Dua Rekod Malaysia Book Of Records Menggunakan Jari Kelengkeng


‘HENDAK seribu daya, tidak hendak seribu dalih.’ Demikian kata-kata semangat mendorong pereka sambilan, G Omprekash, 24, membuktikan kebolehan untuk mencipta dua rekod baru dalam Malaysia Book of Records (MBOR).

Anak bongsu daripada dua beradik itu menarik perhatian ramai melalui kesungguhannya mengangkat bebanan seberat 91 kilogram (kg) dan menarik kenderaan pacuan empat roda sejauh 86.5 meter dengan menggunakan dua jari kelengkeng hingga tercipta rekod bersejarah dalam kehidupannya.

Omprekash berkata, walaupun bukan ahli sukan, dia mahu mencabar dirinya untuk melakukan sesuatu di luar kemampuan manusia biasa.

“Saya lakukan ini kerana mahu membuktikan apa yang diidamkan seseorang dalam kehidupan tidak ada yang mustahil, asalkan dia berazam untuk mendapatkannya tidak kira bila waktunya.

“Ini salah satu impian dalam hidup saya dan melalui kerja keras disamping latihan konsisten sejak awal tahun ini, ia membuahkan hasil memuaskan hati saya,” katanya ketika ditemui pada Majlis Penutup Hari Keluarga di Kompleks Sukan Majlis Perbandaran Seberang Perai (MPSP) di Bukit Mertajam, hari ini.

Majlis penutup disempurnakan Ketua Menteri Pulau Pinang, Chow Kon Yeow.

Omprekash yang juga anak kepada Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Wanita dan Keluarga, Kerangkuman Gender dan Agama Selain Islam negeri, Chong Eng mahu mendedikasikan kejayaannya kepada jurulatihnya, A Maniam Tanabalasinghan, keluarga dan rakan yang banyak memberi sokongan serta dorongan.

“Saya bersyukur kerana dipertemukan jurulatih yang menjadi seperti sahabat dalam memastikan kejayaan saya, selain ahli keluarga serta rakan yang tidak henti memberikan sokongan.

“Saya harap kejayaan ini menjadi galakan kepada individu lain yang ingin mencapai sesuatu dalam kehidupan mereka dan ia tidak mustahil diperoleh sekiranya mempunyai cita-cita dan matlamat,” katanya.

Selain Omprekash, dua individu lain iaitu Boo Chai Yee ,24 dan Seah Zhang Yu, 23, turut mencatat nama dalam MBOR dalam sukan lompat katak sejauh 400 meter terpantas dengan catatan masa enam minit 53 saat dan senaman ‘burpees’ dalam tempoh satu minit.

Sementara itu, Tanabalasinghan berkata, kejayaan diperoleh membolehkan dia merangka untuk mencipta rekod dunia di Guiness World of Records.

“Program di bawah kerjasama Jabatan Belia dan Sukan serta Kementerian Belia dan Sukan (KBS) ini adalah salah satu platform menarik dalam mengetengahkan bakat muda menonjolkan keupayaan luar biasa dimiliki mereka.

“Ia bukan sahaja memecahkan rekod di negara ini bahkan boleh pergi sampai ke peringkat dunia sekiranya membuat persiapan dengan menjalani latihan lebih keras,” katanya.

Kredit Harian Metro

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.penangkini.com/2019/07/dua-rekod-malaysia-book-of-records.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sebelum Toko Emas Dua Wn Malaysia Rampok Spbu Di Balaraja

Sebelum Toko Emas Dua Wn Malaysia Rampok Spbu Di Balaraja

papar berkaitan - pada 11/7/2019 - jumlah : 209 hits
Dua tersangka WN Malaysia tersebut tiba di Indonesia pada Kamis 13 Juni 2019 Setibanya di Jakarta mereka merental kendaraan jenis Toyota Avanza
Honor 20 Pro Dijangka Memasuki Pasaran Malaysia Dalam Sebulan Dua Lagi

Honor 20 Pro Dijangka Memasuki Pasaran Malaysia Dalam Sebulan Dua Lagi

papar berkaitan - pada 12/7/2019 - jumlah : 169 hits
Honor Malaysia sebelum ini telah pun menawarkan Honor 20 untuk pasaran tempatan pada harga RM1699 Bagi anda yang inginkan peranti yang lebih berkuasa kini hadir beberapa sumber yang mengatakan kepada kami dimana Honor 20 Pro bakal ditawarka...
Terbaik Dua Taman Tema Air Popular Malaysia Masuk Top Rangking Dunia

Terbaik Dua Taman Tema Air Popular Malaysia Masuk Top Rangking Dunia

papar berkaitan - pada 10/7/2019 - jumlah : 576 hits
Siapa sangka Taman Tema Air Malaysia mampu masuk top rangking dunia ia bukan sesatu yang mudah kerana kita bersaing dengan negara maju lain yang lebih hebatKita memiliki beberapa buah taman tema air berkelas dunia antaranya ialah Sunway Lag...
Selundupkan 6 Kg Sabu Dua Wn Malaysia Ditangkap Di Selat Malaka

Selundupkan 6 Kg Sabu Dua Wn Malaysia Ditangkap Di Selat Malaka

papar berkaitan - pada 10/7/2019 - jumlah : 172 hits
Tim gabungan menggagalkan penyelundupan 6 Kg sabu sabu melalui jalur laut Dua warga negara Malaysia diringkus saat membawa narkotika itu di perairan Selat Malaka wilayah Indonesia Dua WN Malaysia yang ditangkap yakni YBL dan OCP Keduanya wa...
Perjanjian Perdagangan Bebas Malaysia Korea Rundingan Dua Hala Dimulakan

Perjanjian Perdagangan Bebas Malaysia Korea Rundingan Dua Hala Dimulakan

papar berkaitan - pada 30/6/2019 - jumlah : 286 hits
JOHORTIMES MY Please Subscribe to JohorTimes Youtube https www youtube com channel UCBGyB6bgPwLLTOahiWTGuFQ Facebook https www facebook com johortimes my Twitter https www twitter com JohorTimes Instagram https www instagram com JohorTimes ...
Paradigm Mall Johor Bahru Mencipta Rekod Dengan Taman Permainan Kembung Terbesar Di Malaysia

Paradigm Mall Johor Bahru Mencipta Rekod Dengan Taman Permainan Kembung Terbesar Di Malaysia

papar berkaitan - pada 28/6/2019 - jumlah : 1003 hits
Paradigm Mall Johor Bahru pusat beli belah terbesar di Johor hari ini meraikan kejayaannya tersenarai di dalam Malaysian Book of Records bagi pencapaian taman permainan belon kembung terbesar di Malaysia Bersempena cuti sekolah di Singapura...
Pernah Dua Kali Lolos Mulyono Nekat Selundupkan Sabu Dari Malaysia Lagi

Pernah Dua Kali Lolos Mulyono Nekat Selundupkan Sabu Dari Malaysia Lagi

papar berkaitan - pada 28/6/2019 - jumlah : 201 hits
Namun aksi ketiganya ini digagalkan petugas Customs Narcotics Team KPPBC Tipe Madya Pabean Juanda dibantu petugas BNN dan Pomal Juanda Sebab barang terlarang di dalam salah satu tas jinjing terdeteksi oleh mesin pemindai
Kementerian Kewangan Nak Jual Harta Malaysia Di Hong Kong

Kementerian Kewangan Nak Jual Harta Malaysia Di Hong Kong

papar berkaitan - pada 1/7/2019 - jumlah : 254 hits
Bangunan itu dibeli oleh kerajaan persekutuan pada tahun 1980 untuk HK 212 juta dan ia menempatkan agensi kerajaan Malaysia dan kedutaan Malaysia Kementerian Kewangan sedang mencari ejen hartanah untuk melupuskan sebuah bangunan di Hong Kon...
Airasia Mampu Selamatkan Malaysia Airlines Kata Kadir

Airasia Mampu Selamatkan Malaysia Airlines Kata Kadir

papar berkaitan - pada 1/7/2019 - jumlah : 244 hits
Syarikat penerbangan tambang rendah AirAsia Group Bhd dilihat sebagai pengendali penerbangan berjaya yang mampu menyelamatkan penerbangan nasional Malaysia Airlines Bhd daripada berkubur Menurut wartawan veteran Kadir Jasin AirAsia juga mem...
218 Fibonaci

Kecewa Makanan Potluck Sekolah Anak Tak Disentuh Ikutlah Apa Budak Suka Makan Bukan Kita

Guideline Needed For Maintenance Of Old Trees In Kl Ft Minister

Persediaan Awal Haji

5 Tips And Ways That Can Help You To Reduce Body Fat

Wanita Dikenakan Bayaran Rm9 55 Untuk Nasi Putih Dan Telur Goreng Bungkus

Biodata Faisal Halim Pemain Bolasepak Viral Malaysia

Kkb Poll Indian Voters Might Make All The Difference



Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri


Porsche Design Honor Magic V2 Rsr Menang Red Dot Award Product Design 2024

3 Cara Menuju Ikn Ibu Kota Negara Baru Indonesia

0138002039 Scammer Maybank Panggilan Palsu

Empat Maut Mpv Dan Kereta Api Berlanggar

Lelaki Ditangkap Curi Kawal 25 000 Akaun Facebook

Anwar Ibrahim Terima Mandat Rakyat