menunggu Dan Terus Menunggu Akhirnya Drama Diari Ramadhan Rafique Kini Kembali Menemui Peminat

Setelah 13 Tahun Menunggu Dan Terus Menunggu Akhirnya Drama Diari Ramadhan Rafique Kini Kembali Menemui Peminat

papar berkaitan - pada 19/2/2019 - jumlah : 1399 hits
Bila tiba bulan puasa pasti ramai yang ternanti nanti drama apakah yang akan ditayangkan di televisyen Salah satu drama yang pernah menjadi trending satu ketika dulu adalah Diari Ramadan Rafique yang ditayangkan di TV3 Drama yang mengamit m...
Dua Kali Masuk Wad Psikiatri Gadis Ini Kongsi Pengalaman Hidap Major Depressive Disorder

Dua Kali Masuk Wad Psikiatri Gadis Ini Kongsi Pengalaman Hidap Major Depressive Disorder

papar berkaitan - pada 14/2/2019 - jumlah : 1220 hits
Dua Kali Masuk Wad Psikiatri Gadis Ini Kongsi Pengalaman Hidap Major Depressive Disorder Masalah depresi atau tekanan perasaan bukanlah perkara yang boleh diambil ringan Pesakit berpotensi untuk mencederakan diri sendiri untuk menghilangkan...
Dulu Kata Trx Membazir Kini Aset Negara Terbaik Kata Guan Eng Da Ma Cai Betul Lah

Dulu Kata Trx Membazir Kini Aset Negara Terbaik Kata Guan Eng Da Ma Cai Betul Lah

papar berkaitan - pada 15/2/2019 - jumlah : 346 hits
Biar betul Guan Eng kata TRX antara aset negara yang terbaik Dulu saya ingat mereka kata projek TRX oleh 1MDB ini membazirkan bermasalah dan hanya satu lubang besar dalam tanah Kini jadi aset kebanggaan negara pulak Saya juga diberitahu bah...
Iskandar Dulu Ahli Keliru Kerjasama Pas Umno Kini Terima

Iskandar Dulu Ahli Keliru Kerjasama Pas Umno Kini Terima

papar berkaitan - pada 9/2/2019 - jumlah : 293 hits
Oleh Abdul Rahim SabriAhli PAS sudah mulai faham dan tidak keliru dengan keputusan tertinggi parti untuk bekerjasama dengan Umno kata Datuk Iskandar Abdul Samad Foto oleh Ham Abu BakarSHAH ALAM 9 Feb Ahli PAS akar umbi kini sudah mulai faha...
Tak Serik Dua Kali Diserbu Pihak Berkuasa

Tak Serik Dua Kali Diserbu Pihak Berkuasa

papar berkaitan - pada 25/2/2019 - jumlah : 230 hits
Peniaga di perkarangan pusat beli belah di Bukit Jambul tidak serik menjual kasut berjenama tiruan walaupun sudah dua kali diserbu Pejabat Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna Pulau Pinang Dalam serbuan jam 12 tengah hari sebanya
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Tanding Pakaian Janda Kerja Gila 1 Mei Tuntut Naik Gaji

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Tips For Achieving Your Saving Goals



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Puding Jagung Yang Sedap

Play88 Online Slots The Evolution Of Graphics And Sound Effects

Iltizam Anak Selangor Aka Anas Yawas Pengganti Tawas

Perkhidmatan Senarai Kiosk Kwsp

Wee Barking Up The Wrong Tree

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls