Drama Melayu Tanpa Unsur Syirik Tapi


Korang suka tengok drama Korea?
Korang suka tengok drama Melayu?
Dalam topik kali ini aku nak share pendapat aku pasal beberapa drama yang aku dah tonton sebelum ni. Drama Melayu dan drama Korea.
Aku amik contoh drama Melayu "7 Hari Mencintaiku 2". Cubalah tengok video babak menantu kurang ajar dengan mak mentua dia ni..
Sebenarnya ada lagi babak lain yang menunjukkan betapa kurang ajarnya watak Mia terhadap mak mentuanya. Siapa yang dah tengok je tahu betapa sakitnya hati tengok drama ni.
Ada lagi drama yang aku tengok rasa sakit hati. Drama "Ryan Aralyn".

Sebenarnya masalah boleh setel kalau watak Ryan awal-awal bagitau perkara sebenar lepas kahwin dengan Aralyn. Aralyn pulak takde hak nak salahkan Ryan bila dah tahu perkara sebenar sebab dia yang pegang phone masa tengah drive. Maknanya salah Aralyn sendiri sampai berlakunya accident.
Tambah menyakitkan hati bila watak Aliff dengan Hanis ambil kesempatan ugut Ryan nak bongkar perkara sebenar. Watak Zarul pulak asyik nak kacau Aralyn yang dah jadi bini Ryan. Memang bikin panaslah tengok drama ni!
Kedua-dua drama tu aku tak habis tengok. Buat aku rasa stress je. Aku tengok drama nak rasa seronok bukan nak rasa stress.
Aku pernah tengok drama Korea "Goblin" dengan "Hotel Del Luna". Dua drama ni berunsur syirik tapi aku tak sakit hati pulak layan sampai habis. Tengok je jangan percaya.

Drama ni cerita pasal lelaki yang takkan mati selagi tak jumpa pengantin perempuan. Tanda-tanda pengantin perempuan Goblin ialah manusia yang boleh nampak dan cabut pedang di dada Goblin. Ceritanya memang mengarut tapi tak menyakitkan hati.
First time tengok drama ni aku rasa pelik sebab goblin Korea ni lain rupanya. Kalau goblin masa aku main game atau tengok kartun dulu-dulu rupa lebih kurang macam ni..

Sekali Goblin Korea jadi pemilik perniagaan korporat! Hahaha.
Satu lagi drama Korea yang berunsur syirik ialah "Hotel Del Luna".

Drama ni mengisahkan pasal Jang Man Wol yang takkan mati selagi tak jumpa first love dia. 1000 tahun lebih dia jadi pemilik Hotel khas untuk orang yang dah mati. Orang yang dah mati atau hantu-hantu yang menginap di hotel ni berpeluang untuk berehat sebelum ke alam seterusnya.

Serius mengarut cerita ni tapi tak menyakitkan hati.


Drama-drama melayu tak berunsur syirik dah kira satu bonus. Cuma jalan cerita tu janganlah menyakitkan hati penonton. Aku dan penonton-penonton di Malaysia nak tengok drama yang tak buat rasa stress.


Cuba baca luahan atau komen-komen netizen pasal drama melayu. Dorang cukup meluat dan sakit hati tengok drama lelaki gilakan bini orang lain.


Babak pertengkaran menantu dengan mentua pun orang benci tengok so? Ikutlah citarasa penonton! Kalau nak buat drama syok sendiri, tak payahlah tayangkan kat TV.


Dalam banyak-banyak drama yang menyakitkan hati, ada juga drama yang best. Dulu aku suka tengok drama "Dosa Seorang Suami".




Kalau belum pernah tengok, layanlah drama ni. Tiada unsur syirik dan best untuk ditonton.


Aku bukan nak paksa pengarah atau penerbit keluarkan modal lebih besar untuk buat drama setanding drama Korea. Cukuplah sekadar untuk hiburkan penonton-penonton di Malaysia. Jangan ada lagi babak laki gilakan bini orang, menantu kurang ajar, suami dayus dan masalah yang boleh diselesaikan cepat tapi dilambatkan sampai meleret-leret.


Orang ramai dah stress dengan Covid-19, takkan tengok drama pun nak kena rasa stress lagi?


#Allahjagakita
#Dramakita


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://bebasperibadimu.blogspot.com/2020/10/drama-melayu-tanpa-unsur-syirik-tapi.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Drama Melayu

Drama Melayu

papar berkaitan - pada 14/10/2020 - jumlah : 326 hits
Tapi tetap ramai penonton ok Memang penonton Melayu waktu Maghrib nak tengok kisah cinta kisah curang kisah mentua aje pun buat apa susah susah nak buat drama askar pergi berperang drama doktor bedah orang drama pilot bawak kapal terbang Bu...
Tak Ada Faedah Melayu Bersatu Tapi Kerajaan Lemah

Tak Ada Faedah Melayu Bersatu Tapi Kerajaan Lemah

papar berkaitan - pada 12/10/2020 - jumlah : 283 hits
Ipohmali Seminggu ni pemimpin PAS kembali meracau Baca tajuk Harakah Pemimpin PAS kata PAS akan tolak apa apa Kerajaan dengan Ds Anwar dan DAP Kata pemimpin PAS dan Ustaz2 depa Melayu dan Islam kena Bersatu Kerajaan Melayu Islam kena di Per...
Bukan Rombak Kabinet Tapi Fokus Tanggani Civid 19

Bukan Rombak Kabinet Tapi Fokus Tanggani Civid 19

papar berkaitan - pada 23/10/2020 - jumlah : 175 hits
Daripada memfokuskan pada survival politik dengan menyogok sokongan ahli parlimen dengan jawatan GLC termasuklah jawatan besar sebagai Pengerusi Petronas dan bahkan mengumpan prospek jawatan Menteri melalui rombakan Kabinet masa dan usaha h...
Hanis Zalikha Rakam Anak2 Slamber Naik Atas Suami Tapi Sekali Netizen Perasan Benda Lain

Hanis Zalikha Rakam Anak2 Slamber Naik Atas Suami Tapi Sekali Netizen Perasan Benda Lain

papar berkaitan - pada 23/10/2020 - jumlah : 293 hits
Pasangan selebriti Hanis Zalikha dan Hairul Azreen sememangnya cukup terkenal dalam kalangan peminat dunia hiburan tanah air Pasangan yang dikurniakan dua orang cahaya mata ini juga sering berkongsi foto foto dan video video manarik untuk t...
Doktor Jol0k Hidung Je Tapi Rasa Sampai Ke Otak Uyaina Arshad

Doktor Jol0k Hidung Je Tapi Rasa Sampai Ke Otak Uyaina Arshad

papar berkaitan - pada 23/10/2020 - jumlah : 236 hits
Penularan pandemik Covid 19 telah menimbulkan kerisaun ramai pihak selepas kes baharu wab4k tersebut dilaporkan kembali meningkat sejak awal Oktober lalu di negara ini Pengacara dan pelakon Uyaina Arshad misalnya turut mengambil insiatif un...
Sama Tapi Tak Serupa Itu Bukan Dia

Sama Tapi Tak Serupa Itu Bukan Dia

papar berkaitan - pada 23/10/2020 - jumlah : 475 hits
Bekas kaya dan bekas pes asam jawa sekali imbas memang tak ada beza Warna bekas putih dan penutup lebih kurang serupa Cuma bekas kaya tu kecil sedikit berbanding bekas pes asam jawa Warna label coklat dan oren tak jauh beza sangat Kalau sek...
44 Hari Tak Lama Berpantang Tapi Bukan Berdiet Pilih Makan Dengan Tepat

44 Hari Tak Lama Berpantang Tapi Bukan Berdiet Pilih Makan Dengan Tepat

papar berkaitan - pada 23/10/2020 - jumlah : 386 hits
Ketika berpantang makanan menjadi satu keutamaan bagi mengelakkan sebarang permasalahan yang disebabkan oleh makanan Ada juga ibu berpantang yang mengambil kesempatan ini untuk berdiet Hal ini sepatutnya tidak berlaku kerana tempoh berpanta...
Masak Megi Jela Halahhh Tunjuk Skill Memasak Tapi Netizen Perasan Perkara Lain Video

Masak Megi Jela Halahhh Tunjuk Skill Memasak Tapi Netizen Perasan Perkara Lain Video

papar berkaitan - pada 25/10/2020 - jumlah : 388 hits
Dulu pernah viral sebab didakwa jadi lepas tu viral pula pasal dengan bekas suami Tapi this time wanita ini viral sebab tunjuk bakat memasak di dapur pula Melalui posting dekat wanita yang dikenali dengan nama Cleopatra ni ada upload satu v...
Cara Memasarkan Homestay Anda

8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Moisturizer Terbaik 2024 Tekstur Water Based 9 Kebaikan Yang Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Friendly Fire Between Umno Youth Head And Bersatu Counterpart Opens A Can Of Worms

Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Nak Rasa Cromboloni Sedap Boleh Ke Flour Crown Jitra

Don T Wait For A Leak Proactive Planning For Oil Tank Replacement

Stop The Drip Stay Warm A Guide To Oil Tank Replacement Services

Kelantan Kereta Rumah Ditembak Suspek Diburu Polis

Kempen Pn Dijangka Menggila Selepas Usaha Serang Kerajaan Tak Berhasil

Orang Bukan Melayu Tak Boleh Terima Perikatan Nasional