Dua Cucu Ar Badul Alami Masalah Psikologi Tiada Pembelaan Selepas Kematian Bapanya


KUANTAN - Sudahlah tiada pembelaan malah dua anak Allahyarham Mejar Mohd. Zahir Armaya trauma sehingga mengalami masalah psikologi kerana kerap diejek ekoran kematian bapa mereka.
Bekas isteri Allahyarham, Jamilah Ismail, 38, berkata, dia sedih mengenang nasib dua anaknya, Mohamad Remy Iskandar Mohd. Zahir, 9, dan Mohamad Ebel Zulkarnain, 10, yang terabai.
“Inikah nasib anak pegawai yang mempunyai pangkat dalam tentera? Sejak arwah bapa mereka meninggal, kehidupan dua anak terabai dan langsung tiada bantuan diterima.
“Satu Malaysia dimaklumkan pelbagai bantuan disalurkan atas nama balu Allahyarham dan anak-anaknya tetapi tapi anak-anak saya, satu sen pun tidak terima bantuan yang disumbangkan itu,” katanya ketika ditemui di sini semalam.
Mohd. Zahir yang juga merupakan anak pelakon dan pengarah veteran, A.R. Badul, seorang anggota komando meninggal dunia ketika melakukan demonstrasi keupayaan sempena pelancaran penubuhan Divisyen Kelima Infantri Malaysia (5 Div) di Kem Kok Lawi, Sabah.
Kelmarin, Utusan Malaysia melaporkan A.R. Badul menolak dakwaan mahu membolot harta anaknya dengan menjelaskan dia hanya mahu menuntut haknya sebagai bapa.
A.R. Badul atau nama sebenarnya Armaya Aman Ramlie, 71, berkata, buat masa ini dia tidak kisah jika ada pihak yang mengambil kesempatan mengecam dirinya memandangkan dia hanya memikirkan keadaan cucu-cucunya.
Jamilah berkata, setakat ini, dua anaknya hanya menerima pencen arwah suaminya, bantuan bulanan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) berjumlah RM200 dan bantuan Majlis Ugama Islam dan Adat Resam Melayu Pahang (Muip) sebanyak RM500 termasuk RM200 dalam bentuk baucar atas namanya sebagai ibu tunggal.
Jelasnya, daripada segi sumbangan yang disalurkan oleh netizen dan pelbagai pihak menerusi akaun bank balu Allahyarham, dua anak lelakinya itu satu sen pun tidak menerimanya.
“Itu saya tidak kisahlah kerana itu duit netizen dan orang ramai. Tapi yang saya sedih duit insurans milik arwah sendiri. Kenapa anak saya tiada hak?
“Jika anak arwah dengan balunya layak mendapat haknya, kenapa anak saya yang juga anak arwah tidak layak dapat duit insurans itu?,” soalnya.
Menurutnya, sebagai ibu tunggal, dia kini bekerja sebagai tukang masak dengan gaji hari RM50 dan perlu menanggung dua anaknya itu.
Jadi katanya, bantuan begitu diperlukannya bagi menyara dua anaknya kerana difahamkan sumbangan untuk mereka berdua banyak diterima daripada pelbagai pihak.
Tentang anaknya yang trauma, Jamilah berkata, anaknya terutama Mohamad Remy Iskandar cukup terkesan ekoran kematian bapanya.
“Sudah hampir dua tahun arwah meninggal dunia tapi anak arwah masih trauma. Pergi sekolah pun anak tidak mahu kerana kerap diejek. Kenapa ayah kau mati ditembak, ayah kau jahat ke?
“Ia cukup memberikan kesan kepada anak bongsu saya sampai dia pernah cakap dia gila sebab kena makan ubat penenang,” katanya. #sumber
http://www.pahangdaily.blogspot.com

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://pahangdaily.blogspot.com/2020/12/dua-orang-cucu-ar-badul-alami-masalah.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+blogspot%2FLWFdy+%28Pahang+Daily+Online%29

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Selepas 14 Hari Di Nicu Akhirnya Bayi Oki Setiana Dewi Dibenarkan Pulang Alami Masalah Pernafasan Sejak Dilahirkan

Selepas 14 Hari Di Nicu Akhirnya Bayi Oki Setiana Dewi Dibenarkan Pulang Alami Masalah Pernafasan Sejak Dilahirkan

papar berkaitan - pada 5/12/2020 - jumlah : 277 hits
Hati ibu mana yang tidak sedih dan risau apabila si kecil yang baru sahaja dilahirkan terpaksa ditahan di wad kerana masalah kesihatan Namun apa yang boleh dilakukan adalah berdoa kepada Yang Maha Esa agar si kecil terus diberikan kesembuha...
Cucu Badul Tiada Pembelaan

Cucu Badul Tiada Pembelaan

papar berkaitan - pada 3/12/2020 - jumlah : 136 hits
KUANTAN Sudahlah tiada pembelaan malah dua anak Allahyarham Mejar Mohd Zahir Armaya trauma sehingga menga lami masalah psikologi kerana kerap diejek ekoran kematian bapa mereka Bekas isteri Allahyarham Ja milah Ismail 38 berkata dia sedih m...
3 Beradik Lemas Dicampak Bapanya Ke Dalam Terusan Selepas Mengesyaki Isterinya Curang

3 Beradik Lemas Dicampak Bapanya Ke Dalam Terusan Selepas Mengesyaki Isterinya Curang

papar berkaitan - pada 30/11/2020 - jumlah : 162 hits
Seorang penjual jus buah buahan ditahan selepas didakwa mencampak tiga anaknya ke dalam terusan berhampiranb kampung Kulvehri di Daerah Karnal India pada Isnin lalu ketika berada di bawah pengaruh alkohol Meskipun pasukan penyelam telah dik...
Bantuan Hanya Untuk Ibu Balu Dan Lima Anak Arwh Luahan Badul Selepas Hak Sebagai Bapa Arwh Diketepikan

Bantuan Hanya Untuk Ibu Balu Dan Lima Anak Arwh Luahan Badul Selepas Hak Sebagai Bapa Arwh Diketepikan

papar berkaitan - pada 6/12/2020 - jumlah : 276 hits
loading KUALA LUMPUR Bukan mahu duit sangat cuma nak tahu kedudukan dan hak sebagai bapa Saya diketepikan disisihkan Macam saya sudah mati sama dengan arwah
Eeii Sakitnya Hati Tengok Muka Dia Suspek Masih Mampu Tersengih Selepas Campak Cucu Tirinya Dari Tingkat 3

Eeii Sakitnya Hati Tengok Muka Dia Suspek Masih Mampu Tersengih Selepas Campak Cucu Tirinya Dari Tingkat 3

papar berkaitan - pada 30/11/2020 - jumlah : 392 hits
Seorang suspek lelaki warga Nigeria ditahan kerana dipercayai mencampakkan cucu lelaki tirinya dari tingkat 3 di sebuah apartment di Danau Kota Setapak di sini Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur SAC Nik Ros Azhan Nik Ab Hamid berka...
Kes Campak Cucu Tiri Suspek Didakwa Ada Masalah Mental

Kes Campak Cucu Tiri Suspek Didakwa Ada Masalah Mental

papar berkaitan - pada 1/12/2020 - jumlah : 318 hits
loading Kuala Lumpur Polis sedang menyiasat dakwaan bahawa suspek utama kejadian campak kanak kanak berusia empat tahun yang mengakibatkan kematiannya di apartment di Danau Kota di sini mempunyai masalah mental
Selepas Badul Kini Bekas Isteri Pula Tuntut Bahagian Untuk Anak

Selepas Badul Kini Bekas Isteri Pula Tuntut Bahagian Untuk Anak

papar berkaitan - pada 6/12/2020 - jumlah : 510 hits
loading Isu membabitkan pembahagian harta Allahyrham Mejar Mohd Zahir Armaya yang juga anak kepada pelawak AR Badul hangat diperkatakan ramai sejak beberapa hari ini
Selepas 4 Tahun Soo Ae Dikhabarkan Bakal Terajui Drama Thriller Misteri Psikologi Gojak City

Selepas 4 Tahun Soo Ae Dikhabarkan Bakal Terajui Drama Thriller Misteri Psikologi Gojak City

papar berkaitan - pada 2/12/2020 - jumlah : 327 hits
Selepas terpaksa menolak membintangi drama Now We re Breaking Up kerana masalah penjadualan nampaknya Soo Ae sekali lagi dikhabarkan bakal membintangi sebuah drama JTBC baru tak lama lagi Gong Jak City ialah drama thriller misteri psikologi...
Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara

Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya

Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Persatuan Hotel Bajet Sarankan Penggunaan Pekerja Asing Untuk Industri Perhotelan

Effective Market Research On A Budget



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Buasir Otak Tv Buang 4 Huruf Belakang Jadi Jenama Telefon Be Like

Kuala Kubu Baharu Of Fortress On Estuary And Lee S Legacy

Govt Opposition Should Agree On Redelineation Formula Says Bersatu Man

Too Soon To Tell Analyst Says On Mipp S Prospects In Pn

Menangkan Jackpot Di Game Jekpot88 Di Berbagai Permainan

Tukar Lesen Memandu Malaysia Ke Lesen Nsw Australia